kletsende mama's,bijna mama's en wensmama's uit het bevrucht ei 2010 topic!!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door bezigbijtje, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Hoi meiden, ik weer eens..

verder heb ik geen idee wanneer je zult bevallen ik denk zelf dat je de 37wk niet haalt. Denk ook ergens dat ik niet hoop dat je het haalt al is het goed voor je kindjes maar ik denk dat je rond die periode op bent...

De bevalling,.. de weeen zullen hetzelfde zijn.. je moet 2 kinderen eruit persen inplaats van 1. dat is het verschil. Dit gaat je lukken weet het zeker..
    Ik ben ergens bij jou wat bang.. heel raar misschien voor een flinke emotionele golf paar weken naar je bevalling.. Geen echt depressie ofzo.. maar denk dat dit een hele grote inpact op je heeft in een later stadium.. nogmaals ik hoop het niet, hoop dat je geweldig geniet van je kleintjes dalijk.. Maar omdat je zegt ''dat ik mezelf weer snel terug heb''.. ik denk dat je heel lang niet meer jezelf zult worden.. omdat je omgeving totaal veranderd.

Zeepaardje... wat een discussie he meis over de bijvoeding.. voel je je nu erg verkeerd na de hoop negatieve reacties?
    Bij mijn consultatieburo zeiden ze ook rond 5mnd je mag gewoon bijvoeden hoor.. Ik ben met lucas ook rond 4mnd begonnen, hij had geen last van darmen en dergelijke maar hij gaf er niks om... snapte het hele lepeltje eten niet.

Elize had ook behoefte aan meer, het staat niet voor niks op de potjes 4mnd.. dus begrijp de hele heisa niet zo.. als het niet voor n kind zou zijn moeten ze vanaf 6mnd adviseren de potjes.. sommige kinderen hebben genoeg aan hun fles, anderen hebben behoefte aan meer.. Elize vond het soms wel ok alleen fruit.. groente begon ik met 6mnd mee want vond ze niks.. Fruit kreeg ze heel af en toe paar lepeltjes om gewoon te wennen. Lust pim het graag? krepeert hij niet van de pijn? Hij is dan bijna 3mnd.. het is op tijd maar heb het meer gehoord. Jij bent de moeder, ik hoop dan ook dat je ziet wat het beste is voor hem, misschien huilt hij inderdaad van de pijn dan vertrouw ik je erop dat je dat ook wel ziet en er even mee stopt.

Maar om nu met zn alle erop te vlammen als een stel raketten, van o dit is slecht.. vind ik ook wel zielig voor zeepaardje eigenlijk.. maar begrijp het wel.

Annemiek.. je bent toch nog lekker een maandje thuis toch??? heerlijk.. en dan loop je alweer bijna tegen je vakantie aan.

Mamav3,, wat fijn van je te horen met iets positiefs.. het klinkt echt super fijn uit jou mond.. het is erg zwaar voor je..

Zafira, Lentiade wat houd dat in??
    Hoop dat je het gezellig hebt.. ben wel benieuwd naar een pic van isa... hihi.. heb ik jou op facebook of heb je geen facebook?

Dreumesmams wat balen van je meisje.. ik heb soms het idee dat je er alleen voorstaat.. je hebt wel een man toch?? Soms komt het op me over alsof je alleenstaande mama bent.. stomme vraag wss..;)

2. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

zafira; lentiade...wat is dat? tuincentrum ofzo?
    ik ga morgen ook ff rompers bijhalen, soms zit gewoon alles in de was...hihi

michele; tja weet je ik ben gewoon vrij makkelijk erin (misschien te makkelijk) maar vroeger werden een hoop dingen ook totaal anders gedaan en aangepakt..en als ik merk dat pim er geen last van heeft en het lekker vind...waarom dan niet?
    hij hapt netjes van het lepeltje, maar wel die plastice die andere doe ik niet...
    ben gewoon begonnen met 2/3 hapjes en smullen haha, en sem at de rest nog op ook, ik denk dat lust die niet ja hoor:p

maar hoe is het met jou dan?

hier; vandaag naar het bos geweest, speelbos, sem heeft genoten... daarna wezen wokken nog voor me verjaardag...
    heerlijk:)
    alleen nu beide boy's wakker haha, hebben saampjes de grootste lol...
    pim is sem continu aan het volgen... en schatert het dan uit, zo lief!

knuffels allemaal en fijne avond nog!

3. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Hai hai,

Voor de gene die het vroegen, lentiade was bij ons in de buurt, het is een soort voorjaarsbraderie met diverse workshops etc, was op zich wel leuk, maar had er meer van verwacht.

All, Straks met Isa terug naar de ha, want gaat niet zo goed met haar. Zelfs haar hoofd en oortjes zitten nu onder de eczeem en de krampen en diarree zijn ook weer terug. We gaan nu over op nutramigen en hopen dat dat wel de goede voeding is voor haar.

Het is zo verschrikkelijk om te zien dat ze zoveel pijn heeft en dat ze echt niet lekker in haar vel zit. Vorige week ging het echt goed, maar nu zijn we weer terug bij af. Was er al voor gewaarschuwd, dus had er wel rekening meegehouden, maar toch is het echt niet leuk.

Nu maar afwachten wat de ha straks zegt.

4. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    nou michele er wordt geen heisa van gemaakt hoor maar een baby is een baby en die heeft genoeg en behoefte aan melk.... zo vroeg al bijvoeden kan nooit goed zijn lijkt mij!... maar goed ze moet doen wat ze zelf denkt dat goed is maar wij mogen ons eigen er best over verbazen en er van schrikken toch?!

jeetje zafira je arme meisje heeft wat te verduren.....

hier lijkt de penicciline ook nog helemaal niks te doen... en dan vanmiddag ook nog is naar het cb voor zijn prikken en vanavond een werkvergadering... ik ben benieuwd of dat gaat lukken want het is mama voor en mama na!

5. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Dnise, bah meis wat vervelend dat Aiden ook nog zo blijft kwakkelen. Het is wat met de zieke kindjes op het moment zeg.

Succes vandaag iig.

Bijvoeding@ ik ga er maar niet meer op reageren, want ben het er namelijk absoluut niet mee eens. Tuurlijk moet je als moeder doen waar je je goed bij voelt, maar vind dat het nooit ten koste van je kindje mag gaan. Aangezien ze MINIMAAL 4 mnden oud moeten zijn voor bijvoeding.

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    michelle; ik zie wel hoe het gaat lopen, het komt zoals het komt en ik kan dr niks aan veranderen....

maar ik bedoel met mezelf weer kunnen zijnn meer dat de misselijkheid weg zal zijn en ik dan dus weer kan functioneren zoal het hoort... ik weet dat je lichaam en alles veranderen zal.

hoe gaat t met jou meid?

7. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Michelle aangezien Pim net 3 maanden is is het niet echt vreemd dat de meeste van ons daar van schrikken en het er niet mee eens zijn en volgens mij zijn we vrij in onze meningen. Zoals je zelf al zegt staat er op de potjes vanaf 4mnd. en niet vanaf 3mnd.

@Dnise heel veel sterkte met de prikjes heb gehoord dat deze erg pijnlijk kunnen zijn :(. en kuurtje slaat niet aan arme Aiden sterkte ermee en geef hem maar een extra dikke knuffel van mij en Davey.

@Zafira jammer dat het tegenviel. En arme Isa weer zo niet happy hopelijk werkt de andere voeding wel en kan de ha er snel iets aan doen. Vreselijk he als je ziet dat je kindje pijn/verdriet heeft en je kunt er zo weinig aan doen.

@BBtje hele goede instelling heb je maar ben ook niet anders van je gewend. Zodra die 2 eruit zijn gaan jullie met ze 4en alleen maar genieten en ben je zo je zwangerschap een beetje vergeten. Wat zal het heerlijk zijn he meis als die misselijkheid en spugen over is en dat je weer normaal kunt bewegen/zitten. Nog effe volhouden (maar dat kan je wel) en jij in een depressie???? dat zie ik niet zo snel gebeuren.

@Annemiek heo gaat het met jou en Thijs? woensdag moet je der dan toch aan geloven he zijn 1e prikjes.

@Dreumesmama hoe is het met klein zusje nog zo huilen? en grote zus is der al wat aan de parasieten gedaan?

@Ikkedus hoe gaat het met jullie nog steeds lekker zijn gangetje

@ll Davey is langzaam aan het herstellen iig geen koorts meer wel nog wat hoesten en een snotneus. Maar zijn kuur is ook nog niet afgelopen dus effe afwachten.

Hij wilt totaal niet op zijn buikje liggen he pffff maar we moeten het veel met hem oefenen ook ivm een beetje afplatting van zijn hoofdje
    en hij moet het rollen gaan leren/doen maar wat we ook proberen hij vindt der echt niets aan. Maar we blijven het volhouden als hij leert kruipen gaat hij het vast wel leuk vinden hopen we. Als jullie nog tips hebben zijn altijd welkom.

8. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Wherona, ja, morgen over 2 weken heb ik mijn eerste werkdag alweer. Ik vind het erg dubbel. Van de ene kant heb ik er heel veel zin in, weer even gewoon Annemiek zijn en lekker over onzinnige dingen kleppen met collega's en klanten. Aan de andere kant.... ik laat Thijsje nu thuis achter he, zal wel ff pittig worden die eerste dagen.
    Fijn dat Davey goed had geslapen, hopelijk vannacht weer. Hopelijk knapt hij nu echt snel op.
    Hopelijk als Davey helemaal is opgeknapt gaat hij het leuker vinden om op zijn buikje te rollen.

BBtje, dat is helemaal fijn dat je de kleertjes ook nog mooi vind. Je hebt tegenwoordig zoveel keuze en meestal vind je niet alles leuk/mooi.
    Thijs kwam gister om half 6 en vandaag om 5 uur. Dus het lijkt lanzaam de goede richting in te gaan.
    Heb je wel wat baat bij de fysio gehad?
    Ik kan me zo voorstellen dat je weer "jezelf" wilt zijn. Al is het maar om ff een flinke wandeling met Binkie te maken, of gewoon boodschappen te doen of ergens op visite te gaan. Hele normale dingen die nu niet gaan.
    Voor onze mannen is het inderdaad ook lastig, die kijken machteloos toe.

Zeepaardje, Fijn dat Sem zo geniet van het naar school gaan. Wanneer mag hij voor het echie?
    Hier helpt dat helaas niet, snacht de fiep erin en doorslapen. Daar trapt meneertje niet in. Vandaar de vroege fles al zo vroeg hahahaha.
    Klinkt als een heerlijk dagje gisteren.

Michele, helaas over 2 weken al weer werken. Was het maar over een maand hihihi.
    Hoe gaat het met jullie?

Zafira, jammer dat de Lentiade niet helemmal was wat je ervan had verwacht, klinkt wel heel vrolijk.
    Arme Isa, holelijk vinden jullie snel de juiste voeding voor haar zodat ze geen pijn meer heeft.

Dnise, arme Aiden, zo ziekjes en dan ook nog eens zijn prikjes vanmiddag...

Hier gaat het prima. Thijs is een vrolijk lachebekje. We staan op met een lach en gaan naar bed met een lach:d
    Zaterdagavond een feestje gehad en met de oppas ging het prima! Ook papa en mama hebben van het feestje genoten :d
    Gister naar mijn papa geweest met Thijs en lekker naar de kinderboerderij geweest. Erg leuk.
    Vanmorgen is mijn kroon geplaatst en verder een rustig dagje.

Morgen Thijs een ochtend oefenen en woensdag zijn eerste prikjes... spannend!!!

9. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Wherona, Onze oudste ging eens omrollen met 9 maanden! Ik zou me er niet te druk om maken hoor, hij is veel ziek geweest dat kost ook heel veel energie he!
    Gelukkig lijkt het de goede kant op te gaan

bbtje, knuf meis, was je nog naar fysio geweest?

Zafira, wat vervelend voor je meisje, hopelijk slaat de nutramigen goed aan. Knuffel maar lekker veel met haar

Annemiek, wat heerlijk dat Thijs zo'n vrolijk mannetje is. En over 2 weken alweer werken, dat is snel gegaan. Ben benieuwd hoe hij het op het kdv vind

Dnise, arme Aiden, mag hij wel prikjes nu met zijn kuur?

Ons meisje heeft gisteren weer van 19.30 tot 00.30 gehuild toen is ze van uitputting in slaap gevallen. Het probleem is dat er overdag niet veel aan de hand lijkt, ze is vrolijk en wel heel moe natuurlijk. Maar ja wat moet een ha daar evt. mee? Osteopaat zijn we ook geweest maar dat heeft helaas ook niets opgeleverd.
    Ik weet het echt niet meer, lijkt me geen sprongetje, daar geloof ik sowieso al niet zo in, ze is ook niet stil als ik haar bij me draag.

10. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    fysio afgebeld ivm spugen en mezef niet fijn voelen.
    Morgen nieuwe poging. Maar tot nu toe geen baat bij gehad..

dreumesmama; lijkt me zoo vreselijk voor klein zusje :(

11. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @BBtje ow wat balen zeg weer zo spugen :(

@Dreumesmama ze heeft het alleen in de avonduren is ze misschien bang voor donker? tsja je gaat nu echt zoeken he vindt het echt zo super vervelend voor jullie. Wat betreft rollen ja daar heb je wel gelijk in Davey is veel ziek geweest we zullen het ook zeker niet gaan forceren het moet wel leuk blijven.

@Annemiek spannend wendagje kdv

Zo ik mag bijna weer lekker naar huis naar mijn 2 mannen :D altijd leuk. Deze week heeft mijn vriend lekker een kort weekje vrijdag vrij en ik maandag vrij dus lekker met ze 3en genieten. En de week erop gaan we voor het eerst een weekendje weg heb der wel zin in hoop alleen wel dat iedereen gezond is hihi. Nou meiden fijne avond en tot spreekse

12. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    ja jammergenoeg kreeg hij ondanks zijn kuur gewoon zijn prikken :( en huilen dattie deed :( hij kroop bijna in me! zo zielig!! maar goed nu lijkt t weer goed te gaan.... hij zit lekker te spelen.....

lekker wheroon een weekendje weg! balen dat davey ook zo in de lappenmand blijft zitten.... schiet allemaal niet op

idd spannend annemiek een wendag! hoop dat t goed gaat

jeetje bbtje weer zo aan het spugen?!

zeepaardje heeft pim een oorbel? las ik dat nou op facebook?

13. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    meiden hier gaat t even echt niet meer.... :(:)

kan wel janken... heb zo'n pijn bij die plek in mijn rug. Pittenzak warm maken lijkt ook niet meer te werken dus kan amper zitten of liggen. Het doet zoveel pijn.

Daarnaast zeer regelmatig die vreselijke menstruatie rugpijn die ik altijd met mijn ongi had/heb.... en boven waar mijn buik begint een heel strak gevoel... doet echt zeer.

alsof t nog niet erg genoeg is hou ik alweer 2 dagen niks binnen maar heb ik wel mega erge honger...

zit er nu echt ff doorheen.. en ik wil zo graag voor mijn kindjes de 37-38 weken halen, maar ik kan het zelf niet, het is op :(:)

14. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    bbtje ik zou echt ff het zh bellen meis. Zo kan het toch niet.
    Ik kan wel zeggen nog even volhouden maar daar heb je geen f#ck aan. En is ook lekker makkelijk voor mij gezegd. Hele dikke knuf meis. Schrijf hier maar lekker van je af. Heb je al pcm geprobeerd of lukt dat niet met misselijkheid?

Ons meisje heeft naar alle waarschijnlijkheid mond voet en hand ziekte ik had er nog nooit van gehoord. Arm meiske kan er ook nog wel bij.

Stoere Aiden! Hopeijk heeft hij er niet teveel last van!

15. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Zo nu eesrt even een lange reactie van mij, want Isa ligt nu lekker te slapen.

Dreumesmama, een exvriendje van mij heeft dat ook gehad, had er toen ook nog nooit van gehoord. Wat ik wel weet is dat hij er echt heel veel pijn aan gehad heeft, maar dat het met medicatie met ong 2 weken over was. Welk meisje heeft het, de oudste of jongste? Heeeeeel veeeel beterschap en een hele dikke knuffel!!!!!

Dnise, bah bah bah, die ellendige prikken ook. Knuffel maar extra met mijn schoonzoon!:D. Hij krijgt namens Isa een hele dikke natte kwijl kus........sssssmmmmaaakkkkkk!!!!

BBtje, ach meisje toch....ik weet gewoon niet meer wat ik tegen je kan zeggen om je een beetje moed in te praten. Maar net als wat dreumesmama zegt...je hebt er toch geen f*ck aan. Ik zou het graag een dagje van je over willen nemen, maar dat is helaas niet mogelijk:(. Ook jij een hele dikke knuffel en een kwijlkus van Isa.

Wheroontje, Lekker een weekend weg....waar gaan jullie heen? En lekker genieten van jullie lange weekend!!

Annemiek, en zie je er tegenop tegen de oefenochtend? Thijs gaat het vast heerlijk hebben daar!

All,

Nou na een hele dag bellen en van het kastje naar de muur gestuurd te zijn heb ik uiteindelijk de juiste mensen gesproken die Isa onder behandeling nemen voor haar allergieen.

Morgen Nutramigen ophalen en meteen ermee starten. Ook is ze nu onder behandeling bij een dieetist. Helaas krijgt ze wel over een paar maanden de ..dubbelblindtest. Hiervoor moeten we 2 dagen naar het zh om in 1 van die dagen ( je weet zelf niet welke) te kijken hoe ze reageert op koemelkeiwit. Dit word dan onder medisch toezicht toegediend en kijken of er reactie ontstaat. Misschien hoeft dit niet of pas bij een half jaar, maar daar krijg ik binnenkort meer over te horen. Nu eerst 2 weken aan de Nutramigen, dan weer contact met de dieetist, daarna naar e kinderarts voor een machtiging en dan krijgen we de voeding pas vergoed. Maarja alles voor ons meisje dus het is even niet anders. Zit er dus na zo'n dag best wel een beetje doorheen.....

16. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Welke dieetist heb je Zafira? Je mag wel ff pben! Ik weet precies hoe je je voelt!

17. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Ze heet Rita Dries. Is van de Rivas en werkt in ZH in Gorinchem, maar is ook meerdere malen per maand op het CB in Leerdam

18. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    @ isa.... dankjewel lief vriendinnetje voor je natte kus!! dikke kus terug!!! ik lig lekker te slapen nu maar ik hoop dat ik niet ziek ga worden van die rotprikken want ze deden zoveel pijn!!!!! :( ik wil je niet bang maken maar ze zijn echt niet leuk gewoon!!! gelukkig duurt het voor jou nog even!! dikke kus Aiden

@zafira jeetje schat het zit jou ook niet mee met je meisje he!...
    we hebben elkaar allemaal echt gevonden in dit toppic hoor! pfff alle kindjes lijken wel wat te hebben!.... heel ernstig of minder ernstig!... wij mama's boffen maar met elkaar!

jeetje bbtje! weet ook nniet wat ik moet zeggen tegen je ! vind het zoooo vreselijk rot voor je dat je na alles wat je hebt meegemaakt je niet eens zorgeloos kan genieten!.... pfff hoop dat als de kindjes er eenmaal zijn dat je zo hard op die MOOIE WOLK neerploft en er nooit meer vanaf komt!!! want we gunnen je dat zoooooooooooooooooo

19. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    zafira, dikke knuf, rita dries is wel goed hoor! haar had ik ook bij skyler ;)
    En krijg je ook de nutramigen lipil? Het kan zijn dat Isa de voeding gaat weigeren omdat het heel bitter is, maar het hoeft niet hoor! Skyler nam het wel gelijk terwijl zijn broer echt 2 weken nodig had om er aan te wennen, hopelijk zie je snel verbetering bij je meiske en kan je saampjes genieten.

bb meis heele dikke knuf wat heb jij het dubbel zwaar! Ik heb echt met je te doen meis.

nu las ik dat klein of groot zusje hand mond en nog iets ziekte heeft wat houdt dat in want ik ken het niet?

aiden zijn prikjes gehad hopelijk is die er niet al te ziek van!

@ll skyler is ondertussen alweer 15.5 maanden oud, een bink van een gozer 86 cm en 14 kg..... en meneertje klimt al op de bank, stoelen, probeert uit de box te klimmen!! en uit zijn bed!! Doe hem in bed een slaapzak aan voor zijn veiligheid zodat die moeilijk kan klimmen, maar in de box is die zo slim dat die speelgoed gaat stapelen en dr op gaat staan of hij trekt zich zelf wel omhoog, echt dit heb ik met me oudste 2 nog nooit mee gemaakt!

Verders vanavond een bruid taart bespreking gehad en 10 augustus 2012 is me eerste bruids taart een feit :D Vind het mega leuk en spannend :D

20. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Ik weet echt wel hoe het werkt met dat bijvoeden heb 3 kids mogen krijgen, en het is ook vroeg.

Ikzelf vind als het 2x gezegt wat dat het ok is, en dat we niet met 10e op 1 iemand moet gaan zitten rammen.
    Advies is advies, en als Zeepaardje vind dat ze het ok doet. Dan is het aan haar toch?
    Het voelt een beetje als massa reacties, van '' wat doe jij nouuuuu dat is foutttttt''. Terwijl we allemaal misschien welleens een fout maken, een ander neemt hun kind in een tshirt mee naar buiten terwijl het 15graden is.. niemand is perfect. Dat was mijn punt.

Deel Deze Pagina