Kletsen over 3e, 4e, 5e...kindje in de maak?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sterre82, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arabesk

arabesk Actief lid

12 mrt 2011
    202
    1
    0
    schoonmaak
    roeselare belgie
    ik kreeg gisteren de reactie als ik zei dat ik nog een derde wil dat ik zot ben in de tijd dat we nu leven dat alles zoveel geld kost en als ze dan naar school moeten en speelgoed en kleren en als ze later willen uitgaan

2. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Wat erg zo'n reactie maar zou me er niks van aantrekken.
    Wij zijn nu ook zwanger van de derde en tuurlijk hebben wij er ook over nagedacht of het wel verstandig is vanwege de tijd waarin we nu leven.
    Wij denken van wel en zijn er gewoon voor gegaan.
    Ik maak mij eerder zorgen om de veiligheid van mijn kinderen in deze tijd, je hoort zoveel rare verhalen..
    Succes!

3. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Arabesk, wat een rotreactie inderdaad... Dat moet je toch voor jezelf uit kunnen maken?
    Het kost ook wat, maar goed daar we hebben uiteraard allemaal wel over nagedacht ;)

Soms maak ik me ook nog wel eens druk om de financiën, niet op de korte termijn, maar als ze wat groter zijn. Maar goed, het komt vast allemaal goed!

@ Varis, die veiligheid is ook inderdaad wat... Maar dan maakt de hoeveelheid kids niet uit toch?

4. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland

Nee klopt, maakte me daar al een druk om bij de eerste. 5 jaar geleden. Maar om daar nou voor kinderloos te blijven. Nu gaan ze nog nergens alleen heen, maar probeer ze zoveel mogelijk bij te leren dat ze nooit met iemand die vreemd is mee moeten gaan, nu al.

5. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hoi hoi!
    Wij zijn al trotse ouders van 3 meiden. De jongste is net 8 weken oud en ehh... Eigenlijk gaan we al weer voor een 4e *bloos bloos*
    Ik geef borstvoeding, maar ze laat er af en toe best wat tijd tussen. Nu is het al niet betrouwbaar als anticonceptie, maar zo natuurlijk helemaal niet. We hebben het erover gehad: wat te doen nu met anticonceptie? En we hebben besloten dat een 4e ook welkom is, dus we nemen geen maatregelen :D
    Helaas hier ook al veel reacties op gehad... Twee was toch al genoeg? waarom het lot 4 keer tarten? Dat kan je toch niet betalen? wil je soms perse een jongen erbij?
    Heel jammer en heel verdrietig... We vinden zwanger worden, zijn en zelfs bevallen prachtig! We kunnen niet wachten tot we weer mogen zien wat een wonder we nu weer hebben gecreeerd! En idd, op lange termijn als ze ouder zijn zullen ze meer kosten. Maar ik ben zeker van plan om lekker te gaan werken als alle kids op school zitten! Ik ga echt mijn steentje wel bijdragen! Mijn man heeft een vaste baan met een vast contract en we redden het prima! Heel jammer dat iedereen al zo snel zijn mening klaar heeft. Sommige van jullie die dit lezen zullen ook denken: dies gek! :p Maar misschien vinden sommige van jullie het ook wel erg leuk en ik heb best wel een beetje de behoefte om eens iets positiefs over ons besluit te horen :) Aangezien onze families niet staan te springen helaas :(
    Liefs,

6. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Varis, uiteraard dat je daar al mee begint. Is ook wel echt n eng idee. Voorheen woonde we in de stad en was ik ook wat meer paniekerig over m'n kindjes. Nu we terug wonen in m'n geboortedorp voelt dat wel beter.
    Je moet er echt niet aan denken zeg, dat er iets met onze kindjes gebeurt, brrrrr.....

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    Leuk Janneke! Ik word daar juist enthousiast van :D ik zou ook zo graag een groot gezin willen :). Tussen mijn zoon en dochter zit ook maar 1 jaar, vanwege de borstvoeding :) we hadden toen dezelfde instelling als jij hebt. Nu moesten we rustiger aan doen ivm lijf, anders waren we er ook al eerder voor gegaan.
    Hopelijk weer snel gezinsuitbreiding voor jullie dan ;)

8. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Als jullie dit samen willen wie heeft dan het recht daarover iets te zeggen??
    Jullie voeden ze op. Ik vind het heel erg als mensen daarbuiten een mening daarover hebben.
    Gelukkig heb ik nog geen reacties erop gekregen dat we de derde krijgen en zowel zal ik ze gewoon zeggen dat dat hun recht niet is daarover iets te zeggen.
    Wel zei een buurman laatst wanneer de vierde dan kwam?? Heel geiiriteerd gezegd dat ik eerst maar eens de derde er gaat uitpersen..

Veel succes!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    We hebben het er gister lang over gehad, en naar elkaars argumentatie geluisterd. Durf er nu alleen niet weer over te beginnen, haha!
    Moet hem eerst maar eens laten bij komen van het idee dat we dit jaar dan al gaan voor een derde.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar tijdens mijn 2de zwangerschap is mijn schildklier er mee opgehouden. Daardoor ben ik na mijn zwangerschap in een soort depressie gekomen, raakte mijn zwangerschapskilo's maar niet kwijt e.d.
    Pas na een jaar voelde ik me weer lekker in mijn vel. Dus al met al was het een zwaar 1,5 jaar.
    Mijn man is gewoon heel bang dat het weer 1,5 jaar duurt voordat ik mezelf ben. En de garantie dat het niet gebeurt, kan niemand geven. Behalve dat ik nu medicijnen slik en tijdens een zwangerschap extra medicijnen zal gaan slikken me zorgen dat mijn waardes goed blijven.

Maar het lijkt mij zo gezellig....hebben we straks 1 van 5, een van 3 en 1 van 0. Na 2 meiden zou een jongetje leuk zijn, maar een meisje toch ook weer. Gezellig 3 van die kletstantes.
    Kan er helemaal bij weg zwijmelen :)

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh..en hier een geplande keizersnee....
    Heb bij onze dochters ook een keizersnee gehad. Maar we willen nu een natuurlijke keizersnee aanvragen. Dat alleen vind ik al spannend, want ik heb geen idee of ze dat in ons ziekenhuis doen.
    Ziekenhuis 45 km verder in ieder geval wel...

11. varis

varis Actief lid

24 mrt 2013
    276
    1
    0
    Nederland
    Inderdaad, wij wonen dus echt in de grote stad waar de kids nog net buiten kunnen spelen als we erbij zitten.
    Hopelijk dat het een beetje opschiet allemaal en wij lekker kunnen verhuizen naar een veel rustigere plaats voor de kinderen.

12. Syra

Syra Actief lid

23 mei 2013
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn man is nog niet helemaal zeker of een 3e wel zo slim is. Hij ziet de beren op de weg over de lange termijn. Vind het ook moeilijk om er telkens over te beginnen. Gister heb ik gewoon de folder van babydump op z'n kussen gelegd hahaha. Hij heeft er leuk in zitten bladeren en daarna hebben we het er toch weer even over gehad

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Gister sloeg ook even de twijfel bij mij toe...want nu gaat alles financieel goed, niemand komt wat te kort. En de zolder moet verbouwd worden...

Maar goed....dat lost zichzelf natuurlijk wel op.

Heb mijn man er verder nog niet over gehoord, dus ik wacht af.
    Heb net wel de verpakking van mijn pil op tafel gelegd omdat ik even nieuwe moet bestellen. Doe het toch maar voor 3 maanden :p

14. Damali

Damali Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.238
    170
    63
    Niks om geven wat de mensen zeggen en lekker voor een vierde gaan, als jullie het graag willen waarom niet jullie leven.
    Ik hou echt van grote gezinnen ik heb zelf 2 kinderen maar in de familie komt het meest 3-6 kinderen per gezin voor en ik vind het echt super gezellig als ze over de vloer komen.
    Wij gaan waarschijnlijk over een paar maandjes voor een derde proberen. Of er ook een 4e komt kan ik nu nog niet zeggen eerst maar eens voor een derde proberen haha.

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Lucindalice: beetje vruchtbaar haha. Dan weet je wat je te doen staat ;)

Syra: klinkt leuk die marathon. En condooms gelijk de deur uit :D
    Ik heb altijd 'period tracker' en die vind ik fijn maar nu ik ook temperatuur heb ik die van fertility friend erbij :) Dat heb ik bij die andere niet of ik moet de deluxe pakken.
    Oh lees nu dat je man toch beren op de weg ziet. Denk wel dat het mannen-eigen is. Hier nog zo eentje op de bank.

Arabesk: mmm aparte reactie heb je gekregen ;) Mijn schoonmoeder gooide een tijdje geleden ook zo'n opmerking in de groep terwijl ze weet dat wij misschien 3 kinderen willen.

Varis: leuk jij krijgt echt heel snel de 3e :) Spannend!
    Nou lekkere buurman, mafkees haha.

Janneke: gaaf hoor dat jullie de natuur haar gang laten gaan voor een 4e! En wat andere zeggen moet je niks van aan trekken. Het is toch iets wat jullie willen. Ach hier wordt al stom gedaan over een 3e (schoonfamilie) ;)

Mamavanjuul: poeh een hoop voor je kiezen gehad dus na de 2e. Begrijpelijk dat je man het eng vind maar nu weet je wel wat er is als er zich iets voordoet.
    Wat houdt een natuurlijke keizersnede in?
    Toch nog de pil bestellen haha.

All: hier drukke dagen gehad. Woensdag tegen de avond belde de makelaar dat hij een kijker had voor vandaag. Natuurlijk zeggen we dan geen nee maar het was wel even heel onhandig omdat ik gister en vandaag moest werken en ook nog het huis even aan kant moest maken. Ben nu ook best wel gesloopt haha. Maar de bezichtiging was positief zei de makelaar. Maar goed, toch even afwachten, je weet het toch niet.

Verder zit ik een beetje in dubio. In onze vakantie ga ik parachutespringen met de vriend van mijn moeder. Was een cadeautje voor mijn 30e verjaardag. Hebben we vandaag besproken maar dat is dus een week na mijn nod... Stel dat ik zwanger zou raken deze ronde... Afzeggen zou ik ook best lullig zijn, dus misschien deze ronde skippen? Dat wil ik eigenlijk niet maar ja.. Moeilijk moeilijk.

16. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Damali: leuk dat jullie er waarschijnlijk over een paar maandjes voor gaan :)

17. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Leuk! Mag ik ook meekletsen? Wij gaan ook voor nr. 3. Wij hebben een dochter van 2,5 en een zoontje van net 1 jaar.
    We vinden het reuzespannend..(vooral de praktische zaken) en soms 'bang' om van 2 naar 4 gaan, maar we laten onze wens hier niet door tegenhouden.

18. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Aah hier zitten de overlopers :p Lucindalice, sinaasappel, syra ;)

Hier ook druk aan de klus voor nr 3. Dochter van maandag 6 en dochter van 2
    Mijn ouders vinden 2 ook echt genoeg. Heel lang getwijfeld over nr 3, want mijn moeder is ook de oppas, dus als ik weer moet gaan werken heeft ze er 3 terwijl ze zegt dat ze dat niet wil.
    Tegen de tijd dat nr 3 er is en ik weer moet gaan werken moet nr 2 ook naar school dus als ik dan echt alleen ga werken als ze op school zitten moet t goedkomen.

Wij hebben t ook niet breed, maar we komen echt wel een end met 2hands spullen en zuinig leven. Ons huis is ruim zat. De 2 dames liggen op 1 kamer omdat ze anders niet slapen, dus 1 kamer boven "over"
    We zien t wel, reacties komen toch wel ,positief en negatief, maar wij zijn heel blij met de keuze voor een 3de te gaan.

Ook heel spannend want mijn cyclus is onregelmatig en we zijn al zo ongeveer vanaf mei bezig maar nog geen geluk gehad.

19. Syra

Syra Actief lid

23 mei 2013
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Betrapt :)

20. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    *caught in the act* :p *zwaait naar Inlove ;))

Even geen uitgebreide reactie, kruip zo onder de wol en manlief is mijn gesurf op m'n iPhone beu...
    Nog steeds n lage temp hier en negatieve ovu-test. Weet iemand (ook al mag je niet naar die streepjes kijken) of het tweede streepje donkerder wordt als de smiley komt? (Cb digi)

Deel Deze Pagina