Kleren baby bij verlaten ziekenhuis?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nathalie2012, 20 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik ben 4 maart uitgerekend en we zijn van plan poliklinisch te bevallen in het ziekenhuis. Het kan dan alle kanten op met het weer.

Wat trek je je baby aan bij het verlaten van het ziekenhuis op zo'n moment?
    Een romper en (box)pakje met mutsje en sokjes was ik sowieso van plan.
    Doe je daar dan een soort van skipakje overheen (1-delig), een deken of een jasje met deken? Ik keek al in de winkel naar winterjasjes maar ik zie niet zo veel in kleine maatjes vandaar! En aan het eind van de winter zal er niet zo veel meer te koop zijn, dus ga ik liever binnenkort hiervoor op pad.

Hebben jullie tips?

2. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik ben op 10 maart bevallen en mn baby had aan: rompertje met korte mouwen, broekje + truitje, dik vestje, omslag doek en nog een voetenzak van de maxi cosi.

3. mawaikee

mawaikee Bekend lid

16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Ik ben op 3 oktober bevallen. Het was vies, guur herfst weer.
    Wende had een romper met lange mauwen aan, met daarover heen broekje en shirtje. Mutsje.

Toen we naar huis mochten; slofjes over sokjes, vestje over shirt (babydump, wit vestje met eend). In de maxicosi een voetenzak van de maxicosi. Ik had ook nog een omslagdoek bij me, maar dat was volgens de verpleegkundige niet nodig

4. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ik ben 25 maart bevallen.
    Dochter had romper, sokjes, broekje, shirtje, mutsje en in haar omslagdoek in de Maxi Cosi.

Eigenlijk niet eens een romper met lange mouwen bedenk ik mij..
    Het was ook wel lekker lente weer.. Haha!

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

inderdaad gewone kleertjes + vestje en voetenzak of vestje + dekentje/omslagdoek. Skipak heb je echt niet nodig, is niet handig.

En in maart kan het 20 graden zijn of 3 graden, niets van te zeggen.

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier in februari bevallen toen het -20 was, baby had aan: romper, broekje en wikkeltruitje, groot boxpakje en een wikkeldeken voor in de MC daar nog een dekentje over. Oh, en mutsje op natuurlijk.
    Skipakje lijkt mij voor zo'n kleintje echt niet handig. Losse (wikkel)deken is handiger; kun je ook makkelijk weer wegnemen als het te warm is.

7. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

29 jun 2012
    1.061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik ben 6 maart bevallen. Mijn dochtertje had over haar kleertjes een heerlijk warm fleecevest met mutsje. Onder dit mutsje hadden we nog een mutsje gedaan. Dan zo in de voetenzak van de maxicosi en lekker mee naar huis Oh ja en tegen de wind/kou buiten hadden we even tot aan de auto een wikkeldeken over de maxicosi gelegd.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Skipak is idd niet handig. Hier beide keren (november & juli ) romper, shirtje, broek met voetjes. Muts op. Vest (nov dik juli dun ) in mc met voetenzak of deken. Ze zijn vlak na geboorte nog zo kwetsbaar als wat dus lekker inpakken.

9. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    10 juli bevallen, was mooi weer en zo n 20 graden:

*romper korte mouw
    * truitje
    * broekje met voetjes
    * jasvestje
    * mutje op en kappuchon op
    * Wikkeldeken en daar moest hij echt in van het ziekenhuispersoneel....ze kunnen zichzelf gewoon nog niet warm houden en het is in je buik ong 37 graden, als het dan buiten 20 graden is, is het nog 17 graden kouder.

Skipakje is vreselijk onhandig . Je krijgt ze al moeilijk in hun gewone kleertjes, het is nog zo klein en zo n gepriegel allemaal. Daarbij vinden ze het aan en uit doen helemaal niet leuk.

10. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

21 jan 2012
    1.514
    0
    0
    Kindje 1 geboren op 3 maart.
    Romper broekje met voetjes eraan en een truitje.
    Jasje mutsje voetenzak.

kindje 2 geboren op 28 febr.
    romper.boxpakje.
    2! mutsjes :) jasje en voetenzak.

11. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    4 januari bevallen. Zoontje droeg:

- overslagromper korte mouw
    - broekje en truitje lange mouw
    - sokken, slofjes en mutsje
    - Vestje met mutsje
    - omslagdoek (fleece) in de MC
    - Dekentje in de auto over hem heen (want auto was koud)

12. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn dochter had een warm velours broekje aan, romper lange mouw, truitje lange mouw, mutsje, sokjes, dik vestje/jasje met muts (die muts ook op) en we stopten haar in de maxicosi ook nog in een maxicosi zak.
    Deze keer zal het iets soortgelijks zijn, misschien nog zelfs met een dekentje erover. De maxicosi zak is deze keer wel dikker aangezien ze een echte winterbaby word.

13. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

ik heb dan nog een vestje en een wikkeldeken met voetjes. zodat je de kleine wel vast kan maken in de maxicosi. en dat is denk ik genoeg:) voor de rest idd romper sokjes mutsje boxpakje/setje en eventueel over de sokjes nog pantoffeltjes.

14. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Ik had voor mijn december babytje een winterjasje gekocht. Maat 56. Nooit aangehad want het was veel te groot (ondanks dat dochter bij geboorte 52 cm was) en je krijgt een winterjas bij een baby niet aan. Zolang ze in de ligbak / maxicosi lagen hebben ze nooit een winterjas aangehad. Dat ligt ook echt niet lekekr.
    Ze kregn een vestje, evt dekentje en voetenzak (maxicosi) of dekje van ligbak op.

15. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

29 nov 2008
    154
    0
    0
    mijn tweede dochter (april) had grote moeite om zich op temperatuur te houden. toch had ze niet heel veel meer aan dan dochter 1 die in augustus geboren is en hier geen moeite mee had. nu gaat er weer hetzelfde mee.

ik verwacht mijn derde in december en moet in het ziekenhuis bevallen.
    ik heb nu ingepakt:
    romper lange mouw
    broekje
    truitje
    mutsje
    vestje/jasje met muts
    slofjes

in de mc zit een voetenzak. ik zou niet weten wat ik het kindje nog meer moet aantrekken.

16. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Bij de Hema hebben z e voor (ik denk) 13 euro een wikkeldeken die je in de maxi cosi kan doen. Ideaal, kan je er gewoon in laten zitten, kindje erin, flappen omslaan en klaar :)

17. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik ben op 26 augustus bevallen en mocht om 3 uur snachts naar huis. Niet echt koud maar toch een rompertje,broekje,shirt met lange mouwen,mutsje en jas aan

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

kind 1 geboren bij -15 die had aan een romper korte mouw overslag truitje broekje slofjes en muts

bij het weg gaan uit het zkh een dik vestje aan en een deken over. vond de verpleging meer als genoeg.

kind 2 was het 22 graden oid een romper korte mouw truitje broekje slofjes en muts en de omslag doek zat in de cosi hoefde niet meer overheen van de verpleging

19. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Ik blijf met de vraag zitten of ik nu nog een voetenzak in de maxi cosi moet gaan kopen. Ik beval als alles goed gaat in februari in het ziekenhuis. Ik heb een lodger wrapper voor in de maxi cosi, maar is dat warm genoeg... Wat vinden jullie?

20. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

29 nov 2008
    154
    0
    0
    ik vind een voetenzak heel handig, maar er zullen ook moeders zijn die dat niet vinden.

Deel Deze Pagina