kletsen met meiden die al een hele tijd proberen zwanger te raken.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wish01, 8 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moekie

Moekie Niet meer actief

Hihi, cd is cyclusdag :)
    Al die afkortingen ook.

En ik brand wel wat kaarsjes mee, en zo lief van je Tanja! Brand ik er ook voor jou en m6 wat zodat alles goed gaat/ blijft gaan!
    En M6, dan mogen we weer gezelig samen wachtbanken, pff heb er nu al geen zin in :)

Duim duim duim!

2. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Cd is compact disc, van die schijfjes met muziek erop :D haha

Tanja: zijn je nachtdiensten nu achter de rug.
    Mnr: was er bij jullie een reden dat het zo lang duurde? Welkom trouwens :)
    Moekie: is het bloeden al iets minder?

Hier: gister had ik een knaller van een ovutest. Net getest en hij is nog steeds vrij donker. Morgen belt de gyn met de uitslag van he prog. Maar ja maandag is voor het laatst gepikt en maandagmiddag die knaller. Ben benieuwd wat de arts zegt morgen.

3. mnr

mnr Niet meer actief

Mart: niet echt een reden dat het zo lang duurde. Eerst een jaar afwachten, toen ha, toen op de wachtlijst voor de gyn, daar geweest en weer weggestuurd want moesten maar over een jaar terug komen, daarna werdt er nog niks gedaan en zo duurde het maar voort tot ik ineens onverwachts zwanger was. En dat met gemiddeld 2 eisprongen per jaar :)

Jij heel veel succes en ben benieuwd wat de dokter zegt!

4. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Mart: ja gelukkig wel. Ben er maandagochtend uitgekomen. Was erna 3 dagen vrij. Donderdag weer een late.
    Spannend wat de arts zegt. Laat je wat weten?
    En lol met je cd:p

5. Emma79

Emma79 Actief lid

11 feb 2013
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo!

Whahahaha compact disc, ik lig echt dubbel hier :D

Welkom mnr, gezellig dat je mee komt kletsen.
    Ik heb net alles bijgelezen en ik weet niet meer zo goed wie nu wat precies.... Sorry

Heb wel onthouden dat er al weer follikelmetingen zijn en dat ze goed gaan en dat het met met Tanja goed gaat. Zo fijn! Ik hoop dat de misselijkheid binnen de perken blijft voor je!

Hier, ik werd maandag (eindelijk) ongesteld. Niet veel te laat maar dag 27 is voor mij toch 1 of 2 dagen te laat. En ik wilde dit keer zo graag ongesteld worden!! Het eitje hadden we toch gemist en nu kunnen we weer verder. Kan niet wachten haha
    Volgende week de gemeenschapstest doen. Heeft een van jullie die ook gehad?

Wat trouwens echt superfijn is: ik heb nauwelijks tot geen buikpijn! Echt heerlijk dit. Ik heb wel een beetje zo'n drukkend gevoel en hele lichte pijn, maar vergeleken met normaal is dit fantastisch. En dat terwijl ik nu ook nog eens flink menstrueer voor mijn doen. (jee, wat een verhaal sorry hoor :))
    Heeft de operatie toch geholpen!

En ben ook weer fit, gister weer heerlijk gesport!

6. Knuffie85

Emma: ja hoor hier gaat alles prima. Op sommige kwaaltjes na maar alles voor het goede doel,
    Fijn dat je ongesteld bent geworden kun je weer verder en al helemaal dat het nu geen zeer deed dat scheelt een hoop. Ik had dat ook altijd.
    Ik weet niet meer of wij een gemeenschapstest gedaan hebben allemaal al zo lang geleden. Wat houd het precies in?

7. Moekie

Moekie Niet meer actief

Emma, dat zijn goede berichten! En echt fijn dat je minder pijn hebt.
    Nu op naar de vruchtbare dagen en dan lekker aan de klus! ;)
    Wij hebben geen samenlevingstest gehad, hier doen ze dat niet. Ze vinden het te onbetrouwbaar.

Mart, whaa haa, dat is een goede. En ben wel benieuwd naar je waardes, gezien je knaller na het bloedprikken. En ja, ben bijna ongi vrij :). Morgen maar weer aan de klus, want als de iui snel gaat kan het zaterdag al gebeuren. En dan wil ik natuurlijk geen oude "meuk" ;):p ingebracht krijgen.

Mnr, wat een geluk is jullie kleine dan. En dat met 2 eisprongen per jaar! Stiekem hoop ik zelf natuurlijk ook nog een keer op een spontaan wonder, maar we geven ons nu maar even over aan de medische wereld :)

8. mnr

mnr Niet meer actief

Emma: raar is dat hé dat je uitkijkt naar je menstruatie. Ik had dat vroeger nooit gedacht dat ik zou wensen dat ik gewoon elke maand ongesteld zou worden.
    Fijn dat je nu weer verder kunt!

Moekie: ze is zeker een wonder :) ben ook heel dankbaar! En wie weer krijg ook jij een spontaan wonder. Vaak als je het niet verwacht..

Ik heb deze spuit ronde elke dag verschrikkelijke hoofdpijn. Bah! Raar dat elke ronde bij mij andere klachten geeft. Afwachten tot de fm van maandag..

9. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Haha wat afkortingen betreft kun je me veel wijsmaken hoor! Er zijn leuke woorden van te maken

Moekie, Ik zit op CD :p 13. Had de vorige x niet goed opgelet, de eitjes zittenaan de verkeerde kant, maar ook dat zegtniet alles. Grootste is ong. 17 nu, dan 16 en 14.

Mnr, vervelend die hoofdpijn! Mijn lichaam reageert ook steeds een beetje anders, gek hoor!

Emma, goed nieuws dat de operatie hielp en je weer helemaal hersteld bent, nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Mart, wat zei de arts?

10. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    #270 Mama Larissa, 23 okt 2013
    Laatst bewerkt: 23 okt 2013
    Hoi dames

Mag ik met jullie mee kletsen hier?
    Ik heb geprobeerd alles te lezen om iedereen te leren kennen, maar het is best veel :)
    Misschien kan ik vanaf hier instromen en leer ik het dan gaandeweg?

Al een tijdje ben ik opzoek naar een plekje waar ik me bij kan aansluiten. Een forum waar mensen begrijpen dat zwanger worden en blijven, niet altijd even makkelijk is.

Ik zal me even voorstellen;
    Mijn naam is Mama Larissa en ik ben inmiddels 30 jaar oud.
    In 2010 werd ik in de 2e ronde zwanger van onze prachtige dochter, zij is geboren bij 38w4d na een hele fijne zwangerschap en pittige bevalling. Ons geluk kon niet op!

Al na 6 maanden wilde ik voor nr2 gaan, maar manlief vond dit te snel. Uiteindelijk is de pil de deur uit gegaan op Kyara's 1e verjaardag.
    Na 6 maanden was ik zwanger, maar helaas is dit een MA geworden bij 7w2d nadat we al 2x op een vroege echo het hartje hadden zien kloppen. Het vruchtzakje was te klein en waarschijnlijk was het kindje niet gezond en heeft mijn lijf het daarom afgestoten.
    2 Maanden na de curettage was is opnieuw zwanger, maar helaas werd dit een vroege miskraam bij 4w4d.

Zwanger worden leek dus niet het grootste probleem, maar toch had ik er geen goed gevoel bij. Gelukkig mocht ik van mij HA naar de gyn en eind augustus hadden we daar een intake op de fetiliteitpoli. Er werden wat standaard onderzoeken ingezet, waar we een maand later de uitslag van kregen.
    Mijn FSH bleek wat verhoogd (10) en de gyn vond dit reden om mij door de sturen naar een centrum waar ze ook ivf doen. Dit omdat het volgens haar zonde was van mijn eitjes om bij hun iui te doen (een hoge FSH waarde kan wijzen op vroege overgang).

Gelukkig kon ik 5 dagen later al bij het Medisch Centrum Kinderwens terecht en daar stelde de gyn mij gerust; een FSH van 10 vond zij niet verontrustend, maar ze wilde wel uitgebreider onderzoek doen. Dit hield in; nogmaals FSH controleren, AMH waarde checken (dit zegt echt iets over hoeveel eicel voorraad er nog is) en een follikeltelling op CD 3, 4 of 5.
    Gisteren zat ik op dag 5 en is mijn bloed afgenomen. Ook is de echo gedaan en het resultaat was niet zo goed. Mijn rechter eierstok liet nog maar een paar follikels zien en mijn linker eierstok was met geen mogelijkheid in beeld te krijgen... Dit gebeurd vaker, waarschijnlijk verdrukken mijn darmen de eierstok. Ik heb m wel eens gezien tijdens een eerdere echo en ik voel vaak mijn eisprong links, dus ik weer wel dat ik een linker eierstok heb, maar daar hadden we gister niet veel aan natuurlijk.
    Het is dus nog even de vraag hoe het links staat met de voorraad, maar rechts is er dus nog weinig over :(
    Ik word elke maand netjes ongesteld, heb best een hele regelmatige cyclus (26-32 dagen) ik heb elke maand een posi ovu test en temp stijging, dus bewezen eisprong (ik voel het ook) maar wellicht is mijn eicelvoorraad toch aan het uitputten, terwijl ik in januari net 30 ben geworden... Over 3 weken krijgen we de bloed uitslagen, ik vind het zo vreselijk spannend!

De wens voor een 2e wonder is enorm groot (en stiekem dacht ik al eens aan een 3e ook) maar of ik ooit nog eens zwanger zal zijn en zal bevallen van een gezond kindje, dat is nu allemaal heel onzeker en dat doet mij pijn.

Ik weet hoe gezegend ik al ben met onze geweldige dochter, zij is echt ons wonder!!! Maar gevoel schakel je niet uit, we willen zo graag nog een kindje!

Dames, ik hoop oprecht dat we allemaal snel zwanger mogen worden, dat hebben we toch wel verdiend!!!

Liefs,
    Larissa

11. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Emma: wat fijn dat je zo weinig last hebt. Mijn menstruaties zijn nu ook fijner, voor zover ze überhaupt fijn zijn. Echt een wereld van verschil. Hebben ze bij jou ook gezegd dat je kansen nu iets hoger zijn?

Mama Larissa: jeetje wat een verhaal ook. Hoe lang ben doe je nu al over de 2e. Echt spannend om nu op de uitslag te wachten. Waarom duurt die uitslag zo lang?
    Ik mag in december terug komen in het mck. We twijfelen nog een beetje of we het niet willen uitstellen.

Hier: Ben nog niet gebeld. Zal wel morgen worden.

Wish: hoe is het met jou? Het is wel erg stil!
    Dayna: hoe is het op het wachtbankje? Hoe is je temp? Nog steeds zo hoopvol?

12. Emma79

Emma79 Actief lid

11 feb 2013
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Meiden dank je wel voor al jullie lieve reacties!

Tanja, de gemeenschapstest is rond de eisprong. We moeten dan de avond tevoren het samen gezellig maken ;) en de volgende ochtend gaan ze dan kijken of er nog levende zaadjes te vinden zijn. Zo kunnen ze iets zeggen over de zuurgraad van de baarmoeder. Oftewel heb ik een vijandige omgeving en doodt mijn slijm alle zaadjes die binnenkomen?

Moekie, ik heb idd ook gelezen dat ze deze test niet overal doen. Maar ik ben benieuwd! Als alles goed is kun je zwemmende zaadjes zien. Dat lijkt me wel leuk :D

Deze test is volgende week donderdag en krijg dan ook meteen een nacontrole van de operatie. En ik heb gevraagd of we dan ook meteen iets te horen krijgen over een vervolgtraject. Ze zei van wel gelukkig. Ik wil niet nog langer wachten en m'n gevoel zegt dat het 'gewoon' niet gaat lukken. En.... Ik ben een beetje ongeduldig ;)

Hihi oude meuk! Die is ook grappig. Ik gebruik dat woord ook wel eens.

Mnr, ja heel gek. Al die tijd een soort angst om weer ongesteld te worden en nu was ik zo blij. Heel maf.
    Wat vervelend dat je zo'n hoofdpijn hebt van die spuiten. Sterkte ermee!

Welkom mama Larissa! Ik heb je verhaal gelezen. Jeetje, wat een spanning voor je. Waarom duurt het bloedonderzoek zo lang? Is het een speciaal onderzoek? En wat naar van de eicel voorraad.

Bij mij is de eicelreserve iets aan de lage kant. De gyn zei dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar ze zou ons niet nog een half jaar zelf laten proberen.
    Ik weet er nog niet zoveel van en ben benieuwd naar wat jij allemaal te horen krijgt. Ik heb zelf nog wel een aantal vragen aan de gyn erover.

Ik hoop voor jou net als voor ons allemaal dat onze wens uit mag komen. Dat we snel bij Tanja mogen aansluiten!

Mart, fijn hè minder pijn. Het is al niks, dat ongesteld zijn en als dat dan nu mag met nauwelijks pijn vind ik het prima!
    Ze hebben tegen mij idd gezegd dat de kans iets groter is omdat ze het hebben doorgespoten. Dus ben benieuwd!
    Maar ja volop aan de klus.... We moeten voor de gemeenschapstest drie dagen onthouding aanhouden.
    Lekker dan! Haha

Ach wie weet! Miss is dit wel het moment :p

13. Emma79

Emma79 Actief lid

11 feb 2013
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    O, mart nu vergat ik te vragen aan je. Je zei dat je Miss nog wilde uitstellen. Mag ik vragen waarom?

Is het omdat alles er goed uitziet, en het gewoon zou moeten kunnen?
    En het is natuurlijk ook best wel een stap om weer verder te gaan.

Je hoeft niet te antwoorden hoor, maar ik vraag me oprecht af wat er dan in je omgaat. Ik ben zelf een enorme emodoos zoals ik het zelf altijd zeg. En vind het best moeilijk en heftig soms allemaal.

Nou, heel verhaal weer voor mijn vraag, sorry hihi

14. Knuffie85

Mama larissa: welkom hier. Sow een lang verhaal. Je bent ook al een tijdje bezig. Echt spannend voor je zo allemaal.

Emma: ow ok thnx. Dat hebben wij nooit gehad. Is bij ons nooit nodig geweest omdat we al wisten dat mijn vriend onvruchtbaar is, heeft dan weinig zin.
    Hopelijk komt er bij jullie wel wat uit dan. Spannend.

Hier vraagt iedereen om me hern hoe het met me is en of het al zover is. Het word steeds moeilijker om mijn mond te houden. Maar het moet nog ff. Tot 4 november na de echo.

15. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Emma: natuurlijk mag je vragen waarom. En je mag er ook wat van vinden, misschien brengt dat mij wat meer duidelijkheid en andere overwegingen.
    Het zijn eigenlijk 2 redenen om uit te stellen. Alles is goed, dus het moet in principe mogelijk zijn om zelf zwanger te raken. Misschien ook een beetje trots wat dat betreft. De 2e reden is dat ik het nu al een zwaar proces vind. Elke maand die teleurstelling en dan weer doorgaan. Dat proces lijkt me in de mmm nog zwaarder.
    Maar aan de andere kant zijn we er zo klaar voor. Het leven lijkt soms zo doelloos. En misschien bereiken we met de mmm wel eerder ons doel.
    Dus vandaar de twijfel wanneer we de volgende stap willen nemen. We mochten in december terug komen en misschien is dat net iets te vroeg voor ons.

16. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Mart, je zei dat je het oké vindt als anderen er iets van vinden, nou hier komt ie dan ;)
    je moet achter de stappen staan die je zet. Heb je tijd nodig om een beslissing te nemen, dan neem je die tijd toch?
    En het zou ook zo mooi zijn als het spontaan lukt!
    In mijn geval is het trouwens niet waar dat de teleurstelling groter is nu ik in de mmm zit, het geeft ook een stukje opluchting dat er nu meer kans is. het verdriet en soms ook boosheid komt meer naarmate de tijd verstrijkt bij mij. Maar wij zitten dan ook al heel lang in het schuitje (11 jr geleden teelbalkanker, waardoor kinderwens uitgesteld moest worden, dan lukt het 3 jr niet, dan een prachtig kind en daarna toch weer hetzelfde verdriet dat het niet lukt met een tweede)

Tanja, het is al zo 4 nov!

Emma, fijn dat ze jullie niet laten wachten! Mooi dat alles in 1x kan. Het is ook heftig wat op ons allen afkomt! Aan de andere kant ook een soort opgewonden spanning dat er iets gaat gebeuren wat ons dichterbij onze wens brengt.

Larissa, wat goed dat je stappen hebt ondernomen! En wat naar om te horen dat de reserves laag zijn. Gelukkig kunnen ze de eicellen die er zijn heel effectief gebruiken zodat er niet veel nodig zijn. Ik hoop dat de tijd snel gaat zodat je snel de uitslag hebt en weet hoe je verder kunt!

17. mnr

mnr Niet meer actief

Mart: zoals al gezegd; je moet er wel helemaal achter staan. Het kan altijd nog dus als het niet goed voelt moet je het niet doen.

Mama Larissa: wat vervelend zeg! Ik hoop dat je snel de uitslag krijgt en verder kunt!

Tanja: zal vast lang voor je duren voor het 4 nov is! Spannend hoor..
    Hier weet niemand van onze mmm dus gelukkig geen vragen.

18. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    beetje afstand genomen van de site. Had er niet zo'n zin meer in en vond het wel fijn om er wat minder mee bezig te zijn.

Ik heb afgelopen zondag mijn iui gehad. Ik heb er wel weinig vertrouwen in want mijn bms was te dun en mijn ei was ook niet mooi rond. Daarnaast voel ik altijd mijn eisprong sinds ik clomid gebruik en sinds ik pregnyl gebruik nog erger. Deze maand heb ik niks gevoeld. We wachten dus maar af.

19. Moekie

Moekie Niet meer actief

Pff, dat was best even wat leeswerk :D

Larissa, welkom en wat een lange weg ook al voor jullie! Hopelijk vinden ze geen gekke dingen en kunnen jullie snel verder op weg naar een tweede wondertje :)

M6, hihi, wat maak jij van CD? Ben nu wel erg benieuwd! :p.
    Wanneer mag je voor je volgende iui? Ik mag denk ik maandag. Hier was er zonet aan beide kanten een eitje van 12mm en rechts nog een van 9.
    Zaterdag weer een meting en dan hopelijk maandag de iui :)

Mart, love your banner! Hihi, hopelijk telt alles binnenkort niet meer op en mag je een ander soort banner!
    Enne, mij geeft het wel veel rust nu we in het iui traject zitten. Het valt wel mee qua afspraken en de heftigheid valt me ook mee. Wij hebben het wel gedaan, omdat we er ook niet jonger op worden en misschien hopelijk nog voor een tweede kunnen gaan voordat we onszelf te oud vinden. Maar we hebben wel bijna 8 maanden gehad om over die stap na te denken en dat was voor ons genoeg.
    Dus als jullie meer tijd nodig hebben, go for it! Ieder zijn eigen traject en keuzes, dat is zo mooi aan al die verschillende dames hiero :)

Emma, hihi ja meuk, is het iets oostelijks?
    Ben benieuwd of je lekker veel zwemmertjes gaat zien! Ik hoorde van onze gyn dat dat altijd wel een heel leuk moment was!
    Fijn dat je gelijk nacontrole krijgt en het vervolg van het traject. Gewoon actie nu!

Tanja, nog een weekje volhouden, je kan het! En dan kan je het gelijk de hele wereld vertellen :)

Molly, succes met de wachtweken meid! En als er wat is zijn we er voor je hoor!

20. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Molly, succes met wachten! Begrijpelijk dat je soms wat afstand probeert te nemen. Zoals moekie al zei, als je iets wilt delen, we zijn er voor je.

Cyclusdag is veruit het meest logisch moet ik zeggen (nu ik het weet) maar iets met clomid, cel, cervix, cluster, alle woorden uit t woordenboek met een c maar eens afgaan :D
    Jij mag maandag wrsch moekie, fijn! Gaat lekker snel hè? Beide kanten 1, dat klinkt goed! En die kleine gaat dan mss ook nog mee. En dan maar hopen dat de cd (in dit geval celdeling hihi) snel begint!
    Ik heb za iui, 3 grotere; 22, 20 en 18. Bsv 6,5 op t dikste stuk.

Idd top die banner Mart!

Fijne zonnige dag allemaal!

Deel Deze Pagina