kletsende mama's,bijna mama's en wensmama's uit het bevrucht ei 2010 topic!!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door bezigbijtje, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Hai hai,

Vandaag op het CB geweest en oooohhh wat vond ik het verschrikkelijk die prikjes. Mijn moederhart huilde echt met haar mee. Gelukkig kon ik haar vrij snel troosten en thuis meteen een flesje gegeven. Nu ligt ze lekker te slapen. Ze was op 4 gram na een kilo aangekomen en 2.5 cm gegroeid. Ze weegt nu dus 4702 gram en is 54 cm. Beide dus nog wel onder de middellijn, maar netjes in haar eigen lijntje. Helemaal goed dus. Ws geen kma, maar durven ze niet met zekerheid te zeggen. We gaan nu over op andere voeding, hypoallergeen dus. Hopelijk werkt dat een beetje tegen de dunne poep en bultjes. Het is namelijk niet heel erg ( bultjes) maar wel teveel voor babypuistjes. Het ziet er nu wel rustiger uit als van de week, want toen was het ook heel erg vurig. Nu maar afwachten dus.

Wat betreft het werk van mijn man......loonsverhoging bij zijn huidige werkgever zit er helaas niet in, anders was dat idd en goed idee geweest. Het bedrijf waar hij nu zit heeft momenteel erg weinig opdrachten voor het hele jaar (agenda is zelfs nog behoorlijk leeg) en bedrijf waar hij misschien gaat werken heeft zelfs de agenda voor halverwege volgend jaar al vol. Verschil in salaris, praten we over ong 5 a 600 euro per 4 weken, dus zeer de moeite waard. We gaan dus van het weekend een sollicitatiebrief maken ( voor de vorm) en dan even het gesprek afwachten. Ws gaat manlief het dus wel doen.

BBtje, mooie bescheiden buik hoor voor een tweeling. Ik stond op dat termijn met 1 al op knappen haha. Lastig dan he sokken aantrekken. Ik zie mezelf nog prutsen. Wij deden het op het laatst zelfs zo dat manlief voordat hij naar zijn werk ging mij in mijn slaap alvast mijn sokken aandeed haha. Gelukkig dat die harde buiken weer een beetje afgezakt zijn, nog een paar weken erbij is iig beter voor je kleintjes. Hoe gaat het nu met je misselijkheid? Je bent echt een kanjer dat je het zo goed vol houd!!!!!

Wheroon, heb je schema aan mijn mams laten zien, en zij wist zich te herrinneren dat mijn neefje met een half jaar ook ong hetzelfde schema had. Als hij het daar goed op doet, lekker je eigen gevoel volgen hoor. Mama's weten het toch vaak beter als die lui op het cb. Jij kent je kindje het beste.

Annemiek, ik kon de zetpillen gewoon halen zonder problemen hoor. 60mg dan wel. Maar vandaag op het bureau gaf ze al aan dat ze tegenwoordig ook gewoon 120mg mogen hebben. Vind dat zelf nog een beetje teveel, dus geef haar eerst maar die kleine hoeveelheid.

2. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Wherona, ik vond het ook erg vaag hoor, want het CB adviseerde juist om het in huis te hebben dadelijk bij de eerste prikjes voor het geval dat.
    Hier echt een heerlijke zon... Was hangt buiten te drogen, Thijsje ligt nu heerlijk te slapen en dadelijk als hij over ca een uurtje wakker is dan lekker saampjes naar buiten en aan de wandel.
    Fijn dat je nieuwe schemaa tot nu toe lijkt te werken, hopelijk de rest van de dag ook nog.

BBtje jij en de twins houden het wel spannend voor ons hoor hihihi.
    Heb jij eigenlijk al een buddy,just in case?
    Heb je gister iets ondernomen waardoor je wat meer harde buiken hebt gehad?
    Ik ben zo benieuwd wanneer je beebjes uiteindelijk gaan komen, al moeten ze van mij nog wel een paar weekjes blijven zitten hoor :D
    Ja word allemaal steeds lastiger he :p

Zafira, Wat grappig, Thijs weegt 700 gram minder, maar is 3 cm langer. Maar goed, tis ook maar een iel manneke.
    Ik zie ook zo op tegen die eerste prikjes, Thijs moet over 2 weekjes..brrrrr.
    Thijs krijgt hier ook hypoallergeen van frysia, maar dat is omdat hij die in het ziekenhuis ook kreeg omdat ik toen nog geen/te weinig bv had. Dus wij hebben dat gewoon opgeschreven wat hij daar kreeg en hetzelfde gehaald voor thuis. Hopelijk werkt het voor Isa.
    Wb je man zijn werk. Voor 5 a 600 euries per 4 weken zou ik het zeker in overweging nemen. Kijk ook goed naar de verschillen in de arbeidsvoorwaarden. Dat kan soms ook een reden zijn waarom je bij de een meer salaris krijgt dan bij de ander. Spannend hoor.
    Ik ga van de week gewoon nog een keer proberen en anders volgende week de ha maar vragen om een recept ervoor zodat ik het gewoon mee krijg. Zal inderdaad ook eens bij het kruidvat kijken of ze ze daar ook hebben.

FF een vraagje hiero, Thijs zuigt de speen van de fles steeds vaker vacuum tijdens het drinken. Is het dan tijd voor een volgende speen? Hij heeft nu maatje S van difrax, moet ik dan nu over naar maatje M? Of heeft hij gewoon te veel zuig kracht en zal dat niet uitmaken? Hij doet wel gewoon 15 a 20 minuten over zijn fles.

Ik zal jullie allemaal een beetje zon toe sturen, niet te veel, want mijn was hangt te drogen en ik ga zo nog lekker wandelen hahaha.
    Maar ja, woon nu eenmaal in het zonnige zuiden LOL ;)

3. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ik heb het nmr van ikkedus en melissa.... ;)

nee niks gedaan,,, kwam zomaar ineens opzetten..

4. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    net even aan he prutsen geweest.... hij is niet zoals ik gehoopt had maar toch....

5. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    BBtje, Oh fijn dat je iig iemand kunt bereiken, we willen natuurlijk wel op de hoogte blijven ;)
    Supergave foto!!!

6. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    BBtje, gave foto!!!!

Annemiek, wat je ook kan doen ( hier ook een kindje met zeer veel zuigkracht) is wel de zelfde maat speen, maar om de 4 weken vervangen voor een nieuwe. Speentjes verslijten toch een beetje door het wassen en uitkoken, waardoor de gaatjes iets groter worden. Ook word de speen iets zachter waardoor hij makkelijker vacuum trekt. Hier sinds een paar dagen een nieuwe speen erop en nu gaat het weer goed. Isa heeft trouwens ook mt s.

Thijs is dus idd lang en slank!! Isa is iets korter en slank haha. Onder de middellijn, maar niet te licht, helemaal goed dus.

7. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @BBtje wow om de 6 min. was wel behoorlijk gelukkig is het weer rustiger geworden. Goh daar heb ik totaal geen last van gehad sokken, schoenen en afvegen of wacht oja wel met veters strikken dat werd met te zwaar hihi nou jullie 3tjes doen het hartstikke goed. Leuke foto

@Spenen bij de Difrax kan je toch niet vacuum zuigen vanwege het ventiel wat eronder zit? of heb ik dat verkeerd begrepen :) Davey heeft der nooit last van gehad hij zit nog op maat M en de papfles met de 123 speen gaat goed.

Las net dat hij straks met opvolgmelk maar 800cc per dag mag jeetje dat wordt wat hihi maar hij krijgt dan wel meer fruit en groente.

Fruit ging goed vanmiddag niet een volledig potje maar dat hoeft ook niet natuurlijk. Heb voor vanavond lekker bij de toko besteld had ik echt zin in heb ik zolang niet meer gegegeten :) en vanavond maar effe boodschappen doen en dan halen we ook weer wat groente en aardappels voor Davey en gaat moeders weer aan de kook voor het kind hihi

8. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    zit te denken om met deze foto mee te doen aan buik van de maand, maar twijfel of hij leuk genoeg is.... jullie mening????:)

(meer foto's in mijn album)

9. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Zafira, oh tja, niet bij stil gestaan dat die dingen natuurlijk ook kunnen slijten. Hahaha. Morgen als ik bij het kruidvat ben maar eens even nieuwe halen dan haha. Hopelijk scheelt het. Hij deed het in het begin ook al toen we met deze fles begonnen, maar dan was dat eens in de 2 dagen of zo en nu echt een keer of 2 per voeding hahah.
    Thijs is inderdaad lang en slank. Hij was bij de laatste meting (vorige week vrijdag) 4050 gram en 57 cm. Hij mag van mij wel iets meer vet kweken hoor ;)

Wherona, over het vacuum zuigen van de difrax spenen weet ik niet, ik weet wel dat ze zijn ontwikkeld om geen valse lucht mee te zuigen, en dat doet hij inderdaad niet meer, dat deed hij bij de advent flessen nl wel heel erg. Dan hoorde ik de lucht gewoon naar binnen gaan bij Thijs. Maar hij zuigt die difrax speen echt compleet vacuum hahaha dan is hij echt helemaal plat:p Dan moet ik hem helemaal uit zijn mond halen en dan kan hij weer verder drinken. Dus geen drama, maar ik moet er wel op letten anders duurt het uren voor hij de fles leeg heeft:p
    Fijn dat het fruit vanmiddag goed ging:D Gelukkig blijkt je nieuwe schem vooralsnog te werken :D Hopelijk blijft dat zo.

Thijs ligt nog heerlijk te slapen, dus ik hoop dat we zo nog naar buiten kunnen, want om 5 uur heeft hij de volgende fles.
    Vanavond gaan we zo wie zo even een stukje lopen.
    Ik ga met kennisen bij de snackbar eten:p Ik neem Thijs dan mee, want papa is vanavond vrijwilliger bij de smokkeltocht. Onze buurtvereniging organiseerd die ieder jaar voor alle buurtverenigingen hier uit het dorp. Echt heel erg leuk en gezellig. Mijn mannetje zit vanavond op een controle post. Dus na het eten van een frietje loop ik daar even naar toe.

Ik hoor er eentje roepen boven, dus toch nog even een stukje lopen :D

10. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Super mooie foto BBtje, mijn stem heb je!

11. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    BBtje, ik vind het ook een superleuke foto!!!!!

12. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Zafira, dank je voor de tip over de speen van de difraxfles. ik had hier nog een 2de fles staan nieuw, dus daat heb ik de speen even uitgehaald en in deze fles gedaan en inderdaad, hij zuigt hem niet vacuum. Hij moest ook weer wat meer moeite doen en is zelfs in slaap gevallen op het einde hihihi. Dus morgen maar vast een setje spenen bijhalen :D

Ik kreeg net een prachtige lach van mijn mannetje, geprobeerd om hem nog een keertje aan het lachen te krijgen met deze foto als resultaat:

13. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @BBtje hele mooie foto ook ik zal zeker op je stemmen

@Annemiek ow ja dat was het inderdaad met die Difrax flessen :D maar dat vacuum zuigen heeft Davey tot nu toe niet gedaan.

@Zafira als ik dat zo lees denk ik inderdaad dat het dan toch wel een verstandige keuze is om naar de andere werkgever te gaan.

@ll tot nu toe gaat het nieuwe schema goed nu nog effe de nacht afwachten maar verwacht der niet echt veel van.

14. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Hier een hele verdrietige mama. Mijn kleine meisje heeft flinke koorts.38.9:( Klote prikjes. Het is eigenlijk zo tegenstrijdig om je kindje met ziektes in te spuiten. Ik weet dat het voor haar eigen bestwil is, maar bah wat voel ik me op het moment ellendig zeg.

15. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Bbtje, ik ga pakketje voor je maken! Super moie foto. Zou mee doen hoor!

Zafira, hoe is het nu met je meisje? Hopelijk is de koorts gezakt? Mijn oudste was ook altijd koortsig na de prikjes. Voor zoveel geld meer per maand zou ik het doen hoor, je hebt nergens meer zekerheid. Moet hij verplicht veel overwerken? Want dat is misschien niet leuk af en toe. Mijn man is ook veel weg maar met 2 kleintjes is dat soms best zwaar.

Annemiek, wat een heerlijk ventje! En wat gaat het goed zo te lezen.. Super hoor.

Wherona, hoe is het vannacht gegaan. Ik vind 5 flessen ook wel erg veel. Hopelijk redt hij het met 4. Gaat hard he alweer 6 maanden!

Dnise, Aiden weer opgeknapt? Zwaar die nachten zo

Ons meisje stond van de week ineens in de box! Ik wist niet wat ik zag. Ze is gelukkig weer opgeknapt en heerlijk vrolijk. Echt genieten!

Ik heb ook fb, als jullie je naam pben zoek ik je op! Ben nogal lastig te vinden schijnbaar ;)

16. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Goedemorgen,

Na een goede nacht slaap (Isa dan, ik niet want lag de hele tijd te waken bij haar) is de koorts nu weg. Ik ben echt helemaal gebroken nu, maar gelukkig gaat met Isa alles goed!!! Ze heeft toch weer geslapen tot 7.00 uur en moesten haar wakker maken voor de fles. Wat een heerlijk kind is het toch.

Dreumesmama, wat knap van je meisje!!! Ze dacht ws ..ik zal mama eens verrassen haha. Gelukkig is ze al een stuk vrolijker, geniet er maar lekker van hoor. Jullie hebben het zo verdiend.
    Manlief is niet verplicht tot overwerken, maar als hij wil is er echt voor 7 dagen per week a 24 uur werk. Dat is bij het bedrijf waar hij nu zit wel anders. We gaan dus ook zometeen een mail sturen met zijn gegevens om de boel in gang te zetten. Ik vind het wel spannend, maar af en toe moet je gewoon een gok wagen toch.

Zo nu ga ik eerst maar eens even mijn huishouden op orde brengen, want het is hier echt een behoorlijke chaos:). Ga dus maar even ruimen en soppen, want dat is echt even nodig. Isa moet over een uur de fles, dus probeer in het uur even zoveel mogelijk te doen.

17. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Wat een stilte hier zeg:(

Er is gewoon al ruim 24 uur niet gereageerd:p. Zijn we toch niet zo verslaafd als dat we dachten haha.

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    indd sti, vandaag bij mijn opa en oma geweest (voetbal kijken jiehaaa;)) wel meegelezen via tel met alle topics maar niet getypt...

erg verkouden sinds vannacht, heb bijna geen lucht, zit hele tijd met de mond open en ooooh wat vind ik dat vreselijk! En traan ogen niet normaal ik blijf maar "huilen" en mijn rechter oog brand als een gek. Nu dus ook de bril maar op gedaan en lenzen uit...

harde buiken lijken minder als ik maar niks doe, erg fijn!
    Donderdag controle!!!

19. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Wherona, nou hier uiteindelijk na 2 keer de nieuwe speen erop zoog hij ook deze vacuum, gisteren een maar M gekocht, maar ook die zuigt hij vacuum. Dus gewoon de S er weer opgezet en tja, dan maar af en toe even uit de mond om de speen weer te vullen.
    Hoe is je nacht met Davey gegaan? En vandaag?

Zafira, wat sneu dat Isa toch wat last heeft gehad van de prikjes.
    Gelukkig was vanmorgen de koorts weg. Ik kan me voorstellen dat het voor jou een zware nacht was. Ik zou denk ik ook niet slapen als Thijs koorts zou hebben.
    Maak je haar smorgens wakker voor de fles? Ik Laat Thijs altijd slapen voor de eerste fles totdat hij zelf roept. Dat is ergens tussen 5 en 7 meestal, maar ook al wel ooit om 8 uur.
    Spannend hoor, mail voor de evt nieuwe baan van je man de deur uit.
    En had je alles in een uur klaar? hihihih

Dreumesmama, wat goed dat je kleine meis ineens staat in de box :D
    En wat super dat ze helemaal is opgeknapt.
    Had ik je trouwens al een pb gestuurd met mijn facebook?

BBtje, he meis, dan ook nog flink verkouden.
    Wel super dat het met de harde buiken goed gaat. En dat het jou lukt om rustig te blijven.
    Je bent echt een kanjer!!! Heb echt vet veel respect voor jou!!!
    Al weer bijna 31 weken echt super, wie had dat 3 weken geleden nou verwacht!

Hier een druk, maar leuk weekend gehad.
    Gister ochtend eerst met Thijs boodschappen gedaan.
    Gister middag een fotoshoot gehad met mijn familie, erg leuk, maar super vermoeiend.
    Savonds kraamvisite gehad.
    Vanmorgen weer kraam visite en vanavond zijn mijn collega's met partner hier wezen gourmetten. Echt kei gezellig.
    En nu nog even op internet en dan zo naar bedjuh toe.
    Morgenvroeg naar de tandarts voor een kroon... brrrr

Tot morgen

20. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Annemiek, ik maak haar idd wakker voor een fles om 7 uur, anders ligt madame rustig tot 9 uur te slapen. We doen dit vooral om haar in een ritme te houden, ook alvast voor als ik straks weer ga werken. Haar fles tijden zijn nu namelijk

7.00
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00

Ze doet het hier heel goed op en heeft ook weinig tot geen moeite met de 4 uur ertussen. Als ik haar door laat slapen moeten we elke keer hannessen met de flesjes en word haar late voeding veels te laat.

Deel Deze Pagina