Tips voor zwemmen met 1 jarige?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mirro, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Hoi,

Ik wil gaan zwemmen met mijn zoontje van 1 jaar.
    Ouder/kind zwemmen lukt ons nooit, aangezien de tijden daarvan niet overeenkomen met zijn slaapjes.
    Nu ga ik gewoon tijdens het recreatie-zwemmen (bij ons is de vakantie afgelopen).
    Het lijkt me wel een gedoe om hem om te kleden en mijzelf. Mn ukkie loopt al en is altijd op onderzoek uit. Zelf ben ik ruim 7 maanden zwanger, dus ben niet heel erg mobiel.
    Toch wil ik het graag gaan proberen en eigenlijk het liefst zo snel mogelijk, of eigenlijk vanmiddag (zullen de hormonen wel zijn...).

Heeft iemand tips en/of trucs hoe ik een half uurtje zwemmen met mijn ondernemende 1-jarige kan overleven?

Alvast bedankt!

2. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    He,

ik ga wel altijd baby zwemmen met Jason. Ik ga ook altijd alleen met hem en neem dan de buggy mee. Als ik mezelf aan en uit kleed zet ik hem in de buggy zodat ik niet steeds achter hem aan hoef te rennen. De buggy laat ik dan ik het kleedhok staan. Bij ons is er een groot gezamelijk kleedhok. Misschien is dit een idee?? Veel zwemplezier!

3. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Heb je iets van een speeltje wat hij heel leuk vindt en mee kan in het zwembad? Wie weet kun je hem daarmee laten spelen tot je zelf omgekleed bent, en dan hem omkleden? Of misschien wil hij wel zelf z'n sokken oid uittrekken, terwijl jij je omkleed? Volgens mij helpt het wel om hem iets te doen te geven wat hij leuk vindt, tot jij klaar bent, en hem dan om te kleden.

Bij ons in het zwembad hebben ze trouwens een groot kindergedeelte, waar ook die hele kleintjes zich gemakkelijk kunnen vermaken in zo'n laagje water (10 cm ofzo). Heel leuk!

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.808
    4.192
    113
    Bij ons in het zwembad staat in de kleedkamer een box.
    Maar zelf doe ik altijd na het zwemmen meisje eerst aankleden. Dan krijgt ze zittend op het aankleedkussen een koekje en drinken en als zij daarmee bezig is kleed ik me aan.

5. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik zou eerst de kleine afdrogen en aankleden en dan in de buggy zetten en even een boterham ofzo in de hand geven of een drinkfles zodat de kleine even rustig is en jij je zo op je gemak kunt aankleden.

ik zou wel eeste de kleine afdrogen en aankleden. in de kleedkamers is het vaak toch een stuk frisser en krijgen kindjes het toch sneller koud. neem voor jezelf een badjas ofzo mee die je even aandoet zodat je zelf niet te koud hebt...

wat je ook kan doen is bv je moeder of schoonmoeder of een vriendin ofzo meenemen ..zo kan zei de kleine in de gaten houden als jij je omkleed... ze hoeft daarvoor niet perse mee te gaan zwemmen. laat haar gewoon even in de kantine wachten... je zegt dat je toch maar een half uurtje of uurtje gaat....

6. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Bedankt voor de tips! Ik heb er zeker iets aan.
    Had zelf ook gedacht dat ik iemand mee zou moeten vragen, maar ik ben al best afhankelijk van alle hulp om me heen ivm deze zwangerschap. Mn man is best veel van huis en mn ouders en broers doen al zoveel voor me.
    Ik had me juist voorgenomen om dit alleen met mn kleine uk te gaan ondernemen. Hopen dat het niet tegen gaat vallen....

Nogmaals: thanks!

Deel Deze Pagina