Verborgen reflux of niet? Wat denken jullie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jewel83, May 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Hallo,

Bij mijn zoontje komt vaak de voeding weer omhoog, hij slikt het dan weer door en soms ruikt het zuur, niet altijd. Soms wel 2 a 3 uur na de laatste voeding.
    Hij heeft er -naar mijn idee- alleen last van als hij slaapt. Hij wordt nl vaak overdag huilend wakker na 3 kwartier en soms zie ik dan dat de voeding omhoog komt en zuur ruikt. Maar hij slaapt soms ook gewoon door, en snacht heeft hij er nooit last van.

Heeft hij dan verborgen reflux? Want als ik andere klachten lees dan herken ik daar niet veel dingen in. Alleen dat de melk omhoog komt en hij het weer doorslikt. En verder is hij overdag heel erg vrolijk en lacht veel. Alleen als hij te weinig slaapt overdag, dan wordt hij jengelig. Maar hij heeft soms ook echt pijn en dan begin ik weer te twijfelen of hij het nou wel of niet heeft.

Wat denken jullie?

2. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hee, ook een Ruben-mama!

Onze Ruben heeft ook last gehad van verborgen reflux. Dat was vrij goed opgelost met een paar scheppen Nutriton in zijn flesje. Dit is johannesbroodpitmeel en 'verzwaart' de voeding zodat het niet zo snel meer omhoog komt.
    Bij Ruben was het daarmee grotendeels opgelost.

Succes!

Groetjes,
    Roosje

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hier een zoontje met precies hetzelfde probleem!
    mag ik al Nutriton door de fles doen?

4. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Roosje, mooie naam hè ;)
    Het cb raadde mij ook JBPM aan. Morgen ga ik het halen dus ik hoop dat het daar beter mee wordt. Ik geef borstvoeding dus dat is wat lastiger om te geven maar als daar de klachten mee weg gaan vind ik alles best!

Babebabe, volgens mag dat wel maar dat weet ik niet zeker. Anders even contact opnemen met het cb? Heeft je zoontje er erg last van?

5. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Als je borstvoeding geeft gewoon even mengen met een klein beetje afgekolfde melk. Op het pak staat met water aanmengen, maar hier ging het veeeeeeeeeeel beter als ik het met een beetje afgekolfde melk deed. Smaakt toch lekkerder :D

En ik kan zo ook niet zeggen of het echt verborgen reflux is. Nutriton kun je vanaf de geboorte al proberen en heeft bij heel veel kindjes goed resultaat, dus zou het zeker proberen.

6. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Pila, bedankt voor je tip! Met bv mengen lijkt mij ook veel lekkerder voor hem :D
    Ik ga het zometeen halen dus ik hoop dat het helpt!

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Ik meng het gewoon met water, dat gaat prima. Lijkt me ook lastig mengen met melk als je onderweg bent. Op zich smaakt het nergens naar, het is alleen lastiger om te geven als je borstvoeding geeft, maar het werkt vaak wel. Ik geef het met een spuitje, dat gaat hier beter dan met een lepeltje.

8. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Snoopy, ik meng het nu ook met water. Vind ik toch makkelijker. Alleen is het wel een gedoe hoor met het lepeltje. Hij krijgt wel wat binnen maar hij duwt er ook weer veel uit met z'n tong ;)
    Wat voor spuitje gebruik jij dan en waar kan je die halen?

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,232
    7,278
    113
    Female
    Brabant
    Ik heb verschillende spuitjes (van mijn moeder gekregen), maar de fijnste vind ik die van 3 ml. Kan je bij de apotheek halen, verschilt per apotheek of je ze moet betalen (ik heb er laatst gratis 2 meegekregen). Ik gebruik ze 1 a 2 keer en dan kook ik ze uit. Je spuit het dan trouwens achterin in de wangzakken, dan kunnen ze het er met de tong niet zo makkelijk uitwerken. En zorg dat het niet te dik is, als het redelijk vloeibaar is slikken ze het makkelijker weg. In de maag dikt het dan nog wat in (moet je het papje maar eens laten staan, moet je zien hoe hard het wordt ;))

10. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Dan zal ik eens kijken voor die spuitjes, lijkt mij toch een stuk makkelijker! Bedankt!

En idd raar spul als je het laat staan, het restje wat over was wou amper door de gootsteen heen ;)

Share This Page