Haren wassen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sunnybaby, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Oké, deze vraag komt voor sommigen ws heel raar over, maar vanaf wanneer wassen jullie de haren van je kindje? En hoe en hoe vaak doe je dat?

Mijn zoontje heeft heel dun haar, het eerste jaar hebben we volgens mij niet eens een borstel gebruikt omdat er toch niks te kammen viel. Ik heb het tot hij 1,5 was alleen afgespoeld met water. Het is zo dun dat het ook nooit vies of vet is. Nu had ik toch maar eens babyshampoo gekocht en het daar een keer mee gewassen. Hij heeft toen 1,5 week gehad waarin zijn haar opeens heel snel klitte. Ik vraag me nu dus weer af of ik zijn naar wel moet wassen.

Wat denken jullie en hoe doen jullie dit?

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij wassen het 2 keer per week met zwitsal babyshampoo, ze smeert er van alles in nu ze bijvoeding krijgt, maar voor die tijd deden we dat eigenlijk ook al. Het ruikt dan zo lekker na het wassen.

3. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij wassen zijn haar zo min mogelijk. een keer per 2 weken of zo. Hij vindt het zelf wel heel leuk om te doen en als hij eten in zijn haar heeft gesmeerd begin ik er wel over. Hij wast dan zelf zijn haar.
    In jouw geval zou ik het lekker achterwege laten. Als het lekker aanvoelt hoeft het vast niet gewassen te worden.

4. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Hier ook vanaf de geboorte en dan twee keer per week.

5. Heel76

Heel76 Actief lid

15 jul 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier weinig haar om te wassen;)
    Ons zoontje had ook altijd weinig haar. Vanaf dat hij ongeveer 1,5 was zijn we het af en toe gaan wassen. Hij heeft nu dik en veel haar, het is nooit vet en gebruik toch elke dag wax/gel. Hij gaat elke dag onder de douche en we wassen het denk ongeveer 1 x per 2 weken.

Gr Heel76

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb hier van dat schuim van Zwitsal voor huid en haar. Hier gaat ze om de dag in bad en dan zeep ik haar hoofdje in en daarna haar lijfje.
    Hier nog praktisch geen haar maar vindt het wel lekker een fris en lekker ruikend koppie.

7. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.888
    9.397
    113
    Gelderland
    Soms om de dag en soms elke dag. Ik ruik er altijd even aan als het nat is en als het stinkt wassen we het;) Maar hij heeft al best een bos met haar dus het moet ook echt.

8. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

22 okt 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Hier om de dag.
    Ik heb lief shampoo. Heerlijk geurtje!

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier altijd als ze in bad gaat, vanaf het begin al. Ze spuugde altijd best veel en dat liep altijd in haar nekje, dus vond ik het wel fris om dat even te wassen. En nu helemaal, ze smeert van alles in haar haar hihi. Ze heeft ook best wat haar, en het wordt ook vet als je het niet wast.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij heben voor colin express 2 in 1 shampoo voor kids (oranje fles gele dop) omdat van veel andere shampoo zijn haar ook gaat klitten. hier zit dus ook wat cremespoeling in.
    Allebei onze kids hadden haar bij geborte , colin wel minder. Zijn haar werd tot een jaar ofzo 1 x per week a 1,5 week gewassen tenzij hij zijn banaan ofzo erin gesmeerd had. nu bijna elke keer bad/douche is ook nodig hij heeft nu een beste bos haar.

shannon heeft al heel veel haar, die doen we 1 bad wel harn wassen volgende bad geen haren wassen. dus zo'n 2 x per week.

11. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    1 a 2 keer per week vanaf zn geboorte met zwitsal shampoo

12. misa

misa Niet meer actief

Hier vanaf het begin en dan zo'n beetje om de dag/twee dagen. Onze zoon heeft dan ook al best wat (donker!!) haar. (Sorry ben er zooooo trots op..!) ;)
    Maar borstelen doen we vooral tegen huidschilfertjes op de hoofdhuid. Rondjes masseren over de hoofdhuid kan berg voorkomen heb ik wel eens gehoord. Dus dat doen we braaf elke dag, of we nu wel of niet haren gewassen hebben!

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik was één a twee keer per week haar haartjes..

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Meestal gewoon met water, eens per week ofzo met een klodder wasgel door de haartjes (Weleda ofzo). Mijn dochtertje wassen we soms met prinsessenshampoo van Andrelon, maar ze heeft liever geen shampoo in haar haar. Maakt ook niet veel uit, het zit zonder shampoo hetzelfde als met.

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik was Irem's haar vanaf haar geboorte al 2 keer in de week, maar ze heeft ook altijd best wat haar gehad. Was het gewoon met AH babyshampoo, ruikt superlekker.

16. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Twee keer per week was ik haar haartjes met zwitsal babyshampoo en de andere dagen met alleen water.

17. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier vanaf de geboorte. hij heeft niet een enorme bos, maar wel wat haar waar wel eens wat eten of snot oid in verdwijnt. in het begin had hij wat berg, dus dan moest ik de babyolie er wel uit wassen. vind het ook een beetje onderdeel van het wasritueel, zeg maar. dus doe het nu lekker, zodat hij (hopelijk) geen aversie tegen haren wassen krijgt.

overigens gebruik ik nu dagelijks wat haarlotion omdat het anders wel heel erg pluist, dus dat mag er ook wel eens uitgespoeld worden.

hij gaat 2 a 3 keer per week in bad/onder de douche. zo vaak wassen we dus ook de haren.

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik doe Tycho om de dag in bad en "was" zijn haar gewoon met de schuim die ik in zijn badje gebruik. Ik gebruik een plastic bekertje en dan giet ik het over zijn koppie heen, hij vindt het een lekker gevoel denk ik want hij giert het altijd uit van het lachen als ik het doe. Maar ik doe het dus niet met shampoo en wrijf het er ook niet in. Mara goed Tycho zn haar wordt ook niet echt vies, hij smeert er geen eten in en ik gebruik alleen zo nu en dan een beetje haarlotion/haargel voor babies. Dus dat gata er wel uit met een beetje water met wat schuim hihii.

xxx

Deel Deze Pagina