flessenverwarmer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door marjolinos, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    ik zag bij de ah een flessenverwarmer staan in de folder. Niet al te duur. Maar zit nu met het 'dilemma' dat ik eigenlijk borstvoeding wil gaan geven. Is dit dan toch handig om aan te schaffen?

2. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    Ik zou het dan niet gaan aanschaffen. Wellicht heb je het helemaal niet nodig en dan is het zonde van het geld. En anders tegen die tijd opnieuw aanschaffen eventueel zonder de korting.
    En met heet water mengen met koud water of in de magnetron lukt ook :)

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    nooit nodig gehad.
    Iedereen heeft wel een magnetron (ook als je op visite bent) en op een hele lage stand kun je daar ook gekolfde voeding mee verwarmen. En anders een pannetje met water.

Met flesvoeding helemaal nooit gemist want ik pakte altijd heet water uit de koker aangevuld met koud water ( op een gegeven moment weet je wel hoeveel gekookt en hoeveel koud water je nodig hebt om de juiste temperatuur te krijgen)

4. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

5. pepe

pepe Fanatiek lid

29 okt 2012
    1.021
    0
    36
    ja inderdaad. Ik bedoelde ook eigenlijk water opwarmen in de magnetron voor flesvoeding. BV idd niet verwarmen in de magnetron.

6. miep84

miep84 Niet meer actief

Ik gaf borstvoeding en gebruikte de flessenwarmer om gekolfde melk op te warmen. Ook handig voor bij oppas (opa/oma)

Toch bleef ik het ook een irritant ding vinden (had er een van prenatal):

Het opwarmen duurde echt heellang! Ruim 10min/15min. In die tijd stond ik dan met een krijsend kind op mn arm te wachten totie warm was. (Zoontje gaf nauwelijks hongersignalen af, begon meestal gewoon te krijsen) Ene keer werd 'ie ook warmer dan de andere, dus soms alsnog te heet/te koud.... en mn zoon maar krijsen vn de honger... maargoed moest iets hebben om gekolfde melk op te warmen dus toch best veel gebruikt.

7. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Tis maar net hoe je t jezelf aanwent. Bv kan prima in de magnetron op lage stand. Zowel in magnetron, warmer of pan kan t te heet worden. Gewoon erbij blijven, dat geldt voor alle methodes.

Ik gebruikte de s flessen, dat werkte in warmers sowieso niet.

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ik heb er wel 1 gekocht, een alecto was laatst 14 euro bij de prenatal. Voornamelijk bedoelt om de bv in op te gaan warmen. Bij mijn andere 2 kinderen heb ik dat ook gedaan. Ik wil zelf niet de magnetron gebruiken, ook niet gedaan bij de flesvoeding. Toen deed ik gekookt water met koud water in de juiste verhouding in de fles.

9. Brisje

Brisje Actief lid

15 jan 2014
    238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 2 fleswarmers. Eentje voor onderweg (oppas) en een voor thuis. Ik wil bv geven maar soms moet melk gekolfd worden en later opgewarmd bijv als opa of oma oppast.

Ik wil absoluut geen gebruik maken van een magnetron!! En wil ook echt niet dat opa en oma er een gebruiken. Die straling vermoord de levende goeie stoffen van de bv dan kan ik net zo goed flesvoeding geven. Plus vind ik dit voorbeeld genoeg zeggen. Dus absoluut geen magnetron verwarmde melk en/of voeding hier in huis...

Water uit de magnetron

http://www.wanttoknow.nl/overige/microwave-levensdodend-neem-zelf-deze-proef/

10. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.865
    113
    Vrouw
    Ik zou het niet aanschaffen. Ik had er eentje gekregen, maar heb hem nooit gebruikt. Toen ook weer teruggegeven

11. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ik heb er 1 (tweedehands) gekregen maar nog nooit gebruikt. Ligt wel voor noodgevallen in de auto (zat ook een 12V stekker bij). Hij is wel gebruikt, nichtje van wie ik m heb gekregen heeft m duidelijk wel gebruikt. Voor Difrax-flessen zijn ze sowieso niet handig omdat die vacuum zuigen als er water tussen de bodem en het ventiel komt.

Zoals gezegd, als er geen magnetron voor handen is dan water uit de waterkoker en koud water mengen in de juiste verhouding.

12. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Ik ga ook borstvoeding geven, maar dan in combinatie met kolven, zodat ml haar ook kan voeden. Daarom hebben we er eentje aangeschaft. Zo hebben we de fles meteen op de juiste temperatuur (die kan je zelf instellen) en geen gedoe meer met mixen van heet/koel water, magnetron en pannetjes etc..

13. Toetie froetie

Toetie froetie Niet meer actief

Ik heb er zelf een gekocht en maar een keer gebruikt.
    Vond het maar niks duurde veel te lang voordat het was opgewarmd.

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Een flessenwarmer was hier de enige miskoop!
    Ik geef nog steeds bv en als er een flesje opgewarmd moet worden, zetten we dit in een bakje heet water. Overal hebben ze wel een waterkoker of fluitketel... Je kunt immers ook een kop thee krijgen! ;)
    Het duurde mij veeeel te lang voor het warm was. Met flessenwarmer duurde het vaak meer dan een kwartier en bij heet water enkele minuten.
    Het lijkt mij alleen handig als je geen tijd hebt om er bij te blijven staan, als je bijvoorbeeld meerdere kinderen hebt rondlopen. Na 2x proberen heb ik hem weggedaan, een gastouder gebruikt hem nu! :)

15. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik heb hem bij mijn dochter wel vaak gebruikt voor afgekolfde melk (papa vindt het ook leuk om een keer de fles te geven), en later voor het opwarmen van groentehapjes en papflessen. Wij hebben geen magnetron en in een pan vind ik niet handig.
    We hebben een digitale flessenwarmer van Avent. Tweedehands gekocht voor een tientje. Ideaal! Je kunt hem precies zo instellen zoals je wilt, wordt ie zeker niet te heet! Bevendien is het een ruime flessenwarmer, in die goedkope passen vaak alleen smalle flessen en potjes

Deel Deze Pagina