Wij zijn aan het verbouwen Nu blijft alles wit Alleen willen we 1 grote lange muur een andere kleur geven We denken aan groen maar er zijn zoveel kleuren Zie ik een woonkamervoorbeeld dan kom ik er niet achter welke kleur het is En zie ik een mooie kleur dan kan ik het me niet goed voorstellen hoe het dan gaat staan Heb wel wat testers op de muur maar is het ook net niet Hebben jullie een mooie groene kleur op de muur het liefst met foto Wat mooi in combinatie is met lichte vissegraatvloer en grijze bank
Wij hebben : GAMMA | Gamma Wood&Wall krijtverf Groovy Green 2,5 liter kopen? | muurverf-kleur En dat ziet er zo uit:
Light blue van f&b. Is ene keer groen, dan grijs en dan blauw. Net hoe de zon staat e.d. Ik vind hem na jaren nog prachtig. Van f&b heb je sowieso hele mooien kleuren. Ook de echte groene kleuren
En hebben jullie dit dan op een gladde muur? Ik vind het een prachtige kleur.. wel erg prijzig ben ik bang, maar ik wil hem wel overwegen aangezien de muur er hier ook niet uitziet. We hebben nu duifgrijs geloof ik.
Muurkleuren zijn zoooo moeilijk Het is zo afhankelijk van lichtinval hoe een kleur uitpakt. Iets wat bij de één prachtig is, kan bij een ander, in een ander huis en ruimte totaal anders en niet mooi uitpakken. Wij hebben in onze keuken Mizzle van Farrow&Ball, een saliegroen-ish kleur. Hadden eerst een hele andere soort groen op het oog maar pakte helemaal niet mooi uit.
Wij hebben al 4 jaar deze kleur op de muur. https://www.karwei.nl/assortiment/le-noir-blanc-muurverf-extra-mat-pale-jade-green-2-5-liter/p/B430134 Maar inderdaad, het hangt erg af van de lichtinval. Wij hebben daar pas laat de zon op staan, achter is het juist heel zonnig in huis. Dus ondanks dat we een licht huis hebben met grote ramen, vond ik veel kleuren toch te donker tonen in de kamer voor.
Volgens mij heeft flexa een app waarmee je kan projecteren op je muur om te zien hoe een kleur uitpakt. Wij vonden dat altijd handig als hulpmiddel.
Dat kan zeker, maar tich betwijfel ik of je dan hetzelfde effect krijgt. De verf schijnt wel echt speciaal te zijn waardoor je dit bijzondere effect krijgt. De muur was niet geheel strak, zat wel een kleine structuur in. Het is inderdaad prijzig, maar na 7 jaar ben ik er nog steeds kei blij mee. Hij verveelt gewoon echt niet.