kletsende mama's,bijna mama's en wensmama's uit het bevrucht ei 2010 topic!!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door bezigbijtje, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Graag gedaan meis ;)

2. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik begin hier toch steeds meer te vermoeden dat wij terug moeten naar de HA voeding. Ik kan me nl niet herinneren dat Thijs daarbij ook zo veel spuude. Net kwam er zelfs zo veel uit dat ik me moest omkleden. Dadelijk om 14 uur de HA maar eens bellen en even vragen. Gelukkig lijkt hij er zelf niet zo'n last van te hebben, maar het lijkt me niet goed.

BBtje, spannend weer vrijdag! Ben benieuwd.

3. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Bedacht me dat ik beter het CB kan bellen ipv de HA, wacht nu tot ik terug gebeld word.

4. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

Ik dacht dat hij echt goed gegroeid zou zijn...
    Hij is nu 63,5 cm lang en 5665gr.

Vond dit zelf erg netjes, lange slanke baby.
    Maar het cb vond hem veel ste mager... ze wouden hem zelfs doorsturen naar het ziekenhuis om te laten onderzoeken! Maar omdat hij erg verkouden is wordt dit nu uitgesteld...

annemiek; zie hierboven:p
    zijn verjaardag was super, is ook lekker verwend en vind school zoooo leuk:)
    waarom beter cb bellen dan ha?
    ik bel nooit cb altijd gelijk ha...
    misschien proberen nutriton tegen het spugen erdoor te doen?

bb; de dag dat je de 2ling in je armen kunt houden komt steeds dichterbij:)

5. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    @Dnise jammer dat er geen andere mogelijkheden zijn in jullie eigen huisje maar misschien is woningruil wel wat voor jullie je kunt op www.woningruil.nl kijken.

@Annemiek Dat had Davey in het begin ook op het KDV ze zijn gewoon veel te nieuwsgierig maar na een paar weken ging hij wel gewoon slapen komt vanzelf wel goed hoor. Wat zei het CB

@Zeepaardje wat staat er in het blaauwe boekje dat Pim zou moeten wegen? zit op mijn werk dus kan het effe niet nakijken?

@BBtje begrijpen we hoor meid je hoeft ook niet op ons te reageren als je maar ons up to date houdt van jezelf dat vinden we wel erg belangrijk al zou het via fb zijn ook goed dan wil ik het best hier posten voor je geen probleem hoor je mag het me ook smsen als je dat makkelijker vindt.

6. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Zeepaardje, Fijn dat Sem lekker verwend is en het zo naar zijn zin heeft op school:D
    Ik heb even in mijn (Wherona hier is hij oranje hihihi) CB naar het schemaatje, maar Pim zet nog zo laag in het schemaatje als dat Thijs dat doet. Hier is er nog niks over gezegt behalve dat hij het goed doet. Raar toch he dat het zo'n verschil per CB kan uitmaken.
    Ik kijk naar de situatie of ik beter het CB of de HA kan bellen. Ik denk mbt voeding dat het CB net iets meer zal weten dan de HA, gaat het om ziekzijn zal ik weer eerder de HA bellen.

Wherona, hier slaapt Thijs al lang heel weinig overdag. Al lijkt hij vandaag juist weer zijn oude slaap ritme op te pakken. Al dacht hij nu niet meer moe te zijn en wilde in zijn bedjuh dus niet meer slapen, maar nu hangt hij in de draagzak tegen mij aan alsnog lekker door te slapen hahaha.

BBtje, idd uiteraard hoef je niet op ons te reageren, wij zijn vooral erg nieuwschierig hoe het met jouw gaat ;) Op wat voor een manier dan ook.
    Zag op FB weer een prachtige buikfoto voorbij komen :D Meis ondanks dat je je zo beroerd voelt zie je er prachtig uit!

CB heeft net terug gebeld en we stappen bij de volgende voeding weer helemaal terug naar de HA voeding. Ze vond dat Thijs echt veel te veel spuugde. We zouden met een paar dagen verschil moeten merken en over een week echt resultaat zien. Zo niet dan volgende week terug bellen.
    Ik heb zelf ook na zitten denken, ik krijg gewonen melk ook moeilijk weg. Bij mij is het nl zo dat als ik melk drink ik last krijg van veel en taaier slijm. Dus wellicht is dat voor Thijs ook het probleem.
    Ben dus benieuwd hoe het na het weekend gaat.

7. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Zeepaardje ik heb even in mijn :Dgroene:D boekje gekeken en hij zit qua lengte mooi gemiddeld, maar gewicht tegen de onderlijn aan. Snap dus dat ze hem te mager vinden. Wat is jullie dagschema nu wat betreft voeding.

Zal mijn schema even plaatsen:

7.15 150/5
    11.00 150/5
    15.00 150/5
    19.00 180/6 ( deze drinkt ze vaak niet helemaal leeg)
    23.00 150/5 ( deze drinkt ze vaak ook niet helemaal leeg)

Wij geven nu bewust bij de fles van 19.oo uur wat meer, omdat ze de laatste fles nooit leegdrinkt van vermoeidheid. Ze laat er vaak ong 20 cc van staan. Nu is haar buikje tenminste goed gevuld voor de nacht, want ze komt sóchtends vaak pas rond half 8 ( alhoewel, laatste dagen is het 6.45 haha.

Annemiek, fijn dat je eerste werkdag goed bevallen is!! En pijnlijke voetjes is gewoon weer even wennen. Lekker voetmassage aan je man vragen:D. Hier ook een kindje wat op de dag weinig slaapt, al moet ik zeggen dat het nu al 2 dagen goed gaat, dus misschien is dit het begin.

8. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Zafira, Vandaag heeft Thijs ook weer veel geslapen overdag. Dus inderdaad wellicht een fase waar ze doorheen moeten.
    En die zere voeten, ja dat duurt een paar keer werken en dan is dat ook niet meer.

Zal hier ook even ons dagschema neerzetten:

6-7 uur 150/5
    10 uur 150/5
    14 uur 150/5
    18 uur 150/5
    22 uur 180/6

Ik leek net bij de voeding van 18 uur al te merken dat het HA inderdaad beter is. Normaal al gelijk een flinke slok spugen na de fles en een enorm melk snoetje als de fles leeg is. Vaak moet ik al tussentijds schoonpoetsen. Dat was nu niet het geval. En niet tussendoor hebben schoonpoetsen en niks gespuugt na de fles. Dus wie weet. Laten we het hopen dat dit de oplossing is, dan hoeven we iig niet lang te leuren over wat wel en wat niet.

9. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Alleereerst BBtje Alweer de 35 weken gehaald echt super meid je hebt mij ingehaald jippie ben zo super trots op je! En inderdaad wat een prachtige buik heb je ondanks de ongemakken mag je daar toch echt wel trots op zijn hoor.

@Annemiek gelukkig zie je meteen verschil met de HA voeding, wie weet heeft hij hetzelfde als dat jij hebt. En heb je nog zere voetjes

@Zafira komt me bekend voor de laatste fles om 23.00 uur Davey was ook op een gegeven moment te moe om hem leeg te drinken ik ging hem dan ook iets eerder de fles geven :D

@Zeepaardje had thuis ook eens gekeken in mijn blauwe boekje (hahaha) en inderdaad hij zit wel op de onderlijn dus dat het cb dat meld is dan ook niet zo vreemd. Misschien heeft hij een te snelle stofwisseling heeft hij overdreven veel plas en poep luiers? Ik zou het aanbod naar het ziekenhuis wel aannemen voor hetzelfde geldt is der wel iets aan de hand en zo niet is dat alleen maar beter.

@ll hahaha wat een verschil en ik maar denken dat al die boekjes blauw waren hahahaha. Zo laatste dagje werken en dan lekker een weekendje weg. Vannacht eindelijk weer effe kunnen doorslapen heerlijk hoor als Davey op het kdv is geweest dan is hij altijd zo moe dan slaapt ie wel door :p. Hopelijk vannacht ook dan heb ik wel weer effe genoeg energie voor de aankomende nachten.

ow enne ik kan wel mijn (Davey) schema plaatsen maar denk dat jullie daar niet zoveel aan hebben hahaha maar voor de nieuwsgierige onder ons

7.00 uur fles 180/6
    10.30 uur fruithap
    12.00 uur fles 180/6
    16.00 uur fles 180/6
    18.00 uur groente hap en soms een toetje
    20.00 uur pap 180/6

De fles van 12.00 komt dadelijk te vervallen omdat hij dan een broodje krijgt (maar durf geen brood te geven hahahahah)

10. Zeepaardje

heej meiden

hier ook blauw boekje

07.30u fles 180 cc water (alle flessen ook nog 3 scheppen bambix)
    10.00u beetje fruit
    12.00u fles 180cc water
    17.45u groentehap met fles 150cc water
    20.15u fles 180 cc water

vorige week bij de KA geweest, was niks aan de hand...(maar dar hebben ze natuurlijk ook niet op gelet;))
    2wk terug bij de ha... vond hem er ook goed uitzien...

22mei moeten we weer naar het cb, dan anders verwijzing zkh...

plasluiers zijn goed, 3x op een dag poepluier, lijkt moe ook goed...

annemiek; merk dat pim ook erg last krijgt altijd van slijm na melk...vooral nu hij verkouden is

zafira; goed schema:)

=sorry moet om 12u op school zijn overblijven...
    dus gauw weer vandoor

15.20 echo in zkh kijken of alles schoon is, spannend!

knuffels

11. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Zeepaardje, ik zou hem 's avonds nog een fles extra geven. Ik persoonljk vind 3 flessen echt te weinig op zijn leeftijd! En anders overdag ipv 1x 180, 2x 150?

Wherona, waarom geen brood? Dat soppen ze wel weg hoor! Lekker weekendje weg. Waar gaan jullie naar toe

Annemiek, het gewone leven weer begonnen! Werk je nu 4 dagen?

Bbtje, wat doe je het goed meis! Het kan nu echt niet meer lang duren

12. Zeepaardje

nou net me laatste echo gehad, omdat ik zo lang bleef vloeien...
    alles is schoon, alleen me baarmoeder lag gekanteld...en ze konden me eierstokken niet vinden;) whahah nou die moeten er toch echt wel ergens zitten;)

13. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Even in 2x voor mijj telefoon weer raar doet ;)

Dnise, moeilijk meid. Kan je geen tips geven helaas. Hoe gaat het met de waterpokken?

Hier gaat alles zn gangetje. Klein zusje is zo'n schatje, echt een heel rustig meisje.
    Grote zus is steeds meer gewend aan haar kleine zusje. Af en toe nog wel wat negatieve aandacht vragen maar het gaat steeds beter.

14. Zeepaardje

dreumesmama; kan hem dan geen fles meer geven, meneer slaapt dan en vast ook!
    en hij krijgt ook 4 flessen 3 van 180 1 van 150
    alles met bambix en groente (heel potje) en fruit (1stuk met liga)

15. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Zeepaardje, kan je hem tussen 12.00 en 18.00 niet nog iets geven en dan de laatste fles opschuiven naar ong 21.00. Lijkt me dat hij in de middag ook nog iets nodig heeft qua eten/ fles.

16. Zeepaardje

na fles van 12u gaat hij slapen tot 17.30u ...
    dan fles en groente...

18-20u zwemmen en dan heeft hij onwijs trek en is moe...dus als we thuis zijn gelijk fles en naar bed...

dreumesmama; fijn dat het met de meiden goed gaat!

bb; applaus 35weken!

all; knuffels fijne avond, ga zo naar me paps is jarig:)

17. Zeepaardje

18. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    bedankt voor het meedenken allemaal :D
    zal gewoon geduld moeten hebben! hahaha dus zal me kakkie op moeten houden! :p

waterpokken zijn al aardig aan het indrogen!... ze zien er ook allemaal erg netjes uit! dus geen ontstoken pokkies!
    en hij lijkt er geen last van te hebben dus dat is ook wel erg fijn!...

bbtje wat heb je toch een prachtige buik! k hoop dat t goed met je gaat....

zeepaardje wat sneu dat je kleine man niet goed lijkt te groeien!
    erg vervelend lijkt me dat! maar doe jij in elke fles 180 water 6 scheppies melkpoeder en nog is 3 scheppies bambix...????? dan zou je toch zeggen dat hij groeid!! en slaapt tie echt van 12 tot 17:30 :O wowww das echt super lang!!!!

hier een groen boekje hoor! hahahaha dacht dat ze overal groen waren! hahaha zo hoor je nog is wat!

en je eierstokken kwijt?? whahahahah das weer is wat anders!

3 flessen vind ik ook heeeeel erg weinig hoor! aiden kreeg er zekr nog 5 op die leeftijd!... en lijkt me echt wel dat je hem wakker kan krijgen!... ik zou wel ingaan op het verzoek voor ziekenhuis... wieweet is er idd iets anders aan de hand!
    fijne verjaardag!

ik ga lekker bankhangen! morgen weer een dag werken en dan lekker weekend!!!!
    volgende week ga ik beginnen met onze meubels opschuren... ze zijn nu koloniaal en wil ze licht hebben! vind onze meubels nog zooo leuk dus wil ze niet weg doen maaR wil ze wel lichter hebben dus met behulp van mijn paps de schilder! ga ik ze schuren en beitsen! dus ik hoop dat mooi wordt! heb er helemaal zin in!!

19. Zeepaardje

dnise; ja elke fles 3 scheppen bambix er extra bij en ook nog eens de vanile waar meer in zit...
    12u fles dan slapen rond 13.15u
    tot 17.30...

hier zijn alle cb boekjes sinds 2008 blauw ervoor groen:)

hijk krijgt 4 flesssen hoor, 3x 180 1x 150 smorgens fruit en liga door elkaar en met avond eten groente...

s6 met schuren:)

20. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    Zeepaardje... als ik mn mening ook even mag proberen te geven..

van 12 tot 17.30 slapen vind ik eigenlijk niet echt normaal... en dat hij dan van 21u weer tot sochtends slaapt is niet echt ok...
    dat hij vanaf 21u slaapt snap ik wel... maar overdag ook 6u aan de stuk lijkt me echt veel te veel..

Ik zou dus zeggen tussen 12 en half 6 nog een fles, en met zn avondeten doe jij daar n fles melk bij van 150cc? Of doe je daar een fles water bij... want ik lees namelijk water en daar zit natuurlijk niks in.. En ik denk dat hij ook nog niet een hele pot groente weg eet..
    Hij is 3mnd.. hij heeft minstens nog wel 5 flessen nodig, en wat bijvoeding erbij kan... maar ik denk zelf dat die nog niet echt als een hele voeding gerekend mogen worden.. Maar ja... ik probeer ook maar in mijn ritme te kijken hoe ik het deed. misschien heb je er wat aan.

Deel Deze Pagina