Kleur haar baby!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door larisa1, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. larisa1

larisa1 Actief lid

30 jun 2014
    272
    0
    16
    Lieve meiden,

Ik ben zo benieuwd wat voor kleur haar onze baby zou kunnen hebben en of de kans erin zit dat we een kindje krijgen met rossig haar..

Mijn zusje heeft rossig haar en vind dat zo prachtig en ben benieuwd of onze kleine meid ook kans heeft op rossig haar.

Ik ben zelf donkerblond, mijn moeder ook en mijn vader lichblond, mijn zusje rossig. Ouders van mijn moeder haar kant zijn rossig en donkerblond en van mijn vader zijn kant beiden ook donkerblond.

Mijn man heeft donkerbruin haar, zijn beiden ouders hebben ook donkerbruin haar. Ouders van zijn moeder en zijn vader hebben allemaal donker haar.

Hebben we kans op een kindje met rossig haar?

Ben zo nieuwsgierig:)

2. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik denk dat niemand het je kan vertellen.

Ik heb donderbruin haar, mijn vriend zwart. Onze dochter heeft lichtbruin haar. Van wie ze dat heeft mag Joost weten.
    Het kan dus echt alle kanten op

3. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik vind rossig/rood haar ook heel mooi. Hoop er stiekem ook op. Vriend heeft rossig haar, ik donkerblond. Mijn ouders bruin en zwart. Zijn ouders bruin en blond. Ik heb zelf 2 ooms en 1 neef met rood haar. Ik ben echt benieuwd. Maar we kunnen alleen maar afwachten :)

4. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb zelf rood haar en mijn man zwart, ons zoontje heeft blond haar :D weet niet hoe dat heeft kunnen gebeuren:p ik ben ook heel benieuwd wat voor kleur haar en ogen deze baby gaat krijgen

5. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Rood haar is wel een sterk gen. Mijn man heeft rood haar en komt meer in de familie voor, dus ik ga ervan uit dat wij een roodharig kindje krijgen. Maar ik vind t supermooi dus ik hoop het wel.

Het is sterker dan blond haar (mijn haarkleur), maar er is nooit een volledige garantie dat het kindje rood zal zijn. :p

Dus ja, je hebt zeker een aanzienlijke kans op rood haar, maar dat zul je pas weten als het kindje geboren is.

6. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Ik ben donkerblond (groene ogen) mijn man rood haar (wel heel donker met bruine ogen) en mijn zoon heeft lichtblond haar met hele donkere wimpers/wenkbrauwen en donkerbruine ogen 😊

7. cares

cares Lid

28 dec 2014
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn schoonzus heeft rood haar en je zit dat ook terug komen in de baard van mijn man en ik ben blond maar onze beide kinderen zijn blond. Een vriendin van mij is rood en haar man donker bruin en 1 van haar kinderen heeft een kastanje kleur haar.

8. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Rood komt, voor zover ik weet, alleen voor als je beide het gen voor rood haar meedraagt (je hoeft dus niet zelf roodharig te zijn).
    Ik snap je nieuwsgierigheid. Mijn vriend en ik zijn zelf (donker)blond, mijn ouders hebben donker- en middenblond haar, schoonouders bruin en zwart haar en rood zit ook aan beide kanten van de familie. Het kan dus bij ons ook alle kanten op. En met een beetje pech wordt het kindje kaal geboren en moet je nog langer wachten! ;)

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier beiden van lichtblond naar donkerbruin gegaan: oudste gaat dan ook, maar middelste heeft kastanjekleurig haar. Hoe? geen idee. Is echt heel erg mooi, maar niemand is ook maar een klein beetje rossig of rood bij onze families.

10. annick1984

annick1984 Bekend lid

18 sep 2013
    969
    47
    28
    Vrouw
    Hoogezand
    Je antwoord geven kan ik niet, het is maar net welk gen voor de haarkleur het sterkst is bij jullie kindje. En dan moet je nog maar zien hoe de kleur zich ontwikkelt. Mijn broers gaven vroeger "licht", zo lichtblond was hun haar. Tegenwoordig zijn ze zo donkerblond - tegen bruin aan. Ik was zelf vroeger ook heel lichtblond. Bij mij is dat ietsjes donkerder geworden, maar niet zo donker als mijn broers.

En ter informatie: mijn moeder was al op 17-jarige leeftijd grijs (sinds die tijd verft ze het) en mijn vader was vroeger ook heel donker (komt nu steeds meer grijs/wit voor in de plaatst).

11. Pluisje88

Pluisje88 Niet meer actief

Da's maar net afwachten wat het wordt, ikzelf ben rossig/goudblond en mijn vriend richting zwart. Onze dochter heeft een rossige tint erin, maar om het echt rossig te noemen.. Nee.

12. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Het haar is genetisch bepaald. Als je hier wat van kent kun je best wel achterhalen welke kleur haar je baby zal hebben. Maar ik ben er niet genoeg van op de hoogte om te kunnen zeggen welke haarkleur het zal worden. Met de ogen is dit ook zo. Ik dacht dat blauwe ogen dominant zijn. Rossige haren krijgt je baby ook wanneer 1 van jullie heel wit haar heeft en de andere bijna zwart haar. Ik ben een Poolse met een Turkse man en hun dochtertje is heel ros.

Om zeker te zijn zul je jammer genoeg nog even geduld moeten hebben. Je kan wel even Google over genetische bepaling van de haarkleur Mss vind je hier meer over.

Veel succes groetjes

13. Mijn Xander

Mijn Xander Actief lid

23 okt 2013
    318
    58
    28
    Ik klein foutje ik ben geen Poolse met een Turkse man maar ik KEN een Poolse met een Turkse man! Hèhè toch even rechtzetten.

Groetjes

14. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik ben zelf rossig maar jammer genoeg hebben andere kleuren de overhand bij het krijgen van nageslacht, het kan wel maar de kans is wel wat kleiner.. Heb er ooit een keer een aflevering van gezien op tv en die wetenschapper zei dat mensen met rood en rossig haar steeds minder worden... Het kan wel maar dan heb je een gelukje denk ik, ik ben zelf rossig en kan op mijn zoon zijn hoofd geen rode haar vinden jammer genoeg

15. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Dit is waar, je moet allebei een gen hebben voor rossig haar. aangezien het niet dominant is kan er ineens uit een blond en donker persoon een rossig kindje geboren. Daarentegen heb ik een blond dochtertje terwijl ik rossig ben. Ml heeft waarschijnlijk geen rossig in z'n genen.

16. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Het sterft dus uit omdat hoewel ik rossig ben (waarschijnlijk) geen kinderen krijg met rossig haar. En dit gebeurt in veel gevallen waarbij een van de partners maar rood haar heeft

17. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mijn moeder heeft ook rood haar en mijn vader zwart, mijn broer en ik zijn beiden donkerblond dus het komt vaker voor :D

18. Tiarah

Tiarah Actief lid

30 mei 2014
    300
    110
    43
    Vrouw
    Utrecht
    Haha, fijn om te horen ;)
    Gelukkig heeft mijn zoontje de grote bruine ogen van mijn man en het mediterrane temperamentje waaraan goed te herkennen is dat hij toch ook van hem is :D maar je zal maar niets van jezelf herkennen in je kind en dan ook nog blond terwijl je zwart verwacht, das ff schrikken

19. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Wat jij met haar hebt, zo ben ik zooooo benieuwd naar haar kleur ogen!! Ik heb echt knal blauw! En mijn vriend bruin/groen.
    Ik hoop mijn kleur! Ik krijg zo vaak de vraag of ik kleur lenzen draag ^_^

20. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Zelf rood haar, man donkerblond maar vroeger rood.
    Eerste dochter rood blond bruine ogen en een tintje.

Tweede dochter witte huid blond en blauwe ogen

Derde dochter tintje nogen en blond. Ogen weet ik nog niet

Mijn vader heeft zwart haar en moeder rood.

Rood overheerst vaak wel net als bruine ogen

Deel Deze Pagina