extreem vroeg wakker!!! wie heeft er tips

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by lidia, Nov 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lidia

lidia Fanatiek lid

Mijn zoon van 2 1/2 is iedere ochtend om 5.30/6.00 uur klaarwakker. Vanmorgen en gisteren was het zelfs 4.30 uur, hij gaat dan spelen en lawaai maken en overal lichten aan doen. helaas worden wij en wordt zijn zusje van 7 maanden ook wakker met als gevolg dat ik om 6.00 beneden zit en hij om 11.00 instort.

Hoe komt het nu dat hij zo vroeg wakker is, heeft hij maar zo weinig slaap nodig en wat kan ik hieraan doen ? Overdag is hij heel actief, rent het liefst de hele dag, dus hij moet toch wel moe zijn !

Ik heb al geprobeerd om een fles te geven met melk of sap (omdat hij misschien honger heeft) en proberen te vertellen dat het nog te vroeg is,, een wekker zetten of zijn licht uit zetten en zelfs boos worden:).. Ik heb ook geprobeerd om hem tussen de middag niet meer te laten slapen met als gevolg dat hij om 17.00 instort en niet wil eten, ook kreeg hij wallen onder zijn oogjes als teken van slaap te kort..

wie o wie kan mij tips geven wat te doen....
    ik zelf heb op dit moment ook wallen onder mijn ogen en ben erg vermoeid:(:((ook al lig ik vaak voor 21.00 in mijn bedje.)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,331
    36,188
    113
    Wat bij ons redelijk heeft geholpen is toch laten liggen en (klinkt heel stom misschien, maar werkte wel) hem naar buiten laten kijken en laten zien dat het nog donker is. Uitleggen dat iedereen nog slaapt, papa nog, mama nog, oma nog etc. Vaak viel hij na een kwartiertje kletsen wel weer in slaap.

3. ingie

ingie Bekend lid

Dec 8, 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Hier precies hetzelfde probleem. Dus ik lees even mee. Ben benieuwd of er iemand goede tips heeft.
    Een dag overslaan met het middagslaapje heeft ook niet zo veel effect.

4. odet

odet Niet meer actief

hier hetzelfde probleem.
    smorgens om 6uur wakker.
    sinds de klok verzet is krijg ik hem niet meer op de nieuwe tijd.

5. tanja8

tanja8 Niet meer actief

hier zeg ik tegen haar dat ze mama niet wakker mag maken. Dan ligt ze gewoon in de bedje, af en toe een piepje maar goed. dan valt ze weer na een uurtje in slaap.. met gevolg dat ze tot half 9 slaapt:D:D:D
    Maar goed wel een vervelend probleem voor je, misschien een boekje laten lezen? En belonen als ze het goed doen:D

6. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    die van mij was ook altijd zo vroeg wakker.. dan ging ze gewoon bij ons op bed tv kijken en ik dommelde dan verder.. nu sinds 2 weken ofzo slaapt ze weer wat langer ongeveer tot 7.00/7.30 dus is denk ik even een fase

7. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,465
    582
    113
    Ik laat hem ook naar buiten kijken dat het nog donker is en dat 's nachts alle mensen gewoon moeten slapen. Dat hoort gewoon zo. En hij slaapt altijd keurig tot 8 uur half 9. (Al hou ik mezelf niet echt aan mijn eigen regels, want ik ben al vanaf 5 uur aan het ronddwalen door mijn huis... )

Ow ja ik denk dat als je het wil veranderen. Je daar de tijd voor moet nemen. Dus bijv. hij slaapt 12 uur per dag, 2 u 's middags en 10 u 's nachts en je wil dat naar 12 uur 's nachts. Dan moet je dat stap voor stap veranderen en de eerste tijd zal hij dan ook super moe zijn op de tijden dat hij anders naar bed zou gaan. Maar het is wel te veranderen, uiteindelijk gaat het toch om de uren slaap die hij nodig heeft.

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

Aug 22, 2006
    3,530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Beloning systeem met stickers of zo?
    Als hij netjes in blijven liggen een sticker en met 10 stickers een....iets cadeau doen? Iets lekkers of kleinigheidje?
    Als dat werkt zal ie na een poosje geen cadeautje meer nodig hebben.

Ik begrijp dat hij in een groot bed ligt omdat hij er zelf uitkomt? Misschien in een campingbedje leggen als ie wakker is, zodat hij er niet uit kan komen....speeltjes erbij misschien?

Ik weet t ook niet ik brainstorm ff mee....

9. lidia

lidia Fanatiek lid

dames,,

bedankt voor jullie reacties..

het was vanmorgen 5.00:x maar hij heeft tot 6.00 bij ons gelegen tv kijkenm maar helaas gaat dat dan niet in rust.(gaat praten en tegen je aan tikken en op je rug/buik zitten.)
    om 6.00 toch maar naar beneden omdat mijn dochter toen ook wakker was.. ga nu proberen of hij later naar bed kan vanavond en het slaapje een 1/2 inkorten en dat zo langzaam terug schroeven..

oja hij klimt zelf uit zijn camingbed of ledikant dus dat gaat helaas niet werken, vandaar ook zijn grote bed toen..

10. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    wat je kan doen is zo'n speciale wekker kopen.. wil ik ook nog een keer doen omdat ze bij ons snachts komt..

ik heb bijv. één gezien die heeft 2 delen.. ene deel zie je dus dat het konijntje in bed ligt en andere deel dan is ie wakker en je kunt zelf instellen welke aan gaat op welke tijd.. zo ziet hij of hij er uit mag of niet

11. zohra

zohra Niet meer actief

hoi missflower

ik zoek ook zoiets maar heb t nog niet gevonden.
    weet jij waar je zulke wekkers kan kopen?
    of iemand anders die het weet?

gr

12. juut26

juut26 Fanatiek lid

Apr 28, 2007
    4,862
    0
    0
    Roosendaal
  13. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    hoi hoi,

hier is ze ook altijd voor half 6 wakker is altijd al zo geweest,
    bijons gaat ze ook bij ons liggen tv kijken maar ook iedere keer tegen je kletsen endoen heel vermoeiend maar het is nu eenmaal zo ik blijf dit topic ook volgen ben wel benieuwd of er nog bruikbare tips tussen zitten,

die wekker lijkt me ook wel wat!
    maar vind hem errug duur!!!

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Zo'n soort wekker verkochten ze laats ook bij de kruidvat (15 euro) daarvan gingen de ogen dicht en open op de tijd die je instelde... Zelfde effect eigenlijk als bovenstaande

15. ingie

ingie Bekend lid

Dec 8, 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Ik laat donderdag iemand komen om de aardstralen op te laten "meten". Bij een neef van mij heeft het ook geholpen. Dus kan het altijd proberen. Baat het niet dan schaat het niet. We zullen het wel zien. Bij hun heeft het goed geholpen. De kinderen waren altijd ook om 6 uur wakker. Nu moeten ze ze om 8 uur wakker maken.
    Hopen dat het bij ons ook werkt.

16. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    deze wekker heb ik en hier werkt het echt super! Nick gaat inmiddels meteen terug liggen als ik zeg dat olifant nog slaapt en hem dit laat zien. Zo is het tegenwoordig minstens half 8 op onze vrije dagen dat hij pas op mag staan en dat was toch ook echt een uur of 6 voorheen. Wij gebruiken hem nu ca. een jaar en Nick wordt in december 3.

bij babywalz hebben ze zo iets ook gehad, maar ik kan hem nu niet meer terugvinden en bij het kruidvat staan ze ook niet meer, misschien ergens incidenteel nog een...

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hier precies hetzelfde probleem!

De wekker van de olifant hebben wij ook gekocht maar daar is hij bang voor... Pfff...

Zag ze trouwens gister weer bij kruidvat staan!

18. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

een vriendin van mij is lyrisch over de gro-clock. die geeft aan wanneer het opstaan tijd is doordat een maan met sterren in een zon verandert. haar dochter van 2 snapt het helemaal! ik ga er denk ik ook een kopen. ze zijn duur, maar als het werkt is het het waard!

19. Jette01

Jette01 Actief lid

Jun 8, 2009
    253
    0
    0
    Hier ook een vroege voegel, half zes, elke morgen, gisteren zelfs 5.20, we hebben alles al geprobeerd maar laten liggen helpt niks, ze huilt zo lang zo hard dat je haar er wel uit haalt.
    Ze is dan voor dat moment gewoon uitgeslapen, ik neem haar dan ook bij ons in bed en ze kijgt dan naar filmpjes van boemba of zandkasteel wij dommelen dan nog wat verder.
    Zo ineens na het verzetten van de klok sliep ze tot half zeven, heel raar omdat de klok terug ging dus ik bang was dat ze om half vijf zou komen in plaats van half zes maar nee.
    Maar dat was een paar weekjes en nu slaapt ze weer tot half zes, en dan is dat niet zo'n probleem als we werken moeten maar de overige dagen is het wel heel vroeg gaaaaap!!!

jette

20. Mama1978

Mama1978 Actief lid

Jun 10, 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Kaatje K, ik heb even gegoogled op die Gro-Clock en het lijkt me wel wat! Alleen kan in alleen sites vinden in Engeland die hem verkopen. Heb je toevallig ook een adres in nl?

Share This Page