Misschien een hele stomme vraag, maar verschonen jullie voor of na de voeding? Van de kraamzorg hebben we aangeleerd gekregen om dit vóór de voeding te doen, terwijl ik op internet veel lees dat het ná de voeding gebeurt. Dus ik ben wel benieuwd hoe jullie dit doen (en of wij ons ritueel eventueel aan moeten passen).
Haha was snel met versturen. Maar ervoor. Valt hij dan in slaap gelijk na fles kan hij lekker doorslapen. Zonder dat mama vanalles bij hem doet
Wat voor jullie werkt is toch prima. Als je kindje na de voeding altijd direct poept, is na de voeding makkelijker. Als je kindje na de voeding in slaapt valt en dat prima is voor jullie, verschoon je voor de voeding. Of je gaat verschonen niet meer aan het voeden koppelen, en verschoont gewoon wanneer het nodig is. Hier verschoonde ik altijd tussen de voeding in. Eerst de ene borst, dan verschonen, en dan de andere borst. Maar dat heb ik op een gegeven moment ook losgelaten.
Dat is zeker zo Het is ook niet dat het 'voor de voeding verschonen' voor ons niet werkt. We zijn met onze dame wasbaar aan het luieren en we gebruiken nogal wat meer luiers per dag dan dat overal wordt aangegeven. Ik ben dus een beetje zoekende waar dat aan zou kunnen liggen: wellicht het moment van verschonen? Is het gewoon omdat ze nog zo klein is en gewoon meer verschoningen nodig heeft dan het gemiddelde? Is ze een grote plasser waardoor ze de luier eerder 'vies' vindt? Geen idee, dus vandaar dat ik wel benieuwd ben naar jullie moment van verschonen, misschien dat dat ons ook kan helpen
Hoe vaak verschoon je dan? Want bij wasbare luiers verschoon je ze ver ik weet sowieso al vaker dan bij wegwerpluiers. En als je dan ook nog een kleintje hebt die de luier vol poept vlak nadat je hebt verschoond gebruik je vaak nog meer. Dat laatste gebeurd hier vaak. Net de nachtluier verschoond ,want die is helemaal vol met plas en dan 5 minuten later weer een poepluier. Hier verschoon ik trouwens vaak na het drinken/ eten tenzij ze heeft gepoept of een flink volle luier heeft.
Sowieso bij iedere voeding (7 à 8 keer), dan vaak nog een poepluier of nog een volle luier tussendoor, nog eens een ongelukje op de commode, dus een stuk of 10 luiers gaan er dagelijks wel doorheen.
O dat hadden we ook op die leeftijd hoor. Ik zie er niks geks aan. O en ongelukjes op de commode gebeuren vaak omdat het koud is.als je een droog washandje klaar hebt liggen kan dat nog wel eens helpen.
Ik verschoonde tussen de voeding door. Ene borst, verschonen en dan de andere borst. Geen idee meer wanneer, maar op een gegeven moment was de nachtverschoning niet meer nodig.
Ik deed altijd tussendoor. Dus eerst 1 borst. Dan verschonen om ook wakker te houden voor de andere borst.
Wasbaar voelt sowieso nat aan in vergelijking met wegwerp. Je zou eens kunnen kijken naar bzc (babyzindelijkheidscommunicatie) dan reageer op je de signalen van je kindje als ze moeten plassen. En nee, het is geen training. Voor en na de voeding boven het potje of wasbak houden kan helpen. Verder is het even ontdekken wanneer ze juist zoveel plast. Dan kan je na die momenten juist verschonen. (Of dus dan op de pot houden) Of extra boosten, zodat er meer plas in de luier past. En minder nat aanvoelt
Hier verschoonde ik na de voeding, omdat hij juist tijdens de voeding nog weleens de neiging had om te poepen. Was zo zonde van de luiers
Bedankt voor de reacties dames! @Fristi2012 Bedankt voor de tips! Ik heb even naar dat bzc gekeken, maar volgens mij is dat wat minder handig om te doen als ik straks weer ga werken. En boosten is inderdaad ook nog een optie, al is het pakket tussen de beentje nu al vrij groot voor zo'n kleintje. Gewoon maar 't een en ander uitproberen denk ik
In combinatie met werken is bzc wat lastiger idd. Ik vond het me ook te intensief, heb het dan ook niet gedaan. Maar heb wel vanaf 4 maand zoon bij elke luierwissel op de pot gezet. Op een gegeven moment was hij na z'n slaapjes droog en deed dan direct een plas na het slapen. Tussen de 10 en 12 maand wilde hij niet meer op de pot, maar daarna weer wel. Nu is hij 22 maand en poept alles op de pot, doet regelmatig plasjes op de pot. Heeft nog wel een luier aan omdat ik 36 weken zwanger ben en hele zwangerschap al bekkenpijn heb. Maar hij weet niet beter dan dat de pot ook een optie is. En geeft het ook steeds vaker aan. Je zou ook eens kunnen proberen om bij de luierwissel de pot te gebruiken. Ook omdat je zegt dat er nog wel ongelukjes op de commode gebeuren. Alles wat je opvangt ipv in de luier is mooi meegenomen. En zo is het ook niet zo intensief.
Hier verschonen we eigenlijk altijd voor de voeding, tenzij ze vlak daarvoor nog gepoept heeft, maar meestal slaapt ze nog tot de volgende voeding dus dan is het 'gewoon' wakker worden, verschonen en een fles. Poepen doet ze hooguit 1x per 1-2 dagen en dat is altijd wisselend.