Moekie: groeien ze bij jou zo snel dan? Bij mij duurt meestal van 10 mm tot 17 mm ongeveer een week. Maar bij mij groeien ze ook langzaam. Heb alle spuit rondes lang moeten spuiten. M6: jij zaterdag iui! Spannend! Veel iui's hier zie ik.. Hier nog steeds knallende hoofdpijn. Zometeen maar eens naar buiten, hopen dat dat helpt
Centrum democraten Thnx meiden. Je moet er inderdaad achter staan en dat staan we nu nog niet helemaal. Mijn hoop op deze ronde is groot. Of dat nou zo goed is weet ik niet. Als ik weer ongesteld ben dan ga ik toch bellen voor een afspraak. Lijkt me dat we eerst een behandelplan gaan bespreken. Ik weet nu nog niet eens wat ze willen doen want vorige keer gaf ze aan dat wij te goed voor iui waren. Ik heb vandaag gebeld naar het ziekenhuis omdat mijn gyn niet had gebeld. Heeft ie wel gebeld, maar ik heb geen gemiste oproep oid. Ging vandaag volgens mijn collega mijn telefoon over toen ik van mijn plek af was, heb ik weer geen gemist gesprek. Nu gaat hij morgen bellen. Molly: welcome back! Goed dat je afleiding zoekt. Ik probeer me er ook minder op te focussen. Moekie: ik was altijd zo bezig op welke dag ik zit en dat zag ik altijd aan mijn banner. Ik kwam deze tegen en die heb ik nog niet eerder gezien hier, dus vandaar Schrok wel een beetje van de ruim 500 dagen.
Spannend Mart, hoop dat ie goed nieuws heeft! En als jullie te goed zijn voor iui is heel fijn, maar ik geloof dat als je 2 jaar zonder resultaat bezig bent, dan is iedereen goed genoeg voor iui Mnr, vorige keer heb ik 7 dagen gespoten, op cd 4 begonnen en op cd 11 was er een van 21 mm en een van 16 mm, toen gauw de pregnyl en volgens mij waren we net op tijd met de iui. Toen op cd 12 de iui gehad. Nu ben ik op cd 3 met een dubbele dosis gestart, dus ik denk dat het iets harder gaat deze keer. Volgens mij heb ik daar best geluk mee Jij succes met de hoofdpijn, hoop dat ie snel weg gaat! M6, success vast voor zaterdag en een mooie score van follikels! En kom maar op met die celdeling! Een van ons zou toch op zijn minst Tanja moeten opvolgen!
hee mart, Ja hier rustig aan laat emotie beter toe das wel goed denk ik. Spannend de eerste iui volgende week. voel me een stuk rustiger wel fijn. Verder druk met werken en ik lees wel bijna alles! Hou jullie in de gaten. Hoe is het met jou? en de anderen?
mag ik me ook bij jullie aansluiten? Wij zijn in januari 2007 begonnen met proberen zwanger te worden! Hebben een heel traject in het ziekenhuis doorlopen met 6 keer een iui en 1 keer een ivf wat uiteindelijk een iui geworden is. Dit laatste is nu ruim 3 jaar geleden. Had al behoorlijk overgewicht toen ik begon met de mmm maar ben toen behoorlijk afgevallen. Na de ivf ben ik in korte tijd veel aangekomen en dit kon ik niet meer afvallen. Voor ik weer een ivf mocht/kon doen moest dit wel gebeuren. Vorig jaar maart ben ik geopereerd en heb ik een gastric bypass gekregen. HIerdoor ben ik 68 kg afgevallen. Ik heb vorige week woensdag voor het eerst een positieve zwangerschapstest gehad en helaas dinsdag een miskraam gehad! Zijn hier nu nog erg verdrietig over en kunnen het moeilijk loslaten! Zijn nu wel weer extra gemotiveerd om verder te gaan en proberen het positief te bekijken! Wij hebben wel een pleegdochter van 13 die 1 weekend in de maand bij ons is. Waren de laatste weken aan het overleggen of we wellicht voor langdurige pleegzorg zouden gaan maar dit staat nu een beetje op een laag pitje!
M676: ja dat hoop ik ook. Morgen weer vrijdag en volgende week moet ik volop werken en heb genoeg leuke dingen te doen. Dus dan ist hopelijk zo 4 november. Zaterdag weer iui, spannend hoor. Kasrsjes staan die dag aan. Mnr: misdchien wel ja, maar zoals hierboven getypt genoeg te doen. Gelukkig maar. Hoeist met je hoofdpijn al weg getrokken? Molly: spannend meis. Ik weet hoe moeilijk het is maar probeer hoop te houden. Niet makkelij. Succes meid Misschien ook wel fijn even die afstand en even met je eigen bezig t zijn. Af en toe heb je dat nodig. Tis allemaal al moeilijk genoeg. Moekie: zekers ja. We gaan het weekend fotolijstjes halen voor mijn moeder, mijn vriend zijn vader/moeder en overgrootopa. Komt onze eerste echo in als verrassingscadeau. Wish: gelukkig dat je emotie beter toe kunt laten. Doe het rustig asn meis. Marjolinos: welkom hier. Sow ook een lang traject achter je. Echt balen van die miskraam. Hopelijk kun je er een beetje mee omgaan. Sterkte meid.
dank voor jullie opbeurende woorden. Dat doet me goed. @mart: wat raar dat ze tegen je gezegd hebben dat jullie te goed voor iui zijn. Bij ons is er ook niks gevonden waarom het niet zou lukken, maar het lukt gewoon niet. Wij werden wel eerst nog een half jaar naar huis gestuurd nadat uit alle onderzoeken bleek dat er niets aan de hand was omdat er dan veel stellen alsnog zwanger worden. Daarna heb ik 6 maanden clomid gekregen en dan nu 3de iui met clomid.
Mart: hier ook geen iui. Tegen ons zeiden ze dat je met iui maar Max 15% kans hebt, en dat ik nu 30% kans per ronde heb. Maar of dat overal en bij iedereen zo is weet ik niet.. Maar je kan altijd bellen voor een afspraak, en als het behandelplan niet goed voelt kan je het altijd nog afzeggen of uitstellen. En hopelijk is het gewoon deze ronde raak en is het allemaal niet nodig! Moekie: ben jaloers hoor! Hier zelfs een keer meer dan 30 dagen gespoten.. Tanja: nog wel hoofdpijn met vlagen. Gelukkig helpt de paracetamol!
Bij ons ook niks gevonden destijds en mochten meteen iui. Al wel daarvoor bijna een jaar geklust met ovulatietesten, tempmetingen etc. Leve de paracetamol! Hoop dat het snel ophoudt mnr. 30 dgn is wel lang idd om te spuiten, maar je krijgt nu dus wel iedere keer een eisprong daardoor? Weet je ook hoe het komt dat je juist met iui minder kans hebt? Marjolinos, sterkte! Das niet niks, zolang wachten en dan gaat t mis! Kop op. Wat goed datje zoveel bent afgevallen!
Welkom marjolinos, wat balen van jullie mk. Maar als ik het zo lees gaan jullie vol goede moed verder! Was dit spontaan of na IVF? En knap van die 68 kilo! M6, succes morgen! Hopelijk deze keer raak Mnr, jee, 30 dagen spuiten, pfffff. Dan heb ik zeker geluk en ik spuit ook maar 75eh fostimon. Maar we hebben het er voor over, toch!? En paracetamol doet wonderen, werd je er ook maar zwanger van Mart, ben je al gebeld door de gyn? Tanja, leuk kadootje hoor voor de familie, aftellen duurt lang of niet?
Mnr: bij ons inderdaad hetzelfde verhaal. Heb je daarna wel hormonen gekregen? In december zijn we 1,5 jaar aan het proberen. Moekie: ben nog niet gebeld
@ moekie, ik ben spontaan zwanger geworden. Mijn ivf poging was in 2010.... Bij mij is er toendertijd ook niets gevonden en mochten beginnen met iui. Nu waren wij toen ook al 2 jaar bezig....
Het is inderdaad maar net hoe je er tegen aan kijkt. Je kan zeggen omdat er niks uit de onderzoeken gekomen is heb je 30 % per maand kans en dat is meer dan bij iui. Je kan echter ook denken dat als je na 2 jaar nog niet zwanger bent er toch ergens iets mis gaat en misschien ergens waar ze geen testen voor hebben. Dan is het wel handig om verschillende behandelingen te gaan doen om te kijken of het dan wel werkt. Maar uiteindelijk is het denk ik het meest belangrijk dat iedereen achter haar behandeling staat (of geen behandeling)en dan op je strepen gaan staan bij de gyn als die niet wilt meewerken.
Mart, dank voor je uitleg. Ik snap je wel en ik ben het met de anderen eens dat je achter je besluit moet staan. Wat dat ook is. Als het niet goed voelt, moet je het niet doen. Dan wordt het heel zwaar denk ik. Je zegt ook dat jullie helemaal klaar zijn voor een kindje, denk je niet dat in de mmm dit sneller zal lukken? Aan de andere kant, in de mmm krijg je misschien toch meer hoop dat het nu wel zal lukken. En dan is de teleurstelling, die altijd al groot is, nog groter. Dat vind ik ook wel eng. Pfffff lastig allemaal hè. Doe in elk geval wat goed voelt! Ben vandaag een beetje emo. M'n vriendin in zwanger en ik vind het zo leuk voor haar. Ook gewoon in 1 x raak! Zij vond het heel moeilijk om te zeggen, ze vindt het zo oneerlijk voor mij. Lief van haar. Het doet ook wel zeer. Ik ben zo blij voor haar, maar ik wil ook zo graag! M676 wat zeg je dat goed. Opgewonden spanning dat er iets gaat gebeuren. Dat klopt. Ik kan niet wachten. Ik geloof ook (bijna altijd) dat het ook gaat lukken. Moekie, ja zou het woord meuk iets oostelijks zijn? Ik woon nu wel in het westen maar kom uit het oosten van het land. Goed woord, kan je ook vaak gebruiken en met alle soorten emoties Molly, ik duim voor je! Marjolinos welkom. Klets gezellig mee. Wat vreselijk van de miskraam. Echt heel naar voor je en ook zo oneerlijk. Je komt positief over, knap van je en dat helpt vast. Sterkte! Ik weet nu even niet wie waar in de cyclus zit, maar ik duim en hoop voor jullie allemaal.
Emma, moeilijk hoor! Zo voel ik het ook steeds. Of voelde, nu is er in mijnomgeving niemand zwanger of met plannen voor de nabije toekomst. Ik had vandaag iui, de 3e deze ronde. Zaad was matig, 50 tot 100 te zien in 1 schermpje vd microscoop, beweeglijkheid 70%. In het weekend wordt niet meer gekeken hoe het er bij mij voorstond (bsv en grootte follikels), dus afwachten nu... Ik heb deze en de vorige iui voor het eerst dat ik er minder vertrouwen in heb. dat kan ook zijn omdat ik met m'n hoofd al meer met de ivf bezig ben? En omdat ze me ivf aanraden. Moekie, moest jij vandaag niet ook naar het zh voor meting? En Mart, het zh belt jou na het weekend, waarvoor werd je ook alweer gebeld? Is het niet iets dat je snel moet weten voor je cyclus? Ik dacht dat het samenhing met je ovutest. Molly, het klopt idd dat je moet doen wat bij je past en dat je dat door moet zetten. Blij dat ik een gyn heb die met me meedenkt en openstaat voor mijn ideeën en wensen. Ik ben er niet zo goed in om op m'n strepen te staan namelijk
Emma, je denk dat het iets oostelijks is. Maar het is een heerlijk woord en inderdaad op veel dingen van toepassing Hoe is het verder bij jou? En je vriendin in een x zwanger, leuk voor haar, maar wel een dipje voor jou. Succes! Mart, vervelend dat je nog niet gebeld bent. Maandag zelf nog maar een poging wagen? Marjolinos, fijn dat het spontaan lukte. Is ook wel prettig om te weten dat dat lukt M6, jammer van je gevoel, maar misschien is de 3e keer raak! En kunnen jullie anders al snel met ivf aan de slag? Beweeglijkheid was wel oké toch? ( ik heb ook geen idee wat goed is eigenlijk.) Ik had gisteren inderdaad een follikelmeting. Ze waren niet zo hard gegroeid als ik had gehoopt. Er waren er 6 in totaal, wat wel fijn is, want dan werkt de extra stimulatie. Hoop alleen niet op overstimulatie Er zaten er links 5: 2 van 12mm, een van 10mm en een van 9mm. Rechts eentje van 14mm. Nu maandag weer terug voor een meting en dan dinsdag of woensdag iui of niet i.v.m. overstimulatie. Spannend dus.....
Moekie: ja echt wel aftellen duurt lang. Maar gelukkig nog maar 1 week en ik heb deze week genoeg te doen. Volop werken en leuke dingen in mijn agenda. Ik kom deze week wel door. Nu weer spannend bij je. Hopelijk heb je geen overstimulatie. En mag je gewoon deze maand de iui doen. Mart: ja idd doen waar jij je goed bij voelt. Dat is het belangrijkste voor alles. Moeilijk is het toch allemaal al. Succes meis, Emma79: ik begrijp wat je bedoelt meid. Ik had dat ook elke keer als iemand me kwam vertellen dat ze zwanger waren en geloof me in 4 jaar zijn dat er heel veel geweest. Ik werd er ook elke keer verdrietig over. Je gunt het iedereen natuurlijk maar jezelf nog het meest. Sterkte meid. M676: je gevoel is niet fijn maar kun je niet zomaar uitschakelen. Ik hoop echt dat het deze ronde raak is voor je. Proberen om positief te blijven hoe moeilijk dat ook is.
spannend voor jou morgen moekie.... hoop dat je van de week gewoon je iui kunt krijgen! @ hier morgen middag voor een echo naar het ziekenhuis om te kijken of mijn baarmoeder helemaal leeg is... vind dat toch eigenlijk wel spannend!
@marjolinos; was alles goed bij de echo? @hier: afgelopen zaterdag een soort van eipijn gehad, maar dat kan helemaal niet want ik heb mijn iui al een week daarvoor gehad. Toen voelde ik echter niet echt wat van mijn ei. Dus ik ben in de war en tot overmaat van ramp vanmorgen een beetje bloed bij het afvegen. Ik ben de weg een beetje kwijt.