Ik heb het geboortekaartje uitgezocht, En de tekst die ik er op wil weet ik ook. Alleen nu weet ik niet hoe ik het wil indelen en hoe bijvoorbeeld de informatie op het kaartje moet komen te staan. Dit is het kaartje en zoals jullie zien staat rechts de naam en datum, dit zie je ook als je het kaartje dichtvouwt. Alleen nu wil ik mijn zoon twee namen geven , waarbij de eerste naam officieel langer is als wat ik hem als roepnaam wil geven (neem als voorbeeld Piet als roepnaam , en Pieter officieel). Ik wil dus zijn roepnaam op de zijkant zetten en binnenin zijn twee officiƫle namen, plus achternaam. Maar waar zou dit het mooiste uitkomen, en hoe. Voornaam, tweede naam en dan de vrij lange achternaam eronder ? Alles onder elkaar? En aangezien op de rechterkant al een naam staat, zou ik dit dan het beste op de linker pagina kunnen zetten? Met alle informatie zoals datum, tijdstip, gewicht en dergelijke erbij, en dan aan de rechterkant het gedichtje ? Voorop een gedichtje zoals het voorbeeld hoeft trouwens niet, ik denk dat ik dat leeg laat. Ik kom er echt even niet uit en hoe langer ik kijk hoe lastiger het lijkt te worden. En dan nog iets, hoe hadden jullie de informatie in het kaartje staan? Ik hoop op wat tips want door alle bomen zie ik ondertussen het bos niet meer Alvast bedankt !
Ff meedenken hoor... En voorop de roepnaam / die horizontaal.En dan op de rechterkant (die je ziet als de kaart dicht is begrijp ik) de andere namen en roepnaam/ verticaal. Met eventueel geboorte datum. Of binnen in dan geboortedatum, gewicht enz?
Omdat het me niet helemaal duidelijk is of er een vriend/man in het 'spel' is, is dat mijn eerste vraag. Want als dat het geval is en jullie hebben allebei een andere achternaam, dan vind ik het iets toevoegen om de achternaam bij de naam van het kindje te zetten, omdat het dan immers jouw of zijn achternaam kan zijn. Als jullie dezelfde achternaam hebben of er is geen vriend/man, dan zou ik de achternaam bij jullie/jouw naam boven het adres zetten. Het is dan logisch dat het kindje ook die achternaam heeft. Als je de achternaam er sowieso bij wilt zetten, dan zou ik de voornamen achter elkaar zetten en dan de achternaam er onder. Voorop hadden wij bij allebei onze dochters de roepnaam. Binnenin hadden we bij allebei een soort van openingszin, dan de voornamen en dan dingen als geboortedatum, lengte en gewicht ed. En dan onderaan onze namen en ons adres ed. Bij de oudste stond dat allemaal rechts, bij de jongste op de onderste helft van het kaartje. Gedichtje stond op de 'andere helft'.