Ben jij ook zwanger en woon je in Utrecht dan lijkt het me leuk om te kletsen over alles wat daarmee te maken heeft. Ik ben momenteel 8 weken zwanger en heb aankomende week de 1e echo. Hoop dat zich snel mensen melden
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik woon wel in Utrecht, maar ben helaas niet zwanger meer... Geniet er lekker van.
monedoos Bij gewone clubs is een utrecht topic misschien heb je daar meer geluk Hier wel een Utrecht mama die in v erwachting is btw
@juffie die had ik ook gezien maar bleek al gesloten helaas ben zo benieuwd wie welke kraamzorg kiest en wie er ook in het wkz bevalt. Groetjes Simone
@ Simone Vorige keer hofpoort, een drama Dit keer loop ik in het Antonius in Nieuwegein. Ik mocht kiezen tussen WKZ en Antonius. Nu loop ik bij poli alnatal, bevalt ook erg goed Welke Verloskundigepraktijk heb jij? Ik heb kraamzorg de Waarden weer gekozen, is vorige keer erg goed bevallen! Vriendelijk en elke dag dezelfde mevrouw. Ja dat forum van Utrecht mama's kakt elke keer weer in Maar we kunnen hier best over en weer kletsen.. Ik heet Nicolette trouwens
He wat leuk ! Nou ik moet in het ziekenhuis bevallen omdat ik in het umcu bekend ben. Daarom gekozen voor het wkz dan zijn de overleglijnen tussen de artsen makkelijker Ik heb a.s. donderdag de eerste echo en ben nu al behoorlijk zenuwachtig kan ik je vertellen. Het heeft voor ons 6 jaar geduurd voordat ik zwanger werd dus het brengt nogal wat spanningen met zich mee. Maar hoop er na donderdag echt van te kunnen genieten. Ik heb nog geen enkel idee over kraamzorg, er zijn er best veel en op internet lijken ze allemaal op elkaar. Vraag me ook af of kraamzorg verplicht is of dat je het ook 3 dagen kan afnemen. Moeten na de echo ook gaan nadenken over een kdv, maar die zitten gelukkig in de buurt Groetjes Simone
@ Monedoos, Je moet nu wel de kraamzorg regelen hoor, anders ben je voor Utrechtse begrippen te laat! Goh wat spannend je eerste echo! Geniet ervan!! Welke buurt woon je? Ook met de kdv is het zo snel regelen want de wachttijden zijn 1,5 tot 2 jaar. Nu zijn er wel weer net wat nieuwe locaties geopend dus wie weet kun je er op die manier tussen. Ik heb gekozen voor een gastouder, vind ik persoonlijk heel fijn! Dit is mijn tweede zwangerschap, heb al een zoontje en nu dus een dochtertje op komst
Bemoei me er toch nog even mee... Wij hebben kraamzorg van Zinkraamzorg gehad en dat is echt super goed bevallen. Maar ik denk dat je toch ook een beetje geluk moet hebben met welke kraamverzorgster je uiteindelijk krijgt. Die van ons was geweldig. Mis haar nog steeds een beetje. Ik ben thuis bevallen, maar als ik naar het zh moest was het het diak geworden.
Nicolette ik durf nog geen kraamzorg te regelen voordat de echo is gedaan. Dat komt ook door de manier waarop we zwanger zijn geraakt. Wij zijn al 6 jaar bezig en hebben 3 icsi behandelingen gehad en helaas zonder succes, 4 embryo s bleven niet zitten. Daarna adoptie gestart en ook de aanvraag voor een donor. Bij beide de wachttijd doorlopen en 4 dagen voor het laatste gesprek voor een donor en waarbij we startdatum zouden afspreken bleek ik zwanger. Dus ik ben erg voorzichtig met dingen regelen zoals je misschien kunt begrepen. Hoe wist je welke kraamzorg het beste bij je paste ? Heb je ze gebeld ? Ik woon in Leidsche Rijn dus veel opvang in de buurt. Ik weet nog niet of ik dat wil hoor. Daar ga ik van het weekend maar eens over nadenken. Wat leuk een meid. Van allebei eentje. Hoe vind je zoontje het dat je zwanger bent ? Wat vind je de voordelen van een gastouder boven een kdv ? Groetjes Simone
Ook leidsche rijn, hier ook wat leuk MAar als het niet goed blijkt te zijn na de echo kun je altijd weer afbellen he? Ik reageer straks ff uitgebreid...
Hoi, Ik woon niet in utrecht maar wel omgeving utrecht. Woon in de ronde venen. Nu zwanger van ons tweede kindje, 12 weken nu. onze dochter word over twee weken 2 Ik ben vorige keer ook in het hofpoort ziekenhuis bevallen, en dat wil ik nu niet weer. Ik loop nu bij een andere vk en wss word het dit keer amc als ik in het ziekenhuis moet bevallen, al hoop ik thuis te kunnen bevallen. @monedoos, Succes en veel plezier morgen met je echo. Spannend is het he? Hoe voel je je? @juffie, Hoezo was het bij jou in hofpoort een drama? ik had het gevoel dat er daar op de afdeling gyn niet naar me geluisterd werd. Ik wist zeker dat me weeën flink op gang waren, was avond ervoor opgenomen ivm voorweeën en iets om keer te kunnen slapen. Om zes uur begonnen de echte weeën. Volgens gyn duurde dat nog wel uren en uren. Dus daar lag ik ze in me eentje weg te puffen. Tot om 8u opeens toch maar weer iemand kwam kijken, toen kon ik meteen persen, en onze kleine meid was er na half uurtje persen. Ze zijn tussen zes en acht toen twee keertjes komen kijken en vonden het niet nodig om inwendig onderzoek te doen. Dus, deze keer niet daar. Vorige keer had ik kraamzorg de waarden, maar ook dat niet meer. 3 verschillende vrouwen gehad, met allemaal een nog groter verschillend advies. Dus, deze niet weer. Heb me nu aangemeld bij house of care. Voel me daar vertrouwd bij. Groetjes
@bloemetje wat jammer dat het hofpoort in woerden tegenviel. Wie had je daar als gyn ? Hoe weet je zeker dat deze kraamzorg wel de juiste is ? Ik vind het heel erg moeilijk om een bureau te kiezen namelijk. Heel spannend idd de echo morgen, ben echt wezen aftellen en sinds vandaag al enorm zenuwachtig en moet nog wachten tot 19.00uur morgenavond. Hebben op zwangerschapsgebied al veel tegenslagen gehad dus is het moeilijk om positief te denken zo nu en dan. Maar ik kan niet meer doen dan afwachten. Ik voel me verder goed, als ik dat vergelijk met sommige andere zwangeren. Als ik s ochtend in bed een yakult drink dan ben ik daarna niet misselijk. Wel moe maar begin daar aan te wennen en heb er minder last van. Het enige wat ik lastig vind is doorslapen. Ben 4-6 keer per nacht wakker. En snap niet hoe dit kan. Dit is pas sinds 1,5 week. Hoe vind jullie dochter het dat er een broertje of zusje komt ? Groetjes Simone
Ik had dr goedhuis daar. Maar die was niet bij bevalling. Heb ik erna ook niet gezien. Alleen degene die nachtdienst had gehad. Geen idee hoe ze heette. Ik heb me aangemeld bij house of care. Zij garanderen 1 hulp. Behalve als die ziek zou worden natuurlijk. Met degene die bij je ingepland isp krijg je ook een kennismakingsgesprek voor bevalling. Is particulier, maar word wel vergoed. dus vandaar. Snap dat het moeilijk is te geloven dat het goed gaat. Ik denk aan je! Komt vast allemaal goed. Groetjes.
Vanavond de eerste echo gehad, alles was goed, hartje klopte netjes zoals het moest. Ben wel iets langer zwanger nl 9w4d ipv 8w5d dus dan zijn we weer sneller bij de 12 Dus nu mogen we voor mijn gevoel een kraamzorg gaan uitzoeken e.d. Slaap lekker allemaal straks
@Monedoos WAt superfijn dat het kindje het zo goed doet!! Gefeliciteerd!! Nu echt genieten he!! Hofpoort: Hebben een enorme blunder gemaakt, heb er nog trauma's van... Nu als er wat in het weekend is moet ik naar de HAP in Woerden nou echt niet he? Met mn zoontje ga ik gewoon naar het WKZ en ik tsja ga liever naar Hilversum en nu dan Antonius Laatste keer dat ik in Hofpoort was was voor de hoorzittingen, daarna nooit meer. Monedoos:Elmi is een KDV die nog niet zo lang is begonnen. En ik zag dat er tegenover de mini albertheijn nog weer een KDV komt, in die hoge toren bij station terwijde, ik weet ff de naam niet meer. Dus ze groeien als paddestoelen uit de grond. Ik mag niet meer bij de VK lopen, ik loop nu onder gehele controle van de gyn. Ben aan de ene kant teleurgesteld, maar aan de andere kant is het een opluchting. A.S. woensdag heb ik de 20 weken echo in Nieuwegein, vind het best wel weer spannend.
Hoi hoi allemaal Ik kan nog ff een paar weekjes meekletsen Ik ben 33 en zwanger van ons eerste kindje.We wonen in Utrecht Zuilen. Ik ga bevallen in het Antonius ZH
@Nicolette ik besef ineens dat ik je ken volgens mij, als je patiënt bent op 't zand tenminste. Je verhaal in combi met de naam van je zoontje. Wat fijn dat er een zusje voor christian op komst is, hopen dat dat net zo'n vrolijke baby word Groetjes Simone
Hey meiden, Mag ik met jullie meeschrijven?? Hier ook een Leidsche Rijn mama. Ik ben nu 27 weken zwanger van ons tweede meisje. Ik wil deze keer weer in het WKZ bevallen net zoals de vorige keer. Ik werk normaal 25,5 uur in de week op een kdv in Leidsche Rijn en daar gaat mijn dochtertje ook naartoe en ons volgende meisje dus ook. Lekker makkelijk om mee te nemen naar het werk! Ik heb me deze keer aangemeld bij kraamzorg de Waarden, daar kreeg ik positieve reacties over te horen dus nu een andere als de vorige keer want die was toen niet goed bevallen. Gezellig meiden om hier te kletsen en hopelijk blijven we lang open haha!!
@ Simone Bedoel je de huisarts in het Zand? Ja dat klopt Nou dit kindje is denk ik net zo vrolijk, ze is nog drukker als mn zoontje in de buik haha! @ Jem Leuk nog een L.R mama Ons appartement staat in de verkoop, al 2,5 jaar.. Disndag weer eens bezichtiging Altijd leuk
Juffie, spannend dat er dinsdag weer kijkers komen! Wat staat het allang te koop dan zeg... Wonen jullie er zelf nog of wachten jullie eerst tot dit verkocht is? Het kdv wat jij bedoelde bij de a.h. is kdv 't Spoor of niet??