wij zijn helemaal blij met de stokke! Ziet er prima uit en is handig in gebruik (kan heeeel lang mee)
Praktisch gezien, die witte van Ikea. Wij hebben ook de Stokke staan, maar pakken toch meestal die van Ikea. Gaat ook wel eens mee in de auto (poten kunnen er zo af). Ideaal! Voor het mooie zou ik wel een andere kiezen hoor
Stokke hebben wij hier enorm veel plezier van! en die van ikea hebben we erbij voor buiten en indd mee te nemen.
Waarom is die van IKEA praktischer? Kan je me wat voorbeelden geven in het dagelijks gebruik in huis? Ik twijfel namelijk ook enorm welke stoel ik zal aanschaffen, en twee kinderstoelen vind ik overdreven. Ik vind die van IKEA er prima uitzien (en is leuk geprijsd), maar twijfel over een stokke tripp trapp omdat ik gelezen heb dat die zoveel handiger zou zijn. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jouw ervaring.
Hier de bloom en.die bevalt heel goed. Vind het fijn dat hij direct na geboorte te gebruiken is (kan ook met tripptrapp). De bloom heeft echter drie standen, waardoor het echt in elke fase geschikt is. Tripptrapp is ook een mooie stoel, maar kan achterover vallen als een kindje gaat bedenken Icht met de voeten tegen een tafel af te zetten. Heb gekozen voor de bloom ook vanwege het uiterlijk, vind hem mooier dan de tripptrapp (zeker met baby opzet). Ook de optie met het dienblad ervoor vond ik fijn. De tripptrapp zal zeker langer mee kunnen gaan, maar dit heeft voor mij Veen meerwaarde. Als een kindje op een gewone stoel kan zitten, eventueel met kussen, dan doe ik dat liever (en mijn zoontje ook blijkt nu). Bovendien wil ik die grote kinderstoelen dan gewoon niet meer in de kamer.
dat achterover vallen kan niet meer hoor. Sinds een aantal jaren krijg je er namelijk een soort van steuntje bij die je achter in de poot klikt waardoor hij niet omkiept. Ik werk als gastouder thuis en heb meerdere stoelen staan. De tripp trapp is mijn favoriet maar die van ikea werkt ook gewoon prima. Tripp trapp heb ik het newborn zitje bij dus kunnen ze vanaf geboorte aan tafel. Dat kan bij die van ikea natuurlijk niet maarja in een wipstoeltje is dat ook weer verholpen. De tripp trapp hebben we destijds als kraamcadeau gekregen en de ikea stoelen gebruikte ik voor mijn werk. Nu kunnen ze op de tripp trapp natuurlijk een leven lang zitten want hij groeit helemaal mee....
Dat kan inderdaad niet.. Dl duwt zich altijd af, maar doordat er extra hulpstukje achterop zit kan ie niet omklappen
Ik vind de bloom heel erg mooi, alleen het enige waarmee ik zit is de grootte van de stoel. Volgens mijn vriendin is hij behoorlijk zwaar.
De stoel is inderdaad zwaar, maar er zit een wieltje onder, waardoor hij nog prima te verplaatsen is. Het zitje zelf kan ronddraaien, dus in de praktijk verplaats is de stoel nooit. Voor in de tuin gebruik ik een ikeastoeltje......(die we ook gebruiken voor op reis).
wij hebben de bloom gehad ziet er leuk uit maar voor de rest een nadelig duur ding. maakt flinke krassen en is indd erg zwaar overigens wilde onze zoon er echt niet inzitten maar dat is per kindje natuurlijk verschillend.binnen een paar maanden heb ik hem verkocht! wij gebruikte die van de ikea en later een ander maar nu hebben we er 1 die aan de tafel kan hangen en ben daar super tevreden mee! geen sta in de weg meer een andere vriendin van mij heeft haar bloom ook verkocht omdat ze het niets vond
Hier ook een Bloom en vind hem geweldig. Inderdaad gevallen voor het uiterlijk maar vind hem zelf ook erg praktisch. Dat hij drie standen heeft is erg handig, dochter ligt er sinds de eerste dag in en ligt dus gezellig bij ons aan tafel. Ook vond ik het grote en kleine dienblad heel handig. Enige is dat je op de onze snel vlekken ziet, we hebben de zilveren standaard, maar dat is ook weer zo weggepoetst.
Ik ben zelf absoluut voorstander van de Stokke TrippTrapp ! De kwaliteit is gewoon top! De stoel gaat een leven lang mee! Een nichtje van mij is nu 10 en zit er nog steeds op en de stoel is nog in prima staat. (Misschien zet jij je kindje later liever op een gewone stoel, maar dat de TrippTrapp kwaliteit heeft, bewijst dit wel.) Ook de mogelijkheid om het zitje en het voetenplankje te verstellen in vele hoogtes is een groot pluspunt. Ik denk niet dat je bij de Bloom Fresco het voetenplankje kan verstellen. De TrippTrapp kan je echt aanpassen aan de groei van jouw kindje. De TrippTrapp is niet superlicht maar ook niet zwaar. Voor de veiligheid moet de stoel toch 'iets' wegen, anders zou hij onmiddellijk omkantelen als je kindje wat heen en weer beweegt. Eerst dacht ik dat het enige nadeel was dat er geen tafeltje aan de stoel kon, maar dat kan dus blijkbaar wel, dus geen nadelen dan ! Kijk hier maar: bol.com | Playtray - Stokke Tripp Trapp - Transparant | Baby Ik vond dit zelf niet echt nodig omdat de stoel door zijn verstelbaarheid aan elke eettafel past en zo'n extra tafeltje dan overbodig is. De stoel kan je natuurlijk niet echt meenemen naar oma en opa, of zo. Daarvoor is het simpele Ikea kinderstoeltje een echte aanrader. Het is licht, toch veilig genoeg, de poten gaan er gemakkelijk uit en dat allemaal voor zo'n lage prijs ! Deze stoel vindt ik trouwens ook perfect om altijd te gebruiken, alleen zal je kindje langer in een TrippTrapp kunnen zitten en is de kwaliteit van de TrippTrapp 1000 keer beter.
Ik heb die van de IKEA (Antilop) gekregen bij mijn babyshower. Hij is praktischer in die zin dat ze er beter in zitten vind ik. Daarnaast makkelijk afnemen, kan zo onder de douche bijvoorbeeld. En het voorblad vind ik makkelijker met knoeien. De Tripptrapp heb ik ook en die heeft ook wel een voorblad, maar die stoel is zelf al zo duur dat je met een stoel + babybeugel al wel genoeg kwijt bent. Het voordeel dat hij zo lang gebruikt kan worden vind ik persoonlijk overbodig, duurzaam is hij wel maar dat is die van de Ikea net zo goed. Ik zou dus die van IKEA aanbevelen, tenzij je deze niet mooi of niet praktisch vind vanwege de poten. Je kunt hem sowieso kopen en kijken hoe hij bevalt, als hij niet bevalt kun je hem altijd nog gebruiken voor bezoek + tuin + vakantie? Daar zijn de anderen niet geschikt voor.
@kiwi, bedankt voor je informatie! Ik ga dan denk ik toch gewoon voor de IKEA stoel. Eerlijk gezegd vind ik de IKEA stoel qua design mooier dan de Stokke Tripp Trapp (al lijk ik daar een van de weinige in te zijn in dit topic). De Bloom vind ik al helemaal vreselijk lelijk, dat is de overtreffende trap. Dus bij elkaar opgeteld: praktisch, goedkoop en past bij mijn smaak, dan is de IKEAkinderstoel waarschijnlijk voor mij de beste keus. En mocht hij toch niet bevallen, dan kan ik alsnog uitkijken naar een Stokke Tripp Trapp, maar dat merk ik dan over een heel aantal maanden wel.
Hier n houten zware kinderstoel van tiener en kids in Sliedrecht van ong 80 euro. Perfect ding. Oudste van 5 zit er nog in. ( oudste is klein 98 cm en 13.4 kilo) Voor de jongste die goedkope van ong tien euro van Ikea, ook perfect!! En ik zet ze altijd na t eten tegen de muur dus over de poten vallen blijft beperkt
Hier de ikea stoel gebruikt in het begin en nu een stokke. De ikea stoel is in net begin fijn, vanwege hoe je kindje erin zit. De stokke ben ik nu helemaal blij mee omdat mijn zoontje zelf kan aanschuiven aan tafel en ook zelf weer van tafel af kan. Plus mijn zoontje heeft de stokke al uitvoerig getest op klim en klautermogelijkheden en dat ding valt gewoon NIET om. Staat zo stevig als een 100 jaar oude boom