Ik weet dat er al heel veel clubs zijn, maar het zijn er eigenlijk zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Alle topics zijn al pagina's lang, en ieder heeft haar verhaal gedaan dat ik het niet meer kan bijhouden. Hoop daarom dat er hier wat dames komen meekletsen in een nieuw clubje. Ik ben redhead, 27 jaar en mijn partner is 30. Ik ben vanaf 14 september gestopt met de pil, mijn laatste menstruatie was op 18 september. We zitten dus nu in ronde 1 voor ons eerste kindje. Nog meer meiden voor een eerste rond deze periode?
Hoi Redhead, Eigenlijk hoor ik niet te reageren, want voor mij is dit de vierde ronde. Maar ook voor mij geld dat er al zoveel clubs zijn, waar al zo veel geschreven is, dat ik het niet kan volgen. Dus ik hoop dat ik met je mee mag schrijven. Ik ben Sith, 31 jaar. In juni heb ik de laatste pil geslikt en ik kan niet wachten tot ik zwanger ben. Ook voor ons zal dit het eerste kindje worden.
Hee sith! Leuk dat je reageerd! Maakt toch niet uit in welke ronde je zit? Vind ik niet in ieder geval.. Helemaal leuk dat je mee wilt schrijven! Vind het zo leuk die clubjes alleen als je pas op pagina 50 instroomt heb je al zoveel gemist.. En zijn de meeste meiden al een aardig tijdje bezig... Vandaar dat ik een nieuw clubje op wilde richten. Hopelijk krijgen we nog meer aanmeldingen, maar in ieder geval al gezellig dat we met zn tweeën zijn! Je zit in ronde 4 zei je.. Kun je je ei al vinden? En ben je daar ook echt gericht naar op zoek? Wij beginnen net natuurlijk, ronde 1... Dus ik doe nog geen ovu testen ofzo.. Temperatuur nu wel, maar verder nog een beetje op de gok. Wilden eerst kijken of het gewoon zo lukt zonder echt te zoeken...
Leuk dat ik mee mag doen en hopelijk sluiten er nog enkele meiden aan. Voor mij is dit de eerste ronde dat ik ovulatietesten doe. Ik wilde eerst even zien wat er zou gebeuren. De eerste en tweede ronde dacht ik wel aan mijn lichaam te voelen wanneer mijn eisprong ongeveer was. Maar de vorige ronde kon ik er niets van zeggen en werd ik 8 dagen later ongesteld. (eerst 24/25 dagen en nu 33 dagen) Daarom hebben we besloten om deze ronde toch te gaan testen, zodat we in elk geval zeker weten wat we op het juiste moment klussen. Tot nu toe in elk geval nog geen ei gevonden, maar ik zit ook pas op dag 13. Ik ben erg benieuwd hoe lang we er over gaan doen. In mijn omgeving ken ik verhalen die variëren van meteen de eerste ronde raak tot enkele jaren medische molen en van alles er tussenin. Hopelijk horen wij bij de gelukkigen die binnen een half jaar zwanger zijn. Weten mensen in jullie omgeving dat jullie voor een kindje gaan? Wij houden het voorlopig nog even voor ons zelf. Al zal niemand raar opkijken als we zwanger zijn, gezien onze leeftijd. Soms vind ik het wel moeilijk om er niets over te zeggen. Aangezien er enkele vriendinnen zwanger zijn, is het een regelmatig terugkerend gespreksonderwerp. Maar zo lang wij het vol houden, wil ik het nog niet vertellen, omdat ik bang ben dat ik steeds de vraag ga krijgen of het al raak is. Dat lijkt me erg vervelend. We zullen zien hoe lang we het vol houden om niets te zeggen...
Ik herken precies wat je zegt... Omdat wij in ronde 1 zitten doen we er nog niet zoveel aan en laten de natuur een beetje haar gang gaan. Maar ik denk wel dat ik tegen ronde 3/4 ook wil gaan testen.. Ik ken ook de verschillende verhalen van gelijk raak en zelfs per ongeluk door de pil heen tot aan heel veel pogingen en geen succes. Dat maakt het ook zo spannend.. Soms vraag ik me weleens af, wat nou als het niet lukt? Ik weet dat ik daar nog niet over na moet denken, we beginnen net en zijn allebei gezond enzo dus met een beetje mazzel.. In onze omgeving weet alleen mijn zusje het. Voor de rest willen we het stilhouden tot het raak is. Komend weekend gaan we wat drinken met een goed bevriend stel van onze leeftijd, die ook nog geen kinderen hebben. Hun willen we het wel vertellen.. Vooral om lastige vragen ed te voorkomen en omdat het leuk is met hun te delen. De jongen is erg goed bevriend met mijn vriend en vond het al apart dat mijn vriend minder is gaan drinken enzo dus miss hebben ze al vermoedens. Onze omgeving zal er niet van staan te kijken. We zijn nog niet zo heel lang bij elkaar maar ik denk dat iedereen aan ons ziet hoe serieus wij zijn en dat wij er echt klaar voor zijn... Het mafste is, we waren een keer bij de broer van mijn vriend, vlak voordat we besloten ervoor te gaan. Zij hebben een peuterdochter en ook een babyzoon. Iedereen was buiten maar ik hoorde de baby wat snotteren dus vanwege mijn vreselijk in de weg zittende hormonen haha kon ik het niet laten om even bij de baby te kijken. Dochter was binnen tv aan kijken. Ik pak de baby uit de box om hem te troosten, waarop dochtertje naar me toekomt en zegt: 'tante.... Jullie willen ook een baby he!' Schrok me kapot van haar opmerking en stamelde wat over nog even wachten haha. Maar zei later tegen mijn vriend: zij wist het al voordat wij er eerlijk over waren tegen elkaar, heel grappig eigenlijk haha.
Tot nu toe nog geen meiden die met ons mee willen kletsen. Jammer... Tja die gedachte van "wat als het niet lukt" komt hier ook wel eens voorbij. Maar ik probeer de moed erin te houden. We zijn inderdaad pas net bezig. Ik zeg dan tegen mezelf dat we over een jaar vast wel zwanger zijn. Nu zitten we in de vierde maand. Na drie maanden is 30 procent zwanger, na een half jaar 70 procent. Dus ik hou me nu maar voor dat de kans dat het raak is iedere maand groter word. Leuk dat verhaal van het kindje van je schoonbroer. Kan me voorstellen dat je op zo´n moment niet weet wat je moet zeggen. Ik denk dat ik vandaag mijn ei heb gevonden. De test is duidelijk positief. Als hij morgen minder is, weet ik dat mijn ei is gesprongen. De komende dagen in elk geval maar lekker "knuffelen". Als jij meteen een normale cyclus hebt, dan komen jouw vruchtbare dagen er ook aan. Heb je een idee of je ei er aan komt?
Ja echt jammer dat er niet meer aanmeldingen komen, maar ach, geukkig hebben we elkaar nu om onze ervaringen en gedachtes te delen.. Ik vermoed dat ik gister mijn ei gehad heb maar zeker weten doe ik het niet.. Had licht bloedverlies en een weeïg gevoel in mn buik. Later kreeg ik flinke steken in mijn buik links onder heel laag. Nu is het afwachten.. Vandaag voel ik me prima, geen buikpijn meer. Als het zo blijft hou ik gister aan als ovulatie dag en ik wil 10/12 dagen dpo testen.. Zal zo snel wel niet maar je weet het maar nooit.. Ik heb mijn levensstijl al behoorlijk aangepast maar er zijn nog dingen die ik moet en wil veranderen als ik daadwerkelijk zwanger ben. Dus ik wil het gewoon zsm weten en niet te lang wachten met testen.. Wij hebben allebei altijd al een hoog libido, dus knuffelen/klussen, hoe je het ook wil noemen, we doen het zowiezo regelmatig.. Ook de afgelopen dagen gelukkig dus als ik mijn ei wel gister heb gehad dan zit dat in ieder geval goed.. Ga jij ook dpo testen of nod?
Hallo, Ik wil wel mee kletsen, maar klets ook al in een andere groep mee! Vinden jullie dit geen probleem?
Fijn, wij zijn ook begonnen deze maand! Voor ons eerste kindje! Ik ben 26 en mijn man 30! Ben heel erg benieuwd en vind alles ongelofelijk spannend! Heb wel zussen met kinderen, dus weet er wel enorm veel vanaf! Ook veel opgepast op de kleinste van mn zus! Ik gebruik ook nog een ovu testen! Willen het ook eerst zo proberen! Vanaf vorig weekend om de dag geklust en dit weekend elke dag! Denk dat mn eisprong gister was! Vrijdag begon ik met lichte buikpijn en diaree (sorry, erg onsmakelijk), gister leek het wel of ik ongi werd, maar iets minder heftig! Eind van de middag kreeg ik ineens een zeurende onderrugpijn! Daar heb ik vandaag ook nog wel een beetje last van! Mn slijm wordt ook, sinds vandaag, minder! Maar we hebben goed geklust! Wel grappig dat we allemaal onze ei hebben dit weekend! Ben benieuwd of er een innesteling is volgend weekend! Dat is mooi dat het kindje van je schoonbroer dat zei! Bij ons weet niemand het, alleen een oud collega waar ik nog veel contact mee hebt rade het! Ben altijd al een open boek voor hem geweest! Ik vind het erg moeilijk om er niets over te zeggen, vooral de 1e 2 weken. Nu gaat het opzich wel en genieten we er samen van! Jullie zijn dus beide nog miet zo lang gestopt met de pil! Hopelijk duurt het ontpillen niet zo heel lang! Ik ben al anderhalf jaar gestopt, maar het duurde driekwart jaar voordat mn cyclus weer regelmatig was! Ik ga sowieso pas nod testen! Niet eerder! Als ik de 13 e niet ongi ben, dan ga ik de 19e pas testen! Ook omdat mn ongi niet precies 28 dagen is en soms een paar dagen later. Gem genomen zou ik de 13 e ongi moeten worden, maar kan net zo goed de 14e zijn! Wanneer is jullie nod?
Wat leuk marievs! Wij zijn ongeveer even oud ook.. Ik ben 27 en mijn vriend is ook 30.. Ik heb geen idee wanneer mijn nod zou moeten zijn, omdat ik eng gestopt ben met de pil.. Volgens de berekeningen zou het geloof ik 16 oktober moeten zijn.. Maar omdat ik dus niet weet of dat klopt omdat ik nog geen inzicht heb in mijn cyclus heb ik besloten om dpo te testen. Dus vanaf vandaag zeg maar over een dag of 10/12.. Wanneer is jou nod? En wanneer is die van jou Sith?
Mijn NOD is als het goed is 13 oktober. Maar mijn cyclus is gemiddeld 30 dagen, dus het kan ook een dag eerder of later zijn. Daarom ga ik ook pas een week later testen. Lastig is dat als je net gestopt bent met de pil. Dan weet je niet precies wanneer je ongi zou moeten worden (in ons geval liever niet).
Mn ei is echt geweest dit weekend! Heb nu weer dikker slijm! Hebben jullie dit nu ook? Dacht vanochtend dat hij wat gelig was en gelijk zoeken op internet! Maar hij is gewoon wit! Je maakt jezelf gewoon helemaal gek! Ben benieuwd of het raak is! Zit op mn werk en kan me moeilijk concentreren!
Haha erg he marliesvs? Snap dat je je moeilijk kan concentreren, Dat wachten is afschuwelijk... Ik weet ook even niet wat ik denken moet. Gevoelsmatig denk ik echt dat ik zaterdagavond mijn ei gehad heb door het bloedverlies en het gevoel en de steken in mijn buik.. Ik had vorige week ook redelijk wat witte afscheiding. Maar gister had ik nog steeds een beetje witte afscheiding, wel echt heel minimaal. Weet niet of dat normaal is of kan na een eisprong? Weet jij dat? Nou ja, we knuffelen er nog gezellig een eind op los haha dus in principe maakt het niet zoveel uit, maar het zou gewoon fijn zijn om te weten wanneer mn eisprong was, ook ivm testen omdat ik dpo wil testen... Zal ik trouwens in de eerste post even een lijstje maken met onze nod en verwachtte testdatum? Hoeven we niet steeds die berichten terug te zoeken... Sith, hoe is het met jou? Je al even niet gehoord.. Doe je nog mee?
Oh ik heb trouwens 2 berichtjes gestuurd voor een pendel... Zit nu met smart te wachten op antwoord.. Heb gevraagd wanneer ik zwanger word. Ben heel benieuwd wat daaruit komt en of het gaat kloppen!
Je hebt altijd wat slijmverlies na de ei! Dit schijnt normaal te zijn! Het wordt dan wat dikker en troebeliger! Maar toch ga je overal wat achterzoeken ! Oh spannend zeg! Ben benieuwd wat ze pendelen! Een lijstje is goed! Dan kunnen we het in 1 oogopslag zien!
Ja precies, dat was mijn idee ook. Heb jij al een datum waarop je wil gaan testen? Of weet je dat nog niet?
hoi dames, @Marievs: Welkom, gezellig dat je met ons mee wilt kletsen. Sorry dat ik even niet gereageerd heb. Had een druk weekend. Hier denk ik dat mijn ei zaterdag op zondagnacht is gesprongen. De test was zondag duidelijk niet meer positief. Zaterdag had ik een klein beetje buikpijn, wat zondag weg was. Dit is mijn eerste ronde met ovulatietesten. Ik merk dat ik het wel als prettig ervaar. Nu weet ik zeker dat we op het juiste moment genoeg hebben geknuffeld. Verder kunnen we er niets meer aan doen. Wanneer mijn NOD is weet ik niet zo goed. Als ik de eerste twee cyclussen aan hou, dan is het rond 10 oktober. Hou ik de vorige cyclus aan dan is het rond 18 oktober. Als ik 14 dagen na de positieve ovulatietest tel, kom ik op 13 oktober. Ik heb me voorgenomen om niet voor de 18e te testen, maar dat duurt nog lang, dus wie weet verander ik nog van gedachte. De eerste twee cyclussen heb ik niet getest. Op het moment dat ik dacht, morgen ga ik testen, werd ik ongesteld. De vorige cylcus heb ik wel een test gedaan, omdat het wel erg lang duurde. Het was een rare cyclus, waarbij ik op dag 26 een lichte bloeding had, daarna niets meer en op dag 34 werd ik pas echt ongesteld. De levensstijl die ik nu heb, is ook prima wanneer ik zwanger zou zijn. Ik rook en drink niet en ik slik foliumzuur. Dus daarvoor hoef ik niet te testen. De spannende tijd is nu inderdaad aangebroken. De eerste twee weken ben ik er niet zo mee bezig. Maar als dan de eisprong is geweest voel ik zo veel en denk ik bij alles "zou ik zwanger zijn". Wat betreft de afscheiding: Dit is de eerste maand dat het bij mij meer is. De vorige rondes nam het na de eisprong toe, nu is het meteen na de ongi gekomen. Hopelijk betekend dit dat mijn lichaam weer goed op gang is. Na de eisprong was het bij mij meestal ook wat dikker en witter. Vandaag weer gehoord dat iemand die ik ken zwanger is. IK WIL OOK! Hopelijk mag ik zelf ook snel met dit nieuws komen. Redhead: Leuk dat je een lijstje wilt maken. Voor mij zal het dan zijn: 4e ronde. Verwachte NOD 13 oktober. Testdag 18 oktober. Ben benieuwd of ik het zo lang kan volhouden. Heb je al iets gehoord van de pendel?
Sith leuk dat je er weer bent! Ach iedereen heeft het weleens druk toch! Wat spannend dat we nu alle drie op het wachtbankje zitten en ongeveer tegelijk kunnen testen! Ik vind het echt heel gaaf dat we elkaar gevonden hebben zo en dat we echt een beetje gelijk op gaan. Je weet wat ze zeggen, gedeelde smart is halve smart! Ik probeer al zo gezond mogelijk te leven, ik slik foliumzuur en vitamines en ik drink absoluut geen alcohol meer. Heb afgelopen donderdag mijn allerlaatste radler biertje gehad (2,5%) als soorte van afscheid haha en nu drink ik geen slok alcohol meer. Mijn voornemen was om te stoppen met roken voordat we begonnen met proberen. Dat is helaas dramatisch mislukt ik rook nog steeds. Probeer wel wat te minderen. Maar zodra ik een positieve test in mijn handen heb raak ik geen peuk meer aan, hoe moeilijk ik het ook krijg. Daarom test ik liever wat vroeg, met het risico dat ie misschien een paar dagen later alsnog positief is, dan dat ik te lang wacht en ondertussen nietsvermoedend door rook... Van de pendel nog niks gehoord helaas. Zodra ik wat hoor dan post ik dat natuurlijk! Wat betreft het lijstje, die kan niet meer in de openingspost omdat je je berichten maar een korte periode na plaatsen kan wijzigen kwam ik net achter. Dus dan moeten we gewoon even onthouden op welke pagina het lijstje dan staat... En ik moet even uitzoeken hoe ik een tabelletje kan maken zodat alles netjes onder elkaar staat. Ga er zo mee bezig dames!
Hey meiden, Het lijstje kan toch ook gewoon tussen de berichten door. Kunnen we hem ook makkelijk "up to date" maken als er meer meiden bij komen of onze NOD is geweest. Het is inderdaad wel grappig dat we nu alle drie op het wachtbankje zitten. Kunnen we elkaar nu lekker gek maken met alles wat we voelen. Haha. Na mijn ei merk ik dat ik op alles let wat ik voel. Regelmatig heb ik op google gezocht naar de dingen die ik voelde. Iedere keer kwam ik er dan bij uit dat het een zwangerschapsverschijnsel zou kunnen zijn. Maar helaas tot nu toe toch echt niet zwanger. Dus deze ronde een goed voornemen om niet te gaan googlen. Zien hoe lang ik het vol hou, al die goede voornemens. Mochten we over twee weken positief testen, dan zou onze bevallingsdatum in juni zijn. Dat betekend extra lang zomervakantie. Klinkt goed toch! Zelf zou ik het liefste in de zomermaanden willen bevallen. Dan is je kindje toch wat groter voor de kou aan breekt. Maar helaas hebben we het niet voor het kiezen.