zindelijk

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Stamper1988, Feb 27, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stamper1988

Nov 2, 2016
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    onze zoon van 3 wilt sinds afgelopen oktober geen luier meer om. dit gaat vaak heel goed thuis en als wij een dagje weggaan heeft hij ook geen ongelukje.

maar op het kdv is het af en toe dweilen met de kraan open. Vandaag 3 ongelukjes. al vaker met kdv erover gesproken, hun reactie is vaak geirriteerd. Dat hij het eerst thuis moet zijn. Maar thuis gaat het goed max 1 ongelukje.

op dagen zoals vandaag ben ik geneigd om hem op het kdv weer een luier te geven, maar ben bang dat hij dan thuis ook een terugval krijgt.

wie heeft er tips. Wij zijn al bezig met stickers plakken

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Lastig! Vind het ook raar dat ze geirriteerd reageren eerlijk gezegd.
    Mijn zoon is in december 3 geworden en nog steeds niet zindelijk. Ik ben al sinds de zomervakantie aan het oefenen. Het gaat al beter, vandaag was hij de hele dag droog en hij kan het ook een paar uur ophouxen. Maar ik ben degene die hem moet zeggen kom we gaan even plassen.
    misschien vind hij het een beetje eng om het daar aan te geven? Of is hij zo druk met andere dingen waardoor hij het vergeet.
    Willen de leidsters anders zelf niet afentoe aan je zoon vragen of hij naar de wc moet? Ik snap wel dat hij niet het enige kindje is, en dat zindelijkheidstraining taak voor de ouders is. Maar naar mijn mening kunnen ze wel een beetje helpen, anders verschonen ze een luier dat kost toch ook tijd.

3. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Wat vervelend dat het kdv zo reageert, zij zijn er toch ook om dit te stimuleren? Misschien moeten ze hem vaker vragen of hij moet plassen zodst hij eraan denkt. Peuters zijn soms zo druk aan het spelen, dat ze het plassen of poepen wel eens kunnen vergeten. Misschien kun je dit aangeven aan kdv, maar moeten zij eigenlijk toch wel weten. Ik zou geen luier naar kdv aandoen als het thuis goed gaat. Want dan raakt die verward straks. Hopelijk werken ze toch wat mee en is hij snel zindelijk.

4. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,292
    10,262
    113
    Ze hebben toch wel plasronde? Uk zit op de peuterspeelzaal en gaat mee met de plasronde ook al is hij nog niet zindelijk.
    Hij mag ook zelf naar de wc gaan.doet hij nog niet. Hij moet nog 3 worden en wanneer het mooier weer is gaan we een poging doen.

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

Nov 1, 2016
    2,082
    320
    83
    Female
    ik zou geneigd zijn te denken dat hij daar teveel afgeleid is of teveel spanning heeft.

Wat doen zij om ongelukjes te voorkomen?

6. Stamper1988

Nov 2, 2016
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    ik weet dat het een taak van ons als ouders is en ben er ook thuis mee begonnen. Ik heb het gevoel bij sommige leidsters dat het inderdaad te veel moeite kost. de laatste tijd plast hij dan ook als hij naar de wc loopt. een teken van te laat doorhebben en te veel in zijn spel zitten. ook gezegd dat ze hem er aan moeten herinneren en krijg wel te horen maar dat doen wij maar als hij nee zegt dan gaan wij niet verder. als hij in zijn spel zit zou ik ook nee zeggen 😂

ophouden kan hij heel goed. in de auto met lange ritten heeft hij ook geen luier meer om en een dagje weg heeft hij ook geen pngelukken. jongens van 3 af en toe niet te volgen

Share This Page