Hallo allemaal, bij vragen val ik toch altijd weer terug op dit forum Weet iemand een leuke kletsgroep voor 1 kind-ouders? Bv een forum of een fb-groep? Al een tijdje op zoek maar kan niet zoveel vinden, hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Wat zoek je precies? Ik ben beheerder van de groep Dreumestalk op Facebook, maar dat is op alle ouders gericht. Er zijn daar meerdere ouders met 1 kind, maar ook ouders met 4 kinderen, eigenlijk van alles wat. Ik volg even, want misschien heeft iemand een goede aanrader
Ik lees mee... Wij hebben ook 1 kindje en het blijft er bij 1tje. Voel mij soms een zeur omdat ik miep over onze zoon en dan krijg ik antwoord of reactie van iemand met 3 kinderen.... dan denk ik al snel dat ik niet moet zeuren want meer kind ouders hebben het zwaarder.
Nee hoor. Ligt ook aan de kinderen. Een vriendin van mij heeft er 3 en de oudste van 8 let altijd op de jongste 2 (3,5 en 1,5) dus soms is meer kinderen zwaarder, maar soms ook juist makkelijker
Ik heb ook geen Facebook lekker rustig haha. Wij zijn ook trotse ouders van 1 kind en dat blijft ook zo. Ik lees ook even mee.
Ik heb ook 1 zoontje, hij wordt bijna 5. Helaas geen vrijwillige keuze dat hij enig kind is. Ik lees ook even mee...
Jeetje! Meer moeders zonder FB! Ik weet ook niet of 1 kind per definitie rustiger is hoor! Meer kindjes kunnen elkaar soms ook vermaken! Mijn dochter wil toch altijd erg graag dat ik met haar speel. Samen toren bouwen, kopjes thee uit haar keuken drinken, samen puzzelen, boekje lezen.. Spelen jullie kindjes goed zelf?
Mijn dochter speelt eigenlijk altijd zelf. En kan dat ook heel goed. Ze heeft veel fantasie en kan zich prima alleen vermaken. Als we ergens op bezoek zijn, waar kindjes spelen, gaat ze vaak ook alleen zitten spelen.
Dl zet altijd stoeltjes bij voor al haar knuffels, ik hoef meestal geen thee te komen drinken Er was trouwens een tijdje dat ze zelf een zusje wilde (had ze bij anderen gezien) maar sinds ze doorheeft dat er ook nadelen aan kunnen zitten (kleine zusjes die je spullen kapot maken bijvoorbeeld) is ze wel weer tevreden.
Ik denk de een na laatste. Hier nog zo'n eentje zonder fb-account. Ik heb ook een kind, maar wil graag nog een. Maar weet niet of dat nog gaat komen. Of telt dat niet?
Met vlagen. Ik moet d'r eigenlijk wel beetje op weg helpen. Maar dat vind ik niet erg, hoort erbij. Ik kan wel gewoon even opruimen, schoonmaken of strijken ofzo, dus dat is wel fijn.
Onze uk kan alleen spelen maar speelt veel liever samen. Onze uk is echt een gezelschapsbeestje maar mag ik niet over klagen want ik was/ben ook zo. Als ik opruim en schoonmaak helpt hij mee of speelt gezellig. Kunnen we hier niet ergens een clubje maken? Lijkt me wel gezellig sommige lijken niet te begrijpen dat 1 uk net zo druk/enthousiast kan zijn en dat het voelt als 3. Gelukkig is het een lief mannetje van bijna 3