kletsen met meiden die al een hele tijd proberen zwanger te raken.

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door wish01, 8 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ooooo dat spuiten zou ook niks voor mij zijn. Getsie.
    En voor mijn man al helemaalniet, die rent weg bij het zien van een naald.

Heb inmiddels terug gelezen, maar weet nu niet meer welk verhaal bij wie hoorde. Ben echt toe aan vakantie denk ik. Gistermiddag nog liggen slapen, was echt uitgeput.

Maar wat een heftig verhaal van 15 iui. Ik vind dit zonder mmm al best zwaar, laat staan dat. Maar wij 'groeien' er langzaam in. Je verlegt de grenzen toch steeds weer om zo'n kleintje te mogen krijgen. Maar het voelt zo oneerlijk dat het niet lukt. Bij sommige mensen misgun ik het, maar dat komt ook omdat ik in dat specifieke geval weet dat het niet in een warm nest komt. Echt erg van mezelf vind ik dat. Ik wil helemaal geen verbitterde vrouw worden, maar soms voelt het wel zo. Het blijft een naar proces. Voor degene met al een kindje, hoe is het dan om voor de 2e te gaan? Ik voel dat als ik dit achter de rug heb me nooit meer zo wil voelen. Maar toch zijn er zoveel meiden die het traject weer in gaan. En ik denk dat ik het weet: we hebben alles over voor een kleintje, dus je doet het gewoon weer. Toch?
    Bij ons nog een klein weekje tot de gezellige week en dan gaan we er maar weer voor.. Born in the USA zal het niet worden maar hopelijk wel made in the USA :)

2. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Mart: nee hoor je bent echt geen verbitterde vrouw hoor. Ik heb dat ook. En ook ik weet dat ik zo niet mag denken maar toch doe je dat soms. Ik wil je vast veel plezier wensen in the usa. Echt super zou er ook graag heen willen maar eerst een kindje.

3. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Welke staat in Amerika? Wil er ook ooit nog eens heen.

Toen ik voor ons eerste kindje in de mmm zat, dacht ik er zo min mogelijk over na en ging ik gewoon door. Toen m'n dochter een half jaar was en ik dus heel gelukkig dat ze er was, kwam de klap ineens toch. Nu vind ik het emotioneel veel zwaarder gek genoeg. Terwijl ik de hoofdprijs toch allang heb. Waarom ik het toch doe? In vergelijking met een heel leven mét een tweede kindje is deze periode van me rot voelen erg kort. En voor mijn dochter zou het zo fijn zijn om een broertje/zusje te hebben.

Ik ben vaak jaloers op gezinnen waar het allemaal zo leuk en makkelijk lijkt te gaan. De kunst is écht om niet te gaan vergelijken met anderen, maar dat is tegelijkertijd zo vreselijk moeilijk.

Vandaag maar eens een heeeele grote pan goulash maken zodat we daarna weken lang een keer per week minder hoeven te koken ;) . Nu nog even op de bank met een boek, lekker onder een dekentje.
    Fijne zondag!!

4. Knuffie85

zo heb ff een weekend niks gedaan. Hoefde gelukkig niet te werken dit weekend dus lekker ff samen met mijn vriend een fijn weekend gehad. Gisteren weer even naar mijn petekindje Job wezen kijken. Hij ligt nog in het ziekenhuis maar gaat wel goed vooruit. Wel mooi om te zien maar ik zag wel aan mijn vriend dat hij het er moeilijk mee had. En dan heb ik dat automatisch ook. Gisteravond dus samen lekker ff op de bank gezeten en nergens aan gedacht. Nog een weekje wachten en dan gaan we de 28ste weer beginnen met de ovulatietesten. En dan wachten we weer af wanneer we de lange reis naar Belgie weer mogen maken.

5. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Vandaag op cd 9 een fm gehad en ik mag woensdag al voor de iui:$. Dat had ik niet verwacht, wel fijn dat het zo snel gaat. Maar aan de andere kant heb ik echt het idee dat dit niet zal gaan helpen en dat ik gewoon nooit zwanger zal worden. Zo erg als ik dat nu voel heb ik nog nooit gehad.

6. Moekie

Moekie Niet meer actief

Lieve molly, blijf positief! Ook voor jou komt het helemaal goed! En die pregnyl komt ook goed, heb net zelf mijn eerste spuit gezet en ben best trots op mezelf dat het gelukt is. Wel met bibbers in de handen, maar het is gelukt! :)
    En 1x pregnyl valt wel mee in verhouding met mijn 10 x en 1x. Dus: JE KAN HET! Succes voor woensdag vast!

Tanja, hoop gauw op een positieve ovulatietest!

M6, de tip van de stip werkte, hij brak in een keer goed! En ik snap helemaal dat je naast de hoofdprijs toch nog een tweede prijs wil! En die komt er ook wel meid, gewoon doorbikkelen en dan is het vast gauw raak:)
    En wat een geluk dat het bij je laatste iui toen blijvend raak was! En wat een helse weg heb je al afgelegd. Hoop dat dat nu voor je bespaard blijft :)
    En jaloers, ja dat ben ik ook. Vooral bij die mensen die het zo voor de wind gaat. " o, we waren net 1 maand gestopt met de pil en ze was al zwanger" aaaarrrrgggghhhh. JALOERS! Maar ons moment komt nog en straks gaan wij genieten van ons kleine geluk! :D

Mart, go go go, make him/ her in the USA! Geniet er lekker van en doe goed je best! Waar ga je precies heen? Vriendlief wil namelijk ook heel graag, ik twijfel nog. Dus graag een uitgebreid reisverslag achteraf;)

En ik ben ook jaloers op gezinnen die eigenlijk bijna gaan scheiden/ uit elkaar gaan, maar dan nog kijken of een kind erbij de relatie kan redden.En dan wel in no time zwanger zijn. Uiteindelijk betaalt het kind de rekening als de relatie toch slecht blijft. ZOOOO erg!

Hier dus net voor het eerst zelf gespoten :). Trots dat het gelukt is. Maar wat een gedoe. Bij de apo hadden ze de verkeerde versie voor me besteld. Dus nu met wat meer handelingen toch het voor elkaar gekregen en morgen het goede spul ophalen. Dan maandag de eerste FM en ik gok ergens volgende week de iui. Duim duim duim!

7. Knuffie85

Molly: probeer positief te blijven. Ik weet het het is moeilijk. Ikga heel erg hard duimen voor je woensdag. We blijven hopen en hopen en hopen. Knuffel voor je

Moekie: wat goed van je eerste keer spuiten. Lijkt mij ook best eng. Spannend nu san weer.

8. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    Moeke en Tanja; dank voor de positieve woorden.

Moeke: ik vond het gister ook wel een beetje spannend om mijn eerste spuit te zetten, maar het ging heel goed. Vond het helemaal niet eng. Wel vervelend dat ze niet het juiste hadden meegegeven bij de apotheek. Het is zo al lastig genoeg.

9. Knuffie85

graag gedaan molly. Daar zijn we hier toch ook voor he. om elkaar een riem onder het hart te steken als het even minder gaat.
    Hopelijk gaat het weer een beetje beter met je?

10. Moekie

Moekie Niet meer actief

Molly, super van je! Gelukkig viel het mee! En nu morgen de grote dag! Duim voor je!

11. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    vandaag de iui gehad en alles is goed gegaan. Het viel alleen wel een beetje tegen. De vorige keer voelde ik helemaal niks, nu had wel pijn toen ze de eendebek er in deed. Of het er aan lag dat ik een andere gyn had weet ik niet. De kwaliteit van het zaad viel ook tegen. Het waren er 17 miljoen met matige beweegbaarheid. Daar de opwerking van de iui was het wel van goede kwaliteit bij de inseminatie. Wel balen dat het slechter was dan de laatste keer, maar ze heeft al aangegeven dat het best iets eenmalig kan zijn omdat het een momentopname is.

Hoe is het verder met jullie allemaal?

12. Emma79

Emma79 Actief lid

11 feb 2013
    299
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ben ik weer na een aantal dagen. Ik heb net even bijgelezen!
    Molly: vandaag IUI gehad. Wat spannend voor je. Ik ga voor je duimen dat het deze keer gewoon raak is!
    Ik las je berichtje dat je het moeilijk had. Ik begrijp je, ik denk dat ook wel eens. Kan dan ook zo'n paniekgevoel krijgen. Hoop dat je je al wat beter voelt? En dat je weer positief bent?

Moekie: eergisteren voor het eerst gespoten. Goed van je!
    Moet je elke dag spuiten? Miss heb ik het niet onthouden? Gaat vast elke keer beter!

Voor de vakantiegangers: geniet ervan!!! Heerlijk zeg, ik wil ook wel weer.
    En over de USA gesproken. Het is daar fantastisch! Ben dit voorjaar een dikke drie weken in Amerika en Canada geweest en vorig jaar alleen Amerika. Het is zo groot en zo mooi. Wij hadden een ticket gekocht en een auto gehuurd en dan lekker rijden. Veel nationale parken en natuur. Zo min mogelijk steden. Echt genieten. Yellowstone is toch wel mijn favoriet!

Verder hier: gister ongesteld geworden. Helaas, had nog even goede hoop omdat ik al vier dagen menstruatie gevoel in m'n buik had en veel gevoeligere boobs dan ik meestal heb. Maar nee, toch niet..

Dan dinsdag de kijkoperatie, keihard hopen dat dit ervoor gaat zorgen dat ik zwanger ga worden! (En het liefst ons allemaal! Haha zou mooi zijn toch? Ik operatie en dan wij allen zwanger!)
    Goeie deal!
    :)

13. Moekie

Moekie Niet meer actief

Molly, balen dat het wat minder voelde dan de vorige keer en dat het zaad minder was. Maar gelukkig doet de opwerking zijn best wel :)
    En nu de slopende wachtdagen weer. Succes meid en deze keer is het gewoon raak!!!

Emma welkom terug. Balen van de ongi! Maar wel lekker snel de kijkoperatie en dan op naar iedereen zwanger! :)
    Hier inderdaad iedere dag een spuit tot ze zeggen dat de follikel(s) groot genoeg zijn. Hoop zelf op volgende week woensdag of donderdag de iui ( dat komt planning technisch het beste uit, maar we nemen het zoals het komt :) )
    En inderdaad de natuurparken in de USA treken me wel, maar er is zoveeeeeeel om uit te kiezen en dat vind ik wel moeilijk.

Hiero lekker aan het voorbereiden op het weekendje Italie morgen :).
    Lekker afleiding voor maandag.

Dus meiden alvast een fijn weekend! Het schijnt lekker weer te worden, geniet er lekker van!

14. Linnepinna

Linnepinna Bekend lid

3 feb 2012
    730
    0
    16
    Werk in de Zorg
    Limburg
    Hallo,

Hier een update van mij. Ik ben de 19 de naar de gyn geweest. Ze zei dat ik nu van 25 mg clomid naar de 50 moest gaan,omdat ik nog een redelijk onregelmatige cyclus had.(ondanks dat ik toch een mooie eitje had) en afhankelijk van het zaadonderzoek gingen we kijken of we met iui gingen beginnen.

Vandaag de uitslag van het zaadonderzoek gekregen. Manlief had maar 0,6 miljoen beweeglijke zaadcellen. Veeeeel minder dan vorige keer! Dus we moeten idd met een behandeling gaan starten. Ze wilde er zo snel mogelijk mee beginnen.

Alleen vraag ik me af of iui met deze aantallen nog wel goed is. Ik lees op internet dat na het opwerken van het zaad minimaal 1 miljoen moet overblijven en dat anders iui zinloos is.

Volgende week woensdag heb iK een afspraak bij haar en gaan we het verder bespreken.

Dus ja... Mijn hoop met iui is nu ook gezakt.:(

15. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    #155 Dayna, 26 sep 2013
    Laatst bewerkt: 26 sep 2013
    Heey meiden,

Ik heb even terug gelezen van afgelopen week.

Vind het knap van de meiden die nu zelf moeten spuiten.

Molly, spannend weer wachten tot je nod.
    Linnepinna, ik hoop dat iui je wel gaat helpen. Miss toch niet zoveel op internet gaan lezen. Denk ook wel dat hun het niet zouden aanraden als het geen zin heeft?

Ik zit trouwens nu voor de deur van ons hotel. Even kop koffie gehaalt en mn tablet erbij gepakt. Het is hier zo mooi, lekker warm en het hotel is ook super!!
    Zit in een hotel waar geen kinderen onder de 14 in mogen, haha!! Moet jullie eerlijk bekennen, vind het heeeeerlijk. Echt ff er niet mee bezig zijn, geen baby's, peuters en kleuters en ook geen zwangere vrouwen gezien.

Morgen nog een dag genieten en zaterdagochtend weer naar huis.

Ben nog niet ongesteld geworden. Snap er niks van. Zit nu op15dpo en word altijd standaard op 12dpo savonds ongi. Test was op 12dpo heel licht streepje te zien en op 14dpo niks meer. Denk dat ik maandag toch maar even de gyn ga bellen of ik toch een ronde aan de clomid mag en ze me een cyclus in de gaten gaan houden. Dat was de bedoeling voor mijn twee laatste miskramen.

Mart, jij lekker aan het genieten in the USA!!!

Ik ga manlief ff roepen dat ie moet gaan douche kunnen we daarna gaan eten en ff naar de boulevard toe.

Fijne avond meiden xxx

16. Knuffie85

Molly: succes met de wachtweken weer. Weer ongelooflijk spannend nu pff.

Emma: dahs niet zo mooi weer ongesteld geworden. Alvast heel veel succes met je kijkoperatie dinsdag wat spannend. Ja idd alles voor een zwangerschap zo zijn we hier allemaal.

Moekie: fijn weekendje en geniet er volop van.

Linnepinna: ik kan er helaas weinig over zeggen. Ik ben ook met iui bezig maar dan met donorzaad dus hoeveel het er moeten zijn durf ik niet te zeggen. Maar ik zou het gewoon navragen.

Hier alles rustig. Heb ern nieuwe hobby gevonden. Ik ben gaan haken haha. 28 en dan haken lol. Ik ga proberen om van die leuke pluche beestjes te maken. Zaterdag weer beginnen met de ovulatietest en dan is hij hopelijk gauw positief.

17. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even heel snel: Moekie doen!! Je bent nu nog lekker vrij zonder kids, dus gaan!! Het is echt zooo gaaf! Enne wij gaan nu even ons kindje maken:D De gezellige periode van de maand is weer aangebroken :)

En las dat een iui tegen viel. Wat balen van de pijn en ng meer van de kwaliteit. Die pijn kom je wel te boven, maar ze moeten wel de beste zwemmers bij je naar binnen brengen natuurlijk.

Dayna: spannend! Hou je ons op de hoogte?

Emma: heel veel succes dinsdag en laat je lekker verwennen daarna! Goed uitrusten en veel drinken dan drink je de troep (narcose) uit je lijf.

Linnepinna: is iui nog wel een goede optie? Is het aantal daar voldoende voor?

18. molly27

molly27 Fanatiek lid

1 jul 2011
    1.673
    0
    0
    @linnepinna: ik zal het even goed navragen in het ziekenhuis. Ik hed dat verhaal ook gehoord van minimaal 1 miljoen, maar ik weet ook wel dat het ook erg van belang is wat de beweegelijkheid is. Misschien is die wel heel erg goed. En voor de rest niet te veel zoeken op internet (ik weet, dat is moeilijk dat doe ik namelijk ook altijd).

@dayna: klink lekker die vakantie, ik ben jaloers. Ik wil ook!! Wel balen dat je geen positieve test hebt en ook nog niet ongi bent. Nu niet te veel aan denken en nog even genieten.

@tanja28; zo, zo, lekker creatief. Ik ben dat jammergenoeg niet zo. Ik hou dan wel weer van legpuzzels. Ook door vele gezien als een hobby voor oude mensen:D

19. Knuffie85

Mart: veel plezier haha.

Molly: legpuzzels zijn ook heel leuk om te doen. Heb ik ookeen tijdje gedaan.

Morgenochtend gaat het weer beginnen met de spannende tijd. Weer beginnen met de ovulatietest kijken wanneer die positief is. Op naar 3x is scheepsrecht.

20. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Tanja, goed idee dat haken! Lijkt me ook wel iets voor mij. Heb je een doe-het-zelf boekje gehaald of leer je het van iemand? Hopelijk is 3x scheepsrecht voor jou en dan doen wij allemaal gezellig mee deze maand! Op naar de positieve testen..

Emma, succes dinsdag!

Linnepinna, hoop dat de arts je snel duidelijkheid geeft. Heb geen idee wat goed is. Bij ons spreken ze van 50 tot 100 en 150tot200 enzo. Geen idee eigenlijk wat het precies betekent 😳 beweeglijkheid drukken ze uit in procenten.

Dayna, ik ga er soms bewust naar op zoek; vrienden zonder baby's, plekken zonder baby's etc. Welkom thuis!

Molly, bij mij verschilt het ook per keer. Soms voel ik niets, soms doet t wel pijn en voel ik ook het rietje. Bij ons verschilt de kwaliteit ook per keer. En gek genoeg had ik de keer met de minste kwaliteit een positieve test.

Mart, fijn weekend ;)

Ik ben gister voor een meting geweest, wrsch een cyste, morgen weer terug en mss bespreken of deze maand de iui wel door mag gaan of dat de cyste eerst weg moet.

Deel Deze Pagina