dikkere buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laura1989, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames.

Ikben nu 7 weken zwanger
    Ik heb sinds een dikke week al last van een dikkere buik.

Ik heb gehoord dat dat nu nog me darmen zijn omdat het kindje pas 1cm groot is.

Ik heb wel het hartje zien kloppen op de echo toen ik nog net geen 6 weken was.

Ook heb i kveel honger en ben ik al 3,5 kg aan gekomen.
    Ik eet gezonde dingen maar ook echt ongezonde dingen.

Wel eet ik meerdere malen per dag een portie en niet 3x per dag een grote hoeveelheid.

Ook heb ik erg veel last van slecht slapen omdat ik vaker moet plassen in de nacht.

2. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    Hoi,
    Heel herkenbaar voor mij,
    Ook ik ben al aangekomen en ben nu 5 weken maar ook al een darmenbuikje nu is het mijn tweede zwangerschap geteld zonder mijn 2* misschien dat het daarmee te maken heeft.
    En heerlijk al die ongezonde dingen haha ik eet vooral zure dingen :D

3. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Dat klinkt allemaal heel normaal hoor! Dat je darmen voor een buikje zorgen komt doordat ze wat opzetten door de hormoenen.

Als je al 3,5 kilo bent aangekomen zou ik wel proberen op te letten dat je wat meer gezonde dingen eet en de ongezonde dingen laat staan... Ik heb er ook last van hoor, hmmm al die lekkere koekjes en taart... Maar dat bewaar ik nu voor eens pr week, in het weekend, dan mag ik van mezelf :) en voor de rest pak ik dan iets gezonds als ik honger heb.

4. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

"dikkere " buik komt inderdaad door je darmen. Ik ben bijna 8 week, maar valt nog niets te zien. Die extra kilo's kunnen ook zijn van vocht vasthouden, maar zou wel beetje op je eetpatroon letten. Zelf ben ik alleen maar afgevallen, maar dat komt door de griep.
    Fijne zwangerschap :)

5. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Is inderdaad een darmenbuikje.
    Die trekt vanzelf weg en dan word het een zwanger buikje.

Maar nu al 3.5kg aangekomen is echt veel te veel.
    Zou daar wel op letten anders kom je in totaal ook echt teveel aan.

Meer eten is niet erg maar je moet niet teveel snoepen.
    Je hoeft ook echt niet voor 2 te eten.

Snoep met mate ;)

6. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Klinkt allemaal heel bekend en normaal. Ik ben in het begin ook echt snel veel aangekomen. Moest steeds eten, anders werd ik heel misselijk. Nu staat het weer wat stil. Probeer je er niet te druk in te maken, al niet ik toegeven dat ik het ook lastig vond hoor, dat aankomen.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dat is allemaal heel erg normaal, hoort er allemaal bij :D

8. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    die 3.5 kg zit in je darmen!! maak je geen zorgen is echt niet van het teveel eten

9. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Sinds wanneer zit er 3,5kg in je darmen als je zwanger bent :(
    Ik ben 1 kilo aangekomen en heb echt niet veel overgegeven en ook goed gegeten en regelmatig.

De enige rede waarom je dik word in de eerste weken is omdat je meer lucht vasthoudt en last kan hebben van obstipatie maar das echt geen 3.5kg hoor!
    Dat komt echt van teveel eten.

10. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat aankomen kan evt wel komen van te veel eten.
    maar ik blijf maar honger hebben ik eet meerdere keren per dag.
    maar het is niet van ongezonde dingen daar let ik al extra op al snoep ik wel meer maar dat deed ik van te vorne ook al.
    een zak chips is altijd wel lekker savonds.
    maar ik eet ook vaker 2 sneetjes boterham met kaas of een gekookt eitje erop.

als ik niet eet dan wordt ik heel erg misselijk en wordt ik gek van me rommelende darmen.

opzicht kan ik de kilo's wel hebben omdat ik eigenlijk ondergewicht heb voor mijn lengte.

ik weegde met kerst nog 54.5 kilo en nu zit ik op 58 kilo (smorgens met lege maag)

ik ben 1.80 het ideale gewicht zou voor mij 65kg zijn.
    dus als ik daar naar kijk zou dat nog niet zo heel raar zijn.

dat mijn darmen zo opgezet zijn komt door dat er van binnen plaats gemaakt wordt voor de baarmoeder is mij verteld.

vocht vast houden zou ook kunnen al hoe wel ik wel vaker naar wc toe ga als normaal.

11. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Het is ook helemaal niet erg dat je meer eet hoor.
    Het is wel belangrijk dat je niet teveel ongezonde dingen eet.

Pak dan liever een appel, komkommer, tomaatjes, schaaltje yoghurt, crackertje of handje met nootjes ofzo.

Wat exta kilo's zullen niet erg zijn maar als je zo snel zoveel blijft aankomen dan heb je na je bevalling straks wel kans op teveel kilo's.

12. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Je zou ipv de extra sneetjes brood joghurtof kwark kunnen eten. (als je niet hoeft overgeven, want anders is dat heel vies!)
    Brood is gezond maar wel een dikmaker.. Als je daar veel van eet. Maar met jouw lengte en gewicht zou ik mij nu niet zo druk maken over de kilo's.

13. Chelssea

Chelssea Lid

5 jan 2014
    67
    0
    0
    Gewoon eten als je lichaam het aangeeft hoor meid!
    En probeer idd dan de wat gezondere dingen te eten.

In de eerste periode ben ik ook veel aangekomen, 8 kilo daarna bleef het een tijdje stilstaan zo rond de tweede periode... En nu zit ik bijna op 36 weken en totaal 12 kilo (zit netjes rond het gemiddelde voor iemand met een normaal postuur volgens d'r verloskundige ).

Dus maak je niet al te druk! Dat zal je verloskundige binnenkort vast ook tegen je zeggen.

Ik wens je een fijne zwangerschap en geniet van alle mooie momenten :)

Liefs

14. laura1989

laura1989 Actief lid

26 dec 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb de 29ste pas een gesprek bij de VK. Want dan kan Me vriend er ook bij zijn.

ik eet ook gewoon als ik honger heb want dat werkt het beste tegen Me misselijkheid.

verder let ik er wel een beetje op dat ik niet te veel doe snoepen.

kwa sneetjes brood zit ik ongeveer per dag met avonds erbij geteld op 5 stuks hooguit 6.
    dus valt allemaal nog mee.

dank je wel jullie ooo veel plezier van de zwangerschap

Deel Deze Pagina