Kleintjes met littekens van infuus?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Mystify, 7 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Vaak lees ik hier over de littekens van de mama's die ze hebben na knip of ks. Maar ik ben eigenlijk benieuwd hoe het met de littekens van de kleintjes gaat naar mate ze groter worden. Onze uk heeft van de infusen toch wat littekens overgehouden op zichtbare plek.

Hebben jullie kleintjes ook littekens?
    zo ja zijn die groter geworden of misschien juist niet, smeren jullie die plekjes nog in met speciaal zalfje of iets om huidje soepel de houden bij het groeien?

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Onze jongens zijn alweer 2, maar ik heb nog nooit ergens een littekentje bij ze gezien.

Moet zeggen dat ik zelf ook geen littekens heb van de infusen die ik heb gehad. (zijn er door de jaren heen ook heel wat)

Misschien is de een daar gevoeliger voor dan de ander.

Biodermal heeft een speciale littekencrème, maar dan zou je wel na moeten kijken of die ook bij kinderen gebruikt mag worden.

3. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen littekens van infuus. Mijn oudste heeft wel een littekentje aan zijn neus van de sonde...deze zat te strak vastgeplakt volgens mij, volgens de verpleegkundige niet....

4. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Het is ook niet niks, zo'n veel te vroeg geboren kindje! En volgens mij komt verwerking altijd pas goed op gang als het verder rustiger wordt. Dus juist als je kindje thuis is, alles weer langzaam aan zijn routine gaat krijgen etc.

5. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochter heeft een kleine litteken op haar pols, van het infuus tijdens een infectie. Ze kreeg toen ontstekingen onder haar huid en bij infuusplekjes. En op 1 plekje is een litteken gebleven.
    Wij noemen het haar oorlogswondje, omdat ze in die fase zo hard heeft gevochten :)

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ons kleintje heeft ook veel problemen met haar infuus gehad, ze moest dagelijks een nieuw infuusje omdat de insteekplaats rood werd. Gelukkig hoefde ze "maar" vijf dagen een infuus; toen was er niets meer te prikken (na drie pogingen) en ze verdroeg de BV toen goed. Deze is toen versneld opgehoogd.
    Ze heeft ongeveer 4 weken een naar plekje (zwart streepje) op haar polsje gehad van een infuus, maar dit werd naar verloop van tijd beter. Ze hadden het er toen wel over dat ze dat eventueel konden verhelpen met plastische chirurgie als ze ouder was...
    Ik was er laatst naar op zoek en kan het alleen nog vinden, omdat ik weet waar het zat. Is dus eigenlijk zo goed als weg...:).
    Van de andere infuzen gelukkig ook geen littekens.
    Helaas zelf ook veel problemen met infuzen; na 2 maanden is er nu bij mij niets meer van te zien en is het niet meer blauw! ;)

7. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Omdat ons zoontje de eerste dagen een aantal keren per dag een nieuw infuus moest, hij kleine ontstekingen op de prik plekken kreeg en een hoge pijn score had hebben ze toen een diepe lijn via zn been gezet. En dat zorgde meteen voor een tevreden mannetje zonder pijn:)

Maar goed aan een pols dus drie gaatjes waarvan een mee lijkt de rekken en dus duidelijker zichtbaar is geworden. Niets waar we ons verder zorgen om maken, maar vroeg het me zo af of meer prematuren het hebben.

8. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Hier geen littekens. Ze is wel bont en blauw geprikt na de geboorte omdat ze geen ader konden vinden maar ze heeft er niks aan overgehouden.

9. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Ja, ons mannetje heeft een plekje op de bovenkant van zijn handje en eentje op zijn onderarmpje. Die zijn nu nog steeds zichtbaar. Misschien ook meer zichtbaar doordat hij heel licht getint is?

Vanwege de sonde en lowflow had hij nog een tijd lang er na een gek neusgaatje zeg maar. Maar dat is nu eigenlijk wel zo goed als verdwenen.

Grtjs,
    Aleida

10. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Mijn dochter heeft littekens op haar voetje. Daar heel ze vaak een infuus gehad. Op haar arm zit niks meer.

11. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hier ook eentje op zijn hand en onderarmpje, vraag me af of er nu weer bij komen nu ze bij elke nieuw infuus zoveel moeten prikken.

12. Linske

Linske Actief lid

4 apr 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn oudste dochter van 4,5jaar is 10 weken te vroeg geboren en bij haar kan je nog altijd duidelijk de littekens op haar hand zien vd infusen.

13. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Mijn zoontje heeft een paar littekens van de infusen op z'n hoofd, hand en voetje. En verder heeft hij een groot litteken op zijn achterhoofd door een doorligplek. Gelukkig valt die nu niet meer zo op doordat zijn haar er nu overheen valt, maar eerder was dat een dikke lelijke plek.

14. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Hier geen littekens gelukkig.. Mila had wel de insteek van de electrode ontstoken en heeft daar lange tijd een korst op gehad. Littekentje is nauwelijks zichtbaar.

15. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier zijn alle prikgaatjes goed weggetrokken, hij heeft ook een liesbreuk operatie gehad toen hij 2 maanden was en daar is ook zo goed als niks meer van te zien

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

volgens mij hebben mn kinderen geen littekens van infusen, wel hebben ze alledrie een of meerdere liesbreuken gehad. Bij de oudste is dat al niet meer te zien, bij de jongste wel omdat hij 2 keer al was geopereerd. Over het algemeen worden littekens meestal onzichtbaar bij de kleinsten.

17. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zie hier ook geen littekentjes. Zijn gelukkig goed weggetrokken.

18. xnancex1

xnancex1 Actief lid

20 okt 2008
    237
    0
    0
    mijn dochter is ook erg vaak geprikt, maar alleen de infusen die ze in haar voetje heeft gehad zijn littekens geworden. ze is door dat infuus heel erg ziek geworden vanwege een huidinfectie. ik weet niet of dat er evt iets mee te maken heeft..

19. Loe

Loe Niet meer actief

Onze zoon heeft een litteken op zijn neus door de cpap, echt zo klungelig. Veel te strak gezeten......... zielige kleine man.

20. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier geen litteken van t infuus

Deel Deze Pagina