@K1986: nee geen idee heb zelf nog geen gesprek oid gehad van de KV die maak ik rond de 14/16 weken na mijn tweede afspraak bij de VK. @MiRowSu: Muurvast klinkt helemaal goed. Maar wat rot dat ze niet aankomt. Ik hoop voor je dat je de 40 (en +) gaat halen zodat ze gewoon lekker meteen mee naar huis kan
@mirowsu, oh jeetje spannend zeg! Hoop dat de kleine nog tot week 37 blijft zitten, dan mag ze wel mee naar huis toch? Of moet ze dan ook nog blijven omdat ze dan natuurlijk ook niet zo heel groot zal zijn? En hoe is het met babyhope??? al een baby geboren of nog niet?
nou ik bereken zo dat ze nu in 3 weken tijd ongeveer 600 gram is aangekomen, dus 200 ongeveer per week. nu op de 1900 over 2 weken miss dan op 2300 dus net te klein met 37 weken. dus hoop cker tot 38 weken dan zit ze op een schatting van 2600... ik ga gewoon nog cker rustig aan doen tot aan de 37 a 38 weken.. maja kan goed zijn (wat ik hoop) dat al;s ik over 2 weken een groei echo krijg dat ze gewoon lekker veel is aangekomen
@mirowsu: spannend voor je! Hopelijk blijft je kleine meid nog even zitten zodat ze inderdaad lekker mee naar huis kan na de bevalling! @Inya: welkom en leuk dat je mee gaat kletsen!! @K1986: ik heb mijn kraamzorg wel al aangevraagd, dat schijnt al vroeg te moeten? Ze hebben me gegarandeerd dat ze bij 7 maanden zwangerschap zelf een afspraak maken met mij. Dus ben benieuwd! denk trouwens dat ik vandaag voor het eerst de beeb heb gevoeld maar ik weet het niet zeker
@Heppiedepeppie: fijn dat je baby al kan voelen. Hier heeft de vk ook aangeraden om zo vroeg mogelijk te bellen voor kraamzorg. Het liefste voor de 16e week. Volgende week dus bellen. A.s. vrijdag eerste echo.
Oke dus minimaal tot 38 weken of gewoon nu nog even flink aankomen Ben benieuwd hoor wanneer je kleine meid komt!
pff haai meiden,, ik ga lekker mijn bedje opzoeken voel me al de hele dag neit zo prettig.. erge druk onder in de vagina (voel haar ook echt bewegen erin) en kan haast neit opstaan of normaal lopen het trekt zo in mijn onderbuik krijg er echt buikpijn van.. ik hoop dat ik vanavond fatsoenlijk slaap.. en... van de ene kant begin ik ook nog al zenuwachtig te worden,,, ik hoop dat ze tot de 38 weken blijft zitten maa raar heel raar ik ben echt bang dat ze eerder komt wat ik dus nu op dit moment helemaal niet wil.. soms lijkt echt net of mijn lichaam verteld dat het binnenkort geberut raar he? hebben meerdere dit? ik wil nog niet ze is nog te ienieminie.. 38 weken vanaf daar is goed tog...
hallo allemaal!!! volgens mij ben ik vanmorgen mijn slijmprop verloren!!! gisteravond en vannacht wat lichte krampjes gehad. Maar of dat iets betekend weet ik niet, ikk weet soms niet wat ik voel haha...of het nou bandenpijn was of in deze fase indalen..voor mijn gevoel is bijna alles hetzelfde. het hoeft natuurlijk niks te betekenen, en ga mezelf ook niet gek maken! maar vind het wel spannend! bij de 1 kan het zo beginnen, bij de ander nog wel weken duren. dus ik ben benieuwd! vrouwen die al eerder zijn bevallen, hoe hebben jullie dit ervaren??? babyhope is aan het bevallen zeker? hihi @mirowsu! ik hoop voor je dat de laatste loodjes snel gaan voor je, en dat je kleine meid nog flink gaat groeien!! de vk had mij er helemaal niet op gewezen om zo vroeg kraamzorg te regelen, dus ik heb dat allemaal 3 weken pas gedaan. heb er verder ook helemaal niet bij nagedacht..maar heb zometeen dus mijn intake hoe gaat het met de rest verder?
Hier flink last van mijn darmen en verschrikkelijk moe. Ben niet vooruit te branden en dat is best vervelend want 'ben aan het werk' hahaha. Nou ja ik ben aanwezig.
hey dames, nou de dames van de laatste loodjes hoop ik dat de ukkies nog even lekker blijven plakken tot het echt kan. Je moet ze maar streng toespreken. Opvoeding begint al in de baarmoeder. Pfff ik heb gisteren de grote fout begaan om te snel omhoog te komen na het bukken. Jee wat doet dat opeens pijn. Hoop maar dat dat normaal is en gewoon een beginnende bandenpijn is (of is dat te vroeg?) Verder zijn gangetje. Morgen mijn allereerste echo. Ben zo benieuwd en hoop zo dat het gewoon allemaal goed zit. Ik ben er stiekem toch wel bang voor dat het niet goed blijkt te zijn. Dat ik me bijna twaalf weken op niets zit te verheugen. Brrr. Nou ja hoping for the best. Ik mag van een vriendin er al niet meer over klagen, want het gaat allemaal goed en ik heb geen pijn, maar moet je nu persé pijn hebben om te weten dat het mis is? Nou sorry voor mijn depri gedachten. Hoe dichter bij de echo komt des te groter de angst.
@Inya: wat heb jij je echo laat? Heb je zelf reden te geloven dat het niet zou gaan? (je merkt toch dat veel dames dan een voorgevoel hebben) Tuurlijk is alles goed!
hey meiden sowww ik heb jullie helemaal verwaarloosd zeg haha sollyyy!!! maarehh hier nog steeds geen baby hoor, afgelopen vrijdag zat alles nog potdicht!!! nu aanstaande vrijdag weer naar de vk en dan hopelijk wel wat ontsluiting dan gaan ze me proberen te strippen, en anders wordt ik volgende week woensdag doorgestuurd naar helmond zkh en ingeleid @mirowsu schatje uhmm ik vind 1900 gram heel netjes hoor, 600 gram in 3 weken is perfect zelfs, je moet niet vergeten dat ze een meisje is en die zijn altijd wel iets lichter, de doorbloeding van de navelstreng is goed en de placenta zag er ook goed uit, het ene kindje is het andere niet he.. probeer gewoon nog meer te rusten veel drinken en vooral veel fruit te eten dan zul je zien dat het helemaal goed komt.. oh ja beebjes mogen bij 2500 gram al mee naar huis, meisjes bij 2300 gram al toen ons meisje te klein werd geschat (te licht) heb ik het allemaal nagevraagd aan de verpleegkundige van het zkh en zij heeft me echt veel uitgelegd en gerustgesteld.. helmond zkh is nogal snel overdreven he vergeet mijn verhaaltje niet meiss... komt goed. k19 spannend mop je slijmprop verloren, helaaassss wil dat rond jou termijn nog niet zoveel zeggen die groeit gewoon weer aan hier nog niks verloren en jaaa ik baal er verschrikkelijk van. @de rest hoe is het met jullieeee dann!!!!!
@ Vaddie: Blijkbaar vinden ze hier in het hoge noorde 11-12 wk ruim op tijd. Als er een medische indicatie is dan vaak eerder, maar blijkbaar vinden ze me een baken van gezondheid hahahaha
@Inya: is in ieder geval een goed teken! Je hoort van de meeste mensen dat ze tussen week 8 en 10 al mogen komen voor een echo (ik zelf ook) dus vandaar mijn vraag. Maar jij blaakt dus van gezondheid en hoeft niet eerder te komen.
@babyhope je hebt wel gelijk maar tog maak ik me een beetje druk heb zoon gek gevoel dat ik eerder begin,, maja hetis gewoon afwachten en ze houden me elke week ik de gaten nu cker omdat ze vast ligt,, dus ze vroet nu alleen nog maar naar de uitgang .... maja ik probeer me zoi min mogelijk druk te maken.. en klopt helmond is wel beetje extreem erg soms:S
Babyhope, wordt toch weleens tijd he! Slijmprop verloren gewoon blijven wachten, meer kan je niet doen. Kleine baby, ach dan heb je lekker lang echt een baby Heppie sta voor het voortgezet vmbo techniek jongens, helemaal geweldig. Ben echt helemaal op vandaag cursus gehad en 4 uur in de auto gezeten bah! Maar hoort er nu eenmaal bij... Indalen volgens mij wel, buik is steeds lager, maar jammer genoeg no rh steeds 2 buiken, boven hard en rond onder niet jammer genoeg...
hey meiden nou ben op controle geweest helaas nog geen ontsluiting, maar tegenover vorige week is het wel meer verstreken.. ben vanochtend ook mijn slijmprop verloren?? althans dat dacht ze omdat ik ook in de urine van die witte vlokjes had. nu is de afspraak of dit weekend bevallen, en anders dinsdag om 11.30uur bij de vk zijn om de papieren te halen van het ziekenhuis, plus kijken of het dan wel mogelijk is om te strippen. woensdag naar het zkh voor ctg en dergelijke,moet ook meteen mijn koffertje meenemen just incase en als er woensdag niks plaatsvind dan donderdag ochtend om 07.30uur melden op de kraamafdeling en huppa inleiden maar... dus uiterlijk donderdag 30 juni is ons moppietje er wiehoooo ben nu zo opgelucht eigenlijk we hebben gewoon een eventuele datum gekregen, en na het weekend is het zo dinsdag he en wat ik nog fijner vind is dat dinis nu dinsdag,woensdag en donderdag, vrij heeft gevraagd. normaal had hij vakantie vanaf 8 juli tot 1 aug. dus 3 weken. en nu gewoon 4 weken achter elkaar woehoeee.. dus de eerste 4 weekjes is papa lekker thuis, want hij zou zoiezo een week vrij krijgen na de bevalling, dus eigenlijk zou hij dan op 11 juli weer moeten beginnen maar dan heeft ie al vakantie.. ik is weer opgelucht en happy hoor, nog 6 daagjes en dan zijn we met zijn 3-tjes...
oooow spannend meidd.. dus miss ook dit weekend, ik hoop het voor je.. en aangezien jeje prop verloren bent is het helemaal spannend kan ineens snel gaan maja en anders is het cker niet lang wachten voor je.. ik ben aankomende dinsdag ook de hele dag in het ziekenhuis,, dagcurve +ctg en controles dus miss zie ik je voorbij waggelen.. en jij om half 11 ik om kwart over 11 maar ben er al om 11 uur om bloed te prikken.. ooh wel spannend zeg dat je gewoon weet dat ze volgende week cker gehaald word hihi... bijna mamma!!!!
heej meiden even mijn baby kamer showen.. niet op de tassen langs de commode letten hehehe zitten vol met knuffels