hoi allemaal! ik heb een vraagje! ben vmo naar de huisarts geweest omdat ik na 1,5 jaar nog niet zwanger ben van 2e kindje en na zh-onderzoeken ( alles was goed ) ongelofelijk gespannen ben elke maand. ben er veel te veel mee bezig! de huisarts raadde me aan om vrouwenmantelthee te drinken, ze zei: daar wordt je zwanger van. ik d8 ja hoor, geloof je het zelf, maar ja, toch maar proberen. nu de vraag: heeft iemand daar ooit wel eens van gehoord? ben heel benieuwd naar reacties!
Nog nooit van gehoort, maar doe mij die thee ook maar, haha dat zou wel mooi zijn als het zou werken maar heb er een hard hoofd in. Groetjes bridget
Nooit van gehoord maar de ha zal best iets ervaring hebben met dit soort zaken...baadt het niet dan schaadt het niet lijkt mij. Succes!
Vrouwenmantelthee, Vrouwenmantel thee, geneeskracht van kruidenthee Misschien hebben jullie hier iets aan?
Dit vond ik op internet over vrouwenmantel, je kunt het als thee denk ik bij bijvoorbeeld de tuinen kopen. Het wordt wel voor dit soort klachten gebruikt, maar ik vind het wel een beetje een afscheping van de ha hoor! Heeft ze je niet doorverwezen naar het ziekenhuis? Medicinaal gebruik De vele ronde vormen laten het zachte en vrouwelijke van de plant al zien, de zachte, fluweelachtige bladeren verwijzen naar de binnenkant van de baarmoeder, een aanduiding voor de werking van dit orgaan. Het wortelgestel is onuitroeibaar, dit duidt op een grote weerstand. De bloemen zijn klein, geelgroen van kleur en staan in groepjes bij elkaar, het geelgroen verwijst naar een milde werking op de ingewanden, maag, darmen, pancreas en milt en de vrouwelijk geslachtsorganen. Inwendig wordt vrouwenmantel bij problemen met de menstruatie, de menopauze, na een bevalling en tegen diarree gebruikt. Uitwendig als mondspoeling na tandextractie of als huidlotion bij wondjes. In de diergeneeskunde wordt de plant benut als middel tegen diarree. Inhoudstoffen Veel looistoffen Bitterstoffen Organische zuren (salicylzuur) Saponinen Etherische olie Mineralen: calcium Eigenschappen Regulerend via de hypofyse, dat wil zeggen kalmerend, stimulerend of versterkend naar gelang van wat er nodig is ( bij onregelmatige menstruatie, te sterk, te zwak of heel pijnlijk). Bij PMS en in de overgang. Het kruid werkt goed bij ontstekingen van de baarmoeder en eierstokken. Het versterkt de spieren van de onderbuik, blaaszwakte en baarmoederverzakking. Het helpt kalk op te nemen in het lichaam bij ontkalking in de overgang. Witte vloed Vrouwenmantel brengt de hormonen weer in balans na de bevalling en is dan bloedstelpend en versterkend. Vóór een zwangerschap maakt het kruid ontvankelijk en versterkt het de baarmoeder. Kalmerend en samentrekkend het kalmeert de lever en de pancreas, bij hypoglykemie wordt het bloedsuikergehalte beter op peil gehouden en is stoppend bij diaree. Verzachtend en helend bij zweren en slecht helende wonden, bloedingen, aambeien en hechtingen na de bevalling Het kan kruid uitwendig gebruikt worden als kompres of in een zitbad. De Zwitserse pastoor Künzle, beweerden dat dit kruid 1/3 van de gynaecologische problemen kon genezen of voorkomen. Zij gaven de vrouwen, die net bevallen waren, de raad na de geboorte 10 dagen lang vrouwenmantelthee te drinken. Zo konden ze dan ze baarmoederverzakkingen voorkomen. Bijwerkingen, waarschuwingen Vrouwenmantel mag absoluut niet gebruikt worden tijdens de zwangerschap.
nou we hebben het hele zh gebeuren al gehad, alles is ok! de ha zei: ga maar vrouwenmantelthee drinken, wordt je zwanger van! yeah right! maar toch.... heb het wel besteld bij de etos, baat het niet, schaadt het niet! per dag 1 kop thee drinken zei ze! en ja een ha moet toch wel weten of het schadelijk of bevorderlijk is voor een zwangerschap lijkt me!
Als je er echt zwanger van zou worden, dan zouden vruchtbaarheidsbehandelingen niet bestaan! Ik geloof er niet zo in. Het kan best een goede invloed op je cyclus hebben. Zwanger worden hangt niet van een bepaald kruid af, daar komt zoveel meer bij kijken. Maar goed, je kunt het altijd proberen!
ik weet wel wat vrouwenmantel is (heb 6 jaar in de bloemen gezeten), maar dat je daar ook thee van kunt trekken?? ik heb echt geen flauw idee of het helpt
heb het gekocht hoor, bij de etos. t staat nog steeds in de verpakking. Ik twijfel toch of ik het zal drinken. Wacht denk ik maar tot ik ongi wordt ja of nee!