Ik ben van plan een weekendje (1 nachtje) weg te gaan met mijn vriend, zonder ons zoontje. We hebben het gewoon even nodig, ons zoontje heeft namelijk pas een paar nachten door geslapen sinds hij is geboren en hij is nu bijna 10 maanden. Zit er een beetje doorheen. Maar toch vind ik het moeilijk, voel me een beetje een ontaarde moeder. Terwijl hij in goede handen is hoor, want mijn moeder komt een nachtje bij ons logeren en die kent hij heel goed. Maar omdat hij zo slecht slaapt en soms wel 10x wakker wordt, twijfel ik toch wel....
Ik snap goed dat je je er niet goed bij voelt. Maar je moet ook even aan jezelf denken. Je kan hierdoor ook veel minder hebben en hebt daardoor tijd voor jezelf nodig om weer even op te laden. Het is niet dat je nachten wegblijft. Het is maar 1 nachtje. Ik denk dat elke ouder zich rot voelt, helemaal de eerste keer. Maar er is echt niets ergs aan en je bent daardoor echt niet een minder goede moeder. Ik denk zelfs juist in tegendeel. Je doet het niet alleen voor jezelf maar ook een beetje voor je zoontje. Hierdoor kan je er straks weer wat beter tegen als je uit bed moet en hem bijv. moet troosten. En als je moeder het echt niet erg vind dan moet je proberen dat ook een beetje los te laten. Ik snap hoe je je voelt. Jason kon in het begin heel erg hard krijsen. En toen mijn ma de eerste keer moest oppassen en ik even belde hoorde ik hem huilen. Ik wilde meteen naar huis omdat ik me schuldig voelde dat mijn moeder met mijn huilende baby zat. En ik voelde me schuldig tegen over hem omdat ik er niet was om te troosten. Maar zijn dingen waar we nog allemaal aan moeten wennen. Het is echt niet erg als je nu even tijd voor jullie zelf nemen Sterkte en hopelijk kan je even genieten van je daagjes samen met je vriend
Daar sluit ik me bij aan, doen! Ik zou het zelf ook vreselijk vinden maar je moet ook aan jezelf denken. Dat zegt iedereen ook tegen mij dus nu geef ik het advies maar door
Ik heb dat ook gehad, wij hadden een weekendje weg gekregen van mijn ouders voor het laatste weekend van september. Mijn zoontje is dus zelfs twee nachten bij opa en oma geweest. Ik vond het ook erg moeilijk omdat er bij hem toen net 4 tandjes tegelijk doorkwamen en hij dus erg slecht sliep en vaak uren achter elkaar 's nachts moest huilen. Mijn ouders vonden het geen probleem en hij heeft zich daar heel goed gedragen en bijna niet gehuilt 's nachts. Zul je altijd zien. Wij hebben heerlijk genoten en heerlijk geslapen, ik werd wel een paar keer wakker 's nachts maar kon me toen weer lekker omdraaien en verder slapen. Ik mocht van mijn ouders NIET bellen en als het niet goed ging dan zouden zij bellen, was soms wel moeilijk. Als ik aan het ontbijt zat wilde ik heel graag bellen of het goed was gegaan. Hij was in goede handen en dit gaan we dus vaker doen, lees 1 keer per jaar omdat we ook aan onszelf moeten denken. Ik zou het dus gewoon doen en je kindje is in goed handen. Veel liefs Nataly