Werd ik even heel erg blij van de tijd toen ik wakker werd van Thijs. Maar eenmaal goed wakker was dat zo weer weg. Wekker stond nl al op zomertijd. Hahaha. Dus was maar een half uurtje later dan de rest van de week hahaha. Nu snel nog even een paar uurtjes verder slapen...
Annemiek, misschien is het een idee om een vast ritme qua flestijden aan te houden. Met Isa doen wij het nu al een aantal weken en dat gaat echt super goed. Wij maken haar dus wel wakker voor de eerste fles. 7.00 uur 11.00 uur 15.00 uur 19.00 uur 23.00 uur Sinds wij het zo zijn gaan doen slaapt ze door. Word echt pas tegen 7.00 uur wakker en vaak moet ik haar zelfs wakker maken. Ik had nmelijk begrepen dat als je op de dag echt een vast schema hebt ( mag best een half uurtje afwijken hoor) dat ze dan s'nachts beter door gaan slapen, omdat ze en een ritme opbouwen en goed verzadigt blijven. Zo ik ga me nu eerst maar eens even aankleden. Ben een beetje lui vandaag. Manlief is nog aan het werk, en Isa ligt te slapen. Straks maar even wat in het huishouden doen, want er is al weer een was klaar en iig vast de vaatwasser uitruimen. Vandaag ook nog een verjaardag van mijn schoonzusje, dus ga maar even aan de gang.
Zafira, overdag hebben wij ook al een redelijk vast ritme, met inderdaad soms een half uurtje afwijken. We hebben hem dus alleen moeten aanpassen omdat Thijs ineens deze week om 4 uur snachts kwam ipv rond de 7 uur. Nu las ik in het oei ik groei boek dat het bij het sprongetje van rond de 8 weken kan zijn dat ze eerder wakker worden, minder slapen en dus meer wakker/ op zin. Dus het kan zo maar bij het sprongetje horen. Voordeel is dat de klok verzet is, dus wat gister nog half 5 was is vandaag ineens half 6 hahaha dus al weer wat meer in het ritme wat we voor deze week hadden nl 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en 23 uur. Maar goed, zolang het mannetje tevreden blijft is mama ook al snel tevreden hihihihi. Er zal dadelijk vanzelf wel een vester ritme komen.
Zo ging het vrijdag erg goed met Davey en zo lijkt het wel weer alsof we opnieuw beginnen. Hij hoest nog steeds behoorlijk is nog steeds erg benauwd dus vandaag maar even overleggen met de ha. Ook komt hij zeker wel 5/6 keer per nacht wat mij en mijn vriend echt opbreekt. Daarom hadden we gisteren besloten om apart te gaan slapen. Ik beneden en vriend boven bij Davey omdat ik vandaag moet werken en vannacht andersom. Maar ben alles behalve happy. Ik had wel de babyfoon bij me maar niet constant aan om 2 uur wordt ik wakker van mijn vriend die in de keuken aan het rommelen is ik kijk op de babyfoon en zie dat hij een klein (60cc) fles aan Davey geeft had daar al mijn bedenkingen over maar goed kan wel eens gebeuren. Om 4.45 werd ik wederom wakker van gerommel en deed wederom de babyfoon aan zie ik tot mijn verbazing dat hij Davey alweer een klein flesje aan het geven is goed fles zat er al in dus kon toch niets meer doen. Ik hoor mijn vriend naar beneden komen en wederom weer een fles maken :x . Dus ik spring mijn bed uit en vraag waar hij in hemelsnaam mee bezig is. Zegt ie doodleuk ik geef hem nu zijn fles i.p.v. 7 uur en we zien wel hoe hij het verder doet de dag. Ik zeg ben je helemaal betoetert dat doe je niet inmiddels heeft hij al 2x een extraatje gehad. Zegt vriend ja maar hij is niet stil te krijgen. Pfffff na ja zeg he nog effe hoor dus ik loop naar Davey toe niets aan de hand en ligt rustig in zijn bedje heb hem de speen gegeven een aai over zijn bolletje en viel direct in slaap. Ben hier best wel effe pissig over. Ik zei al tegen mijn vriend dat hij dit echt niet moest doen want hij heeft dat soort dingen wel door en denkt hiij straks iedere keer als ik mijn scheur open trek komt mijn vader wel met een fles aangerend. Zo effe lekker van me afschrijven.
Mannen:x, Soms kunnen ze zo lekker makkelijk in hun eigen voordeel denken. Merk het hier aan manlief ook wel eens hoor. Huilen.......o met een fles word ze wel stil.....waarom dan moeilijk doen, als het ook makkelijk kan. Gelukkig begrijpt hij nu wel dat het niet zo werkt haha. Maar meid, wat vervelend dat Davey niet lekker in zijn vel zit. Goed dat je een afspraak bij de ha vraagt, want dit duurt allemaal wel erg lang. All, hier gaat het met ups en downs. Gisteren hadden we duidelijk weer een mindere dag, meisje heeft weer heel veel gehuilt(gekrijst) en op het moment dat ze aan het poepen was spoot het haar luiertje uit. Het stinkt ook echt gruwelijk en is echt waterdun. Wel gewoon 1 a 2 keer per dag, dus geen angst dat ze uitdroogt. Ik moet het nog een week aankijken op de Pepti en dan weer terug naar de ha. Daar ga ik een verwijzing voor de ka vragen, want dit is toch echt niet goed. Hoe gaat het verder met iedereen? Het is hier de laatste tijd zo stil
@Zafira ja inderdaad dat makkelijk denken maar ja hij moet niet vergeten dat Davey inmiddels 6 mnd. is en dit soort dingen gaat onthouden. Zal het met hem der vanmiddag ook nog effe over hebben. Wat naar zeg dat je meisie weer zo moest huilen en het leek zo goed te gaan op de pepti. Hopelijk zie je snel verbetering. Wat betreft Davey vind het ook veel te lang duren allemaal morgen hebben we ook de 6mnd. afspraak staan bij de kinderarts en zal het met hem ook even opnemen. Ik hoor nu vaak om me heen dat zijn weerstand laag zou kunnen zijn i.v.m. zijn vroeg geboorte maar ik geloof het zelf niet zo. Vindt het altijd wel erg makkelijk om het daar op te gooien maar goed ik ben geen arts dus misschien zit ik der wel compleet naast. Tis inderdaad erg stil hier denk door het mooie weer.
Wherona, wat ontzetten naar dat Davey weer achteruit gaat! Had je eindelijk goede hoop dat het beter ging en nu gaat het weer bergafwaards. Hopelijk komt de ha met een betere oplossing, eentje die wel blijvend werkt. Hier hebben we het tegenovergestelde mbt de flesse hihihi. Als Thijs een half uurtje voor hij eigenlijk de fles moet krijgen begint te huilen, en dan echt zo van mama ik heb honger en wil NU eten, dan zeg ik tegen manlief dat ik Thijs vast langzaamaan een schone luier ga geven en de fles ga maken, zegt hij... het is nog geen tijd hahaha. Maar wel vervelend, als ik hier iedere keer Thijs een fles moet geven als hij huilt word hij moddervet ben ik bang. Ik snap natuurlijk ook wle dat het vreselijk frustrerend is, een huilend kind wat maar niet ophoud met huilen wat je ook doet, maar of dan steeds een fles geven een optie is.... ik weet het niet. Zou het niet zo kunnen zijn dat hij bovenop het ziekzijn ook nog in een sprongetje zit? Zou je even kunnen kijken op de oei ik groei site... De 2 kids van mijn zus zijn ook erg veel ziekjes. Ook zij zijn beide 5 weken 1 dag te vroeg geboren. Dus misschien zit er wel een kern van waarheid in. Maar ik zou het niet weten. Vooral de jongste is erg veel ziek, die heb ik nog nooit een hele middag blij en vrolijk gezien. Zafira, Arme Isa, die blijft ook maar doorsukkelen he. HEt is voor onze beebs wel weer sprongetje tijd. Dus wellicht heeft ze daar ook last van, maar ja, daar hoort spuitpoep natuurlijk weer niet bij. Wellicht hebben haar darmpjes een beetje last van de overgang op andere voeding? En anders ook jij gewoon even de ha bellen. En als je het niet vertrouwd, dan niet de week afwachten hoor meis. Er is niks zo frustrerends als je kleine zo zien huilen. Ik vind het ook wat stiller de laatste week, ik denk dat iedereen aan het genieten is van het prachtige weer! Hier gister een leuke dag gehad. Gistermiddag is mijn neef met zijn gezien op kraambezoek geweest, erg gezellig. En gisteravond ben ik naar de Eindhovense Night of the Proms geweest. Echt heel erg leuk. Dus deze mama was een avondje uit en papa was thuis bij Thijs en helaas voor papa is zijn 2de sprongetje nu echt een feit... Thijs heeft de hele avond bij papa gehuild en papa kreeg hem niet stil. Hij heeft dat erg zwaar gevonden, is zelfs op een gegeven moment even naar buiten gelopen om het gehuil even niet te horen. Dat vond ik wle even wennen. Maar ik heb echt genoten, nu wel brak, was pas na enen thuis hahaha. En Thijs kwam om 6 uur weer, maar dat vond ik ook wle weer lekker, was de eerste keer dat ik hem niet zelf s' avonds na de late fles in bed heb gelegd. Nu op naar de VK voor een afrondend gesprek en dan vanmiddag mijn kledingkast eens goed uitzoeken en een hoop weg doen. Ik kom straks weer even lezen Dikke knuf!
Ik maak niks mee om over te schrijven Vandaag naar gyn in het CWZ geweest.... JEEEJ! Nog maar 2dagen! Alles is prima in orde, ze hebben het erg goed in mijn buik dus het lijkt er niet op dat ze snel al zullen komen. Word flink bewogen. Van de bovenste ligt het hoofdje en rugje helemaal in/op/tegen mijn ribben en dat zorgt ervoor dat ik veel al alleen maar kan liggen door de pijn. Bukken gaat daardoor niet meer. Mijn rug doet een plekje erg veel pijn, zitten/liggen lukt dan alleen met pittenzak die goed warm is. (gelukkig slaap ik snachts nog heerlijk!) Dat was volgens de gyn een zenuw/spiertje waar de kleine dan op/tegen ligt. ze bewegen beide goed, ik voel bijna de hele dag door van alles in mijn buik. OOk de hik hihi. Verder met vlagen flink misselijk weer/nog steeds. Dat zal helaas wel tot het einde gaan blijven. het word wel flink zwaarder nu... maar tis nog te doen!
hey liefjes!!! ook ik heb weinig te melden en geniet vollop van het zonnetje bij mijn mams in de tuin! en dan heb ik geen laptop mee! hier aiden nog steedsw gruwelijk verkouden!!! en hij heeft veel last van de zomer tijd!! tis nu bijna 8 uur en meneer wil totaaaaal niet slapen!! beetje irri maar we komen er wel doorheen!! verder zoals ik schreef veel bij mijn mams! we zijn lekker in der tuintje bezig! grind eruit buxus eruit! dus er komt in de loop van volgende week een stuk kunstgras dus dan kan aiden heeeerlijk buiten spelen!! vandaag lekker wezen shoppen!! nieuwe kleertjes voor aiden en een jasje!! zooooo leuk!! ben er helemaal happy mee!! hahahaha wheroon klinkt bekent! hich is ook van het flesjes geven whhahaha is lekker makkelijk! dus bij papa weet hij het wel!!! mmmmmm warme melk! hahahahaha bbtje nog 2 dagen jeeeeej die ga je gewoon redden hoor ik heb er alle vertrouwen in!! annemiek ook lekker in je tuintje aan het werk las ik op fb!!
BBtje, Ongeloofelijk hoe goed je het doet meis. En ook hoe goed je twins het doen! Petje af!!! Fijn dat je over 2 daagjes naar je eigen ziekenhuis mag En wat fijn dat je nog goed slaapt! Dat zorgt ook dat je overdag wat meer kunt hebben! Meis je bent een kanjer! Kan het niet vaak genoeg zeggen, echt vette respect voor jou! Dnise, fijn dat jullie zo aan het genieten zijn in de tuin van je moeder. En shoppen, tja erg verslavend he al die schattige dingentjes! Ik moet soms echt oogkleppen opzetten en doorlopen hahaha. Hier vandaag een heerlijk dagje gehad. Vanmorgen rustig aan gedaan, begin van de middag naar de VK om mijn zwangerschap af te sluiten. Ze heeft nog even mijn HB geprikt, die was 8,1 dus prima en mijn bloeddruk leek eerst te hoog toen ze hem met een electrische meter meette, maar gelukkig toen ze hem handmatig meette bleek hij prima te zijn. Op de terug weg langs de Praxis en allemaal leuke zomerbloeiers gekocht om de voortuin wat op te vrolijken. Thuis gekomen Thijs de fles en in de kinderwagen gelegd en mee naar buiten genomen. Hij heeft daar heerlijk liggen slapen terwijl mama heeft geschoffelt en geharkt en de zomerbloeiers geplant. Een aantal vaste en een aantal eenjarige. Echt heerlijk en jeetje wat was het warm! Daarna nog even wat binnenplanten omgepot. Na het eten heerlijk in bad geweest en nu met de laptop op schoot naar Net5 aan het kijken. Heerlijk dagje dus. Dadelijk na de late fles zelf ook naar bedjuh toe.
Daar ben ik ook weer een keer! Annemiek, wat klinkt dat als een heerlijk relaxt dagje gisteren! Genieten hoor meid Zafira, Is je meisje weer een beetje opgeknapt, het kan zijn dat het goed lijkt te gaan met pepti maar dat ze toch zwaardere voeding nodig heeft! Heb je alweer kunnen paardrijden of mag dat nog niet? Wherona, Davey weer helemaal opgeknapt. Wij doen niet zo moelijk met de flesje hier, als ze wakker wordt 's nachts krijgt ze lekker een beetje melk, daar went ze nog niet aan denk ik. Maar ja ze kan het wel hebben natuurlijk, er mogen wel wat spekjes bij. bbtje, nog 1 dagje meid! Ik doe morgen een vreugde dansje voor je Zeepaardje, hoe is het bij jullie? Dnise, heerlijk zo lekker in de tuin bezig! En Aiden straks buiten spelen, zal hij vast leuk vinden Wij zijn zondag lekker wezen picknicken, ons kleine meisje vond het helemaal geweldig, lekker in het gras kruipen en proberen op te eten Het gaat echt goed met haar momenteel, ze is zo vrolijk, we hebben haar in de afgelopen 9 maanden nog niet zo meegemaakt! Eindelijk genieten!! Grote zus is nog steeds jaloers, moeilijk hoor, maar daar is denk ik weinig aan te doen.
hey meisjes lees wel mee hoor maar niet echt veel te vertellen. probeer een paar keer per dag ff te spieken omdat het zo maar ineens spannend kan worden rondom bbtje bbtje heb je trouwens een buddy? verder mama's met snotterige verdrietige kindjes en kindjes midden in hun sprongetjes heeel veeel succes. kan me jullie gevoel heel goed voorstellen we hebben hier allemaal wel periodes gehad dat je af en toe wanhopig kan worden. lastig dat ze nog zo klein zijn je niet kunnen vertellen wat er aan de hand is
dreumesmama heb je af en toe ook een momentje met grote zus alleen? dus dat je kleintje even bij papa of opa/oma of zo is en dat jij samen met grote zus iets speciaals gaat doen. dat kan varieren van samen de meest heerlijke koekjes maken tot dierenpark of nieuwe kleertjes kopen.
als jullie het leuk vinden mijn nmr te hebben (en ik die van jullie) dan pb me je nummer maar ff ik heb melissa en ikkedus in mijn tel staan... (andere kwijt door nieuwe tel tijdje terug) hier gaan de dagen langzaam maar wel redelijk. Heb alleen zo'n rugpijn en last van mijn ribben. De rug word donderdag even naar gekeken door de fysio...
ikkedus, ik ben sowieso elke donderdagmiddag alleen met haar als kleine zus op kdv is, dan krijgt ze ook echt alle aandacht. Ook als kleine zus slaapt krijgt ze genoeg aandacht. Ze blijft alleen haar kleine zusje pijn doen, dat is echt heel verdrietig. Ze weet echt wel dat het niet mag, als ze 's morgens wakker wordt is het eerste wat ze roept, ik ga de hele dag lief zijn!
@Dreumesmama wat heerlijk dat klein zusje zo vrolijk is hopelijk blijft dat nu eens zo. En grote zus zal wel een periode zijn veel betrekken bij klein zusje en laten meehelpen heb ik wel eens gehoord. @Ikkedus fijn dat alles goed gaat dat is alleen maar posi toch @BBtje heb jou tel. wel nog 1 dagje meid van mij krijg je een dikke vette pluim ben ook onwijs trots op je, en hoop dat ze inderdaad nog langer blijven zitten. zwaarder zal het zeker worden. Mijn schoonzus zag je buik op FB en die zei ook al wow wat een verschil. Ze is zelf ook zwanger dus ze let erg veel op andere buiken . @ll Davey is ontslagen uit het ziekenhuis hij hoeft niet meer terug te komen voor controle bij de ka hij was super tevreden over hem en vindt hem ook onwijs sterk. Hij noemde hem meteen beer wat wel grappig is want mijn vader noemt hem ook de beer van Zandvoort . Qua verkoudheid gaat het vandaag weer wat beter ik ben met al die reutemeteut gestopt behalve neusspray dan anders raakt hij wel erg verstopt maar die heb ik vandaag nog niet hoeven te gebruiken. Hopelijk gaan we weer de herstel kant op en is dit effe het laatste wat betreft ziekjes zijn. Vanmiddag ruim een uur met Davey gewandeld hij heeft heerlijk liggen slapen en ik heerlijk genoten van het mooie weer. Hoe is het met Zafira en Isa en Annemiek en Thijs? En mamavan3 hoe gaat het nu met jou/julie
Dankje meid! Vandaag was het aardig te doen, tot nu... nu is t weer vreselijk pfff! Kijk wel uit naar morgen dan mag ik in huis weer eea opbouwen, zo fijn! En morgen ga ik weer rijden voor het eerst... best spannend is ruim 6 weken geleden! Wat goed van jou kleine mannetje dat hij is ontslagen! Dat is het nieuws dat we willen horen Fijn dat zijn verkoudheid ook minder lijkt te worden! Knuffel voor jullie!
27-03-12 Controle kinderarts Wherona 28-03-12 KNO arts ivm Poliep Annemiek 29-03-12 afspraak verpleegkundige bezigbijtje 29-03-12 CB Thijs 1ste prikjes Annemiek 03-04-12 Thijs oefenen KDV Annemiek 12-04-12 officieel verlof bezigbijtje 12-04-12 Thijs oefenen KDV Annemiek 17-04-12 Eerste werkdag Annemiek 24-05-12 Uitgerekende datum bezigbijtje 23-06-12 Klein zusje 1 jaar Dreumesmama 15-09-12 Davey 1 jaar Wherona
Dreumesmama, ik heb je gevonden hoor op FB Was zeker een lekker dagje gister Wat leuk, wezen picknicken Dat gras kriebelt ook lekker Wat heerlijk dat het zo goed gaat met kleine zus En fijn dat het genieten eindelijk is kunnen beginnen! Vervelend dat grote zus jaloers is. Ik kan je helaas geen tips geven, hopelijk trekt ze nog bij. Ikkedus, het kan zeker spannend worden rondom BBtje, ik hou het ook scherp in de gaten hoor. Aangezien jij bij BBtje in de mobiel staat moet je ons wel snel op de hoogte brengen he als je iets hoort hihihihi. BBtje, als je niks kan/mag dan kan ik me voorstellen dat de dagen lang duren. En meis, morgen alweer 32 weken!!! Wow je bent er echt bijna. En ik kan maar niet genoeg zeggen hoe dapper en stoer ik je vindt!!! Wherona, fijn dat Davey niet meer bij de KA hoeft te komen en dat hij zo tevreden was. Ook fijn dat zijn verkoudheid lijkt af te nemen. Hopelijk zet dat nu eindelijk door. Heerlijk genieten is dat he... wandelen met dit weer achter de wagen Hier gaat ie lekker. Ik ben gister gestopt met de infacol. Wij dachten maar eens te kijken of hij dan nog last heeft van krampjes. Tot nu toe gaat dat goed en lijkt hij nergens last van te hebben. Wel lijkt hij wat rustiger en vrolijker. Gister ook met de VK besproken over over stappen op gewone voeding ipv HA. Bij het KDV hebben ze nl alleen gewone en dat zit inbegrepen. Als hij HA krijgt dan moeten we dat zelf leveren. Dus voorzichtige aan overstappen op gewone, door te mengen en zo steeds meer gewone en steeds minder HA. Ben benieuwd. Vandaag eigenlijk niks gedaan, vanmorgen boodschappen en vanmiddag bezoek gehad. Vanavond misschien wat rommelen en op tijd naar bed. Morgen naar de KNO arts voor mijn poliep en even langs de prenatal om de blije doos op te halen. Ben benieuwd waar ik mee verast ga worden
@Annemiek stel je der maar niet al teveel van voor hoor van de blije doos. Succes morgen bij de KNO. Zeepaardje waar ben je?? zie je ook niet meer op FB? @ll Davey had niet alleen last van zijn verkoudheid hoor. Zijn 1e tandje is vandaag doorgekomen . Inderdaad Annemiek dat wordt poetsen hihihih je bent iig snel klaar