Vooral na een dag werken vind ik het avondeten juist DE ideale aangelegenheid om even de dag te bespreken. Ik vind het belangrijk dat het avondeten een leuk, gezellig gezinsgebeuren is en in mijn beleving hoort daar dus lekker bij gekletst te worden.
Hier wordt ook gekletst, ik betrek mn zoontje ook echt in het gesprek. Heb je het leuk gehad met wie heb je gespeeld en hij praat gezellig mee....
wij kletsen gezellig tijdens het eten hoor, ik vind het wel erg vorige eeuw om niet te mogen kletsen behalve "mag ik de zout" en "smakelijk eten", da´s niets voor ons.
Vroeger ging ik eens bij een vriendinnetje spelen en ik bleef daar eten. Daar mocht dus niet gesproken worden tijdens het eten. Erg vond ik dat! Maar dat was natuurlijk ook doordat ik het niet gewend was. Ik vind etenstijd juist ideaal om bij te kletsen. Op werkdagen komen we dan juist weer bij elkaar en da's het perfecte moment om 'hoe was jouw dag' door te nemen Na het eten moet er weer van alles gebeuren, afruimen, de afwas, opruimen, wasje erin... en dan is het alweer bedtijd voor mijn zoontje. Dus ja, wanneer moet er dan gekletst worden? Het moet natuurlijk niet ten koste gaan van het eten, dus tijdens het kletsen moet er wel doorgegeten worden, maar dat wil niet zeggen dat iedereen maar moet zwijgen...
Kletsen mag, mits Justin evengoed dooreet (en vaak doet hij dit dan niet meer) dus als t kletsen 'te lang' duurt, willen we dat hij eerst goed door eet en dan mag ie daarna weer verder vertellen.
Het is juist een mooi moment om te kletsen ja, iedereen bijelkaar. En anders hoor je alleen maar gekauw en geslik, hoor ik liever gezellig geklets. En kletsen kan ook rustig, hoeft niet gelijk een kippenhok te worden en tussendoor moet er wel gewoon gegeten worden, en met volle mond wordt er natuurlijk niet gepraat
Jahoor hier kletsen we ook lekker tijdens het eten! Vind het ook vorige eeuw om niet te mógen kletsen!
Toevallig kwam dit van de week ook ter sprake bij Supernanny Daar mocht in het gezin dus juist niet gepraat worden en daar was ze verbaasd over, zij vond het juist belangrijk om de avondmaaltijd een gezinsmoment te maken en de dag door te spreken enzo. Net zoals bijna iedereen hier dus
Ja, ik vind het juist een moment om te kletsen, maar dan vnl met de kids...die van mij zijn 5 en 8, mijn man wil vaak z'n verhaal kwijt over z'n werk en tijdens het eten gaat dat dus niet want dan gaan de kids vervelen...Hij irriteert zich daar aan, maar ik vind dat ie dan maar even moet wachten tot de kids op bed liggen (19.30) Dus kletsen is vooral voor het sociale met de kids...
zeer zeker wel, dat is het enige moment van de dag waarop we allemaal samen zijn en de dag van iedereen doorspreken en gezellig wat keuvelen over vanalles en nog wat en grapjes maken. moet er niet aan denken dat we niks zouden zeggen. als ik alleen met de jongste ben overdag "praten" we ook hoor.
Hier eten de kinderen niet of slecht als er gekletst word tijdens het eten. En ik vind het wel lekker even een moment van stilte aan tafel. Het is niet dat ze stijf de mond moeten dichthouden maar zoals het kleppen van deze twee soms gaat... och heerlijk die stilte
Ik vind het avondeten juist een sociaal gebeuren en de ideale tijd en plek om het op een rustige manier over je dag te hebben. Wel wil ik dat de kinderen rustig zijn aan tafel maar als ze lekker aan t kletsen zijn vind ik dat alleen maar heel gezellig! Na het eten gaan ze toch weer snel spelen en dan douchen en naar bed....dus dan zou ik niet weten wanneer ik dan alle verhalen zou moeten horen. Dus ik stem ja!
Ja en nee. Eigenlijk is het een fijne tijd om te kletsen. Maar ik persoonlijk wil alleen maar lekker rustig eten en geen geklets. Kan ik vergeten want mijn dochter kletst aan 1 stuk door. En ik laat haar tot op zekere hoogte ook. Ze mag het dus gewoon wel.
Wij praten wel onder het eten de kinderen ook.... Wij zitten aan tafel met z'n 4tjes. Dus gezellig even na praten wat wij allemaal hebben gedaan. Avond eten moet ook gezellig zijn.
Ik vind het hardstikke gezellig om lekker te kletsen bij het eten! Ook doen we dat bij schoonouders met nichtje erbij en die eet rustig verder Die stilte vind ik saai, en ben dan ook zo klaar met eten en wil dan zo snel mogelijk afruimen...
zeker gezellig kletsen! we zitten toch niet in het leger! of weet ik veel wat.. nee hoor,gezellig babbelen!
manlief en ik kletsen altijd wel gezellig tussen het eten door (dus niet als ik mn mond vol heb, als er iets irritant is vind ik het wel dat je net een hap neemt en iemand vraagt je wat, dat je ineens heel snel moet kauwen zodat je antwoord kan geven) maar... als kinderen gaan praten IPV eten vind ik het een ander verhaal. zoonlief mag wel praten, daar niet van, maar ik pastte voorheen op 3 jongetjes (broertjes) die echt zoveel zaten te praten dat ze gewoon helemaal vergaten te eten. nou dan zei ik er wel wat van, eerst eten en als je je mond leeg hebt weer even praten maar niet vergeten te eten!!! maar vind het dus wel erg gezellig, lekker kletsen tijdens het eten! hou niet van stilte, helemaal als het ongemakkelijke stilte is, als je bijv. met mensen eet die je niet zo goed kent oid en het is alleen maar stil
Wanneer mijn man thuis is zitten mijn dochter en ik meestal op de praatstoel. Mijn man hmm´t wat terug en mijn zoontje heeft alleen oog voor de lepel