Onze zoon (4 weken) is een buikslaper. Eigenlijk al vanaf zijn geboorte: als hij huilt of niet wil slapen dan leggen we hem al vanaf het begin op zijn buik: hij wordt dan direct rustig en valt snel in slaap. Overdag ligt hij meestal beneden in de box te slapen, omdat hij in zijn wieg niet in slaap valt. 's Nachts gaat dat prima. Hij ligt in de box op zijn buik, omdat wij er dan natuurlijk bij zijn. Echter, nu hij meer tijd tussen voedingen laat is het steeds lastiger om hem beneden te hebben als hij slaapt. Vooral 's nachts, mijn vriend wacht beneden tot hij wakker wordt voor een voeding en brengt hem dan naar (ik slaap dan al). Tegenwoordig slaapt hij echter rustig van 18/19 uur tot een uur of 2. Voor mijn vriend niet vol te houden. En als we hem naar boven brengen en in zijn wiegje leggen wordt hij standaard (hartverscheurend) wakker. Ik wil hem er dus aan laten wennen in zijn wiegje te slapen, ook overdag. Maar hij blijft maar huilen.. ik krijg hem niet getroost. Net ben ik naar boven gegaan en heb ik hem op zijn buikje gelegd, als een soort automatisme. En.. hij slaapt. Vrijwel direct. Maar ja wel op zijn buik, boven. Terwijl dat niet 'mag.' En nu zit ik me beneden op te vreten, met de babyfoon op het luidste volume en hoogste gevoeligheid.. een kikje en ik ben boven (okay eerlijk: tijdens het typen van dit stukje ben ik al 4x gaan kijken). Zucht wat moet ik nu? Hem toch weer op zijn rugje leggen terwijl hij dan duidelijk niet lekker ligt? Of op zijn buikje met alle risico's van dien.. Wie heeft raad, tips, etc? (ik ga weer even kijken )
Vraag: kan hij zelf zijn hoofd al optillen en omdraaien? Dat vind ik wel echt een vereiste voor op zijn buik slapen. Verder zou je kunnen overwegen een aerosleep hoeslaken aan te schaffen. Anyway, er zijn in ieder geval heel erg veel baby's die alleen op hun buik lekker slapen. Hier net zo één, ze slaapt ook ongeveer vanaf dat ze 1 maand oud is op haar buik. In het begin eng, maar het was dat, of niet slapen, dus ja dan is de keuze snel gemaakt. Omdat Irem in de eerste week al zelf haar hoofd kon omdraaien vond ik het niet heel erg eng. En nu weet ik niet beter, ze slaapt nog steeds op haar buik, het is gewoon haar favoriete houding.
Mijn beide jongens hebben de eerste maanden alleen maar op de buik geslapen. Ruben slaapt nog op zijn buik! Stijn is tegen de 3 mnd op zijn rug gaan slapen maar draait nu toch weer geregeld naar zijn buik. Het blijft lastig...maar wij hebben ze beide toch altijd op de buik gelegd. Als je ziet dat je kindje dan direct zo heerlijk tevreden slaapt.... Ik weet wat de risico's zijn hoor.
Nekje is al vanaf zijn geboorte heel sterk. Hij draait zijn hoofdje ook regelmatig in zijn slaap als hij op zijn buik ligt. Hij ligt natuurlijk veel op zijn buik en zit veel bij me in de draagdoek waarbij hij ook steeds 'los' om zich heen zit te kijken. Dus veel training gehad Hij kan nog niet rollen. Een aerosleep is nooit getest op baby's en ik geloof niet zo in de werking er van. Trouwens fijn om te lezen dat er meer baby's zijn die graag op hun buik liggen (stom he). Hij ligt heerlijk te slapen, af en toe hoor ik hem sabbelen op zijn knuistje *lief*. Zucht. Lastig hoor.
ik wilde dat mijn baby toen der tijd op de buik wilde slapen! Ik begrijp wel wat je bedoeld, ik zou hem lekker op zijn buik laten slapen maar ik heb wel lekker makkelijk praten. ik zou ook shrik hebben maar ik weet wat een huilende baby met je kan doen! Een vriendin van mij heeft een babyfoon dat je onder het matras legt (plaat) wat de ademhaling en hartslag waarneemt. Misschien iets voor jullie? Als de ademhaling of hartslag zou stoppen dan geeft die een alarm. succes ermee!
hier ook een buikslapertje, vanaf 2 weken al.. anders doet hij geen oog dicht.. tja officieel ´mag´ het niet, maar wat moet je anders? Mijn dochter was een huilbaby en heb nu achteraf spijt dat ik haar niet op haar buikje heb geprobeerd te laten slapen.
Mijn dochter (8week) slaapt ook op haar buik. Ingebakerd slaapt ze ook wel maar minder goed en dan heeft ze een voorkeusrshouding. dus nu slaapt ze overdag op haar buik en ga ik regelmatig kijken en in de nacht slaapt ze ingebakerd op haar rug. Maar omdat ze vanaf het begin al zo sterk in haar nek is ga ik haar in de nacht ook op haar buik leggen. dus ik zou het gewoon doen! Liefs Ylona
hier ook altijd een buikslapertje gehad en nu nog. Ging vaak kijken en mn babyfoon stond in het bedje. die is erg sterk (qua signaal bedoel ik) en dan hoorde we de ademhaling via de babyfoon. Ik zou zeggen maak het jullie niet 'moeilijker' dan dat het is. Doen waar je je goed bij voelt.
Hier ook een buikslapertje, al vanaf 2 weken oud. Ik vond het ook een beetje een eng idee. Ben er eerst een paar keer naast blijven zitten en toen ik zag dat hij zn hoofdje goed kon draaien vertrouwde ik het wel. En tja wat moet je anders, als je baby lekker slaapt op zn buikje... Dat is ook heel wat waard!
Wat fijn jullie reacties! Ik voel me echt een ontaarde moeder stom he. Maar wat ligt hij heerlijk.. Misschien toch een idee om de babyfoon in het bedje te zetten, dat is op de korte termijn te doen. Hij ligt nog steeds héérlijk te slapen, met zijn bolle toet Bekijk bijlage 126998 Ik vind het zo zielig, hij is zó moe maar ontroostbaar en zo slaapt hij.. misschien dus toch maar lekker laten slapen zo. Jullie reacties doen me in ieder geval goed! Bedankt!
Ik zou hem lekker op z'n buik laten liggen, vooral als hij zijn hoofdje zelf al alle kanten op houd. Ik heb zelf wel een aero sleep, dat zou eventueel nog kunnen voor extra 'veiligheid' en in het begin miss iets vaker gaan kijken. Als hij echt op zijn buik wil hou je hem toch niet tegen, Quincy wilde dat ook en rolde al heel snel op haar buik als ik haar toch op haar rug legde, ik geloof met 2,5 maanden al...
Lekker op zijn buik leggen joh, Dane slaapt hier vanaf dag 1 al op zijn buik en nu nog steeds. Op zn rug of zij slapen doet hij niet.
Hoi hoi, hier wel een rugslapertje en ik zou het echt doooooooodeng vinden om hem op zijn buik alleen te laten slapen, maar ja, wat moet je dan!?!? Dus zelfs al lukt het hier op de rug, dan kan ik me nog heel goed voorstellen dat je hem lekker op zijn buikje laat slapen! Het ziet er iig schattig uit! Liefs
Misschien is een Woombie een idee? Dat geeft ook een comfortabel gevoel. Andy slaapt overdag in de box ook op zijn buik, en snachts op zijn rug met een woombie aan. Zonder woombie slaapt hij niet lekker.
Woonbie is om in te bakeren zie ik. Ik denk niet dat dat me gaat lukken haha hij wil zijn armpjes niet eens onder de dekentjes hebben Hij ligt nog steeds heerlijk te slapen, gaan hem zo maar wakker maken denk ik, zit bijna 5 uur tussen zijn voedingen in. Ik leg hem vannacht wel gewoon op zijn rugje, behalve als hij echt gaat spoken (zoals vannacht). We zullen wel zien hoe hetzich ontwikkeld. Geeft me in ieder geval een prettig gevoel dat ik niet de enige ben die haar baby op zijn buikje laat slapen
Dat wilde die van mij ook niet hebben, maar het inbakeren vindt ie (na even wennen) heerlijk! Succes vannacht, ben benieuwd hoe het gaat! Liefs
In een woombie hebben ze opzich nog best veel bewegingsruimte. Andy ligt normaal ook niet onder de dekens met zijn armen. Woombie was even wennen, maar dan is het echt genieten om ze zo goed te zien slapen!
Hmm dan zal ik daar ook eens naar kijken. Vannacht ga ik hem gewoon weer op zijn rug leggen hoor.. alleen bij ontroostbaar op de buik. Hij slaapt nog steeds
Julia sliep op haar buik vanaf het moment dat ze met slaapzak en al kon omdraaien. Ik heb het nooit geprobeerd en was er aan gewend dat ze overdag altijd alleen maar hazeslaapjes deed (van 3 kwartier). Achteraf balen! Want op haar buik sliep ze meteen 2 uur of langer achter elkaar door! Nog steeds slaapt ze bijna altijd op haar buik.