kletsende mama's,bijna mama's en wensmama's uit het bevrucht ei 2010 topic!!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door bezigbijtje, 20 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland

Fijn dat je weer iets wijzer bent, en het klinkt als een fijn gesprek, was het dat ook lieverd?:)

Fijn dat je nu verder kunt, en weer zwanger mag raken gewoon. Wel moeilijk denk ik dat het nog zo een lange nasleep heeft.

Knuffel voor lieve jij!

2. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    BBtje,ja het was op zich wel een fijn gesprek. Die nasleep, ja dat kan echt nog maanden duren. Ik vind het wel een moeilijk idee dat wij gewoon een vergrote kans hebben dat het nog een keer gebeurd. Had gehoopt dat ze zouden zeggen dat dit maar een eenmalig iets was, maar ergens wist ik ook wel dat dat niet zo zou zijn. De onbevangen zwangerschap zullen wij helaas nooit meer meemaken. Angst zal zo erg overheersen. Maargoed ik moet van mezelf positief blijven denken dus ga dat ook doen!!!!

3. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Lieverd, je word zo goed ondercontrole gehouden dan ik denk dat je na de 20wkn echt wel beetje kunt gaan genieten en het los kunt laten, maar snap indd heel goed dat het (zeker) daarvoor heeel spannend voor jullie zal zijn!

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook denk dat ik niet "rustig" zwanger kan zijn als het eindelijk eens raak mag zijn. want stel dat het misgaat kan het zomaar weeeerrrr zo lang duren... pfff:(

knuffel voor ons allebei:D

4. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Jah knuffel voor ons allebei:D
    En voor annemiek ook:D

Annemiek, jij gaat ook al richting nod toch? Wat denk je er zelf van deze ronde?

5. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

@zafira; wat fijn dat je nu weer wat meer weet zeg en als je weer zwanger bent extra controle, gerust gevoel moet je dat wel geven denk ik...knuf

@rest; knuffel en slaap lekker

6. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    hey meiden,

zafira,, wat een uitslag joh.. maar ergens wel fijn dat je eindelijk eens een uitleg hebt gehad. wel ontzettend gaaf dat voor jullie nu groen licht is!! en idd een gehele onbezorgde zwangerschap zal niet meer lukken maar zoals bb zegt,.. je word zo goed onder controle gehouden dat ze echt wel zien of het ok is met 20wk en ervoor!

ikkedus wat gaaf van de overeenkomsten met het horoscoop allemaal. zo leuk joh!

annemiek idd waar is je nod ergens nu?

dnise ik heb een safety 1st wagen. kan maxi cosi op, reiswieg, en wandelwagen inzet. het is gemakkelijk met kliksysteem. beetje als de quinny buzz maar dan de goedkopere versie. hij is klein en compact en de prijs is 180. er zit alles op en aan. stuurt makkelijk en hier bevalt hij goed. zonder enkele problemen.
    wat balen van je hoofdpijn.. drink je genoeg? ik heb dr ook last van namelijk. enkeld iedere keer aan 1 kant gedeeltelijk..

bah hier nu al een rotweek en hij is nog geeneens op de helft.
    gister bleek oren v lars niet ok te zijn.
    naar longarts geweest krijg ik 3 onderzoeken. longfuntie, dan allergietesten op mn arm, en allergie test op mn longen. in n kleine cabine en dan krijg ik in mn longen n allergische stof toegediend en dan ist t kijken hoelang ik t volhoud tot ik zo benauwd ben en niet meer kan. vind t ammel wel akelig. weer bloed prikken.. maar moest ik ammel nog uitstellen omdat ik pas prednison heb gehad.. dan zijn de waardes niet betrouwbaar. vind t ammel wel spannend. en in juni dus 3x terug. ik heb zelf 2 honden eentje v 7 en van 5.. hopelijk hoeven ze niet weg. dan zou ik daar kapot van zijn wel..

met lars vandaag naar kno arts geweest. hij word 6 juni al geopereerd aan oren doorprikken, en neusamandelen.. ze gaan eerst doorprikken zodat het evt vuil en vocht eruit kan. word zijn gehoor na 6wk niet beter. krijgt hij alsnog buisjes. jakkes.
    30 mei krijgt hij n uitleg van wat er precies gaat gebeuren. hij wist vantevoren al t een en t ander omdat ik dit grotendeels al had verwacht. ik begin geestelijk wat op te raken zo. nu 3 keer op en neer.

dan za is lars jarig,28mei vrijgezellenfeest, 1 juni trouwen mn schoonbroer en zus,5juni doop elize, 6 juni operatie,7juni eerste longonderzoek, 11juni familieweekend, 14 juni 2e onderzoek,15 juni ries zn onderzoek in zh. 19 juni man jarig. vaderdag nog. ik word echt helemaal crazy dit dan nog buiten mn werk en andere afspraken.. bah

7. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Jeetje Michelle, das een heftige tijd voor de boeg, en arm mannetje, oren doorprikken, dat hebben ze bij mij vroeger ook gedaan, nadat ze een oor hadden gehad hebben ze me eerst moeten vangen voor ze het andere oor konden doen. En toen hebben ze me met 4 man vast moeten houden. Hopelijk heeft Lars er niet zo'n last van. MAar het had bij mij wel geholpen. Sterkte en een dikke knuf voor jullie allemaal!

Wolfje spannend, nog 1 nachtje slapen!!!!!

Zafira, eindelijk duidelijkheid, al was het natuurlijk niet wat je wilde horen. Gelukkig gaan ze je bij een volgende zwangerschap goed in de gaten houden. En dat niet onbevangen kunnen genieten van een volgende zwangerschap ken ik helaas maar al te goed. Maar we slaan ons er samen wel doorheen! Dikke knuf!

Bbtje, ik kan je wel begrijpen, dat je nu ook het gevoel heb niet onbevangen tgenieten van een zwangerschap, maar knoop vooral goed in je oren dat het nog altijd vaker goed gaat dan fout (misschien moet ik daar zelf ook even goed naar luisteren), dus ik hoop echt voor je dat je gewoon heerlijk kunt gaan genieten als het eenmaal zo ver is.
    Spannend, je ventje bezig om voor zichzelf te beginnen... mijn mannetje werkt ook voor zichzelf (deed hij al toen ik hem leerde kennen) Dat is ook de reden dat ik nog altijd fulltime werk en zal blijven werken (fulltime bij ons is 35 uur en ik mag in mijn functie nog zakken naar 32 uur) Dus ik ben bij ons de kostwinnaar en de stabiele factor. Maar we zijn wel beide blij met ons werk en dat is zeker ook heel erg belangrijk!

Wherona, erg he hoe sommige mensen hun kinderen noemen, maar ja... smaken verschillen... en eigenlijk gelukkig maar.
    Hoe gaat het met je? 17 weken al weer ... jeetje wat ga je hard!!!

Dnise, mijn nichtje wilde niet met haar gezicht naar de kant van diegene die duwde.. ik vond dat flink balen, had dat wel erg gezellig gevonden, zij wilde altijd voor zich uit kijken hahaha.
    Hoe gaat het met je mannetje?

Ikkedus, wat bijzonder van die horoscopen. Ik heb me er nooit in verdiept, maar vind het wel altijd een interressant iets.

Hopelijk heb ik nu niet iemand gemist.

Hier inderdaad bijna nod... as zondag. Maar er is nog niets wat erop wijst dat hij weg gaat blijven. Zou wel bijzonder zijn als ik deze ronde zwanger zou raken en het goed zou gaan... eitje op moederdag (ook enige keer geklust), 20 weken op onze trouwdag en uitgerekend 1 dag voor mijn verjaardag. Maar nog geen enkel teken dat ik zwanger zou zijn... dus we wachten verder geduldig af...

Met het huis schiet het lekker op. We zijn nu eigenlijk aan het wachten tot de stucadoor zijn werk gaat doen. En de huur is per 11 juli opgezegt.
    Ik ben momenteel wat extra vrij om vast spullen uit te zoeken en in te pakken en weg te gooien.

Zo nu duik ik zo lekker mijn bedjuh in...

Dikke knuf voor jullie allemaal lieverds!

8. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Zafira fijn dat je nu in ieder geval weet hoe en wat en dat jullie nu door kunnen gaan voor een nieuwe poging. Kan me inderdaad wel voorstellen dat je als je opnieuw zwanger bent niet durft te genieten, maar gelukkig wordt je dan zo onder controle gehouden dat ze het dan beter in de gaten kunnen houden. Ik hoop dat jullie weer snel in verwachting raken en dat het een gezond kindje zal zijn.

Annemiek ook van jouw begrijp ik volkomen dat je van een zwangerschap niet durft te genieten vindt je het gek na zoveel miskramen, je kunt je gevoel dan ook niet uitschakelen en bij iedere nieuwe zwangerschap zal die angst wel bij jullie overheersen denk ik. Maar ook voor jou hoop ik dat het snel eens raak mag zijn en dat het blijft zitten meid, want ondertussen wachten jullie der ook al (veel) te lang op. Hopelijk komt de stucadoor snel, dan ziet het er al heel anders uit he dan die kale muren lijkt het meer "af". Alhouwel een eigen woning nooit af is :p.

9. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Michelle ik had een hele tekst voor je geschreven en poef internet effe eruit :x ik ga het niet weer allemaal op schrijven want was best veel, waar mijn verhaal op neer kwam is dat je moet proberen om naar de leuke dagen die je te wachten staan moet kijken en niet zo naar de negatieve dingen, dit zal voor je geestelijke toestand beter zijn. En dan kan je het allemaal veel beter aan. Focus je meer op de leuke dingen en minder op de nare. dikke knuf

10. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Jeetje michelle, druk druk druk en dan tussendoor al die vervelende berichten en onderzoeken zo:( Dikke knuffel lieverd!

Annemiek, nou het is wel zo dat mijn schat echt de ksot winner moet blijven/zijn, dus dat vind ik spannend. EN dat zal hij zeker ook na het opstart ja weer zijn/kunnen zijn. Want er is werk zat in die branch en zal er ook altijd blijven. Ik denk eerder dat hij namelijk MEER als 40uur in de week zal werken dan minder. Maar gewoon het onstabiele en onzekere vind ik erg benauwend. Als ik er aan denk heb ik echt kriebels hoor:) Als we dat eerste jaar maar door zijn... al denken hun/zeggen ze het eertse half jaar zeker al werk te hebben door die 2 grote bedrijven... maar jah we hebben binnekort met hem en zijn vriendin en mij en mijn vriend erbij een gesprek. Dan hoor ik meer hoe en wat.... mijn vriend is niet zo'n prater;)
    (ach als die maar 1500 min. binnen brengt per maand haha!)

Lekker dat je wat vrij hebt om dat soort dingentjes te doen! Is ook leuk werkje!:D

@rest... ik weet t even niet meer:)

11. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Hai lieverds,

Pffff ik heb het toch erg moeilijk met de uitslag van het onderzoek. Ik wist ergens wel dat deze uitslag erin zat maar nu het echt bevestigd is zakt de moed me echt in de schoenen. Zelfs als ik opnieuw zwanger mag raken en met al die extra onderzoeken komen we als het weer mis blijkt te zijn weer voor een onmenselijke keuze.
    Mijn hoop op een gezond kindje is momenteel even helemaal weg. Ik weet gewoon even niet meer zo goed wat ik nu moet doen. Ik wil onze kinderwens absoluut niet opgeven, maar het idee dat ik dit allemaal nog een keer door moet maken, echt dat kan ik echt niet aan. Maar wat moet ik dan........ik heb alleen kans op een gezond kindje als we het toch nog een keer proberen. Met alle risico's die we lopen. Het is zo moeilijk.

Daarom wil ik graag weten wat jullie in onze plaats zouden doen. Ik heb er ook een topic over geopend bij zwanger worden. Titel verhoogd risico. Puur om te kijken wat andere mensen zouden doen. Niet dat we daar onze beslissing op gaan baseren, want we weten gewoon dat we het opnieuw proberen, maar wil gewoon weten hoe andere er tegenover staan.

12. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Sorry voor de verwaarlozing meiden! Denk veel aan jullie hoor.

Wil Zafira even een dikke knuffel geven. Aan de ene kant fijn dat jullie de uitslag hebben, maar onbezorgd zwanger worden zit er niet in, dat snap ik heel goed.

Hier vandaag naar de vk geweest, kindje ligt in stuit. Morgen afspraak bij gyn voor echo ivm stuit en groeiecho. En dan kijken wat de mogelijkheden zijn. Blegh, ik mag het misschien niet zeggen maar ik ben er wel klaar mee. Laat dat kindje maar komen.

13. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Hele dikke knuf meis!!!
    Ik kan me enorm voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt.
    En ik kan me je twijfel ook zeker wel voorstellen.
    En wat ik zou doen.... ik durf er niks van te zeggen.
    Ik roep telkens na iedere miskraam dat ik dat verdriet niet nog een keer kan dragen, maar toch kan ik dat iedere keer weer. En ik neem steeds weer het risico, hoewel bij mij momenteel steeds vaker de vraag komt of het ons wel gaat lukken.
    Ik denk dat ik het in jou situatie nog 1 keer zou gaan proberen, gaat het weer mis zou ik proberen het een plekje te geven en het daarbij te laten, vooral door die onmenselijke keuze die je moet maken. Maar of ik het ook echt zou doen als het moment daar is weet ik niet. Maar er is nog steeds 75 % kans dat dat het goed gaat he meis!
    Succes meis!

14. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    Lieve Zafir

Ik snap je gevoel wel, het is ook erg moeilijk en dat zal het ook wel blijven. Ik zal meteen zeggen nog een keer proberen maar dat is inderdaad wel makkelijk gezegd want ik weet niet hoe het is om zoiets te hebben meegemaakt. Kan me erg goed indenken dat je het niet nog een keer wilt meemaken want zoiets lijkt me echt vreselijk. Nu ikzelf zwanger ben kan ik me der iets meer van voorstellen hoe zo een bericht aan zal komen. En ja je kan ook erg makkelijk zeg "ach meid je staat dan volledig onder controle" maar ja dat neemt het risico ook niet weg en je gevoel/angst al helemaal niet. oef meid vindt het heel erg moeilijk om je hierin te kunnen adviseren. Als ik het al moeilijk vindt lijkt het me voor jullie vele male moeilijker.

Hoe staat je man hier eigenlijk tegenover?

15. Zeepaardje

@zafira het is en blijft moeilijk... volg jullie gevoel... en echt ik duim zooo dat het een gezond kindje zal zijn met een volgende zwangerschap.. mochten jullie het nou echt niet aandurven praat met elkaar dan eens over adoptie oid.... kijken hoe jullie daar tegenover staan?
    knuffel

@dreumesmama; hopelijk draait de kleine snel nog uit zichzelf!

@michele; drukke week meid!

@annemiek; fijn dat het met jullie huis lekker opschiet, duimen blijven draaien hoor:)

@rest; hier stik ik nu echt van de zenuwen, bleh

16. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    zafira ik ben het wel eens met mn voorganger die haar antw gaf..annemiek. ik zou het ook nog eens proberen.. en idd er is een kans. hier in de straat een vriendin van me stond voor dezelfde onmogelijke keuze haast toen ze 23wk zwanger was. het kindjes was met organen niet gezond genoeg om te overleven. ook met chromosoonafwijkingen. en heeft de zwangerschap ook afgebroken met 23wk. inmiddels raakte ze 3mnd later weer zwanger van haar manneke die nu inmiddels 3wk oud is en kern gezond.. ook zou kan het gaan.. het kan idd ook de andere kant op gaan.. maar het leven is risico's nemen elke dag weer opnieuw.. en dan is aan jullie gaan jullie het risico aan of niet..

wherona positief denken lukt wel. maar als je 3x in de week op en neer naar zh moet met iedereen hier kun je niet meteen zeggen van ok. op naar t volgende. heeft ff denkgebeuren en verwerking nodig.

dreumesmama bah in stuit das best wel minder.. hoop dat ze in t zh je kunnen helpen.

net belastingdienst gebeld we kregen nog geld terug over de afg jaren 2004tm2009. en over 2010 zoals de meesten.
    komt totaal op 4400. en te horen gekregen dat de dagtekening 20mei is.. dus kans dat we overmorgen weer wat geld rijker zijn.. wel fijn ff.

verder ff niks.. ben beetje leeg met werk etc. en zorgen.. kan weer verder. idd leuke dingen ook voor de boeg

17. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Dreumesmama, voor jou ook een hele dikke knuf, jeetje zeg nu weer een stuip, het gaat je niet allemaal makkelijk af he deze zwangerschap! Sterkte!

Michele, ook voor jou nogmaals een hele dikke knuf!!!

18. Zeepaardje

michele altijd fijn financiele meevaller:D

19. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Grrr net echt een mega tekst naar iedereen getypt en nu is tie weg.

Ik ga het even opnieuw proberen, maar nu in etappes

20. zafira

zafira Fanatiek lid

18 feb 2010
    1.962
    127
    63
    zuid holland
    Wolf, wat betreft adoptie daar staan we positief in, maar of dat ooit gaat lukken is een grote vraag. Mega lange wachtlijsten, screenings, cursussen en financieel echt de genade klap. Kost namelijk ongeveer 20000euro. De kans dat ze een kindje voor je hebben van rond de 7 jaar is ook heel groot en ik weet eerlijk gezegt niet of we dat willen. We kunnen er dan niet in groeien en het kind heeft dan toch al een flinke rugzak. Maargoed we sluiten niks uit.

Deel Deze Pagina