Automonteur in de zaal?

Discussion in 'De lounge' started by Pinkblossom, Jun 16, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    Nee he..

van de week onze nieuwe auto opgehaald en nu begint het drama al, ik reed vanmorgen weg en moest stoppen voor rood licht.
    Ik stond dus stil met een voet op de rem en de andere met op de koppeling, de auto begon ineens te schokken en na een keer of 8 viel de motor uit, opnieuw gestart en toen was er niets meer aan de hand.

Tot ik net naar huis reed van mijn werk, stond in de file en weer gebeurde het, vervolgens nog een keer toen ik stil stond bij het stoplicht en bijna thuis was.. wat kan dit zijn?

Het is overigens geen splinternieuwe auto maar hij ziet er uit als nieuw en heeft nog maar weinig km's

2. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Dat hij er nieuw uit ziet en als nieuw is zegt niets ;)
    Je weet niet hoe de vorige eigenaar er ingereden heeft en met de koppeling is omgegaan?
    Maar heb je geen garantie of iets? En heb je hem bij een dealer of particulier gekocht?
    Anders toch even terug gaan als je hem maar een paar dagen hebt.

Kan van alles zijn... koppeling die niet okee is of je benzine die niet goed doorloopt dat hij daarom stottert.

Hoop dat het niks ergs is!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wat gebeurt er als je als je aan het rijden bent en je dan de koppeling indrukt? Gaat ie dan ook stotteren? Klinkt als iets met de benzine en/of luchttoevoer (verhouding).

4. mmmrolmops

mmmrolmops Actief lid

Mar 17, 2012
    195
    26
    18
    Lijkt me niet de koppeling. Ik zou hem uit laten lezen, zou een sensor kunnen zijn. Hoop ik voor je.. ik heb een keer gehad dat mijn auto als ie warm was uit viel (zonder gas er op) en ik exact na 10 min kon starten. Was een bpm sensor

5. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    Als ik rij doet hij het verder gewoon perfect, het is echt alleen wanneer ik stil sta en de koppeling in moet trappen. Hij doet het ook niet elke keer tijdens het stil staan en gebruiken van de koppeling.

De auto komt van een auto dealer af maar hebben geen garantie bij gekocht.

6. DDucky

DDucky Bekend lid

Jul 7, 2014
    997
    317
    63
    Zit er automatisch start/stop systeem op?

7. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Is het niet een auto met start-stop systeem ? Als je rem en koppeling tegelijk doet dat slaat hij af (is de bedoeling, energiezuinig ) haal je de rem eraf/los dan start hij automatisch weer.
    (Ml =automonteur geweest)

8. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Oh haha staat er al. Had nog niet alle reacties gelezen

9. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    Nee het is een Peugeot 206+ van 2010, niet de modernste dus, en zonder start en stop knop

10. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hmm vervelend! Hier jaren een 206 gehad en nooit wat gehad maar denk inderdaad je bezine/lucht toevoer. Even laten uitlezen. Kan dealer t doen waar je hem gekocht hebt? Bedoel... je hebt hem net een paar dagen misschien zijn ze zo vriendelijk dat even te doen voor je :)

11. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Je hebt toch standaard 3 maanden garantie?
    Heb er heel weinig verstand van hoor :oops::oops:

12. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,504
    13,989
    113
    Female
    Dat klinkt niet goed, lijkt een motor probleem. Ook al heb je er geen garantie bijgekocht, je hebt wettelijk gezien wel recht op een degelijk product.

De wettelijke garantie op een tweedehands auto valt onder de wet 'Verkoop en garanties voor consumentengoederen' en heeft een duur van 6 maanden.

Een verkoper is verplicht een product te leveren dat voldoet aan de eisen van normaal gebruik. Dat betekent concreet dat wanneer een verkoper je over een auto vertelt dat deze altijd goed onderhouden is geweest, onlangs een beurt heeft gehad en een verse APK heeft, dat bijvoorbeeld de remmen het dan toch zeker tot de volgende APK goed blijven doen.

Als ik jou was zou ik dus direct contact opnemen met de garage waar je de auto gekocht hebt.

13. Niicci

Niicci Fanatiek lid

Apr 1, 2013
    2,700
    49
    48
    Nederland
    Zoals eerder gezegt lijkt me het een probleem wat veroorzaakt wordt door lucht. Bijv een luchtmassameter oid.
    Koppeling sowieso niet.
    Beste is even laten uitlezen.

14. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

Jun 29, 2016
    2,042
    907
    113
    Ik ga maar even bellen naar de garage

15. jessiejz

jessiejz Actief lid

Apr 19, 2013
    294
    70
    28
    Female
    verzorgende ig
    Gelderland
    Ik heb ook zoiets gehad met mijn auto. Bleek de 1 of andere riem, geloof distributie ofzo iets, niet goed gemonteerd te zijn.

Share This Page