Hai hai, En Annemiek, wat vond de ka van Thijs?? Ik durf te wedden dat ze heel tevreden over hem is Kan ook niet anders natuurlijk!! Ik ga ook maar kijken voor het boek oei ik groei, want is volgens mij wel heel leuk en leerzaam boek. Ga straks toch naar de stad, dus even bij de boekhandel kijken. Gisteren heeft manlief de late voeding gedaan , dus ook ik kon een keertje vroeg naar bed. Ben nu dus ook heerlijk uitgeslapen. Isa is gisteren echt heel lang wakker geweest...van 12.00 tot 20.00 uur aan 1 stuk door. Was dus ook blij toen ze na de fles rond 20.00 uur in slaap viel. Toen kon deze mama lekker een bakkie cappuchino drinken en een film kijken haha.
Zafira, klinkt inderdaad ofdat Isa in haar eerste sprongetje zit. Het boek oei ik groei is echt een fijne leidraad. Er staat in het boek ook uitgelegd wat de dingen zijn die ze gaan ontwikkelen na het sprongetje. Erg leuk, want dan kun je ook bepaalde dingen gaan stimuleren. Je kunt je via de website ook aanmelden voor de nieuwsbrief, en dan krijg je een paar dagen voordat er waarschijnlijk een sprongetje begint een mail met info over het sprongetje. De KA was inderdaad heel erg tevreden over hem. Ook zij was helemaal verbaasd over hoe goed hij zijn hoofdje omhoog houd. Daar hoeven we dus niet meer naar terug. In het ziekenhuis woog Thijs 4050 gram en was ca 57 cm, vermoedelijk iets langer. Maar lastig te vergelijken omdat er nu op een andere weegschaal gewogen is ipv het CB. Maar goed, wij zijn trots en tevreden Omdat Thijs een beetje snurkt, zowel als hij slaapt als dat hij wakker is hebben we op advies van de KA zoutoplossing als neus spray gekocht. Ben benieuwd of het werkt. Doordat Thijs nu gister overdag zoveel geslapen had wilde hij na de late voeding niet hahaha dus eerst papa een paar keer eruit om hem gerust te stellen, fiep te proberen. Uiteindelijk even bij ons in bed gelegd. Toen heb ik hem na ca 20 min weer terug gelegd. Meneer bleef huilen, papa nog een paar keer op en neer en net toen ik besloten had van als hij om 0.07 nog aan het huilen is haal ik hem eruit en ga ik beneden met hem zitten, werd het om 0.06 ineens stil. En hij werd pas om 6.30 uur wakker. Heerlijk dus. Dadelijk maar lekker even met hem wandelen, het is zo lekker buiten. Vanmiddag komt het ding voor het zij slapen, ben ik wel erg blij mee, hoef ik niet steeds te gaan kijken met het risico dat meneertje wakker word. Hopelijk hebben jullie ook allemaal de tijd om even buiten te gaan genieten van het voorjaar samen met de kids!!!
Hoi lieverds, sorrryyyyy, vriendje sinds dinsdag vrij dus dan is de laptop minder aan we hebben een leuke maar vooral rustige dag gehad! Heerlijk, en ik heb zo'mooie ketting gekregen van mijn ouders WAUW! verder uhmz... ja verjaardag gehad, controle geweest en vandaag boodschappen gedaan. controle gister was super in orde, het heeft me erg gerustgesteld ook, was zo bang dat ik ineens toch weer moest blijven echo; groei is perfect, onderste is ingedaald. Dat is die druk die ik regelmatig voel. De onderste heeft ook heeeel veel haar al. Dat kon ze zien (kleine puntjes zei de gyn) normaal letten ze daar niet zo op, maar dit was zo duidelijk te zien zei ze. Dat heeft de kleine alvast van mama (papa had tot zn 2e niks hihi) Bloeddruk; prima in orde en GEEN suiker! Dat kwam dus echt door die pretnisolon dat de meting vorige keer in zh zo hoog was. |Gelukkig ben ik van die troep bijna af... (moet heel langzaam worden afgebouwd, iets met mijn nieren anders...) Bmm; de baarmoedermond is niks verkort meer, nog steeds 2.5 wat erg goed teken is dus, de harde buiken hebben geen invloed tot nu toe op de bmm!! Zo fijn! Afspraak; niewe controle pas over 2 ipv 1 weken, ze was zo tevreden (fijn gevoel) en dan ben ik 31+1 weken.. hopen dat ik dat haal want dan mogen we de week erna met 32+1 mooi naar ons eigen gyn en zh terug... we vinden dit zh zooo 10xNIKS! vriendje, oh nee manlief heeft boven het bed op klossen gezet (ik heb trapje nodig nu hahaha) en matrasberschermer ligt er ook op.... hij heeft verder lekker alles schoongemaakt boven dus zo lief en lekker (en dat op vrije dag!) mijn mams komt komende week de badkamer nog een flinke beurt geven en dan is alles wat goed schoon moest weer gedaan! Heerlijk idee.... nu aftellen tot de 32 weken (19 dagen!!) en dan is elke dag extra mooi mee genomen.... word wel steeds nieuwschieriger zeg
BBtje, wat een positief bericht meis! Wat fijn dat de controle goed was, dan krijg je iig ook weer wat meer vertrouwen he. Gewoon lekker rustig aan blijven doen en op naar de 32 weken. Maar eerst... op naar de 30 weken, we nemen het gewoon week voor week. Iedere week, zelfs iedere dag dat de twins binnen blijft in je lekker warme buikje is goed voor ze. Je bent echt een kanjer!!! Ik ben zelfs gewoon trots op je hoe goed je het doet en allemaal ondergaat! Ik had een foto van de ketting op je facebook gezien, echt super gaaf!!! En fijn dat het een leuke dag was! Hier vanmiddag heerlijk bijna anderhalf uur buiten gewandeld. Ik ben zelfs de bossen in geweest Wat een heerlijk weertje zeg! Van mij mag het zo wel blijven Thijs ligt nu heerlijk in zijn wiegje met de zijnslaapkussens, ben benieuwd hoe dat gaat.
bbtje!!vik had je ketting gezien!!! echt prachtig!!! en wat is thijs tog een heeeerlijk ventje!!! hier ook in de ziekenboeg!! flinke keelontsteking te pakken! koorts alles erop en eraan!! baal als een stekker!! gelukkig moest manlief later beginnen dus die heeft aiden bij de opvang gebracht! en dat is vandaag gelukkig weeeeer helemaal goed gegaan zo trots op mijn ventje!!! haast niet gehuild en z'n eigen prima vermaakt!!! deze mama heeft veel en lang geslapen! (kwam pas om 14:00 uur uit bed ) niks voor mij maar had het echt nodig!!! hoest met julllie allemaal???? zal zo ook ff foto'tje posten van mijn ondeugd!!! hoe doe jij dat annemiek 2 foto's???
de meeste zullen ze op fb wel al hebben gezien! Ik met aiden samen met de kerst! en mijn ondeugd in de box!!
Oh Dnise wat een schatje! Heerlijke berichten bbtje, toch nog genieten nu na al die weken ellende? Fijn dat je MAN lekker gepoetst heeft! Annemiek, oh heerlijk hoe Thijs in zijn wagen ligt! Gaat het slapen beter met zijlig kussentje? Fijn dat alles goed was bij de ka Zeepaardje, balen dat Pim niet genoeg gegroeid is. Buigt zijn lijntje af? En jij ook ziek. Beterschap Zafira, oei ik groei nog gevonden? Niet alles geloven wat er in staat hoor. Maar het kan wel fijn zijn om te weten waarom je meisje zo onrustig is. Hier is de volgende weer ziek. De oudste heeft heel de dag al 40 graden koorts en heeft alleen maar op de bank gelegen. Vandaag zijn bij mij de hechtingen eruit gehaald, dat voelt een stuk beter!
ff snel, alleen laatste pagina gelezen, dreumesmama; ja 2 lijnen zijn nu doorkruist... leuke foto's hier niet goed, erg griep en koortslip knuffels
Dnise, balen dat je zo ziek bent. Wel fijn dat manlief Aiden weg kon brengen zodat jij kon blijven liggen. Slapen blijft de beste remedie. Wat een heerlijke scheet is Aiden toch!!! *smelt* Dreumesmama, we hadden ook echt heerlijk gewandeld. Was wel echt lekker moet toen we trlerug waren. Maar heb er echt van genoten. Beterschap meis met de ziekenboeg! Fijn dat je hechtingen eruit zijn. Dat zal zeker wel prettig zijn. Waarschijnlijk is het trekkerige nu weg. Zeepaardje, beterschap neis, hopelijk knap je snel op. Of het aan het zijslaap kussentje ligt weet ik niet, maar Thijs slaapt super. Hij heeft gister van 8 uur tot zijn late voeding om 10 uur een huil uurtje (zeg maar 2 uurtjes) gehad. Om 10 uur de late voeding, en nu lig ik wakker, te wachten tot meneertje wakker word. Ik had hem al tussen 5 en 6 verwacht. hahaha. Dus ik schrok wel even dat het al licht aan het worden was toen ik wakker werd. Ben benieuwd hoe laat meneer zich laat horen.
Hai hai, Dreumesmama, gaat het al wat beter met je oudste dochter? Heel veel beterschap voor haar. Hopelijk voelt de wond nu beter nu je hechtingen eruit zijn. Annemiek, wauw Thijs heeft dus netjes geslapen!!! Hier is het toch eigenlijk altijd wel tussen 5 en 6 uur. Heel soms iets eerder, maar dat komt omdat ze moeite heeft met haar laatste fles leegdrinken. Als ze teveel heeft laten staan komt ze dus ook altijd iets eerder omdat ze natuurlijk honger heeft. Oja gave kleur wagen heb je trouwens!! Echt genieten is dat he lekker met je kindje naar buiten!! Dnise, echt meid ik smelt bij jouw foto's!!!! Hij heeft zo'n lekker bekkie!!!! Mamav3, ik zag weer wat mooie taarten voorbij komen op hyves! Echt weer super gedaan hoor. Ikkedus, hoe gaat het bij jullie. Al een beetje op een rijtje kunnen zetten met je man zijn werk. Hoe gaat het met je meissie. All, vandaag weer voor het eerst als vanouds slaapkamerpret gehad met manlief. Was eerst even eng, maar dat was in now time verdwenen haha. Gisteren lekker met Isa de stad in geweest, maar de volgende keer als ik ga moet ik maar mijn pinpas thuislaten haha. Heb weer veels te veel kleertjes voor haar gekocht. Ik ben helemaal weg van het merk bakkaboe en laat er nou een winkeltje zitten die daar helemaal mee vol hangt. Gelukkig vind mijn man het ook helemaal geweldig, dus hij vind het niet erg dat ik weer zoveel geshopt heb.
annemiek; thx wat is een zijslaap kussentje precies? pim slaapt ook altijd op zij namelijk sem ook altijd gedaan wat een lekkere nacht zeg! zafira; goed bezig dat is hier nog niet van toepassing, heb geen goede schipper oh en lekker geshopt leuk xxx
Zafira, hier moeten we eerst even bedenken wat we willen met anticonceptie ivm de eerste 6 maanden niet zwanger mogen raken. En ik moet zeggen dat ik het ook nog wel spannend vind hoor. Maar ik denk dat ik van de week iig maar ff een doosje condooms moet gaan halen ofzo hahahaha. Zeepaardje, dit is de link van dat zijslaapding: Delta Baby Sleep | Bedtextiel | Baby-Dump Hier een erg leuke dag gehad, Thijs heeft het goed gedaan, ik schrijf morgen ff uitgebreid, nu met manlief een filmpie kijken. Tot morgen
Hallo meiden Zo ben effe een tijdjes afwezig geweest kon niet achter de pc omdat ik het stomweg niet kon zien. Woensdag ochtend vond Davey het namelijk nodig om zijn vinger in mijn oog tee steken en met zijn nageltje mijn hoornvlies te beschadigen auw wat doet dat een pijn zeg. Was mijn rechter oog en aangezien ik links slechtziend ben kon ik dus niets meer zien en ook vanwege de pijn houd je beide ogen wel dicht. Dit heeft dus dagen geduurd vrijdag kon ik hem dan eindelijk weer openen maar nog niet zo goed zien erg wazig allemaal. Sinds gisteren dus een stuk beter alleen nog wat opgezwollen en rood. Heb al aan een paar mensen gevraagd of ze misschien effe flink boven mijn hoofd willen wapperen om die donkerewolk weg te blazen . Maar goed was dus wel echt k*t want woensdag was ook nog eens het zoontje van mijn vriendin 1 jaar geworden waar ik dus ook niet heen kon super vervelend. Voor de rest gaat het hier wel goed hoor hihi Met Davey gaat het super hij kan al erg goed zitten en knabbelt graag op een korstje brood en kan erg goed zingen hihihi. Heb niet alles van jullie terug gelezen hoor ik ga jullie nu weer volgen. @Michelle fijn dat het weer wat beter met je gaat nu nog die eetstoornis onder de knie krijgen @Mamavan3 ook al vermoede je het al van je middelste toch is het weer een klap in je gezicht als het bevestigd wordt. @Annemiek heerlijk dat Thijs zo lekker slaapt hopelijk blijft het zo. Wanneer moet je weer naar het CB? @Zafira hoe gaat het met Isa en jou? @Zeepaardje CB zal toch niet zomaar zeggen dat Pim te mager is? Als hij op de middellijn zit is dat toch in orde. @BBtje jippie de twins zitten nog steeds lekker in je buikje houden zo. Hoe voel je je voor de rest? En hoe is het nou om mevrouw vriendlief te zijn @Ikkedus zag het filmpje van Hannah op FB echt te lief gewoon om dat te zien hoe gaat het voor de rest met jullie? @Dnise zag dat je lekker van het weertje aan het genieten bent jammer van die keelontsteking hopelijk knap je snel weer op.
annemiek; thanks voor de link wherona; ja werd me 3x verteld... oh moet je eens voelen en zelfs met de prikjes nog een keer! klinkt ontzettend pijnlijk van je oog, die kleien handjes zijn ook zo snel!
Ha dames, Wherona, jeetje, wat heftig, Davey zijn vinger in je ook en flinke schade aangebracht. Dat zal wel goed pijn hebben gedaan, en dan merk je weer hoe afhankelijk we zijn van ons zicht. Gelukkig gaat het nu al iets beter. Mijn eerstvolgende afspraak op het CB is 29 maart, dan krijgt Thijs zijn eerste prikjes. Zeepaardje, graag gedaan Thijsje is echt aan het snotteren, al heeft hij geen snotneus. Hij roggelt vooral veel sinds ik de neusspray gebruik. Ook spuugt hij iets meer als anders, niet zorgwekkend veel meer gelukkig. Vannacht kwam hij ineens weer om half 4 (late fles was om kwart over 10) en vervolgens om half 8 weer Na 2 uurtjes werd menees weer wakker en wilde hij niet meer slapen, heb hem in de draagdoek gedaan en nu slaapt hij nog. Dus nu al bijna 5 uur sinds zijn vorige fles. Ik laat hem maar lekker even slapen, en dan zie ik wel wat er gebeurd. Misschien is hij even een ander ritme aan het zoeken, ik weet het niet. We zullen zien. Ik voed hem vandaag maar even zoals hij vraagt. In de hoop dat hij vannacht wel weer gewoon doorslaapt. Vanavond komen mijn collega's gezellig op kraamvisite en zondag komen ze met hun partners hier eten, waarschijnlijk gourmetten. Erg gezellig. Heb er zin in Hoe is het met de rest? Iedereen nog steeds ziekjes? Hopelijk knappen alle zieken snel op. Dikke knuf Miek
annemiek; T. bah zo aan het snotteren! wat een narigheid...hier nog niet, sem wel flink verkouden hopelijk vind je schat snel een ander ritme en slaapt hij vannacht lekker door!
Hai hai, Hier echt een heerlijk weekend gehad!! Lekker van het zonnetje genoten, een 12.5 jarig bruiloftsfeestje gehad en superleuk kraamcadeau gekregen. Een krukje met Isa haar naam erop in de zelfde stijl en kleuren als het geboorte kaartje. Ben er echt helemaal weg van. Isa slaapt ook alweer een aantal nachten door tot ong 6.30, dus wij mogen niet klagen haha. A.s.vrijdag naar CB voor haar eerste prikjes.....best zielig.....maar ja moet nou eenmaal. Ook even navragen over koemelkallergie, want dametje heeft sinds een week heel veel bultjes in haar gezichtje en nekje ( lijkt iets minder te worden nu) en is al een paar dagen aan wat dunnere poep als normaal. Niet echt diarree, maar zit er wel tegenaan, toch maar 2 luiers per dag. Verders doet ze het echt ontzettend goed, zal van de week weer even een foto plaatsen. Wheroon, auw dat klinkt zeer pijnlijk van je oog. Die kleine handjes zijn ook zo snel he!! Gelukkig gaat het nu beter, iets met je ogen is toch altijd een beetje eng. Gaat met jullie verders alles goed? BBtje, hoe is het met jou? Is de misselijkheid nog een beetje te houden. Gelukkig zitten je kleintjes nog veilig in je buik. Hopelijk nog een week of 6, dat zou al echt super zijn natuurlijk. Zeepaardje, wat weegt Pim nu dan en hoe lang is hij?? Toch vreemd dat als hij op de middenlijn zit, dat hij dan te mager zou zijn!. Ach ze moeten daar toch vaak iets te zeuren hebben. Annemiek, Merk hier ook dat er een paar nachten doorgeslapen word en dan ineens midden in de nacht voor een voeding komen. Net alsof ze dan even wat extra nodig hebben. Ik voed dan ook gewoon in haar schema mee, dan maar een dagje wat meer voeding. Hoeveel voeding krijgt Thijs nu per dag? Ikkedus, mamav3, michelle en Dnise...hoe is het met jullie en de kindjes? Lekker van het mooie weer aan het genieten denk ik. Ik krijg ook echt voorjaarskriebels. Heerlijk dat zonnetje ( er worden ook al heel wat km gelopen met dochterlief) kan ook echt niet wachten op het echte warme weer. All, weten jullie vanaf wanneer je weer aan de pil moet beginnen. Hier namelijk nog geen menstruatie gehad ( dacht eerst van wel, maar is toch wat vloeien geweest toen) maar vergeet steeds de ha te bellen voor nieuwe pil.
@Annemiek altijd zo zielig om te zien he als ze verkouden zijn hopelijk knapt hij gauw weer op. Het kan best inderdaad dat Thijs en ander ritme aan het zoeken is dat blijft wel effe zo denk je eindelijk een ritme te hebben veranderd het weer hihihi. 29e zijn 1e prikjes zo sneu inderdaad vond het echt vreselijk om te zien maar heb me sterk gehouden. @Zafira heerlijk zeg wat een lekker slaapkopje is het en Isa der 1e prikjes zitten eraan te komen inderdaad erg sneu. Hier gaat het verder goed hoor. Wat een leuk kraamkado zeg foto??? Jeetje meiden mijn kleine jongen is alweer bijna 6 maanden gaat zo hard allemaal. Morgen moeten wij ook weer naar het CB alleen meten en wegen en afspraak met de arts ben reuze benieuwd wat hij weegt en hoe groot hij nu is. Davey heeft vandaag zo een 15 sec zonder steun gezeten zo trots op hem
zafira; pim met 2mnd lengte 59,5 en 4990gr. sem was met 2 mnd 59,5 en 5345 gr. klinkt als een te gek krukje! en fijn zo doorslapen, pim wordt standaard om 5u wakker... meestal op de 1ste ongi dag beginnen met de pil... wherona; wat knap! en alweer bijna 6mnd!
Zeepaardje, klinkt niet als mager hoor!! Niet druk over maken wat ze daar zeggen, zolang hij groeit en geen honger heeft zal het wel goed zijn toch. Wheroon, wauw wat gaat de tijd toch snel!! Alweer bijna een half jaar oud. Isa is gewoon alweer 1.5 maand, pfff tijd gaat best snel. En wat goed van Davey... al los zitten. Wat worden ze dan ineens groot he. Ik zal van de week even een foto van het krukje maken, batterijen van fototoestel zijn momenteel leeg. Morgen even nieuwe kopen.