Geen kraampakket, wat aanschaffen zkh bevalling?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bunchy, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Ivm ks in voorgeschiedenis bevalling met medische indicatie in het zkh.
    Ik heb geen recht vanuit zorgverzekeraar op kraampakket helaas.
    Wat moet ik nu zelf kopen en gewoon bij apotheek??

2. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Ik heb hetzelfde... kraamzorg vertelde dat ik een flesje alcohol,celstofmatjes,kraamverband moet hebben.

3. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Ik had aan kraamverband voldoende. Bij de action een waterdichte molton gekocht. Dat was het wel zo'n beetje

4. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Alcohol en watten heb je ook nodig om de thermometer voor jou en de kleine schoon te maken

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Oja watten ook klopt

6. miepjb

miepjb Lid

15 jul 2014
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb hetzelfde, wordt ook niet vergoed en beval in het ziekenhuis. Kraamzorg zei hier dat ze liever wel hebben dat je een kraampakket in huis haalt. Ook voor het geval je het ziekenhuis niet meer red ;) Dus ik heb maar braaf eentje in huis gehaald.. al vraag ik mij af in hoeverre alles gebruikt gaat worden.

7. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Ik heb bij mijn eerste alles wel gebruikt uit het kraampakket op de navelklem na. Mijn eerste is in het zh geboren en mocht dezelfde dag mee naar huis.

Bij mijn dochter heb ik alleen het kraamverband, celstofmatjes (gebruikt voor nachtzindelijk worden van zoon), gaasjes, watten en alcohol gebruikt. Dochter heeft 2 weken op de neonatologie gelegen.. daar hoefden we niks te gebruiken van thuis. Kregen alles van het zh, zelfs luiers en doekjes, wascreme etc.

Mijn ervaring is dat het meeste wel van pas komt later, dus echt niet verkeerd om aan te schaffen.

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Resumé: alcohol, watten en veel kraamverband volstaat?

Om matras te beschermen een handdoek onder molton leggen?

9. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan bij de apotheek ook celstof matjes kopen voor je matras, maar ik weet niet of dat alleen grote verpakkingen zijn

10. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113

Zo zweterig he...

11. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kan ook in je omgeving vragen of iemand een nog bijna compleet kraampakket over heeft. Als je in het ziekenhuis bevalt heb je toch nauwelijks iets nodig en veel vrouwen krijgen het hele pakket opgestuurd vanuit de verzekering.

Deel Deze Pagina