Hoi lady`s, Kunnen jullie me helpen hoe ik een avatar kleiner maak, zodat deze geschikt is om in mijn profiel te zetten. Ik heb namelijk leuke avatars gezien, maar deze zijn qua KB en pixels te groot. Ik heb niet zoveel verstand van dat soort dingen, dus please help!!! Groetjes Hope
Oei meid, ik kan het je alleen uitleggen als je hetzelfde programma hebt... Zijn het veel plaatjes anders kun ze me mailen dan verklein ik ze wel voor je Laat maar wat weten anders PB ik je mijn mail!
Nee hoor 1 plaatje vind ik leuk en wil ik hier in mijn profiel zetten. Dus als je die voor me wilt verkleinen, graag.
De grootte is nu wel goed, maar de KB is teveel. Het mag maar 5 KB zijn, en deze is 18,8 KB. Mag ik je nog een ander plaatje sturen als deze minder KB heeft?
Bij mij nogmaals gekeken, maar geeft echt aan 18,8 kB. En als ik OK druk op het profiel geeft hij bovenaan aan dat het maar maximaal 5 KB kan zijn en dus te groot is, vreemd he? Ik laat mijn man anders eerst ernaar kijken. Als ik je hulp nog nodig heb dan mail ik je wel. Alvast bedankt voor de moeite. Groetjes Hope
maar bij opslaan kun je toch ook kiezen voor opslaan voor web, zo doe ik dat, dan word ie automatisch al kleiner. (adobe)
Tis me ook gelukt!!! via fotoverkleiner. Tis wel een hele kleine foto geworden je ziet het bijna niet..... maar groter pakt hij het niet helaas........
Ik had hetzelfde probleem met mijn avatar: Het juiste formaat qua pixels was te groot qua KB. Dit probleem heb ik verholpen door het plaatje op te slaan als gif-bestand in plaats van als jpg-bestand, dus met .gif erachter in plaats van .jpg. Dat neemt minder ruimte in beslag. Kom maar op met die leuke persoonlijke avatars!
Ik heb het geprobeert door plaatje te verkleinen en op te slaan asl gif bestand en zie het resultaat...... Niets. hahaha. Het zal wel aan mij liggen. Ik had een plaatje verkleind wat +/- 4 Kb was maar te veel pixels. Dus pixels aangepast en die kloppen dan, maar dan is het weer 6 KB???? Ik snap er niks meer van.
@Hope: als je wil, mag je het plaatje anders eens naar mij doorsturen hoor, ik zal zie wat ik kan doen. Je moet me maar een pb sturen, dan geef ik m'n e-mailadres