Koemelkallergie. Wanneer ontdekt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Frieda, 27 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hallo Allemaal,

Ondanks dat er bij de osteopaat ontdekt was, dat Noëlle haar nekje vast zat en ze daarvoor dus werd behandeld, bleef ze toch, vooral vanaf dat ze 3 maanden oud was, steeds huilen. Wij gingen dus vermoeden, dat er misschien ook nog een koemelkallergie meespeelde. De symptomen daarvan waren erg stinkende ontlasting met groene stukjes erin, onrustig en prikkelbaar zijn en snel/veel huilen.

Ze krijgt nu sinds een week (ook op advies van het CB, omdat ik zelf voorstelde of het een idee was om dat te proberen) Hypo-Allergene voeding en ze lijkt al rustiger te worden en huilt minder. Ook heb ik haar deze week laten testen via bioresonantie-therapie en daar werd mijn vermoeden, dat ze een koemelkallergie heeft dus ook bevestigd. Na 4 maanden zijn we hier nu dus achter gekomen.

Ik zou dus graag van anderen willen weten wanneer zij ontdekten, dat hun kindje een koemelkallergie had en wat daarvan de symptomen waren.

;) Frieda

2. san68

san68 Actief lid

27 feb 2007
    213
    0
    16
    Hallo,

Na 7 weken al (via de borstvoeding)
    Symptomen: eczeem, overstrekken, reflux, veel huilen, krampen, stinkende ontlasting.

Nu inmiddels 15 maanden oud, maar nog niet overheen gegroeid.

Sterkte ermee.

3. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hoi,

Bij mijn oudste zoon ontdekte ik het pas met 7 maanden, hij kreeg ineens allemaal galbulten. Toen hij ongeveer 3 jaar was ben ik langzaam de sojamelk gaan afbouwen. Ze groeien er vaak overheen. Hij was daardoor als baby altijd erg onrustig, alleen ontdekte wat laat waarom dat was.

Hij is nu 12 en soms kun je het nog zien als hij wat teveel melkproducten heeft genomen, krijgt hij wat uitslag hier en daar.

Groetjes Brez

4. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Hoi,

Ik wist t eigenlijk al heel snel bij mn zoon...

Mijn dochter heeft ook een koemelk allergie dus wist de symptomen eigenlijk al...

Kai reageerde ook heel erg op de hypo allergene voeding die je gewoon bij de drogist kan kopen enzo...

klachten bij Kai waren overstrekken, reflux, kramp, veel windjes laten en stinkende onlasting.

Bij mn dochter was t heel veel eczeem, kramp, stinkende ontlasting alleen maar slapen, heel lusteloos en niet eten en huilen als ze daar de kracht voor had.

De dokters hebben pas na 3 maanden iets gedaan omdat ze niet meer at en het kleine beetje wat ze binnen kreeg kwam er met de zelfde vaart weer uit.

Bij Kai heb ik sneller aan de bel getrokken maar weer werd er eerst gezegt dat ik me niet zo druk moest maken....dat ik spoeken zag...maar way blijkt...ik had gelijk...maar toen was ie inmiddels ook al 4 maanden..

5. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Mijn Dochter (10 jaar) heeft dat ook.

Ze drinkt wel gewoon melk enzo maar als ze teveel drinkt merk ik t hel goed aan dr...ze word heel moe en chagerijnig, last van dr buik en zit onder de uitslag op dr armen en in dr nek.

6. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Hallo San,

Ik weet niet of je openstaat voor alternatieve therapieen, maar je kunt een koemelkallergie laten behandelen via bioresonantie of naet en dan kan je kindje er echt vanaf komen.

Mijn oudste dochter Anouk is met deze therapien behandeld voor allerlei voedselallergieen (oa koemelk, suiker en groente- en fruitsoorten) en is nu niet meer allergisch en kan alles weer eten. Zelf heb ik er ook ervaring mee en heb aan den lijve ondervonden dat het werkt (kreeg namelijk altijd een zere tong als ik bv tomaat at en kan ze nu, na behandeling weer gewoon eten).

Zoek via google maar eens op deze soorten therapie als je belangstelling hebt, want het is een beetje moeilijk uit te leggen hoe het werkt.

Misschien een tip voor meerder mensen.

;) Frieda

7. Makkie

Makkie Niet meer actief

He wat naar voor je kleintje, gelukkig ben je er nu achter!

Hier al heeeeel snel, rond de 5 weken vond ik het genoeg en gingen we naar een kinderarts. Klachten: extreem verstopt zitten, krampen, reflux, onrustig slapen (zeg maar niet), onrustig tijdens de fles, na de fles huilen en onrustig met spugen en dit ging door tot de volgende voeding.

8. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Inmiddels al meer reacties (terwijl ik zelf aan het typen was), zie ik nu.
    Bedankt daarvoor meiden!

Bij Anouk (nu 8 jaar) kwamen wij er pas op 6-jarige leeftijd via bioresonantie achter. Daar gingen we met haar naartoe omdat ze altijd zo slecht at en veel boos was. Achteraf kwam dat dus door voedselallegieen en als we terugdenken, gaf ze als baby dus eigenlijk al instinctief aan dat koemelk niet goed voor haar was. Het enigste symptoom bij haar was eigenlijk dat ze altijd de fles weigerde. We moesten altijd de speen op haar onderlip drukken om die erin te krijgen en dan dronk ze uiteindelijk wel, maar ze dronk ook haast nooit haar flessen leeg en later is ze ook altijd een slechte eter geweest. Vanuit die onbehandelde koemelkallergie heeft zij waarschijnlijk allerlei andere allergieen ontwikkeld.

Bij Noëlle hebben we nu echter niet meteen aan koemelkallergie gedacht omdat ze juist heel goed dronk, alle flessen gaan leeg. Het tegenovergestelde van Anouk dus. Ze was vanaf het begin dus wel een onrustige baby en huilde veel, maar ik ben dus voor de zekerheid met haar naar een osteopaat gegaan en hij constateerde dus wel dat haar nekje vast zat. Wij gingen er dus ook vanuit dat dat de oorzaak van het huilen was en ze ging door die behandelingen in elk geval al wel veel beter slapen overdag.

Maar omdat er onrust bleef ben ik dus toch eens op internet naar symptomen van koemelkallergie gaan zoeken en kwam daar ook wel overeenkomsten tegen. Sinds een week krijgt ze nu dus de andere voeding en het bioresonantie-apparaat gaf dus ook aan dat die voeding wel goed voor haar is en de gewone koemelkvoeding dus niet.

Ze lijkt nu met de nieuwe voeding al wel rustiger te worden maar jengelt eigenlijk nog steeds wel snel en zit nog steeds niet helemaal goed in haar vel. Maar je kunt misschien ook met een week nog niet verwachten dat het meteen goed gaat, denk ik. Hoelang duurde het bij jullie kindjes, voordat je verbetering zag na het overstappen op andere voeding?

Daar ben ik dus wel even benieuwd naar, want ik vraag me soms ook wel af of ze niet gewoon een prikkelbaar kindje is, dat er erg veel moeite mee heeft om allerlei prikkels te verwerken. Ze is namelijk vooral 's avonds veel wakker en kan dan de slaap niet vatten, alsof ze alle indrukken van de dag niet goed kan verwerken.

;) Frieda

9. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Bij Kai duurde het ongeveer 3 weken voor dat alles eigenlijk rustig was...

10. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Oh gelukkig X... (moeilijke naam :) ), dan is er wel hoop, dat het allemaal steeds beter zal worden.

Bij de bioresonantie kwam er uit dat haar slijmvliezen er door aangetast worden en dat moet zich natuurlijk eerst weer herstellen en tot rust komen. Noëlle heeft vanaf het begin af aan ook veel geniesd en de laatste tijd wrijft ze heel veel in haar ogen (ook als ze niet slaperig is) en aan haar neus alsof ze jeuk heeft. Dus waarschijnlijk zijn die slijmvliezen dus ook geirriteerd en heeft ze daar last van.

Ook hebben wij het vermoeden dat ze in lichte mate wat last heeft van verborgen reflux en dat kan komen doordat er een gistingsproces in de darmen ontstaat door de allergie, zei de therapeute. Daardoor drukken haar darmen andere ingewanden en de maag dus naar boven en kan er maagzuur in haar slokdarm omhoog komen. Als alles tot rust komt, zou dit zich dus dan ook vanzelf op moeten gaan lossen. We wachten het dus maar af.

;) Frieda

11. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    @ weken geleden hebben we in het ziekenhuis een test gedaan (provocatie test) met Kai...en ik wist het meteen zeker...maar de kinderarts wilde het toch even proberen op de gewone nutrilon.....nou datw as een drama zeg....na 2 dagen nutrilon had ik het wel weer gezien....wat een ramp...hij was er gewoon echt ziek van....spuitluiers tot in zn nek....zn neus zat helemaal dicht, de hele tijd rode oogjes en maar wrijven dr in....vond het echt zielig, dus heb de KA gebeld en gezegt dat t niet werkte en toen zei ze heel droog...ok dan is het zeker.

Alsof ze niet gewoon even naar me kon luisteren toen ik zei dat t al bal was na 1 fles...grrrr

maar bij kai dus ook zn slijmvliesen.

Nu is het bijna over.

Kai heeft alleen steeds van die blauwachtige kringen om zn ogen...ze zeggen dat dat van de koemelk allergie komt of van een lactose intollerantie..hebben jullie kindjes dat ook...?

12. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Bij ons zoontje is het nog niet zeker, ik geef borstvoeding en volg nu zelf sinds 1 week een hypo alergeendieet (geen zuivel, soya, ei etc).
    Bij ons de syptomen, huilen na elke voeding, veel kramp,overstrekken, stinkende windjes, niezen, slecht slapen etc.
    Ook hier 3 behandelingen bij osteopaat met te weinig resultaat waardoor ze aan een KMA dacht.
    We hebben nog niet heel duidelijk resultaat (lijkt wel wat beter), maar begrijp nu dat slijmvliezen eerst moeten herstellen dus dan is het logisch, misschien nog wat langer geduld hebben.

13. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    @ L83 Als je borstvoeding geeft duurt het resultaat misschien ook nog wel wat langer, denk ik. Je eigen lichaam moet namelijk ook eerst helemaal schoon (lees: vrij van koemelk) zijn.

Noëlle overstrekte zich de laatste maand ook steeds meer, terwijl de problemen in haar nek dus eigenlijk minder zouden moeten worden en wij verwachtten dat het daar mee te maken had. Het overstrekken deed ze ook vooral wanneer ze huilde en het huilen wordt nu al wel minder en ze overstrekt zich al met al nu al niet veel meer.

Wij merken ook dat ze nu beter in staat is om even te wachten voordat ze een fles krijgt. Voorheen lag ze altijd meteen te 'brullen' in haar bedje als ze wakker werd en werd pas stil als ze eenmaal de fles kreeg. Momenteel ligt ze ook regelmatig gewoon rustig wakker in haar bedje te keuvelen en is dan vrolijk als je bij haar komt. En dat is al een hele verandering.

@ X.... Wat waardeloos trouwens dat ze je eerst weer zo laten klungelen, terwijl je met je dochter al meegemaakt had, dat ze een koemelkallergie had. Ik was dan geloof ik zelf al lang overgestapt op andere voeding als ik al heel sterk het vermoeden had van een koemelkallergie. Zo'n provocatietest vind ik trouwens ook al zo belachelijk. Wanneer een kind al duidelijk beter reageert op Hypo-Allergene voeding is het toch wel duidelijk dat het een koemelkallergie heeft. Als je dan weer de gewone koemelkvoeding moet geven, ben je een kind gewoon aan het kwellen.

Ik geloof dat, wanneer ze mij zo'n provocatie-test voorstellen op het CB, dat ik gewoon tegen het CB zeg, dat ik al geprovoceert heb en dat alle klachten toen weer terugkwamen. Wat weten zij er van of je het ook daadwerkelijk hebt gedaan. Via ook de bioresonantie is het mij al zo klaar als een klontje trouwens en ik geloof dat ze er hier op het CB ook niet zo moeilijk over doen.

Toen ik het namelijk met de VP ook over bioresonantie had, bleek zij dat wel te kennen en vroeg ze of ik het dan eerst wilde laten testen of dat ik meteen op HA-voeding wilde overstappen. Ik zei dus dat ik op HA-voeding zou overstappen en het waarschijnlijk ook nog zou laten testen. Ik zal haar dus volgende week de resultaten van beide mailen en kijken of ik een bevestiging van koemelkallergie van hen kan krijgen voor de verzekering zodat ik de HA-voeding dan dus vergoed krijg. Krijg je trouwens de volledige kosten van die voeding vergoed? Of wordt alleen de meerprijs daarvan vergoed? Want normale voeding moet je natuurlijk ook zelf betalen.

En begrijp ik dus goed dat het niezen ook echt wel een gevolg van koemelkallergie kan zijn? Of krijgen kindjes als gevolg van koemelkallergie een soort hooikoorts-klachten. Ik weet namelijk wel dat er vanuit een koemelkallergie wel allerlei ander gevoeligheden kunnen ontstaan.

;) Frieda

14. claudia82

claudia82 Lid

10 dec 2007
    72
    0
    0
    Doesburg
    Bij ons is het ook nog niet vast gesteld, maar mijn gevoel zegt gewoon dat Dyon een KMA heeft.

Hij had met 3 weken ook erg veel last van: huilen (hele dagen), overstrekken, onrustig, niet slapen, uitslag en droge plekken, spugen, diaree en zuur ruikende ontlasting (om het uur een volle broek),
    stinkwindjes laten, groeiachterstand (dyon heeft nu net mt 56 en is alweer 8wkn), niezen... etc etc

Ikzelf heb als kind ook erge KMA gehad, ook heb ik erge eczeem gehad als baby zijnde (en nu nog steeds aan mn handen)..

We gaven hem eerst Friso standaard en later Comfort...
    Ben zelf zo dom geweest om niet gelijk op de hypo allergene voeding over te gaan, maar was me er gewoon niet zo bewust van...
    Nu zijn we op advies van de huisarts overgestapt op de Pepti en na 2 weken heb ik al echt een ander kind hoor! Ik zie zon verbetering in dat mannetje. In het begin liet hij nog meer windjes dan anders met de pepti, maar dat is nu ook over.. heb het idee dat zn darmpjes nu alles kwijt zijn en helemaal gewend zijn aan de pepti..

Ben helemaal happy dat ons mannetje het zo goed doet nu :D

15. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    @ Claudia, Noëlle kreeg eerst ook de gewone Nutrilon en we voegden toen al Nutriton johannisbroodpitmeel toe, omdat ze spuugde. In het begin had ze toen allemaal rode pukkeltjes in haar gezicht en ze rochelde en piepte heel erg. Ook heeft ze een paar keer een stokkende ademhaling gehad, waarvan ik me kapot schrok. Zelf heb ik toen wel gedacht dat dit alles een reactie op de voeding was. Op het CB vond de arts dit echter allemaal niet zo verontrustend. De pukkeltjes kwamen waarschijnlijk omdat ze moest wennen aan de flesvoeding, na anderhalve week borstvoeding, en de problemen met de ademhaling waren heel normaal voor een jonge baby, omdat de longetjes nog wat slap waren.

Dat met die ademhaling vond ik echter wel eng en het antwoord van de CB-arts stelde mij niet gerust. Mijn man stelde toen voor om maar eens van merk voeding te veranderen. Anouk kreeg namelijk destijds ook Friso voeding en hij zei; "Ze zijn van hetzelfde vlees en bloed en misschien reageert Noëlle wel niet goed op Nutrilon". Toen ze 6 weken was zijn we dus overgestapt op Friso en alle pukkeltjes verdwenen en de piepende en rochelende ademhaling ging ook over. Daarna heeft ze dus ook geen stokkende ademhaling meer gehad. Dus wat ik hier ook mee wil zeggen, voor anderen, is, dat ook wanneer er geen KMA in het spel is, kan het soms wel de moeite waard zijn om van merk voeding te veranderen.

Maar, fijn trouwens Claudia, dat jouw mannetje zo goed op de HA voeding reageert. Het lijkt mij dus ook wel duidelijk dat hij KMA heeft, anders zou je niet zo'n duidelijke verbetering zien. Op je gevoel kun je vaak het beste vertrouwen. Ik zou ook niet gaan provoceren, als ze je dat vragen, want daar plaag je hem alleen maar mee. Ik hoop dat alles dus goed komt met hem.

;) Frieda

16. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    @frieda: vind het wel moeilijk, hoor overal om me heen dat ik na een dag of 4 al goed reultaat had moeten zien, maar hij huilt nog steeds na bijna elke voeding, lijkt wel minder last van windjes te hebben en slaapt ook beter, maar dat huilen blijft, lastig wil zo graag weten wat er met hem is.

17. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    weet je wat het probleem was met Dewi en met Kai nu....ze kunnen ook gewoon echt niet tegen andere melk, alleen die nutramigen die Kai nu heeft reageerd ie goed op....daarom snapte ik die kinderarts niet...voor mij was het echt gewoon overduidelijk...ik kon met alle symptomen die die had precies aantonen in welke fles koemelk zat en toch word er getwijfeld...

Hij moest die test trouwens doen omdat de verzekering niet de nutramigen vergoed als hij niet getest is....

Nu word ie weer getest als ie ongeveer ander half is...

18. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Oja, dat heeft Kai ook nog....hij gaat heel erg piepen en rochelen, en snurken als ie slaapt, kan niet meer plat liggen door het maag zuur....

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Vraagje: kan ik bij een vermoeden van KMA gewoon naar de huisarts gaan en om een test vragen? En hoe testen ze dat dan?

Ik herken veel dingen die hier geschreven worden namelijk...
    Maar aan de andere kant weet ik het ook weer niet. Want bijvoorbeeld 'stinkende poep' heeft mijn zoontje ook. Maar ja, poep stinkt toch altijd? Dus wanneer is het extreem?
    Maar verder herken ik bijna alle symptomen die hier beschreven worden, dus ik begin nu toch te denken...

Dit heeft hij allemaal:
    verstopping/niet kunnen poepen
    huilen tijdens en vlak na de fles (niet altijd)
    veel niezen
    snotterige geluiden maken tijdens het drinken
    veel kwijlen
    na elke voeding de hik
    zuur ruikende adem
    onrustig slapen, zichzelf wakker houden
    kleine stukjes in zijn poep
    stinkende winden
    flessen niet leeg drinken (sinds een paar dagen, maar kan ook een sprongetje zijn)
    krampen

Hij spuugt echter bijna nooit...

We zijn al een paar keer bij een osteopaat geweest, o.a. voor krampen en omdat hij een zware bevalling heeft meegemaakt, maar deze klachten blijven. Hij heeft een maand borstvoeding gehad, en daarna hypo-allergene flesvoeding. We hebben nooit standaard voeding gegeven.

20. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    @ L83 Ik denk toch dat het lichaam wel even wat tijd nodig heeft om te herstellen van de 'schade' die de koemelk al heeft aangericht. Maar ik snap je heel goed hoor. Wij zitten met Noëlle ook al, al die maanden, te zoeken, wat er nu precies is.

Hoewel ik trouwens niet bij de huisarts ben geweest, want ze oogt verder kerngezond en heb het idee, dat er dan toch niet echt wat aan het licht komt. Ik was toevallig pas wel bij de huisarts voor iets anders en sprak toen nog over Noëlle met zijn assistente, omdat ze vroeg hoe het met de kleine ging. Toen ik dus vertelde, dat ze nogal veel huilt, zei zij, dat ze een kleinzoon heeft die al een jaar lang veel huilt, maar dat ze daar de oorzaak niet van kunnen achterhalen. Dat jochie is dus in de medische molen al helemaal binnenste buiten gekeerd en er komt niets uit. Dus of je via de reguliere weg nu zoveel bereikt, weet ik dus ook niet. Zou graag van anderen wel willen horen hoe hun ervaringen daarmee zijn trouwens.

Maar toen er dus bij Noëlle door de osteopaat wat werd ontdekt, hoopte ik natuurlijk dat dat de enigste oorzaak zou zijn en dat ze wel spoedig wat lekkerder in haar vel zou komen te zitten. Ze is via de keizersnede geboren en van het begin af aan heb ik het gevoel gehad, dat ze daar een soort trauma aan heeft overgehouden. De manier waarop ze door de opening in mijn buik is getrokken is volgens mij niet zo prettig verlopen, waardoor er in dat nekje iets niet lekker zat.

Dat ze daar dus een probleem had en daarbij dus een KMA heeft lijkt nu wel duidelijk. Maar wellicht spelen er bij meer kindjes wel meerdere oorzaken een rol en zitten ze gewoon al met al niet lekker in hun vel, waardoor ze veel huilen. Zo worden sommige onrustige kinderen dus bestempeld als 'de klassieke huilbaby', maar wellicht zitten er dus bij die kindjes meerdere oorzaken achter die allemaal een kleine rol spelen, waardoor het kindje zich gewoon niet prettig voelt.

Ik denk dat in jouw geval je kindje dus ook van meer dingen moet herstellen en het wellicht dus iets langer duurt voordat je resultaat ziet. Wat werd er trouwens bij de osteopaat gevonden bij je zoontje?

;) Frieda

Deel Deze Pagina