1e kindje Hellp en nu zwanger van ons 2e wondertje

Discussie in 'Prematuur' gestart door cvermeulen1979, 23 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvermeulen1979

cvermeulen1979 Actief lid

10 okt 2010
    419
    0
    0
    hallo allemaal,

Ik ben in april 2009 bevallen van een zoon nav hellp.
    heb veel moeten doorstaan de afgelopen 2 jaar maar ben er nu weer helemaal bovenop en besloten voor een 2e kindje tegaan 33% herhalingskans na onderzoek.

Nu zijn wij weer zwanger van ons 2e wondertje maar ik ben wel veel angstiger dan bij de 1e ik krijgen morgen weer een echo en een bloeedruk meting van 30 min.

Ik wordt goed in de gaten gehouden en daar ben ik heel blij mee!
    Ik zou graag met meiden willen kletsen die dit ook hebben meegemaakt

groetjes chantal

2. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wij zijn nu ook zwanger van ons 2e kindje. Nu 13 weken en 2 dagen.
    We vinden het ondanks de goede controle in het umcg, ook behoorlijk spannend. Vanaf week 12 ben ik gestart met ascal. Preventief.

Grtjs, Aleida

3. renatew

renatew Bekend lid

19 sep 2009
    743
    0
    0
    Drenthe
    Mijn eerste kindje is ook geboren nav hellp. Heb toen een spedkeizersnede gehad. Nu was is zwanger van de tweede en ook al was de kans maar 10%, toch is ook mijn tweede zoontje geboren met een zware zwangerschapsvergifteging. HIj is vorige week geboren met 34 weken en 3 dagen. Mijn vorige zoontje is geboren met 34 weken en 4 dagen. Dus echt bijna hetzelfde als bij de vorige. Hoop voor je dat het in jouw geval niet zo is, en dat je een normale kraamtijd mag beleven. Mijn zoontje ligt nog in de couveuze maar gaat wel echt super goed. We zijn druk aan het wachten totdat hij eindelijk mee naar huis mag

4. cvermeulen1979

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Heftig allemaal zeg ik hoop alles goed is met je kindje en jou en dat mij dit bespaart zal blijven voor een 2e keer.
    Vooral niet aandenken anders ga ik zo negatief de zwangerschap in!!
    Slikte jij medicijnen om vroeggeboorte en zwangerschapvergiftiging tegen te gaan?
    die slik ik namelijk wel en dat geeft een hoop rust dat de kans daardoor nog kleiner zal en zijn en later in de zwangerschap!

Nou sterkte met alles
    mijn echo was trouwens goed van afgelopen week en de kleine bewoog goed dat geeft ook weer extra vertrouwen.

groetjes Chantal

5. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    hoi , ook ik ben vorige keer bevallen na een hele heftige eclampsie , maar nu 36 weken zwanger en geen enkele aanleiding voor herhaling dus het kan ook anders , ik hoop iig geval dat je gespaard zal blijven t,is vreselijk !

liefs edith
    mama van mees*

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Bij de eerste heb ik ook HELPP gehad en durfde lang niet aan een 2e kindje te beginnen. Na een gesprek met de gynecoloog toch besloten ervoor te gaan. Ze gaf aan dat de kans op herhaling klein was als het maar van dezelfde partner zou zijn. Inmiddels heb ik 3 kindjes (dezelfde vader) bij nr 2 en 3 heb ik nergens last van gehad. Het waren heerlijke zwangerschappen zonder klachten. Het kan dus ook goed gaan. Ondanks dat heb ik tot het eind wel de eerste zwangerschap in mijn achterhoofd gehad. Ik kan me dus voorstellen dat jullie toch in spanning zitten. Maar probeer te genieten. Het hoeft niet weer te gebeuren.

7. renatew

renatew Bekend lid

19 sep 2009
    743
    0
    0
    Drenthe
    Ik slikte geen medicijnen daarvoor ofzo. ik had wel aangegeven dat ik bang was dat het weer zou gebeuren, maar ze zeiden dat die kans wel heel klein was. maar toch ging het rond de 33 weken weer mis, en is ook mijn 2de zoontje met een spoedkeizersnede gehaald. Maar zoals ik al zei de kans was maar heel klein, tenzij het 2de kindje van een andere partner was, maar dat was bij mij niet het geval. Geniet van je zwangerschap en sta er niet teveel bij stil hoe de afloop zou zijn. Anders denk je alleen nog maar daaraan en is je zwangerschap voorbij voordat je het weet.

8. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Hier ook 1e keer bevallen met 34+5 ivm PE/HELLP. Inmiddels alweer 36 weken in verwachting én tot dusver gaat alles naar wens! Bloeddruk blijft erg netjes.

Overigens slikte ik tot vandaag op advies gynaecoloog dagelijks apirine én calcium om de kans op herhaling te verkleinen (mijn herhalingskans was 30%).

9. cvermeulen1979

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Wat fijn om te lezen dat het ook zeker goed kan gaan ik moet idd vanaf 12 weken oof dezelfde medicijnen als jou slikken en heb ook een herhalingskans van 33% fijn om te lezen dat je al 36 weken bent.

succes met de bevallen en met het genieten want wij weten als geen ander dat sit ook heel anders kan gaan!

Groetjes Chantal

10. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Goed nieuws vanaf het front: ben bevallen van een gezonde dochter met 36+4 weken. Bevalling is spontaan begonnen en mijn bloeddruk is perfect gebleven. Geen PE/HELLP dus deze keer!!

Kleine meid is wel te licht voor haar leeftijd waardoor we toch weer op de neonatologie zijn beland. We hopen haar echter snel mee naar huis te mogen nemen (binnen enkele dagen).

11. cvermeulen1979

10 okt 2010
    419
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter
    Hoe groot en zwaar is zij en nog belangrijker is alles goed met haar en met mama?
    Wat is haar naam?
    heel veel liefde en geluk de komende periode met ze alle en foto zou leukzijn :)

Groetjes Chantal

12. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Lengte meten ze hier niet maar gok ca 48 cm. Gewicht is 2250 gram en daarmee te laag voor de termijn.

Ze doet het echter prima alhoewel ze nu wel onder de lamp ligt voor haar " geel zien". Drinken gaat echter uitstekend! We hopen haar heel snel mee naar huis te mogen nemen!

Deel Deze Pagina