Kletsen over 3e, 4e, 5e...kindje in de maak?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sterre82, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Vervelend Roos! ik zie dat jullie voor een 6de kindje gaan WOW!!
    Hopelijk ben je snel beter.

Ik moet normaal de 14de ongesteld worden maar zou zo graag NU al willen testen! maar ja dat is veel te vroeg natuurlijk.

2. Roos6

Roos6 Niet meer actief

geduld, geduld Fayenne...lastig he???

3. zoes

zoes Lid

18 mrt 2007
    43
    0
    0
    Hoi dames,

Het lijkt me leuk om ook met jullie mee te kletsen. Wij gaan ook voor een vierde kindje. Ik vind het erg spannend. Ben gestopt met de pil en begonnen met foliumzuur. Leuk om ervaringen te delen!

4. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Heel lastig! vooral omdat ik me dingen ga inbeelden .... of zou het echt zo zijn :D ? we zullen afwachten! maar ik weet als ik de 14de niet ongesteld ben dat ik zwanger ben.
    Was bij de vorige 3 ook zo.

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Welkom Zoes!

6. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Leuk ook de 4de ! spannend

7. zoes

zoes Lid

18 mrt 2007
    43
    0
    0
    Leuk dat ik mee mag schrijven! Fayenne, spannend zeg, ben je niet geneigd om al eerder een testje te doen? Bij mij was het meestal wel 2/3 dgn voor NOD zichtbaar. Deze keer wil ik eigenlijk toch wel afwachten omdat ik niet weet wanneer mijn cyclus op gang komt na het stoppen met de pil...
    Vinden jullie het ook allemaal zo spannend? Ik wel, haha, werk nog 3 dgn, andere kinderen erbij, zou het allemaal wel goed gaan? Wat denken anderen ervan? Doe ik de andere niet tekort als er nog een babytje bijkomt....terwijl dat gevoel eerder veel minder was, raar toch?!

8. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Bij mijn vorige zwangerschappen heb ik ook al paar dagen ervoor getest en toen was het ook duidelijk zichtbaar en ik ken mezelf ik ga het vast niet kunnen volhouden niet te testen voor de 14de.

Ik vind het wel spannend ja! ik ben wel bang voor reacties van anderen.
    Want een 4de vinden mensen al snel veel en sommige hebben zoiets waarom een 4de als je al 3 gezonde kinderen heb.
    Mijn jongste is nu 18 maanden en ik kan me niet voorstellen dat hij de jongste zal blijven.
    Heb je zonen of dochters of beiden?

9. Roos6

Roos6 Niet meer actief

het is altijd spannend weer een kindje erbij...en commentaar krijg je altijd.
    Hier bij de 4e ook het meeste commentaar. Vanaf toen heb ik overal geroepen dat ik er wel 10 wilde :) Bij de 5e waren er eigenlijk alleen maar leuke reacties. In juni heb ik een miskraam gehad ( 6e kindje dus) en toen ook alleen maar meelevende reacties en mensen die al zaten te wachten op onze 6e baby hahaha... Dus misschien wennen mensen eraan als je een meer dan gemiddeld aantal kinderen hebt.
    Maar het is superleuk toch een groot gezin. Tuurlijk, ik kan ze ook wel eens achter het behang plakken, maar dat had ik ook wel eens toen we er nog maar twee hadden...
    Ik hoop dat ik snel weer in verwachting mag zijn...

10. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Hier ook graag de wens voor n groot gezin, al zal dat van mijn gezondheid af moeten hangen.
    Vraag me alleen af wat voor auto jullie hebben Roos? En red je het wel om iedereen op tijd op sport / muziekles enzo te krijgen? Of als meerdere kids vriendjes meenemen naar huis?
    Maar superstoer hoor 6 kids!!!

@ Zoes, komt straks allemaal wel goed met 4 kids, hoe oud zijn je andere kindjes?

@ Fayenne, heb jij 3 meiden?

11. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Ik heb 1 dochteren 2 zonen :)

Vroeg me af komen jullie zelf ook uit een groot gezin? ik kom uit een groot gezien van meer dan 5 kinderen en nu vind ik 4 wel de limiet maar die gezelligheid van vroeger vond ik zo leuk!

12. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Fayenne, ok ik dacht 3 meiden vanwege je lichtroze onderschrift :)
    Leuk zeg dat je uit zon groot gezin komt! Ik ben juist enigste kind en wil daarom graag zelf n grote familie starten.

13. Roos6

Roos6 Niet meer actief

Ik heb maar 1 biologisch zusje, maar wij hadden altijd het huis vol pleegkinderen... Ik hou van die gezelligheid...

Wij hebben nu nog een 7 persoonsauto, maar twijfelen over een busje, maar ik vind dat vreselijk met parkeren e.d. ( ben niet zo'n goede chauffeur :) )
    Onze oudste kinderen zijn al 14 en 13 en gaan lang niet altijd meer mee, dus ik denk dat dat probleem bij ons niet echt aan de orde is...
    Verder mogen er altijd vriendjes bij ons komen spelen, maar ik probeer het altijd wel zo te regelen dat als er hier een paar komen spelen, dat ik er dan een paar van mezelf bij andere breng. En aan het eind van de middag rij ik dan een rondje om iedereen weer thuis af te zetten en die van mezelf weer op te halen :) Soms word iedereen weer lekker opgehaald en die van mij thuisgebracht, loopt eigenlijk altijd wel goed. Logistiek wordt je er wel handig van hoor :)
    Mijn man en ik hebben allebei een eigen bedrijf dus er is ook altijd 1 van ons thuis als de kinderen uit school komen. Dit is wat makkelijker te regelen dan dat je in loondienst bent bij een bedrijf. Dus wb brengen en halen naar sport e.d. lukt dat ook wel. Daarbij komt dat onze oudsten het niet erg vinden om af en toe op een kleintje te passen. Dit hoeft van ons niet, maar ze bieden het zelf aan. Wij willen niet dat de oudsten verantwoordelijkheid dragen voor de jongeren maar ze vinden het echt niet erg om soms op te passen. Ze vinden het eigenlijk heel stoer :) Ze gaan zo leuk met elkaar om ( niet dat er nooit ruzie is hoor) maar ik merk dat ze met elkaar echt een sterke band hebben. Ze nemen het voor elkaar op en we vormen echt een hecht gezin.
    We proberen wel echt regelmatig met elk kind apart iets te ondernemen. Met de oudsten bijvoorbeeld uit eten gaan, of met de kleintjes naar het zwembad, of een nachtje weg met alleen mijn dochter enz.
    Maar ook mijn man en ik samen nemen regelmatig een "vrije" avond of dag en minstens een keer per jaar een midweekje weg met zijn tweeën. Gelukkig hebben wij een fijn netwerk van vrienden en familie die het altijd gezellig vinden om een logeetje te krijgen.
    Met creativiteit kom je een heel eind...en het grappige is, de kinderen vragen zelf ook weer om een broertje of zusje, "het is al weer zo lang geleden dat we een baby in huis hadden" ( de jongste is bijna 4 :) )
    Nou ik verheug me er ook op!

Er zijn meer moeders op het forum met grote gezinnen, misschien toch maar weer eens een topic voor openen...

14. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Roos, ik vind het erg leuk en fijn om je verhaal te lezen :) word er vrolijk van :). Lijkt me zo heerlijk zo'n groot gezin! Bij ons zou alles wel wat korter op elkaar komen, qua leeftijd. Manlief weet nog niet zeker of hij echt heel groot wil, dus eerst nr3 maar eens afwachten, al weet ik bijna zeker dat nr4 er ook wel komt ;)
    Hopelijk mag jij ook weer snel in verwachting raken :)

O meiden ik zweef zooooo op mijn roze wolk!!!

15. Roos6

Roos6 Niet meer actief

Wat rustig hier dames,
    ik zelf heb ondertussen op het wachtbankje plaatsgenomen...gelukkig heb ik drukke weken voor de boeg, dus ik hoop dat de tijd snel zal gaan....Hoe is het met jullie?

16. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Roos, hier gaat het geweldig, nog steeds zwevend op mn roze wolkje :D
    Fijn dat je het lekker druk hebt zo in je wachtweken :)

17. fayenne

fayenne Bekend lid

3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Hier gespannend aan het wachten tot ik kan testen! moet me heel erg inhouden om het niet nu al te doen.

18. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Fayenne, wanneer zou het mogen?

19. Bessie Turf

Bessie Turf Bekend lid

21 feb 2010
    730
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wat een enthousiaste verhalen over grote, gezellige en warme gezinnen. Ik zal me even voorstellen:
    Ik ben 28 jaar en heb 2 zoons van 5 en 2 jaar en een dochter van 10 maanden.
    M'n man en ik twijfelen erg of we een vierde willen. Gevoelsmatig willen we allebei liever vandaag dan morgen maar we tillen ook wel zwaar aan alle praktische zaken met een vierde. Sparen voor later, studie. Andere auto. Ruimte in huis lukt wel. We hebben 3 slaapkamers op de eerste en 2 slaapkamers op zolder. Dus dat past.
    Voor mezelf is het nu ook een puntje dat ik straks baby af ben en dat het dus alleen maar makkelijker wordt nu ze allemaal groter worden.
    Als we weer aan een kleintje beginnen dan heb je weer te maken met slaapjes en voedingen. Hoewel het met de jongste heel soepel verliep hoor, heel makkelijk en lief meiske!
    We houden allebei erg van een groot gezin maar financiëel hebben we het niet al te breed. Lastige kwestie....:)

20. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Nieuwe meiden welkom!! Leuk dat er meerderen zijn met een groter gezin...hier zou ik het ook wel willen, maar het is financieel niet echt haalbaar denk ik. Een 3de willen we sowieso. Eerst maar eens zwanger raken...

Deel Deze Pagina