Eisprong

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mirre, 26 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Hoi,

Ik was vorige week vrijdag bij de gynaecologe in het ziekenhuis en deze constateerde een MK ..
    Ze zei wel dat ze alweer een eitje zag 'hangen' ...
    De miskraam is denk ik 10 juli geweest, want dat is de enige avond geweest dat er wat donkere druppels kwamen.
    Als ik dan uitga van die 10e...is dat dan ook weer het begin van m'n cyclus?
    Of moet ik uitgaan van de dag dat het bruinverlies begon dat was de 4e juli ...., maar dat zou betekenen dat als m'n eisprong 14 dagen voor de evt nwe menstruatie zou plaatsvinden het wel een hele lange cyclus :rolleyes: zou worden.
    M'n cyclus was wel onregelmatig, maar meestal 24 of 25 dagen.
    Stel dat de ovulatie nu de 16e dag zou zijn...+14 dagen voor menstruatie (want dat is altijd 14 dagen toch?) dat zou betekenen dat ik een cyclus van 30 dg deze keer zou hebben.
    Als het "EI" gezien is...komt het dan altijd tot een eisprong? Acht je de kans groter dat deze al geweest is de afgelopen 5 dagen?

Ik hoop dat het verhaal een klein beetje duidelijk is.
    Ovulatietest heb ik gedaan zowel zaterdag, zondag , maandag en dinsdag.., maar vanaf dinsdag was er op de CB nog maar 1 streep te zien en de dagen ervoor 2! waarbij op maandag de meest donkere..

Mirre

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mirre,

de eerste cyclus na een miskraam is bijna altijd langer dan je gewend bent. Het kan zelfs 6 of 7 weken duren voordat je dan weer ongesteld wordt!
    Het is overigens ook niet zo dat je altijd 14 dagen na de eisprong ongesteld wordt, dat is een gemiddelde waar we van uitgaan, maar er zijn ook hierin veel individuele verschillen. Kort gezegd, deze eerste cyclus is gewoon afwachten, je weet eigenlijk niet waar je aan toe bent.
    Als er een eitje is gezien op de echo weet je nog niet wanneer dat loskomt, ik zou uitgaan van de dag dat je het het duidelijkst zag op je ovulatietest.
    Als je 14 dagen na die dag niet ongetseld bent zou je kunnen testen.

Mirjam

Deel Deze Pagina