Amy welkom. Heb je wat meer achtergrond informatie over jezelf? Ben benieuwd? Ik heb een fertiloscopie gehad in mei vorig jaar. Dan maken ze 2 gaatje aan iedere kant van je vaginawand en dan kijken ze naar je eileiders en eierstokken en dan gaat er ook vloeistof doorheen om te kijken of het goed doorloopt. Was wat pijnlijk, vooral de verdoving vaginaal, maar het viel mij heel erg mee. Ik was daarna al heel snel weer de oude en voelde me goed. Succes ermee meid!
Wish: spannend meis. Ik duim echt voor je. Emma: haha ze zien je al aankomen daar Amy: natuurlijk welkom meis Moekie: hoe is het met je?
Thanks meiden, leuk! Over mezelf, ik ben 26 jaar en sinds 16 juli 2012 gestopt met de pil, dus nu alweer 20 maanden bezig. Alles lijkt tot nu toe goed. Eileider zijn ook al doorgespoeld, zijn open, niks aan de hand. Dus nu een kijkoperatie om te zien of daar alles klopt. Maar ben er dus best zenuwachtig voor... Ik ben nog nooit onder narcose geweest en ik lees veel over het gas wat ze gebruiken, dat dat niet echt fijn is... Nja, morgen het gesprek, misschien dat de behandelend arts mij gerust kan stellen...
Heb er een hard hoofd in. Me borsten blijven me vlagen zeer pijnlijk bij aanraking vooral in de avond maar de testen worden niet roze. Weet dat ik vroeg ben maar hield het niet meer. Ben zo verdrietig het kost me zoveel energie om te denke aan een eventuele 5e iui dat ik echt hoop dat er een wonder gebeurt en het streepje roze word.
Nieuw op het forum, maar ook ik ben al zo lang bezig, sinds augustus 2011. Dat het niet wilde lukken wijdten we aan het feit dat we allebei zo druk zijn. Toch in februari bij de huisarts geweest, bloedonderzoek op chlamydia (gelukkig niet) en spermaonderzoek (wel afwijkingen geconstateerd) gedaan. We hebben verwijzing gekregen naar gynaecoloog, daar gaan we volgende week heen. We zijn benieuwd. Het is zó frustrerend! Hoewel ik er meer last van lijk te hebben dan mijn man...
Pannekoek, volgens mij is dat bij alle vrouwen en mannen de rolverdeling . Hier stress ik ook wat meer dan hij, maar het raakt hem ook wel dat het allemaal niet zo gaat als we willen. Welkom hier ( helaas!) Ook al lang bezig dus. Succes met de vervolgstappen, komt goed! Wish, succes meid. Niet teveel stressen, probeer een beetje afleiding te vinden. En ook ik dacht: iui 5, ver van mijn bed, maar helaas heb ik hem alweer gehad. Komt ook voor jou goed! Tanja, ik ben eindelijk weer eens heerlijk druk met van alles. Potentieel nieuw werk, bijbaantje, dingen met vriendinnen etc. Houdt me van de vervelende gedachten af. Nog anderhalve week en dan eens zien of nummer 5 ons nummer was/ wordt. Hoe gaat het bij jou? Weten ( of een van) jullie al wat het wordt? Amy, ja helemaal onder narcose ben ik dus ( gelukkig) niet geweest. Hoop dat ze niets geks vinden en dat verder niets een zwangerschap in de weg staat! Komt ook bij jou gewoon goed!
Moekie, bedankt! Jullie ook allemaal veel succes, want jullie zitten immers allemaal in hetzelfde schuitje...
Zo is dat Pannenkoek! Ik laat jullie morgen weten hoe het intake gesprek was. En Moekie, hopelijk is 5 x scheepsrecht!
Wish, wat een spanning. Waarom niet gewoon meteen duidelijk hè? Mijn duimen draaien overuren voor je! Amy, ik heb in oktober een laparoscopie gehad. Ik ging onder narcose en ze hebben de boel doorgespoten (alles mooi open) en ze hebben bij mij gekeken of ik endometriose had. Ze hebben bij mij twee gaatjes gemaakt. Eentje net onder het randje van de bikini zeg maar en eentje net onder m'n navel. O, en ze hebben endometriose gevonden, vrij diep, dus hebben ze ook een gaatje in m'n navel gemaakt. Van de narcose merk je niks , het is gewoon heel gek om ineens weg te zijn. En daarna was ik zo stoned dat ik alles grappig vond! Van de wondjes heb ik wel last gehad, maar ja dat is logisch, ze hebben het toch open gemaakt. En dat gas, dat vond ik niet fijn! Ik heb daar echt pijn van gehad. Vooral de eerste avond en de dag na de operatie. Als ik plat bleef liggen was er niks aan de hand. Maar zodra ik rechtop zat deed het echt zeer. Zenuwpijn in je schouders, heel naar. En de daarop volgende dag was het ineens verdwenen, wat een opluchting. Maar het is moeilijk te zeggen. Elk lichaam reageert er anders op. De een is er met tien minuten vanaf en de ander na twee dagen. Tips: om snel van de gevolgen van de narcose af te zijn. Veel drinken! En slapen, maar dat lukt wel na narcose. En dat gas adem je geloof ik uit, maar ja om nou als een malle te gaan zitten ademhalen, daar word je weer dizzy van. Wat ik wel weet is dat ik sinds de operatie zo goed als pijnvrije menstruaties heb gehad en dat was het echt allemaal waard. Succes!
Amy: ook al lang bezig zie ik. Hopelijk komt er snel duidelijkheid bij jullie waarom het niet lukt. Succes Wish: ik hoop het echt niet. Ik blijf duimen en hopen dat het toch lukt. Pannenkoek: welkom hier en idd helaas. Hopelijk is er bij je ook gauw duidelijkheid waarom het niet lukt. Succes. Moekie: oh gelukkig wat afleiding voor je. Dahs wel fijn zit je niet de hele tijd te piekeren. Hopelijk is 5 jullie getal ik blijf hopen en duimen. Hier gaat alles wel goed. Heb alleen veel last van mijn rug dat is wat minder, en de laatste dagen weer super moe maar dat schijnt erbij te horen dus ik ga smiddags gewoon ff lekker slapen. Ja sinds afgelopen vrijdag weten we beide wat het word. Voor ons maakt het geslacht echt niet uit maar tis wel handig nu.
Pannenkoek: graag gedaan. Ja na4 jaar en met donorzaad. Anders was het nooit gelukt. Een zware moeilijke tijd geweest, maar dat herft nu gelukkig een plekje en het is echt ons wondertje.
Bedankt voor je verhaal! Dit maakt het wel duidelijker als je het leest van iemand die het zelf heeft gehad! Dat doorspuiten is al eens een keer gebeurd, was ook mooi open, maar gaan ze nog een keer doen. En verder gaan ze kijken of ze wat vinden. Ik heb gelijk toestemming gegeven om alles in 1x te doen, dus ook als ze een eileider vinden die verrot is, dan gelijk verwijderen. Anders moet het daarna toch ook gebeuren, dus wel heel spannend. En de operatie is a.s. dinsdag al!!!! Wish, ik duim ook voor je!
Amy, hoe is het gegaan vandaag? Hoop dat je weinig pijn hebt van de operatie. Wish, hoe is het met jou? En Moekie? En alle anderen? Hier gister weer een goede, mooie echo gehad. Onze rijstkorrel is goed gegroeid en ziet er al uit als een mensje, met een krachtige hartslag. Heel mooi!