Ik weet niet of het hier goed staat.. Maar vanaf wanneer hadden jullie de matrasbeschermer op het bed? Ik heb vanmiddag het kraampakket ontvangen en zit nu te twijfelen wanneer hij erop moet.. Want opzich, kunnen mijn vliezen nu ook breken (al zou dat wel veel te vroeg zijn).. Van de andere kant ben ik nu net 29 weken dus is het misschien ook wel wat te voorbarig om het er nu allemaal al op te leggen.
de mijne ligt er al op met 26 weken, het kan geen kwaad dus waarom niet? en ja je weet nooit wanneer je vliezen breken, je hoopt dat ie natuurlijk nog een tijdje blijft zitten. Dus ik zou zeggen gwn erop leggen
Volgens mij staat in mijn kraampakket erbij dat je hem vanaf week of 37 erop moet leggen. Eerder mag je toch niet thuis bevallen en hoe groot is nou de kans dat je vliezen eerder breken (zonder dat je hiertoe aanwijzigingen had zoals veel harde buiken, eerdere zwangerschap ook te vroeg, hoge bloeddruk...)? De mijne gaat er voorlopig nog niet op (nu 27 weken zwanger), maar moet ieder zelf kiezen natuurlijk. Dus doe gewoon waar je je zelf prettig bij voelt!
ja ik zweet als een otter als ie erop ligt hihi dus word last minute werk en anders koop ik een nieuw matras haha (was toch toe aan een nieuwe hihi)
Moet hem er ook nog opleggen hoor, zou gewoon 37 weken aanhouden tenzij je al eerder harde buiken ed hebt.
Nou ik geloof dat ik het er dan ook maar op waag.. Ga er inderdaad niet van uit dat mijn vliezen spontaan gaan breken, er is tot nu toe nog geen aanleiding voor.. En ach.. we zien het ook allemaal wel.. dat zweten spreekt mij niet echt aan aangezien ik het al zo warm heb 's nachts.. Ik laat hem maar mooi even wachten geloof ik..
ik ga 'm er volgende week ofzo opleggen, maar gebruik dan niet die uit het kraampakket (zwetrig kraakding). ik heb een waterdichte molton matrashoes gekocht bij de hema.
Ik kon er niet op slapen hoor, dat gekraak en gezweet, ik heb hem gelijk vervangen door een celstof matje uit het kraampakket, die in een wat grotere maat. Dat ging prima, heb het vanaf week 37 ofzo opgedaan, weet het niet meer precies. Die matrasbeschermer heb ik later nog gebruikt om de vloer mee af te dekken tijdens het schilderen !
De matrasbeschermer van het kraampakket zweet enorm. Ik had wel een waterdichte matrasbeschermer op mijn bed. Die zijn gewoon te koop bij de beddenzaken of Hema ofzo. Dat is een molton met een waterdichte onderkant, LET OP, er zijn ook NIET waterdichte matrasbeschermers te koop. Leg het zeiltje wel binnen handbereik voor als de bevalling begint. Kan altijd nog ergens voor van pas komen.
zo te lezen ben ik niet de enigste die zo'n matrasbeschermer een onding vond ik had hem sinds afgelopen zondag erop gisteren maar weer eraf gehaald het kraakt enorm en het zweet als een otter. Ga morgen maar is bij de hema kijken voor een waterdicht matrasbeschermer. Me man zei a wat nou als je vliezen breken ik zeg ja dan pech hebben we meteen een goed excuses op een nieuw matras te kopen hihih
Ik heb m vanaf 36 weken erop gelegd, toen kregen we een nieuw bed met hele dure matrassen . Anders had ik t gewoon met 37 weken gedaan. Verder heb ik na een weekje ipv dat kreukelding uit t kraampakket een waterdichte molton gehaald bij de Hema. Is ook wel zweterig (terwijl ik normaal een koukleum ben), maar beter dan dat plastic. Strax ook makkelijk als je lekkende boobs hebt na de bevalling... Ik hoor wel eens dat net bevallen meiden daardoor ook in een nat bed wakker worden
Straks zegt ze.. Daar heb ik nu al last van... Maargoed dat is niet groter dan een vlek van 5 cm doorsnee en ach.. dan de boel maar wat vaker in de was..
ik heb hem er helemaal niet opgelegd! vond het zo'n rotding...De kans dat je bevalling begint met gebroken vliezen en dan ook nog eens op een moment dat je net in bed ligt, leek me bijzonder klein. heb dus de gok gewaagd. Mijn bevallingen zijn twee keer begonnen met weeen en op dat moment is er pas een kraammatras opgegaan.
Ik met 37 weken. Maar dan niet dat rare krakende ding uit mijn kraampakket. Bij de IKEA had ik rubber-molton onderleggers gehaald. Die blijven goed liggen, en kraken niet. En door dat rubberlaagje is het wel waterdicht. Uiteindelijk zijn mijn vliezen pas gebroken, toen ik een al een paar uur op weg was.
hmm ik lig er nu nog steeds niet op. hoeft toch niet perse? dat ding maak veel herrie aangezien ik veel draai. tenminste ik denk herrie maakt want t is met plastic. hmm of toch maar doen?
Het schijnt dat je de geur van vruchtwater nooit meer uit je matras krijgt.. Dus ik heb het maar wel gedaan..