Kletsen over 3e, 4e, 5e...kindje in de maak?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Sterre82, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Ik spring even in...wauw...dit is nu precies wat ik heb!! wij gaan nu voor een derde hummel, de jongste is nu wel bijna 2 jaar, maar onze omgeving vind het ook maar niks. Nou, ik vind het super hoor dat jullie voor een groter gezin gaan! Lekker doen!;) En later is het zo gezellig met een groter gezin die bij je over de vloer heen komt, zeker nu het straks weer wordt dat de ouders door de kinderen verzorgd moeten worden;)

Trouwens, kan nu wel gaan meekletsen ook;) Wij gaan tenslotte voor een 3de, dus dat past wel in dit topic toch?:D

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Lucindalice: heb je al je ei gespot? Ik gebruik geen ovutestjes, heb er altijd ruzie mee :p
    Ik zou trouwens niet dagelijks aan de klus gaan, volgens mij niet goed voor de zwemmers ;)
    Oeh lees nu van jullie reisje naar Rome. Hopelijk is het raak :)

Masami: mooi dat jullie na zo'n lange weg nog een zoon gekregen hebben. Hopelijk is een 4e jullie ook gegund!
    Wel heftig wat je hebt meegemaakt :( Snap dat je er verdrietig om bent dat hij niet aan de borst kon drinken. Wel knap dat je toch nog gekolfd hebt! Wat een knapperd! :)

Bloesem: spannend he :) Ik heb geen keizersneden gehad. Een vriendin van me 3 en mijn oude buuf zelfs 4.

Mamavanjuul: snap dat je er zenuwachtig van wordt! Heb je wel eens getest ( had ik allang gedaan :D )

Madeliefje: ja je past best in dit topic :D Welkom :)

All: mensen hebben altijd wat te oordelen. Als je 3 kids hebt/wilt maar ook als je het er maar bij 1 laat.. Je doet het toch nooit goed haha.

Hier trouwens ook bewust even wat langer tussen nummer 2 en hopelijk 3. De jongste was een hele makkelijke hoor maar het is een énorm mamaskindje :p Hij plakt nu nog behoorlijk dus ik denk dat het niet had gewerkt als we er nu al een kleintje bij hadden.
    Ook vond ik het handiger als de oudste al naar school gaat want met 3 thuis...:) Maar goed, oudste gaat over 2 maandjes naar school en de jongste over een paar weken naar de psz.

Hier trouwens nog niks loos hoor, wacht braaf op mijn ei maar zit nog steeds met die parachutesprong.. Heb al een vraag gesteld bij de verloskundige maar nog geen antwoord. Wat zouden jullie doen?

3. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ lucindalice zo dat hoor je ook niet vaak 3 keer in 1e ronde zwanger. Kan me voorstellen dat je nog verdrietig om mk bent.
    Lekker een paar dagen weg met je man!

4. Bloesem

Bloesem Bekend lid

25 mei 2008
    838
    0
    0
    @ sterre ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik zou doen. Is het de adrenaline die slecht kan zijn voor zwangerschap? Of zijn er nog andere risico's?

5. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Madeliefje, natuurlijk kun je meekletsen, gezellig!!!

@ Sterre, ja gister was m'n cb digi ovu-test positief :D m'n temp is vandaag wel nog laag, dus hij zal nog niet gesprongen zijn vrees ik...nu we die posi-test gehad hebben klussen we wel nog even dagelijks door, daarna ben ik ook wat meer voorstander van om de dag...
    Pfjiew, wat met de parachutesprong? Denk dat mezelf wel beter zou voelen als ik nog niet zwanger zou zijn...
    Fijn dat je oudste en jongste bijna naar school en de psz gaan, alle ruimte voor n derde ;)

@ Bloesem, dat hadden we ook niet verwacht 3x zo snel raak...het blijft toch echt n wonder elke keer, dat besef ik me helemaal na de MK...

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hier heel spannend, heb nog niet getest, na al die teleurstelling na die cyclus (of beter gezegd geen cyclus)
    Ik ben nu wel misselijk, maar gisteren veel te veel gesnoept dus dat zal daar wel van zijn.
    Morgen is mn nod, dus denk dat ik dan een testje waag of eind van de week, ligt er even aan hoe druk t hier is.
    Zoals vanmorgen, ideaal trouwens, sta ik op de auto piloot op ga plassen en aankleden. Daarna dacht ik pas na over een evt testje, dan is t te laat hihi

7. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Inlove, misschien n goed teken die auto-piloot! Snap dat je er klaar mee bent met die onregelmatige cycli, hopelijk 1 dezer dagen n posi test!

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Bloesem: er staat op internet dat je bij een prille zwangerschap nog wel mag springen omdat het nog allemaal goed verborgen achter het schaambot zit. Later kan het zuurstofgebrek veroorzaken door de grote hoogtes. Maar goed, ik zou later sowieso niet meer gaan natuurlijk haha. Ik heb al moeite met 4 a 5 weken. Maar we hebben gezegd dat we deze maand even 'niks' doen. Ik zou me er niet goed bij voelen mocht ik zwanger zijn en stel er gebeurd iets.. Brr nee moet er niet aan denken.

Lucindalice: dan zal je temp (hopelijk) morgen wel omhoog gaan en anders overmorgen. Anders kloppen die ovutestjes niet haha :D Ik vind het zulke rotdingen :):D

Inlove: spannend! Herkenbaar van die automatische piloot :p Zo vergeet ik dus regelmatig te tempen.

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nee, hier nog geen test gedaan, omdat eigenlijk gewoon niet kan :)
    Ben aan de pil, dus het zou wel heel erg toevallig zijn.

Heb mijn man er niet meer over gehoord...Denk dat ik van de week het balletje nog maar eens opgooi.

Lucindalice: Bij ons was het ook beide keren gelijk raak. Als ik dan de verhalen om me heen hoor, dan besef ik heel goed hoe bijzonder het is om zo snel zwanger te kunnen raken.
    Hopelijk was het in Rome raak, dat zou heel bijzonder zijn!

@Bloesem: Jij ook een keizersnee toch?
    Aan de ene kant vind ik het wel prettig dat het een geplande wordt. Kan je vast voorzorgmaatregelen nemen.
    Ik wil informeren naar een natuurijke keizersnee hier in het zkh. Bij ons zal het de laatste keer zijn en dat lijkt me zo bijzonder!

10. Roos6

Roos6 Niet meer actief

proberen zwanger te worden van 6e kindje ook toegestaan in dit topic?
    Wij hebben al een groot gezin maar willen toch heel graag nog een kleintje. Onze kinderen zijn 14, 13, 9, 4 en 3.
    Ik heb al 3 KS gehad en dit zal dus de 4e worden...dat vind ik nog wel spannend alhoewel de gyn heeft gezegd dat er geen belemmeringen waren voor een zwangerschap. Aangezien ons jongste kindje er eigenlijk 1 van een tweeling was (1tje is al in de 8e week ws gestopt met groeien) vind ik dat ook nog wel spannend hoor. Stel dat het nu weer een tweeling word en ze blijven beide goed groeien, dan hebben we 7 kinderen, dat is best veel :)
    Ik ga straks eens even jullie eerdere berichten lezen. Maar iedereen succes gewenst in ieder geval bij het proberen te krijgen van een mooi wondertje!

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Roos: welkom! :) Wauw voor de 6e! Wat gaaf :) Hier was de 2e ook een tweeling maar de andere is helaas afgekomen. Was nog even spannend of de andere wel bleef zitten maar hij hobbelt nu vrolijk rond, dus allemaal goed gekomen :) Daarom vind ik het stiekem ook erg spannend.

Mamavanjuul: wat is een natuurlijke kz? Of had ik dat al gevraagd :)

12. Sinaasappel

Sinaasappel Bekend lid

24 apr 2013
    715
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hey, wat grappig, zie hier allemaal bekenden terug, dus als het mag, wil ik hier ook af en toe mee komen kletsen.

Zitten inmiddels in ronde 7 voor een derde. Van mijn twee kids was ik binnen no time zwanger, dus voor mij duurt het nu al enorm lang.:)
    Dit weekend zal ik wel weer ongi worden, heb nul komma nul klachten die wijzen op een eventuele zwangerschap.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Natuurlijke kz is een kz zonder het groene laken er tussen, dus dat je zelf ook kan zien dat je kindje er uit wordt gehaald. En ipv dat er meteen een kinderarts bij komt, komt het kindje meteen op de blote borst van de moeder terecht.

Voor mij is dit heel belangrijk, omdat het zeer waarschijnlijk de laatste keer is en:
    - de oudste heb ik pas 5 uren naar haar geboorte vast kunnen houden en was ze aangekleed en wel.
    - de jongste heb ik na 30 minuten vast kunnen houden, maar ook zij was gewassen en aangekleed.
    Papa had beide keren de primeur, maar na 40 weken vind ik dat ik die toch echt hoor te hebben :)

14. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ ks, ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je ze direct op je buik wilt :)

@ Roos, welkom! Wauw 6, wat geweldig gaaf!

@ Sinaasappel, *zwaai*!!! Misschien is niets voelen juist net een goed teken :D

15. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @Roos wat leuk een 6de!!! En leuk ook dat je oudere kinderen hebt die het dan heel bewust meemaken!!

@Sinaasappel duim dat je gewoon lekker zwanger bent!!:) Gek is dat dan he dat het nu langer duurt.

@mamavanjuul kan me voorstellen dat je liever zo'n ks hebt!:) is het alleen niet eng om de operatie en alles te zien?:) of zie je dat dan niet? Het lijkt me idd fijn om je kindje lekker bij je te kunnen hebben! is de operatiekamer dan warmer ofzo dat het kan?

16. Syra

Syra Actief lid

23 mei 2013
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meiden ik heb het weer hoor....
    Moest vandaag de stad even in en ik ben de prenatal in gegaan. Heerlijk ff gesnuffeld tussen al die schattige mini kleertjes. En ik ben zo stom geweest om iets te kopen. Een heel lief schattig rompertje. Stom omdat ik nog niet eens zwanger ben maar ik kon het niet laten.
    Heb het in een la gelegd waar wel meer babyspullen liggen dus voor m'n vriend zal het niet eens opvallen.

Ik herken wat anderen hier zeggen over reacties uit de omgeving. Bij ons zullen die ook wel komen. Nu weet nog niemand over onze (mijn) kinderwens. Ik ben bijna 6 maanden geleden m'n baan kwijt geraakt en zit dus thuis. Dus ik hoor iedereen het al denken en zeggen....zou je dat nou wel doen, is dat wel zo slim in jullie situatie.
    Ik ben druk aan het solliciteren maar makkelijk is het niet. Ik geef ook toe, mocht ik snel zwanger raken zal dat niet bevorderlijk zijn voor het behouden/vinden van een baan en dat weet ik ook echt wel maar ik kan m'n kinderwens niet uitzetten.
    Als wij besluiten de condooms de deur uit te doen en ik zou direct zwanger raken (wat vast niet gebeurd bij mij) dan gaat de jongste net naar school als ik ben uitgerekend. Win win situatie toch?! ;)

Sorry van m'n geklaag maar het moest er ff uit.

17. Lucindalice

Lucindalice VIP lid

3 feb 2010
    6.050
    145
    63
    @ Syra, dat is geen geklaag, het is gewoon jullie keuze om nog voor n kindje te gaan en het is nu eenmaal een rottijd om te solliciteren. Hier mezelf ook bij het thuis zitten neergelegd, ik solliciteer wel weer als er een baby is geboren :D
    Enne, je hebt dan inderdaad win-win ;)

18. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ow zo herkenbaar Syra, ik heb ook al vanalles voor de baby terwijl ik niet zwanger ben. Kan t niet laten en ik denk maar altijd, dan heb ik het alvast maar! En dan zie ik een schattig pakje mega afgeprijsd dan vind ik het zonde om daar dan 10euro meer voor te betalen als ik over een half jaar wel zwanger ben.

Commentaar,,,ppff, ik denk er nog niet over na.
    Laatst zei een collega (zonder iets van mijn wens te weten) dat ze het in deze tijd onverantwoord vind om meer dan 1 of 2 kids te hebben. Maar ik denk dan weer, hoe is het over 10jaar?? Mss is de situatie in nederland verschrikkelijk, maar wie weet ontzettend welvarend en geen problemen. Je weet t niet, wie had 10jaar geleden gedacht dat nl nu een crisis zou hebben?

Niet teveel over nadenken :D

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Mamavanjuul: oh dat lijkt me wel heel bijzonder om een kz dan zo mee te maken. En je hebt groot gelijk dat jij de kleine nu eerst op de borst wilt hebben.

Sinaasappel: inderdaad, misschien is geen klachten hebben juist een goed teken :) Kan me inderdaad voorstellen dat het nu lang voor je duurt. Bij ons was de 1ste in de 5e ronde en de 2e in de 3e ronde en betrap mezelf erop dat ik er soms vanuit ga dat het nu ook redelijk snel kan gaan..:)..terwijl dat dus helemaal niet te zeggen valt.

Syra: ik zou zoiets ook voor elkaar krijgen :D Ik stond laatst ook een keer te kwijlen bij meisjeskleertjes ;):) Lijkt me zo leuk om die te kunnen kopen. Maar goed, aangezien bij ons geen meiden geboren worden (ook niet bij de rest van de Fam.) ga ik ervan uit dat we weer een jochie krijgen, wat ik natuurlijk ook geweldig zou vinden :D

Ach, ik hoorde dat ik eruit moest toen we net begonnen waren voor de 2e. We hebben even nagedacht wat te doen maar toch ervoor gegaan. Werk vinden is nu sowieso moeilijk en als je op bepaalde dingen moet gaan zitten wachten...
    Hier ook commentaar, net zwanger, baan kwijt, oei oei... Iedereen maakte zich druk behalve wij :D
    Nu ben ik pas sinds 2 maanden weer aan het werk. Voor 1 of 2 dagen per week, ligt eraan wanneer ze me nodig hebben. Maar ik ga het er evengoed niet voor laten hoor.

20. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    zo heb ik hier een doosje met jongenskleren, gekregen,,,,,,ik heb 2 meiden en stiekem denk ik dat we weer een meid produceren want jongens zijn heeeeel zeldzaam in de familie haha

Deel Deze Pagina