Ja hoor, absoluut kletsen tijdens het avondeten! Dat is het ideale moment waarop iedereen even de tijd heeft om de dag door te nemen met elkaar
Vind het juist erg leuk! Liefs niet na het eten, want dan is iedereen vertrokken voor je 'kan iemand even met de afw...' kan zeggen.
Hier wordt wat afgekletst hoor tijdens het eten. Mijn dochtertje is een echte kletskous, die kwebbelt aan één stuk door. Mijn man is dan vaak net thuis, dus ik vind het wel gezellig hoor, zie het echt niet voor me dat we zwijgzaam onze maaltijd naar binnen scheppen.
harstikke goed voor je relatie én gezin...dan voel je hoe leuk je het met elkaar hebt, eten is 1 van de belangrijkste dingen...maar communicatie ook
Ik zou zeggen natuurlijk wordt er gekletst. Ik zou het heel raar vinden om in stilte te eten. Wat is daar nou weer aan? Nee, eten is een sociale gebeurtenis en dan spreken we de dag door. Gezellig!
Wij kletsen ook gewoon tijdens het eten. Ik vind dat erg gezellig, bij mijn ouders ging het ook zo. Ik merk wel als we bij mij schoonouders eten dat dat een stuk minder is, maar ik heb eigenlijk nooit aan m'n man gevraagd hoe dat vroeger bij hun thuis ging.
Jeetje, onder wat voor steen zijn diegene gekropen die hebben gekozen voor niet kletsen??? Dit is het ideale moment om als gezin met elkaar te praten over onzin of juiste belangrijke dingen! Als je als gezin al niet meer samen komt om 's avonds te eten waar blijf je dan? Dit is een rustpunt en een vaste regel dat het hele gezin aan tafel zit (ok, op de bank mag soms ook) en samen de dag doorneemt.
Ja hier ook! Als man thuis komt gaat hij even achter de laptop, en ik kook. Als alles op tafel staat vertellen we beide hoe onze dag is geweest. Bij mijn ouders thuis was het altijd het moment om te vertellen hoe je werk-school was gegaan. Heerlijk!
dat dacht ik dus ook, zijn er uberhaupt mensen die zwijgend eten, of misschien gewoon grapjassen die de poll ingevuld hebben.
Jahoor, vind het juist gezellig. Meestal op werkdagen, zijn we vaak net thuis van het werk. En dan vind ik het lekker om even te vertelen over de dag, en aan te horen hoe de dag van de mannen is geweest..
Wij zijn altijd aan net kletsen, en onder het eten gaat dat gewoon door! Ik ben opgegroeid met het avond eten als een bord eten op je schoot voor de tv. Mijn vriend is opgegroeid met absolute stilte tijdens het eten. Ik denk dat we een goede combi hebben, we eten altijd aan tafel (tenzij we friet gehaald hebben, dan zitten we wel voor de tv) en we kletsen er heel wat op los. Juist gezellig!
Tja, het is eigenlijk het enigste moment op de dag dat we met zijn drietjes aan tafel zitten......dus hier wordt een hoop afgekletst!!!
Echt wel t avond eten is eigenlijk t enigste moment samen en dan nemen we lekker de tijd voor elkaar om de dag te bespreken en na t eten zitten we lekker samen tv te kijken dus dan houden we meestal van de tijd ons mond haha
wij kletsen er op los tijdens het eten. eigenlijk een momentje voor ons 4e waarbij we en samen eten en samen praten. meestal aan de eettafel en bij bijv friet zitten we soms voor bij de tv
Ja, gezellig juist. Alleen als ik mijn dochter tijdens het eten wat vraag antwoord ze altijd met, Mama, ben aan het eten!
Ik en mijn man & mond houden tijdens welk moment van de dag dan ook = mission impossible. Dit geldt tevens voor zoonlief.