Misschien een domme vraag, maar mag je de deur dicht hebben als de baby in zijn bedje ligt? We hebben namelijk 2 katten rondlopen en die wil ik niet op de babykamer hebben. We hebben nu alle deuren van de slaapkamers dicht.
heb je een babyfoon? Dan lijkt het me geen kwaad kunnen. Wij wonen in een flatje, hebben dus geen babyfoon en daardoor altijd de deur openstaan om te zorgen dat we onze dochter altijd kunnen horen, maar verder maakt het volgens mij niets uit als de kamer verder goed geventileerd is.
als onze boef, inmiddels 1 jaar , slaapt dan zit zijn deurtje dicht. we hebben hier 5 katten en die vinden het gewoon veelsteleuk op zijn kamertje. als hij niet slaapt dan is de deur gewoon open, heel soms blijkt dat er dan een kat in het bedje heeft gelegen, dan verschoon ik gewoon het hoeslakentje en het is weer schoon. joyce
tuurlijk mag dat, waarom niet? Idd met een babyfoon kun je als je zelf beneden bent de baby horen indien nodig.
Louise slaapt ook vanaf het begin af aan met de deur dicht (wij hebben 4 poezebeesten). Eerst altijd de babyfoon naast me maar die hebben we een tijdje geleden al uitgeleend. Ik hoor haar nu zo wel
Hier hebben we ook altijd de deur dicht vanwege een poezebeest. Geen babyfoon maar een erg gehorig huis dus die hebben we niet nodig.
ja waarom zou het niet mogen? wijzelf slapen toh ook met de deur diht athans vele van ons dus waarom een baby niet
Onze slaapkamer is op de 1e etage aan de voorkant. De babykamer is op de 1e etage aan de achterkant. Wij hebben ook 2 katten rondlopen, die mogen niet op de babykamer, maar wel bij ons op de slaapkamer. Dus onze slaapkamerdeur staat open en de babykamerdeur is dicht. Als Pete gaat huilen, dan horen wij hem gewoon, geen babyfoon nodig.
ik heb deze vraag al vaker gehoord geen katten in de babykamer, katten gaan op de baby liggen die kans is erg groot. ze zoeken namelijk een warm plekje, de baby kan daardoor stikken en kattenharen bij de baby lijkt me niet gezond. katten bij de baby kan als je er maar bij bent.
hier ook de deur gewoon dicht, ik wil dus ook niet dat een van onze katten per ongeluk op die kamers komen.
De vraag is niet 'Mogen de katten op de babykamer', maar 'Mag de deur van de babykamer dicht als de baby ligt te slapen'.
Ik heb een aansluitende vraag. Wij hebben geen roostertjes boven de ramen dus staan de ramen meestal open bij ons. maar nu wordt ons tweede kind in december/januari geboren en dan is het wel heel koud met het raam open. Is het dan verstandig om de deur van het kamertje een stukje open te zetten om te ventileren?
Wij hebben ook zo geen roostertjes. Wij doen het raam de hele dag open (behalve als hij voor zijn dutje in zijn bedje gaat) en dan 's nachts gaat het raam dicht. Als het de hele dag open gestaan heeft is het volgens mij wel voldoende verlucht hoor.
ja ik heb ook geel roosters dus ik laat anders de raam open als de kleine niet op de babykamer is neem aan dat als de baby ga slapen en ook snachts je voldoende gefentileerd heb
Ja? Ik dacht dat frisse lucht na een tijdje helemaal uit een kamer is verdwenen als je niet ventileert.. :
Wat wij al in de kraamweek deden, was overdag even een uurtje ofzo luchten als Eva er dus niet lag te slapen. Dat was in principe genoeg volgens mij, maar 's nachts hadden wij de verwarming aan en het raam op een kier. Wel een beetje energieverspilling, maar wel zo gezond én niet te koud .
Wat betreft de slaapkamerdeur dicht.... bij ons zijn ze nooit dicht, ik weet niet, maar hou ik niet zo van. Eva's deur staat altijd op ee kier en die van ons helemaal open. Het enige moment waarop de deuren dicht zijn is als ik ga douchen en Eva op de gang speelt.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik lees nu dat de deur gewoon dicht kan, dat scheelt weer. En we hebben wel een rooster in het raam voor ventilatie, dus dat is ook weer een pluspuntje.