Dit hebben wij jaren geleden ook eens gedaan nadat wij ons huis kochten. Dure muurverf gekocht en goed de muur gereinigd laten drogen en toen schilderen. Na een jaar ofzo kwamen de vellen er af. Ons is bij de verfwinkel toen verteld dat als de andere kant niet ook geverft is dit altijd kan gebeuren, doordat de andere kant water op zuigt tijdens regenval. Onze buren hadden hem dus idd niet geverft. Wij hebben er klimop tegenaan laten groeien en hebben nu inmiddels een mooie groene wand. Houd daar dus rekening mee dat dat kan gebeuren.
We zijn naar een speciaal zaak gegaan omdat we onze hele woning hebben geschilderd. Dat zit er overigens allemaal nog keurig op. Ja we hadden speciaal verf voor een betonnen schutting. Maar het was na 1 jaar niet meer om aan te zien. Toen dus klimop geplant met iets bloeiende erdoor en je ziet er niets meer van. Ging ook om een heel lange schutting en had geen zin om hem jaarlijks te gaan schilderen ofzo.
Ow jee.... dat zou zonde zijn. De buren hebben er niks aan gedaan. Die hebben er een beukenhaag tegenaan staan. Bij mij liggen de tegels tot aan de muur, dus kan er nu ook niks tegenaan laten groeien.
Een rij (of 2 of 3) tegels er uit halen. Zet er een opsluitband in tegen de tegels aan en je hebt een border. Ik zou eerder met beplanting aan de slag aan als met verf. Maar ik houd dan ook van natuurlijk en vind zwart/grijs niet geschikt voor een tuin (enkel de bestrating dan, maar een hele schutting/muur, nee).
Licht vergrijsd groen klinkt idd mooi!! Daar neig ik nu ook naar. Met beplanting ervoor op het gedeelte waar een border komt
Ik hrb de linkerzijde van de tuin heel donkergrijs gemaakt, bijna zwart. Toen de tegels etc er nog niet inlagen vroeg de buurman zich af of het niet veel te donker was. Maar toen tegels en planten er in stonden zei iedereen wat mooi! Ik ben er ook nog steeds heel blij mee, het past precies bij ons in de tuin.
Wij hebben een lange bakstenen muur in de tuin. De vorige bewoners hadden deze muur grijs geverfd. Niet antraciet, maar wel een wat donkerdere grijs. Ik vind grijs geen lelijke kleur, maar dit oogde echt heel somber. Ik heb de muur wit geverfd en de onderste 30 cm antraciet. Dat is echt veel frisser. Ik zou dus voor een lichtere kleur gaan. Echt zwart kan ook mooi zijn, maar dan wel icm veel groene planten voor de schutting. Die steken dan mooi af tegen de witte achtergrond.