Gespannen baby...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 13 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi,

Roos is nog steeds een gespannen baby ( heb ook bij een osteopaat gelopen voor de voorkeurshouding ) maar daar hoefde ik niet meer terug tekomen.
    Ze heeft verborgen reflux gehad en erg veel krampen,dat gaat nu gelukkig goed en ze is ook van de medicatie af!
    Maar ze blijft erg gespannen ( steeds gebalde vuistjes ) en haar ene armpje krijg je bijna niet omhoog of gestrekt...verder is ze ook erg schrikkerig en even weggaan is al teveel voor haar.
    Nu heb ik gister contact gehad met het cb en zij verwijzen mij door naar een kinderfysio.
    Nu was mijn vraag wie heeft dit ook gehad met jullie kleine en wat is jullie ervaring met de kinderfysio?

Liefs

2. jessica1

jessica1 Niet meer actief

ik heb een goede ervaring ermee
    mijn dochter had een kleine vorm van het kiss-syndroom
    nu heeft hij haar behandeld (2 x) en ze heeft nergens geen last meer van

3. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Zou Roos niet ook een Koemelkallergie kunnen hebben?

Onze kleine meid had ook een vastzittend nekje waarvoor we naar de osteopaat zijn geweest, maar al met al had dat ook niet voldoende resultaat. Verder had ze ook vaak die gebalde vuisten, was schrikkerig en overstrekte zich ook veel. Ze zat eigenlijk gewoon niet lekker in haar velletje. Omdat ze ook een nogal stinkende ontlasting had met groene stukjes erin, begon ik op den duur aan KMA te denken. Nadat we overstapten op koemelkvrije voeding was het al snel duidelijk dat KMA de oorzaak was. Ze is nu een veel meer ontspannen, vrolijke, tevreden baby.

Dit hoeft bij Roos natuurlijk niet de oorzaak te zijn, maar wilde het even vertellen zodat je er over na kunt denken. Er kunnen namelijk meerdere oorzaken zijn voor haar gespannenheid.

;) Frieda

4. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Soms vraag ik me af of ik een bezoekje moet brengen ja of nee.

Mijn zoontje spuugt niet, heeft ook geen Reflux, overstrekken doet hij ook niet, huilen doet hij ook nauwelijks, heeft ook geen last meer van krampen.

Maar: heeft wel een voorkeurshouding, schrikt heel vaak wakker, slaapt slecht zowel overdag als savonds, is wat gespannen, slaapt heeeeeel licht.

Is een bezoekje goed denken jullie?

5. roos80

roos80 Actief lid

22 jul 2007
    147
    0
    0
    Mijn baby had precies hetzelfde alleen overstrekte zich wel een beetje en huilde soms erg veel (ontroostbaar).

Na 1 behandeling had ik al een heel andere baby!

6. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hmmmm.. hier huilt hij amper, denken jullie dat een osteopaat mij kan helpen wat betreft het slecht slapen???

7. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Ik denk het wel Beertje.

Wij zijn in maart 3 keer met Noelle geweest omdat haar nekje vast zat. Omdat dat toen niet helemaal het gewenste resultaat had (ze bleef veel huilen), leek het dat ze er niet echt baat bij had gehad. Maar ze ging na elke behandeling wel steeds beter slapen. Uiteindelijk bleek het huilen vooral verband te houden met het feit dat ze een koemelkallergie had. Nadat we overgestapt waren op koemelkvrije voeding ging het huilen pas echt over. Noelle bleef de laatste tijd echter steeds alleen maar hazenslaapjes doen overdag en daarom ben ik, vorige week, toch nog een keer met haar naar de osteopaat gegaan. Hij heeft toen nog wat spanning in haar buik, hals en nek weggenomen en nu slaapt ze overdag elke keer meer dan de halve uurtjes tot maximaal een uur. Ze slaapt nu elk slaapje overdag minstens anderhalf uur en soms nog langer. Hier heeft het dus echt geholpen om haar langer te laten doorslapen overdag en verder slaapt ze de avonden ook steeds beter en slaapt ze in ieder geval vanaf een uur of 11 de hele nacht door tot de volgende morgen 7 uur.

;) Frieda

8. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    @frieda; Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat soms ook denkt,ik heb het gister nog aangeven bij het cb maar die denken van niet ( ze heeft geen eczeem overstrekt zich niet en groeit goed...) maar haar ontlasting ruikt soms erg zuur en ook vaak grote groene stukjes erin en dat ze onrustig is...ik gebruik nu friso comfort,volgens mij mag je met die voedingen niet zomaar overstappen toch?
    Soms weet ik het echt niet meer....zucht....

Liefs

9. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    En het gekke is dat ze s'avonds rond 19.00 gaat slapen tot de volgende 08.00 zonder dat we er ook maar 1x uithoeven...wel fijn natuurlijk maar wel gek.
    Om 22.00 krijgt ze nog wel een voeding.

Liefs

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Wat goed dat ze snachts doorslaapt frieda, echt lekker. En ik hoop dat je bezoek aan de Osteopaat alles goed zal maken en dat ze weer lekker overdag's kan slapen.
    Hier was het afgelopen nacht (zucht) elke keer om het speentje vragen, en hij schoot wakker van ieder geluidje ook heb ik het gevoel dat zijn handjes hem wakker houden enz.
    Inbakeren doen we niet meer, ik ben juist blij dat ik daarvan ben, schijnt erg moeilijk te zijn om het af te leren.
    Sinds ik jou verhaal gelezen heb denk ik er steeds meer over om toch eens een bezoek te brengen aan de osteopaat.
    En dan gaat het mij vooral om die voorkeurshouding en het schrikken en slecht slapen. Voor de rest is het een vrolijk kindje, dat zich lekker kan vermaken.

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    @Toet, wat heerlijk dat ze zo goed doorslaapt. En dan ga je je natuurlijk afvragen waarom niet overdag's, echt maf is dat he?

12. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Hoi Toet,

Noelle had ook geen uiterlijke kenmerken van KMA, maar zat gewoon niet lekker in haar vel. Ze jengelde en huilde veel en was gewoon geen tevreden baby. Noelle overstrekte zich dus bij het huilen, maar groeide verder ook als kool. Toch ben ik uiteindelijk dus overgestapt op andere voeding (Friso Intensief HA tegen koemelkallergie), waar we nutriton (johannesbroodpitmeel) aan toe zijn gaan voegen tegen het spugen, omdat ze daarvoor ook Friso comfort kreeg. Na een paar dagen op de HA voeding hadden we al een heel ander kind in huis. Ze werd op slag een heel tevreden babytje, dat zichzelf beter kon vermaken en het huilen en jengelen was over.

Als ik jou was zou ik dus gewoon overstappen op de Friso Intensief HA en het uitproberen, dat is namelijk de enige mogelijkheid om er achter te komen of Roos KMA heeft. Als ze daar dus veel beter op reageert, kun je dat bij het CB aangeven en in overleg met hen na een maand weer provoceren met de normale melk. Als ze daar dan weer slechter op reageert, weet je zeker dat ze KMA heeft. Ik zou gewoon de proef op de som nemen als ik jou was. Het is trouwens niet eens verplicht om naar het CB te gaan en je bent gewoon de baas over je eigen kind. Je kunt gewoon op het CB aangeven, dat je toch wel een sterk vermoeden hebt, dat Roos KMA heeft en dat je via andere voeding wilt proberen of ze daar beter op reageert. Daar kunnen ze niets op tegen hebben.

;) Frieda

Deel Deze Pagina