Het zou moeten linken naar het geloof of een mooie betekenis moeten hebben. Ik hou van namen zoals : Sarah en Farah Yara ( maar op een of andere manier moet ik dan direct aan jarig denken ) Sofia ( maar is ook weer te westers ) Safiyyah ( partner geeft voorkeur hieraan maar ik denk dat het lastig wordt met schrijven en spellen) Rania ( mooi maar zo koninklijk, kan de associatie niet wegdenken) Daniah ( maar zo heet het dochtertje van een vriendin al ) Iemand suggesties ?
Ik lees mee! Ik vind het zo moeilijk meisjes namen. Wij twijfelen over Zahra of Sarah, maar ergens vind ik die naam ook weer erg saai. Mijn zoontje noemt de baby al Sarah haha.
Ik ben niet zo heel erg thuis in de islamitische namen, maar welke ik wel ken en ook wel mooi vind zijn deze: Safaje Esma Khadija Adinda (al weet ik niet 100% zeker of die naam islamitisch is) Nora kan ook maar die vind ik niet mooi
mijn tweeling heeft als tweede naam: Amina (vertrouwens-waardig) & Medina Nog een paar die in mijn fav stonden: Bashira (vreugde) Mallalai (beeldschoon) Maryam (Arabische versie van Maria) Malika (koningin)
Ik ben er niet helemaal in thuis, maar deze vind ik mooi en ze zijn volgens mij Islamitisch: Nimra Imani Aya Noor Zayna Naima Hind Dina Zahra Naira Izza
Ik ben ook niet zo thuis in deze namen, maar deze vind ik echt prachtig❤ Rana Safa Hind Esra Elif Leila
Kan je Safiyyah niet iets eenvoudiger spellen, bijvoorbeeld Safiya? Ik vind het een erg mooie naam. Ik had zelf Aïsha op mijn lijstje staan. Is het niet geworden omdat ik het toch een beetje verwarrend vond om een naam te geven die zoveel bij Islamitische kindjes voorkomt (Aya is om dezelfde reden afgevallen), maar ik vind het wel erg mooi. Iets minder bijzonder maar ook mooi vind ik Yasmina of Noura.
Ik zou zelf denk ik Safia schrijven als we voor die naam zouden kiezen. Al vind ik Safiyah veel mooier staan.