Ik heb gisteren haring gegeten. Omdat ik denk dat dat heel gezond is. En omdat het in pekel heeft gelegen. Maar nu zegt mijn schoonmoeder dat dat absoluut niet goed is, omdat dat rauw vlees is. Als dat zo is, staat het toch ook opveral in de boeken en op het net? Zo ga je dus toch ineens weer twijfelen. Wat zeggen jullie ervan? Liefs Britt
Haring is wel rauw maar je mag het wel eten als het maar vers is. Dus lekker bij de visboer halen. Ik eet het ook elke week heerlijk!
Dat dacht ik dus ook. Ga ik gewoon door met haring eten.....Lekker en gezond! Bedankt voor de reacties! Liefs Britt
Haring is zelfs erg goed. Vette vissoorten helpen bij de ontwikkeling van de hersens van je kindje. Het schijnt dat door veel vette vis tijdens de zwangerschap te eten, je kindje slimmer wordt.
haring is erg gezond en inderdaad heel goed voor de intelligentie en motoriek van je kindje, is laatst nog een heel onderzoek van geweest waaruit bleek dat het zo'n goede invloed heeft. ik was ook altijd visgek..... totdat ik zwanger werd haha visoliecapsules doen het ook goed
Ook al is haring gepekeld, hij is niet gegaard of zo. Dus je moet er een beetje mee oppassen. Maar zo lang je hem vers bij de visboer haalt, is er niks aan de hand! Dus niet vacuum verpakt halen bij de super.
gepekelt is gewoon in zout gelegd om het langer houdbaar te maken. en tegen bacterien en schimmels maar je mag gewoon haring eten
Goed voor de inteligentie van je kind, gezond en lekker. Dus waarom dan nog laten staan? Vind het leuk de reacties te lezen. Bedankt. Liefs Britt
http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/zwangerschap+en+kinderen/zwangerschap/niet+doen_+oppassen+met/rauw+voedsel.htm Op deze website vond ik: Zoute haring wordt kort bewaard waardoor er geen gevaar is voor uitgroei van en schade door listeria.
Sinds wanneer is haring vlees? Haring is juist erg goed. Het is zo vers dat de listeria bacterie geen kans krijgt om zich te ontwikkelen. Bovendien si het zoals al eerder is gezegd het heel gezond voor de ontwikkeling van je kindje.
Mijn verloskundige vertelde vorige week dat ik geen haring mocht eten. Keek daar ook van op maar ze vertelde geen haring, vacuum verpakte vis of vis uit de vitrine's van supermarkt. Heb niet gevraagd wat de redenen was van die haring.
Visvlees is ook vlees hoor @Lisette: wat gek dat je van jouw vk geen haring mag...kennelijk zegt de ene vk toch weer wat anders dan de andere. Ik heb juist in informatie van het Nederlands Visbureau (gekregen op de Negen Maanden Beurs) gelezen dat je het juist wel mag, als het maar vers is. Ze stonden daar zelfs de hele week op de beurs haring uit te delen!
mijn verloskundige zei dus weer dat het wel mag idd.... Als het maar vers is dus zoals al eerder gezegd niet van de supermarkt maar van de visboer!