Ik wil voor het ledikant dekentjes en lakentjes gaan gebruiken. Maar hoe werkt dit nou precies? Het lakentje komt direct over de baby heen en de deken gaat daar overheen? En dan sla je het bovenste stukje van het laken over de deken heen? Dat betekent dus dat je dekentje mooi moet zijn (want die zie je het meest). Een leuk lakentje is natuurlijk ook leuk, maar daar zie je toch maar een piepklein stukje van? Ik zag namelijk wat leuke lakentjes, maar die kosten rond de 20 euro per stuk. Dat lijkt me wat overdreven, omdat je maar zo'n klein stukje ziet. Hoe doen jullie dat? Of hebben jullie over het dekentje nog een dun sprei ofzo, waardoor alleen het sprei mooi hoeft te zijn en je de dekens en de lakens simpel kunt houden?
ik heb gewoon naturel lakentjes... kosten ongeveer 5 euro per stuk... dekentje is ook simpel hehehe... maar wel in zelfde kleur als rest...
Je hebt hele leuke lakentjes waarbij alleen de overslag een plaatje heeft, die vind ik zelf erg leuk.
ik heb een mooi dekentje met n opdruk van nijntje en een lakentje met limegroen/witte ruitjes van de hema die maar 5 euro kostte of zo
Ik vind leuke lakentjes erg leuk..... dus heb verschillende met motiefje erop, borduursel... Lakentje valt dan lekker op, neutrale deken eronder (of liever nog een mooie van koeka, maar die is wel erg duur)...... en opgemaakt is bedje! Kwestie van smaakverschil en wat je ervoor wil uitgeven natuurlijk. Via marktplaats kun je ook mooie dingen op de kop tikken. Voor wieg heb ik hele setje via marktplaats gekocht. Dure merkjes van taftan en koeka, nu voor een mooi prijsje. En zo goed als nieuw!