Kleur haar baby!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door larisa1, 18 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Dit!

2. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Ik ben benieuwd hoe deze kleine man er uit gaat zien qua alles haha.

Ik heb donkerblond haar hazelogen (bruin groenig) en blanketg blank hihj en mijn man is donker van huidskleur, bruine ogen en zwarte kroeshaar hihj mijn haar is stijl. Iemand soortgelijke ervaring?? Haha

3. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Het kan alle kanten opgaan, ook later . Mijn broertje was bijna wit blond als ukkie en nu heeft hij donkerbruin haar, met rode gloed erin.

Ik had donkerbruin bijna zwart en nu donkerblond.
    Wij hebben ook rood in de familie maar hoop eigenlijk dat ze het niet erven. Ik hou van zon en zou fijn vinden dat mijn kinderen als ze ouder zijn later lekker onbezorgd kunnen buiten spelen zonder meteen te verbranden of naar binnen moeten . (Tuurlijk smeer je ze goed in, en zijn er shirtjes voor)

4. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

29 mei 2013
    1.563
    46
    48
    Ik las in de reacties dat blauw overheersend is, maar volgens mij zijn het juist bruine ogen die overheersen.
    Ik kan het ook fout hebben, maar heb altijd gehoord dat bruine ogen overheersend zijn

Ik ben Nl's(met van alles wat) maar heb bruin haar en blauwr ogen & partner indisch, zoontje lijkt precies op mn partner. Echt indisch bruin haar & bruine ogen.

5. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Vrijwel alle blanke baby's worden met blauwe ogen geboren. Dit verandert in de loop van een jaar naar de uiteindelijke kleur. De kleur is afhankelijk van erfelijkheid en hoeveelheid pigment. Kinderen met meer pigment van zichzelf (en dus een getinte/donkere huid) worden met bruine ogen geboren.
    Vroeger had iedereen bruine ogen. Er is ooit een mutatie geweest waardoor iemand blauwe ogen kreeg en die mutatie is zo sterk geweest, dat het is gebleven. Het is dus echt niet vooraf te zeggen wat de kleur wordt, alleen dat als je kindje veel pigment heeft, hij/zij waarschijnlijk bruine ogen heeft.

6. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Hier ook kans op een meisje met rode haren. Mijn vader had rood haar (is nu bruin geworden), en mijn broer ook. De moeder van mijn man heeft ook rood haar. Mijn man vroeger blond, nu bruin. Ik vroeger lichtbruin en nu donkerbruin. Ik ben benieuwd wat het wordt!

Qua oogkleur denk ik bruin aangezien die kleur dominant is. Man heeft blauwe ogen, ik bruin.

7. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Onze dochter had bij haar geboorte heel donker bruin haar, nog donkerder dan ikzelf heb.
    Nu is ze blond, net als mijn man;)
    Kan idd alle kanten op gaan. Als rood haar in de familie zit heb je er sowieso meer kans op.
    Ik ben ook wel benieuwd wat voor kleur haar ons 2e kindje krijgt. Mij maakt het verder niet uit hoor;) bruin,blond,rood, vind het allemaal leuk:)

8. Robynn

Robynn Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.139
    0
    36
    Ik heb zelf rossig haar.. en mijn dochters hebben allebei rossig haar door hun eigen kleur heen.. (lichtbruin en donkerbruin).
    Het komt hier dus wel steeds terug.. vind het erg mooi zo'n gouden gloed..

9. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    De kans op rood haar is het grootst als het in beide families van het kindje voor komt. Maar het kan zomaar gebeuren dat twee ouders met zwart haar een kind met rood haar krijgen, omdat ze dat gen bij zich dragen. Het zal dus een verrassing voor jullie zijn!

Mijn vriend heeft behoorlijk krullend haar, maar bij mij in de familie is het haar allemaal glad en stijl. Ben benieuwd of er bij onze dochter wat van de krullen terug te zien is :) (niet dat het me wat uit maakt als ze het niet heeft hoor!)

10. Hannah1989

Hannah1989 Fanatiek lid

11 jan 2014
    1.269
    16
    38
    Hier een grote kans op een kindje met rood haar!
    Mijn moeder, oom, nicht, achterneefje, oma en opa enz hadden allemaal knal rood haar! Soms een beetje oranje rood.
    Zelf ben ik ook rood geboren maar na een paar jaar werd ik blond.
    Me man is ook donker blond..
    Ben zo benieuwd! Toch ook een leuke traditie!

Deel Deze Pagina